Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet Explorer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Internet Explorer

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Wie zegt dat?

De licencievoorwaarden zijn bij Microsoft veranderd sinds Vista.
    Bij XP was het inderdaad zo dat je een OEM alleen mocht leveren bij de aankoop van een volledige PC.
    Bij Vista heeft iedere systeembouwer recht op de installatie van een OEM-versie, de term systeembouwer werd echter herzien voor Vista. Iedere privé-persoon dat zelf zijn PC assembleert heeft recht op de OEM versie en je word als systeembouwer aanzien van zodra je zelf 1 (ja één) onderdeel zelf in uw PC monteert. Dus als je zelf een videokaart, een geheugenmodule, een controllerkaart of een extra schijf monteert ben je volledig in orde.

Zoek maar eens op.
    Dus als ik een nieuwe VGA kaart in een oude pc steek dan heb ik recht op een OEM versie? Das goed om weten

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Dus als ik een nieuwe VGA kaart in een oude pc steek dan heb ik recht op een OEM versie? Das goed om weten

Grtz, RF
      Het is weer iets raar hé dat jij vraagt ... maar toch een antwoord gevonden dat op iets trekt. Je kan het natuurlijk interpreteren hoe je wil ...

MICROSOFT-OVEREENKOMST VOOR OEM-SYSTEEMBOUWERS
      Geautoriseerde Distributie en Aanvaarding. Om de Software of Hardware in dit Pakket te mogen distribueren, dient u een Systeembouwer te zijn en deze licentie te aanvaarden. “Systeembouwer” betekent een OEM (Original Equipment Manufacturer), assembleerder, reparateur of pre-installateur van software die Klantsystemen verkoopt aan derden.

Definities.
      a. “Klantsysteem” betekent een volledig geassembleerd computersysteem met CVE, moederbord, voedingseenheid, interne NAND of vasteschijfstation met roterende magnetische schijf, en een behuizing.
      Bij systeembouwer, assembleerder of reparateur staat niet dat dit van "nieuwe" PC's moet zijn ... zou ook een beetje dom zijn als je reparateur van nieuwe PC's zou zijn.
      Ook bij definities staat niet dat dit een NIEUW systeem moet zijn, het moet een volledige PC zijn
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Dit spreek ik toch niet tegen? Maar het merendeel is daar wel tevreden mee, ik heb er zelf ook nog nooit het nut van gezien iets anders te gebruiken voor Mediaplayer en IE.
        Ik kan MP3's afspelen, een clipje bekijken, een CD rippen en ik kan surfen. Ik heb nog nooit een site gehad dat IE niet kon weergeven. Meer moet dat voor mij niet zijn.
        Ik verbied ook niemand een andere keuze te maken, waarom zou jij dan verbieden dat Microsoft mij dit gratis levert? Wil je het niet gebruiken, gebruik dan iets anders het is uw volle recht.
        Dat is inderdaad precies mijn punt. Thanks.

Over die voorwaarden: er staat wel
        die Klantsystemen verkoopt aan derden
        Maar als je vervolgens dan die PC aan je zus voor 0 euro verkoopt en 'm vervolgens terugkoopt voor hetzelfde bedrag, ben je denk ik wel gedekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Nelie Kroes maakt zich met de dag hopelozer belachelijk, kent dus blijkbaar niks van die materie, en Opera maakt zich nog veel belachelijker dan Kroes.
          Samengevat, niet De Gucht of Leterme wordt onze volgende Eurocomissaris, maar wel Nete. Succes !

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Wat ik wel niet begrijp: qua logica en gebruiksgemak is Google Chrome voor mij een openbaring, maar is blijkbaar "te anders" om aan te slaan bij het publiek.
          Als ik Chrome open heb ik 9 (negen) startpagina's, tegenover 1 (één) in alle andere browsers. Vind ik gewoon schitterend. en nee, Verseg, ik heb nog altijd geen chromé randjes....
          Die negen miniatuur startpagina's zijn dan de 9 sites die ik het meest bezoek. BD op kop natuurlijk
          Bedoel je de Speed-dial die ze afkeken van het 'belachelijke' Opera?
          FF heeft dit ook via een add-on: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4810
          Openbaring? te anders?

Even een testje gedaan :
          • CS2 : eerste start 8 seconden, tweede start 6 seconden
          • Windows Fotogallerie : eerste start 2 seconden, tweede start bijna onmeetbaar (folder met 319 foto's in)
          • Dymo Label : 2 seconden
          • Word 2007 : eerste start 2 seconden, tweede start 1 seconde
          • Excel 2007 : eerste start geen twee seconden, tweede start geen seconde
          • Adobe Reader : eerste start geen seconde, tweede start onmeetbaar
          • eBay Turbolister : 2 seconden
          • Kyodai Mahjongg 2006 : 2 seconden
          • Roxio Creator Classic 10 : eerste start 3 seconden, tweede start 2 seconden
          • IDimager 4 Pro : 4 seconden

Het is niet de bedoeling om u tegen te spreken maar ik snap echt niet waar het probleem zit ... en zo'n extreem performante PC bezit ik nu ook weer niet.
          Met mijn pc in het achterhoofd, ben ik best onder de indruk van die opstarttijden. Wat zit er in jouw PC om dit te bereiken?

Nu nog wat algemeen bezien ... ik snap heel het gedoe eigenlijk niet waarom er zoveel personen minder toepassingen in Windows willen ... hoe meer je er standaard bij krijgt en het werkt ook, hoe meer dat pakket zijn geld waard is. Als jullie een auto kopen vragen jullie dan ook aan de dealer om er zoveel mogelijk "standaard zaken" af te halen want dat elke kg minder een eventuele snelheidswinst kan geven en dat je liever alles nadien bij een concurrent gaat halen?
          De logica ontgaat me, vooral dat je bij PC's heel veel zelf kan configureren en veranderen zodat je het zoveel mogelijk naar je zin hebt.

Ieder zijn keuze natuurlijk en werk je liever met FF dan met IE mag je dat gerust doen.
          Die vergelijking met auto's (ik weet dat jij er niet mee begonnen ben) vind ik echt nergens op slaan hoor. Bij een auto kan je geen standaard zaken vervangen door gratis evenwaardige of betere zaken van een andere constructeur.

Op een nieuwe PC heb je misschien ruimte zat en genoeg snelheidsmarge, maar dat blijft niet duren. Op een bepaald moment wordt het wellicht weer zinvol om je programma's te beperken tot dat wat je nodig hebt en het overtollige eraf te zwieren. Als ik vandaag een nieuwe PC koop, zal alles wat ik vandaag gebruik daar heel vlot op draaien. Als ik daar binnen pakweg 4 jaar de CS6 suite op wil draaien, met FF5 en Thunderbird 4 hebben we een ander verhaal. Op dat moment zou het nuttig zijn om alle overbodige rommel eraf te zwieren. Ik ben immers niet van plan elke 4 jaar een nieuwe PC te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
            Die vergelijking met auto's (ik weet dat jij er niet mee begonnen ben) vind ik echt nergens op slaan hoor. Bij een auto kan je geen standaard zaken vervangen door gratis evenwaardige of betere zaken van een andere constructeur.
            Dat kon bij IE dus ook niet*. En dat ze dat willen veranderen is nu juist het onderwerp van deze thread.

* Je kon er dus hoogstens een andere browser bijplaatsen maar IE niet vervangen.

Comment

lees eens artikel 82 van het EG-Verdrag en de bijhorende rechtspraak, dan weet je waar het over gaat in plaats van hier een beetje zitten te zeveren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PapaPol Bekijk bericht
                lees eens artikel 82 van het EG-Verdrag en de bijhorende rechtspraak, dan weet je waar het over gaat in plaats van hier een beetje zitten te zeveren
                Sorry meneer PapaPol maar dit is mijn thread en hier mag van mij serieus gediscussieerd én gezeverd worden. We zitten tenslotte in Chit Chat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Over die voorwaarden: er staat wel
                  Maar als je vervolgens dan die PC aan je zus voor 0 euro verkoopt en 'm vervolgens terugkoopt voor hetzelfde bedrag, ben je denk ik wel gedekt.
                  Ik denk niet dat ze dat zo fijn uitpluizen : een PC-bouwer die PC's samen steekt voor eigen gebruik (hij moet toch ook z'n boekhouding laten draaien ), zou daar dan geen OEM mogen op plaatsen (want die PC's verkoopt hij niet aan derden...).

Maar een grafische kaart kopen, en daarbij een OEM zal dus niet lukken : een grafische kaart is geen volledige PC (dacht ik)...

Volgens mij is de essentie van de discussie wel waarom een "monopolie"-bedrijf moet voldoen aan andere regels, dan een ander "niet-monopolie" bedrijf. Volgens mij moet men gewoon zorgen voor regels die voor iedereen gelijk zijn...
                  Als Microsoft z'n positie versterkt heeft, door anderen te benadelen, dan moet men optreden op het ogenblik dat dat gebeurt. En niet op het ogenblik dat de gevolgen "te erg" geworden zijn.
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Volgens mij is de essentie van de discussie wel waarom een "monopolie"-bedrijf moet voldoen aan andere regels, dan een ander "niet-monopolie" bedrijf. Volgens mij moet men gewoon zorgen voor regels die voor iedereen gelijk zijn...
                    Als Microsoft z'n positie versterkt heeft, door anderen te benadelen, dan moet men optreden op het ogenblik dat dat gebeurt. En niet op het ogenblik dat de gevolgen "te erg" geworden zijn.
                    Ja akkoord, maar je kan moeilijk verwachten dat de VS, het meest liberale land dat er bestaat, zich gaat inmengen in de strategische bewegingen van MS, dat gaan ze nooit doen. In de VS zijn overnames en harde agressieve concurrentie schering en inslag. Kijk naar hoe MS plots 5000 mensen kan ontslaan, omdat hun woekerwinst beetje daalt. Zou hier helemaal niet waar zijn.

En de EU kan ook moeilijk met het vingertje in de lucht gaan zwaaien over beslissingen die door Amerikaanse bedrijven genomen worden op een Amerikaanse markt. EU kan alleen maar protesteren en maatregelen nemen als die producten de EU binnen komen, dus "als het kwaad al geschied is".

En dat is waar de EU al paar jaar mee bezig is.
                    In eerst instantie het verplichten om standaard Windows software gemakkelijker te kunnen verwijderen of uitschakelen, nu gaan ze daar blijkbaar in verder omdat MS niet helemaal wil meewerken of zijn beloftes niet nakomt...

En een monopoliebedrijf gelijk stellen met kleine spelers op de markt, zelfde regels toepassen.... echt gezond is dat niet hoor op lange termijn, dat moet je toch begrijpen?
                    Als uiteindelijk alles wordt geleverd door één leverancier en producent... dan is iédereen afhankelijk van die ene producent. En kan die producent zijn eigen prijzen en kwaliteit opleggen, en moet de klant maar slikken.
                    En het is daartegen dat de EU met maatregelen tracht tegen te werken.
                    Last edited by caleido; 23 januari 2009, 13:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                      Ja akkoord, maar je kan moeilijk verwachten dat de VS, het meest liberale land dat er bestaat, zich gaat inmengen in de strategische bewegingen van MS, dat gaan ze nooit doen. In de VS zijn overnames en harde agressieve concurrentie schering en inslag.
                      Dat zeg je nu wel maar Microsoft had in de VS wel z'n eerste anti-trustproces aan z'n broek. Blijkbaar ben je dat alweer vergeten. Er was zelfs sprake van dat Microsoft opgesplitst moest worden in een OS- (Windows) en een softwarebedrijf (Office). Uiteindelijk is het met een megaboete en wat kleinigheden afgelopen.

Comment

Dat zeg je nu wel maar Microsoft had in de VS wel z'n eerste anti-trustproces aan z'n broek. Blijkbaar ben je dat alweer vergeten. Er was zelfs sprake van dat Microsoft opgesplitst moest worden in een OS- (Windows) en een softwarebedrijf (Office). Uiteindelijk is het met een megaboete en wat kleinigheden afgelopen.
                        Daar liepen ze inderdaad één keer tegen de lamp, maar dat betekent niet dat ze in de VS even streng en controlerend zijn als in de EU.

Zo'n boete doet MS ook niet bepaald veel pijn..

Comment

Daar liepen ze inderdaad één keer tegen de lamp, maar dat betekent niet dat ze in de VS even streng en controlerend zijn als in de EU.
                          Dat ze in de VS even streng zijn beweer ik ook niet. Ik reageerde op dat gedeelte dat in de quote stond van m'n vorige post. (Behoudens die laatste zin, die had ik weg moeten laten).

Toch zijn er nog regelmatig 'schermutselingen' in de VS over of ze zich nog steeds houden aan de toen gemaakte deal met het OM.

Comment

Dat ze in de VS even streng zijn beweer ik ook niet. Ik reageerde op dat gedeelte dat in de quote stond van m'n vorige post. (Behoudens die laatste zin, die had ik weg moeten laten).

Toch zijn er nog regelmatig 'schermutselingen' in de VS over of ze zich nog steeds houden aan de toen gemaakte deal met het OM.
                            MS zorgt zelf voor "schermutselingen".
                            Vista Capable-rechtszaak kan Microsoft 8,52 miljard dollar kosten
                            ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

Ze waren "bang" dat de verkoop zou stilvallen...
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Ja akkoord, maar je kan moeilijk verwachten dat de VS, het meest liberale land dat er bestaat, zich gaat inmengen in de strategische bewegingen van MS, dat gaan ze nooit doen. In de VS zijn overnames en harde agressieve concurrentie schering en inslag. Kijk naar hoe MS plots 5000 mensen kan ontslaan, omdat hun woekerwinst beetje daalt. Zou hier helemaal niet waar zijn.

En de EU kan ook moeilijk met het vingertje in de lucht gaan zwaaien over beslissingen die door Amerikaanse bedrijven genomen worden op een Amerikaanse markt. EU kan alleen maar protesteren en maatregelen nemen als die producten de EU binnen komen, dus "als het kwaad al geschied is".

En dat is waar de EU al paar jaar mee bezig is.
                              In eerst instantie het verplichten om standaard Windows software gemakkelijker te kunnen verwijderen of uitschakelen, nu gaan ze daar blijkbaar in verder omdat MS niet helemaal wil meewerken of zijn beloftes niet nakomt...

En een monopoliebedrijf gelijk stellen met kleine spelers op de markt, zelfde regels toepassen.... echt gezond is dat niet hoor op lange termijn, dat moet je toch begrijpen?
                              Als uiteindelijk alles wordt geleverd door één leverancier en producent... dan is iédereen afhankelijk van die ene producent. En kan die producent zijn eigen prijzen en kwaliteit opleggen, en moet de klant maar slikken.
                              En het is daartegen dat de EU met maatregelen tracht tegen te werken.
                              Enkel in Amerika ? Als renault in België een fabriek sluit, wat heeft onze regering daar tegen kunnen doen ? Nul den botte.

Microsoft brengt al jarenlang alle produkten wereldwijd op de markt op hetzelfde ogenblik. Windows 95 bv. werd dacht ik op 24 augustus 1995 op de markt gebracht, en dat wordt maanden op voorhand aangekondigd. Als Windows niet voldoet aan de regels, dan kunnen ze die verkoop toch gewoon verbieden... Maar dan moeten ze de rest ook verbieden als het niet voldoet aan die diezelfde regels...

Dat van die prijzen snap ik niet. We zitten altijd te zagen dat de Microsoft produkten veel te duur zijn. Van zowat alles BESTAAN GRATIS ALTERNATIEVEN !!!
                              Helaas jammer dat deze zelfs GRATIS niet aanslaan. Als je het monopolie wil doorbreken, zal je het als consument zelf moeten doen, hé. En dus kiezen voor de alternatieven.

Als je een PC wil zonder Microsoft rommel : wel koop er 1 zonder. Dat is geen enkel probleem. Je kan gelijk welke type PC kopen zonder (het zal waarschijnlijk wel geen merkprodukt zijn, maar daarom is de kwaliteit toch niet slechter).
                              Dat de meeste "grote merken" er wel Windows meeleveren is hun probleem toch ?

Op mijn PC stond geen besturingssysteem : heb dat er gewoon zelf opgezet. Als ik het kan, kan iedereen het hé, want zo moeilijk is het niet... Ik heb Vista Ultimate trouwens legaal gekocht voor 65€ (tijdens een opleiding bij Syntra-West) : Duur hé...

Voor mij is een monopolie een situatie waar je als consument geen andere keuze hebt. Die keuze is er wel, en toch blijft Microsoft de grootste : vreemd hé...

Eigenlijk moet je dus niet zagen op Microsoft die z'n produkten wil verkopen, maar op de consument die altijd de gemakkelijkheidsoplossing kiest.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                Voor mij is een monopolie een situatie waar je als consument geen andere keuze hebt. Die keuze is er wel, en toch blijft Microsoft de grootste : vreemd hé...

Eigenlijk moet je dus niet zagen op Microsoft die z'n produkten wil verkopen, maar op de consument die altijd de gemakkelijkheidsoplossing kiest.
                                MS heeft die gemakkelijkheidssituatie gecreeërd, goed voor hun portemonnee, natuurlijk.

Maar als enkeling, of als enig bedrijf in een bedrijventak met klanten en partners, beslissen om over te schakelen op een OS dat niet compatibel of via omwegen compatibel is met Windows, toch niet echt iets dat in de praktijk meevalt.
                                O.a. omdat MS weigert bepaalde zaken die compabiliteit tussen OS en software (bijv. nieuw MS Office format om de opensource alternatieven een hak te zetten...) vrij te geven. Door evolutie en keuzes in het verleden, is de situatie nu zoals ze is en die veranderen is zeer moeilijk en dat weet Microsoft.

De keus is minder vrij dan je denkt.
                                En zelf al was de keus compleet vrij, het is géén gezonde situatie waar 1 producent de meerderheid van een markt controleert. En de IT markt is nu eenmaal een zeer belangrijke markt met aantal gevoeligheden (privacy, beveiliging, spionage...)

Dus maar normaal dat MS beetje de wind van voren krijgt, naar mijn mening.

Comment

Working...
                                X