Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laptop of desktop ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: laptop of desktop ...

Notebook Packard Bell EASYNOTE SL81-B-022

Notebook Processor AMD Turion X2 Ultra ZM-80 • 4096 MB RAM • HD 640GB • ATI Radeon HD 3550 (512 MB dedicated) • DVD-brander • scherm 17' TFT • Wi-Fi • Webcam • Bluetooth • DVBT TV Tuner • 9 cells batterij • ADOBE Photoshop Elements 6 • Windows Vista Home Premium (NL-FR-UK-DE-IT)

prijs : 999€

Is dit een interessante koop? dit zal vlotter lopen dan mijn huidige desktop... en kwaliteit van dit scherm, goed voor fotobewerking ?
    Mvg. Renzowoef
    Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

In december een sony laptop met 18,4 inch scherm gekocht, ben er tot nu toe heel tevreden over. Wordt niet warm. En de toetsen staan niet tegen elkaar, wat voor mij wel gemakkelijker is. Misschien iets te groot om mee te nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kelly Bekijk bericht
        In december een sony laptop met 18,4 inch scherm gekocht, ben er tot nu toe heel tevreden over. Wordt niet warm. En de toetsen staan niet tegen elkaar, wat voor mij wel gemakkelijker is. Misschien iets te groot om mee te nemen.
        Die Sony's zijn wel goed, maar vallen vrees ik buiten het budget van TS
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Sorry, niet goed gelezen.

Comment

Kent iemand het merk " MSI", dit word mij aangeraden door mijn PC winkel...
            Mvg. Renzowoef
            Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Een belangrijke reden op geen laptop te nemen als workstation voor fotoarchivering is volgens mij de doorgaans beperkte harde schijven (capaciteit) en vooral de snelheid van de harde schijven (zeker als je met duizenden RAW foto's erop werkt)

'k zou dus zeker voor een desktop opteren met twee zéér snelle harde schijven erin.

Als tweede is het beperkte beelscherm zeker een minpunt, doorgaans zijn de resoluties laag en de kleuren niet altijd goed te krijgen... Zelf koos ik voor een opstelling van twee 20" schermen

Kent iemand het merk " MSI", dit word mij aangeraden door mijn PC winkel...
              MSI is een bekende en degelijke fabrikant van moederborden en andere hardware
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
                Dit is mijn hudige pc, waar voor mij photoshop en lightroom toch op een redelijke snelheid draait, als ik nu de laptops zie, zijn die toch sneller dan dit? (of heb ik het mis ?)

Ik denk dat het een laptop zal worden, waar ik ook nog mijn scherm dat ik nu heb op kan aansluiten...
                Nu heb ik eens op de dell site gekeken, maar ik vind geen verkooppunten, of verkopen zij alleen maar via internet ?
                Die configuratie is ook al een 5-tal jaar oud of zelfs ouder.
                En vergelijk een AMD niet met een Intel CPU. Sedert een 3-tal jaar is Intel veruit de snelste CPU.
                Het nadeel aan een laptop is dat je buiten het geheugen niets kan upgraden.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                  Een belangrijke reden op geen laptop te nemen als workstation voor fotoarchivering is volgens mij de doorgaans beperkte harde schijven (capaciteit) en vooral de snelheid van de harde schijven (zeker als je met duizenden RAW foto's erop werkt)

'k zou dus zeker voor een desktop opteren met twee zéér snelle harde schijven erin.

Als tweede is het beperkte beelscherm zeker een minpunt, doorgaans zijn de resoluties laag en de kleuren niet altijd goed te krijgen... Zelf koos ik voor een opstelling van twee 20" schermen

MSI is een bekende en degelijke fabrikant van moederborden en andere hardware
                  Beperkte harde schijven is hedendaags toch geen probleem meer, de externe gaan geen geld meer, msi maakt nu blijkbaar ook notebooks, heb er één in mijn handen gehad, met alleen als merk MSI op, de verkoper zij dat dat model dat hij aan mij toonde vlotjes overweg kom met ps cs4, hij had ook een aparte videokaart er in die je eventueel later kon upgraden, 4 mb werkgeheugen...denk dat ik verkocht ben...

En waarom laptop, je ken al eens ergens anders naartoe dan vastgekluisterd te zitten aan je bureau, je kan aan de familie al eens foto's gaan tonen zonder te moeten printen... en als hij dan nog vlotjes cs4 draait en een deftig scherm heeft, mag mijn desktop de deur uit...
                  Mvg. Renzowoef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Die configuratie is ook al een 5-tal jaar oud of zelfs ouder.
                    En vergelijk een AMD niet met een Intel CPU. Sedert een 3-tal jaar is Intel veruit de snelste CPU.
                    Het nadeel aan een laptop is dat je buiten het geheugen niets kan upgraden.

Grtz, RF
                    Hij is 6 jaar oud , nooit een hardware upgrade gehad, en begint nu veel te crashen op zo'n blauw scherm, heeft een 10 tal min nodig om op te starten, kortom, ben hem meer dan beu...
                    Mvg. Renzowoef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
                      Dit is mijn hudige pc, waar voor mij photoshop en lightroom toch op een redelijke snelheid draait, als ik nu de laptops zie, zijn die toch sneller dan dit? (of heb ik het mis ?)

Ik denk dat het een laptop zal worden, waar ik ook nog mijn scherm dat ik nu heb op kan aansluiten...
                      Nu heb ik eens op de dell site gekeken, maar ik vind geen verkooppunten, of verkopen zij alleen maar via internet ?
                      Uw huidige desktop is een configuratie die inderdaad sterk verouderd is en aan vervanging toe is.
                      Er zijn heden idd. laptops die uw desktop in de schaduw gaan zetten.
                      Maar voor hetzelfde geld voor een laptop ga je een performantere desktop hebben.
                      En een laptop met een scherm van 17" is niet echt meer een laptop maar een desktop vervanger. Die zijn niet echt meer draagbaar.
                      Bij Carrefour kunt ge Dell kopen. Maar dat kan ook via andere bronnen.........

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        En een laptop met een scherm van 17" is niet echt meer een laptop maar een desktop vervanger. Die zijn niet echt meer draagbaar.
                        Bij Carrefour kunt ge Dell kopen. Maar dat kan ook via andere bronnen.........

Grtz, RF
                        Wel, dat vind ik nu ook...
                        Prachtig hoor, zo'n "monsters" , en ja, je KAN ze eens een keertje meenemen, maar noem het geen laptops meer. je sleurt je te pletter met zo'n kast.

Maar als desktopvervanger zijn ze wel mooi en stijlvol.

Eén van de allergrootste voordelen van een laptop is voor mij dat ze STIL zijn. De meeste desktops maken zo'n herrie dat het echt niet aangenaam is om ermee te werken. Bovendien werken ze slaapverwekkend ( vind ik ).
                        De rust van een laptop is gewoon zaaaaaaalig !
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Wel, dat vind ik nu ook...
                          Prachtig hoor, zo'n "monsters" , en ja, je KAN ze eens een keertje meenemen, maar noem het geen laptops meer. je sleurt je te pletter met zo'n kast.

Maar als desktopvervanger zijn ze wel mooi en stijlvol.

Eén van de allergrootste voordelen van een laptop is voor mij dat ze STIL zijn. De meeste desktops maken zo'n herrie dat het echt niet aangenaam is om ermee te werken. Bovendien werken ze slaapverwekkend ( vind ik ).
                          De rust van een laptop is gewoon zaaaaaaalig !
                          Daar heb je wel een punt.
                          Een desktop maakt idd. iets meer lawaai tenzij je de koelers vervangt door de duurdere Zalman koelers of door een waterkoeler (waar ik geen voorstander van ben).
                          Maar meestal staat een desktop ook niet zo dicht als een laptop.
                          Goede opmerking anders

Grtz, RF

Comment

Bwa, ik heb hier een tjjokvolle Lian-Li kast mét nog een supplementaire Zalman koeler en die maakt toch nog behoorlijk lawaai hoor.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Bwa, ik heb hier een tjjokvolle Lian-Li kast mét nog een supplementaire Zalman koeler en die maakt toch nog behoorlijk lawaai hoor.
                              Is de VGA kaart ook Zalman gekoeld? Bij Zalman kunt ge ook het toerental regelen, waar dat wist je natuurlijk al. Een goede VGA koeler is ook deze van Arctic, bijzonder stil, toch in vergelijking met de originele koelers.
                              En door deze thread staat het bij mij vast dat mij laptop verkocht wordt.
                              Ik koop mij terug een desktop die ikzelf zal samenstellen.

Grtz, RF

Comment

'k heb hier een desktop staan, en het enige dat je hoort is de 3 harde schijven ;-)

En dat is als je ze echt wilt horen...

Comment

Working...
                                X