Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Time Management, hoe doen jullie dit ????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Time Management, hoe doen jullie dit ????

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
    aha kandidaat moderator
    Neen, die moeten 2 TFT's hebben voor BD.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door molotovke Bekijk bericht
      Danku

Maar ik zie er toch ook wel stilaan naar uit om mijn eigen plekje te zoeken. Na al die jaren studeren is het stilaan genoeg geweest. Ik heb zelfs zin om te gaan werken, geloof het of niet.

Maar ik denk dat ik de meeste ideeën wel moet beamen. Vooral weinig tv kijken en niet overdreven veel slapen kan wel wat extra tijd opleveren.
      Als ik mijn eigen 'levensloop' bekijk, dan wordt time management echt een issue eens er kinderen in het verhaal komen. Maar alles op zijn tijd. Ik kan begrijpen dat je plots zegt dat je stilaan een eigen stek wil.
      Eigenlijk had ik de 'meest' rustige tijd tijdens mijn zwangerschapsperiode
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Bij mij staat BD gewoon op tijdens 't werk, kwestie van de WAN en MPLS te kunnen testen
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

BD tussendoor af en toe op het werk, of 's avonds thuis.

Voor fotograferen is er voorlopig tussen verbouwing en jonge hond opvoeden niet veel tijd meer...

Comment

Ben zelf naast mijn werkmet een studie bezig . BD is tegenwoordig helaas een luxe geworden.

Wel vraag ik me soms af of Bouk ooit weg komt van achter zijn computer.

8 uur werken per dag (die uren waar je voor betaald wordt). Tenzij je zelfstandige bent natuurlijk.
            Dan schiet er voor de rest toch nog wat tijd over, of niet?
            Er zijn tegenwoordig weinig van die luxe banen. Meer en meer wordt er van jouw vrije tijd door de baas ingepikt.
            vriendelijke groeten, Helen
            Updated WWW.HELENICA.NL
            ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Géén TV kijken, met uitzondering van de Bende van Wim.

Weekends:
              Vrij avond: foto's afwerken en materiaal klaarzetten voor shootings
              Zat: shoot
              Zo: shoot

In de week:
              Alle "vrije" gaatjes doorbrengen achter de pc.
              www.fotofolio.be

Comment

Doe zoals de meeste moderatoren:
                - vrouw en kinderen verwaarlozen
                - sociaal leven opgeven
                - alle andere hobby's laten varen
                - niet meer uitgaan
                - héél af en toe maar eens tijd uittrekken voor foto's te gaan maken

Dan heb je tijd om zat om op BD door te brengen.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Buiten mijn job in full continu shift vul ik mijn vrije tijd op met een bijberoep als schilder-gyproc en verbouwingswerken.Dan 2 keer in de week heel de avond voor de worstelcub werken, in het weekend wedstrijden en tornooien bijwonen, nog 1 avond/ week naar de avondschool, dan vrouw en 3 kinderen verwennen.Daarna nog wat fotokes trekken en BD afschuimen.Moest er dan nog tijd overschieten dan slaap ik
                  Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                  www.cromagnonman.be

Comment

Hey juppekes

Over de middag tussen de soep en de patatten

's Avonds laat als het vrouwtje eenzaam en alleen naar de tv aan het kijken is

's Morgens vroeg als het vrouwtje bezig is met het gezinsleven

En als ik reactie krijg op een van mijn plaatjes kijkt mijn vrouwtje mee
                    Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                      Er zijn tegenwoordig weinig van die luxe banen. Meer en meer wordt er van jouw vrije tijd door de baas ingepikt.
                      38 uur per week werken is geen "luxe", staat gewoon in bijna iedereen zijn arbeidscontract. Het is gewoon waar onze oudere generaties samen met vakbonden solidair voor gestreden hebben.
                      Maar in de huidige over-egoïstische wereld is er geen spoortje van solidariteit meer te bemerken.
                      Want als gij op uw strepen staat dan staan er wel tientallen klaar om met plezier uw plaats in te nemen en misschien 60 uur te werken.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Maar in de huidige over-egoïstische wereld is er geen spoortje van solidariteit meer te bemerken.
                        Want als gij op uw strepen staat dan staan er wel tientallen klaar om met plezier uw plaats in te nemen en misschien 60 uur te werken.
                        Ergerlijk, mensen die tegenwoordig nog bereidt zijn hard te werken zijn nu al egoïsten ook . Mijn god, waar gaan we naartoe. Moest je bij mij werken kreeg je op staande voet je C4. Grapje hoor.
                        Last edited by hvr_oosterzele; 26 januari 2009, 14:03.

Comment

12 uur per dag op mijn privépraktijk, waarvan een groot stuk niet bezig met patiënten maar wel met noodzakelijk administratief werk. BD bijna altijd op de achtergrond. 's Middags geen break want er wordt 's avonds samen met de vrouw gezellig samen gegeten.
                          Nadien, zoals nog anderen hier, geen TV buiten het nieuws. Terwijl mijn vrouw wel TV kijkt zit ik in haar omgeving met mijn laptop en één oog op BD gericht. Zo kan zij bovendien nog af en toe eens meegenieten met hetgeen waarmee ik bezig ben.
                          Dus hier geen vrouwverwaarlozing.
                          Tijdens het weekend af en toe een restaurantje, een uitstapje of genieten van ons gezellig huis en tuin met of zonder kinderen en ook nog wat tijd voor fotokes en sport.

Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

38 uur per week werken is geen "luxe", staat gewoon in bijna iedereen zijn arbeidscontract. Het is gewoon waar onze oudere generaties samen met vakbonden solidair voor gestreden hebben.
                            Je hebt niet alleen uw werkuren hé, je hebt ook uw verplaatsingen en verplichte middagpauzes.
                            Om die 8 uur te werken moet ik al minstens 8u30 op het werk blijven (half uur middagpauze verplicht). Sommige bedrijven verplichten zelfs een uur of meer middagpauze te nemen ... die mensen zijn dan nog langer aanwezig.
                            Buiten dit kent niet iedereen de luxe om achter de hoek te werken, er zijn er veel die uren onderweg zijn.
                            Ik moet niet meer uren doen dat in mijn contract staat maar toch ben ik 11,5 à 12,5 uur per dag van huis om die uren te kloppen ... 3 à 4 uur verplaatsing.
                            En neen, er is geen enkel contract waarin staat dat ge korte verplaatsingen zult hebben.

En zoals je zegt ... er staan mensen genoeg te springen om een job te hebben maar er zijn er niet veel die staan te springen om mij een andere job aan te bieden.
                            Dus content zijn met hetgeen dat ge hebt en die uren gewoon doen!

En voor de rest ... omdat ik voor mezelf vond dat ik te weinig privé-tijd overhield heb ik de keuze gemaakt om 4/5 te werken ... vandaar dat ik nu deze reactie kon plaatsen.
                            Last edited by VerSeg; 26 januari 2009, 16:53.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

8 uur werken per dag (die uren waar je voor betaald wordt). Tenzij je zelfstandige bent natuurlijk.
                              Dan schiet er voor de rest toch nog wat tijd over, of niet?
                              opstaan om 6u15, wassen eten en kinderen klaar maken voor school/opvang
                              7u45 vertrekken, eerst oudste afzetten aan school en dan de kleinste bij de onthaalmoeder.
                              8u20, aangekomen op 't werk begint mijn dagtaak.
                              17u30 à 18u stop deze dagtaak, naargelang, kan ook later zijn.
                              1x per week avondschool (dindag) de andere dagen indien nodig kindjes afhalen.
                              meestal gaat mijn vrouw de oudste van school afhalen en pik ik de jongste op bij de onthaalmoeder, omstreeks 18u30 ben ik thuis. eten en afwassen, hier en daar nog een handje helpen met moeder de vrouw. met een beetje geluk kan ik rond 20u30 achter mijn PC kruipen, als ik niets meer af te werken heb voor mijn baas . voor de rest moet ik ook nog af en toe eens bij mijn vrouwke in de zetel kruipen anders ben ik haar aan het verwaarlozen en aangzien ze super lekker kan koken mag dit niet gebeuren . ten laatste om 23u in bed of anders ben ik gene mens .

in 't weekend zij er boodschappen te doen, spelen met de kindjes, turnles voor de oudste, zondagmorgen gaan zwemmen, gaan wandelen met het gezin er er moet ook nog een beetje gekuist worden, mijn vrouwke doet de was. ik denk dat mijn dagen goed gevuld zijn. als ik dan nog een gaatje kan vinden , kan ik een fotoke trekken.
                              o ja, ik heb ook nog regelmatig huiswerk.
                              ooit zal het beter worden
                              Nikon stuff and more ...
                              https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

Comment

Sinds de globalisering nete, is er veel veranderd en in snel tempo.
                                Dit heeft een grote impact op elke mens.
                                De vakbonden verliezen meer en meer kracht, de aandeelhouders willen meer en meer nog meer centen...
                                Bedrijven die naar het buitenland vluchten kan niemand tegen houden.
                                En er komen ook geen alternatieven voor die "vluchtelingen" in het land van herkomst.
                                "De huidige over-egoïstische wereld" is daar een resultaat van.

De bevolking wordt gedwongen anders te gaan leven, anders om te gaan met energie.
                                Anderzijds wil iedereen behouden wat die heeft...en dat kost extra inspanningen.
                                Tel daar nog bij de schrik die er is om uw job te verliezen.

Europa wil privatisering en liberalisering en dat kost arbeidsplaatsen, het kost
                                ook aan kwaliteit van de arbeid plus het sociaal leven moet inboeten.
                                (ik denk bijv. aan de Post)

Toch mogen we ergens tevreden zijn over ons Belgisch sociaal en maatschappelijk model.
                                De huidige crisis is er een bewijs van: we kunnen het nog volhouden
                                Neemt wel niet weg dat een bepaalde categorie van de bevolking toeneemt en dat zijn de
                                arme mensen onder ons of mensen die afhangen van uitkeringen.
                                Toch wil ik benadrukken dat België de betere uitzondering is binnen Europa.

In Duitsland spreekt men nu van "2-euro-jobs"....
                                En het is daar geen uitzondering dat er mensen zijn die 12 tot 15 uur per dag werken aan dat soort loon.
                                En zo durven zelfs bepaalde Duitse politici beweren dat er een pak jobs zijn bijgekomen.
                                "2-euro-jobs" dus....
                                Ze beweren dus dat ze "goe bezig" zijn.
                                Last edited by theokus; 26 januari 2009, 16:58.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X