Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet Explorer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Internet Explorer

Het is zo dat Vista goed loopt op een nieuwe pc met recente hardware.
    En bij elk nieuw OS dat ze uitbrengen stellen ze ook veel hogere eisen aan de hardware.
    Linux kunt ge gerust op een 486 laten draaien.
    Als er gaten zijn in een OS zullen die wel ontdekt zijn door mensen die er uren en dagen naar zoeken. Alleen is Windows zo populair dat het enorm geviseerd wordt door kwaadwillige personen.
    En ja hoor ze maken woeker winsten maar zolang de consument bereid is dit te blijven betalen.............. (zou dat de reden niet zijn waarom Vista niet het verwachte succes heeft opgeleverd? Over de pijngrens gegaan qua prijs?)

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
      als je een programma wil openen, duurt dit extra lang, omdat er superveel processen draaien op de achtergrond, waar je niets tegen kan doen. terwijl dit gebeurt zijn er wel weer 15 popups rechts vanonder in scherm, wat redelijk irritant is en nog meer geheugen vreet. uiteindelijk kon mijn computer al deze dingen niet aan en crashte heel het systeem, de applicatie zelf krijgt dan weer een error-code die je niets verderhelpt...
      Het is natuurlijk PC-gebonden, hoe performanter uw PC hoe sneller alles gaat maar op een normale gemiddelde PC duurt alles nu toch ook niet zo lang? De meeste programmas starten binnen de 2 seconden op, sommige zelfs zo snel als je kan klikken en anderen zoals Photoshop of videobewerkingstoepassingen dan wel wat langer. Wat is lang? Voor de ene al wat meer dan voor de andere maar een seconde of twee vind ik toch niet extreem, zelfs niet de 8 seconden voor Photoshop.
      Even een testje gedaan :
      • CS2 : eerste start 8 seconden, tweede start 6 seconden
      • Windows Fotogallerie : eerste start 2 seconden, tweede start bijna onmeetbaar (folder met 319 foto's in)
      • Dymo Label : 2 seconden
      • Word 2007 : eerste start 2 seconden, tweede start 1 seconde
      • Excel 2007 : eerste start geen twee seconden, tweede start geen seconde
      • Adobe Reader : eerste start geen seconde, tweede start onmeetbaar
      • eBay Turbolister : 2 seconden
      • Kyodai Mahjongg 2006 : 2 seconden
      • Roxio Creator Classic 10 : eerste start 3 seconden, tweede start 2 seconden
      • IDimager 4 Pro : 4 seconden
      En die popups tijdens het starten ... geen enkele heb ik hier tijdens het starten van mijn PC omdat ik in elk programma dat zoiets gebruikt dit ook afzet net als het automatisch opstarten van allerlei programma's, maar dit komt niet van Windows maar van de toepassingen die zo gemaakt zijn.
      De processen die starten bij de start van de PC ... je kan er heel veel van uitschakelen als je dit wil, natuurlijk niet alles.
      Net als de traagheid van Vista t.o.v. XP ... op een niet al te oude PC draait Vista zelfs vlotter dan XP.

Het is niet de bedoeling om u tegen te spreken maar ik snap echt niet waar het probleem zit ... en zo'n extreem performante PC bezit ik nu ook weer niet.

Nu nog wat algemeen bezien ... ik snap heel het gedoe eigenlijk niet waarom er zoveel personen minder toepassingen in Windows willen ... hoe meer je er standaard bij krijgt en het werkt ook, hoe meer dat pakket zijn geld waard is. Als jullie een auto kopen vragen jullie dan ook aan de dealer om er zoveel mogelijk "standaard zaken" af te halen want dat elke kg minder een eventuele snelheidswinst kan geven en dat je liever alles nadien bij een concurrent gaat halen?
      De logica ontgaat me, vooral dat je bij PC's heel veel zelf kan configureren en veranderen zodat je het zoveel mogelijk naar je zin hebt.

Ieder zijn keuze natuurlijk en werk je liever met FF dan met IE mag je dat gerust doen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Het is zo dat Vista goed loopt op een nieuwe pc met recente hardware.
        En bij elk nieuw OS dat ze uitbrengen stellen ze ook veel hogere eisen aan de hardware.
        Linux kunt ge gerust op een 486 laten draaien.
        Als er gaten zijn in een OS zullen die wel ontdekt zijn door mensen die er uren en dagen naar zoeken. Alleen is Windows zo populair dat het enorm geviseerd wordt door kwaadwillige personen.
        En ja hoor ze maken woeker winsten maar zolang de consument bereid is dit te blijven betalen.............. (zou dat de reden niet zijn waarom Vista niet het verwachte succes heeft opgeleverd? Over de pijngrens gegaan qua prijs?)

Grtz, RF
        Gaten worden niet zelden ontdekt door mensen buiten Microsoft. Al dan niet tergoeder trouw.

En ja, mensen blijven dat betalen. Ga maar eens als grote onderneming gaan beslissen voortaan met Linux te werken. Denk dat het bedrijf snel failliet gaat. Klanten en toeleveranciers gaan niet mee switchen.

Dus eigenlijk heeft Microsoft het summun en het commercieel walhalla bereikt: mensen kùnnen/willen niet meer veranderen, want ze zitten vast omdat het hele systeem met elkaar verbonden is, los van hoe degelijk de software wel is. En er is weinig overloop van mensen die last hebben van onstabiliteit, hetzij door bugs of door slechte hardware. Maar bijvoorbeeld FF pikt wel marktaandeel in en ik zie meer en meer studenten met MacBooks op de trein, waar ik 5jaar geleden Acer's en Toshiba's zag...

En dus ligt de lat qua kwaliteit ("de lekken zullen wel gevonden worden de komende jaren, we doen ze dan wel dicht ipv alles te controleren voor we het in de rekken leggen" ) helemaal niet zo hoog dan, in een situatie waar Microsoft pas 2 jaar bestaat en nu buitenkomt met een concurrend & compititief OS...

En Nlite... nogmaals: werkt alleen bij nieuwe installatie en bijvoorbeeld niet bij een PC die je net opgehaald hebt bij Van Den Borre. En laagdrempelig is het ook niet.

Comment

Ik heb het al eens aangehaald in een ander topic ...

1999 : 98SE Upgrade : 102€
          1999 : 2000 Pro Full : 300€
          2001 : XP Home Upgrade : 125€
          2001 : XP Home Full : 250€
          2001 : XP Pro Full : 500€
          2007 : XP Home OEM : 90€
          2009 : Vista Home Premium OEM : 113€

Het grote verschil is dat het met die oude versies veel simpelder was om met een gratis gecopiëerde versie te werken ... een officiële versie van Vista Home OEM komt zelfs goedkoper uit dan hetgeen Windows 98SE indertijd kostte.
          Natuurlijk vinden velen het nu te duur ... iets kopiëren en kraken wordt gewoon moeilijker.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Net als de traagheid van Vista t.o.v. XP ... op een niet al te oude PC draait Vista zelfs vlotter dan XP.
            Vreemd, alle andere websites en gebruikers spreken dat hard tegen. Zelf MS zegt dat de hardwarevereisten pak hoger liggen.

Nu nog wat algemeen bezien ... ik snap heel het gedoe eigenlijk niet waarom er zoveel personen minder toepassingen in Windows willen ... hoe meer je er standaard bij krijgt en het werkt ook, hoe meer dat pakket zijn geld waard is. Als jullie een auto kopen vragen jullie dan ook aan de dealer om er zoveel mogelijk "standaard zaken" af te halen want dat elke kg minder een eventuele snelheidswinst kan geven en dat je liever alles nadien bij een concurrent gaat halen?
            De logica ontgaat me, vooral dat je bij PC's heel veel zelf kan configureren en veranderen zodat je het zoveel mogelijk naar je zin hebt.

Ieder zijn keuze natuurlijk en werk je liever met FF dan met IE mag je dat gerust doen.
            Je vergeet toch paar dingen. Het is niet omdat Mediaplayer een mp3 kan afspelen of omdat IE google kan weergeven dat iedereen daar genoegen meeneemt.

Zo kwam Firefox eerst met tabs, die nu mooi nageaapt, ook in IE 7 zitten. Maar op het moment van IE 6 dus niet. En nu zijn tabs niet meer weg te denken. Ook was Firefox ten tijde van IE 6 een pak veiliger. Nu nog steeds volgens bronnen, maar de kloof wordt kleiner.

Qua pure surfsnelheid is Safari dan weer sneller volgens andere bronnen.

Ook zijn er vele betere en meer uitgeruste mediaspelers te vinden, vaak gratis. Windows Media Player speelt niet alles af, heeft beetje rommelige layout met slechts paar basisknopjes op het scherm en had soms ook te kampen met irritaties met het DRM beleid van MS.

VLC is hier al paar keer gevallen, maar ook de eenvoudig Media Player Classic en de juiste codecs, is al voldoende.

Dus dat bepaalde mensen niet tevreden zijn met de software dat Windows standaard meelevert, omdat ze bijvoorbeeld meer uit hun pc willen halen, is volledig normaal.
            Last edited by caleido; 23 januari 2009, 00:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              En Nlite... nogmaals: werkt alleen bij nieuwe installatie en bijvoorbeeld niet bij een PC die je net opgehaald hebt bij Van Den Borre. En laagdrempelig is het ook niet.
              Sorry caleido, ik denk dat je niet op dezelfde golflengte zit.
              NLite is geen OS maar een programma waarmee je ondermeer kunt "slipstreamen" en Windows kunt ontdoen van die zaken die je zelf niet nodig vind, ook IE. Je maakt er ook een "Unattended Windows" mee waaraan je zoveel kunt aan toevoegen als je op de installatie DVD kunt branden. Je maakt met andere woorden op gelijk welke pc een "Unattended" voor gelijk welke pc, voorwaarde je moet een legaal OS hebben om er aan te beginnen (denk het toch want ik heb geen illegaal OS, dus daar kan ik eventueel mis zijn).

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Nelie Kroes maakt zich met de dag hopelozer belachelijk, kent dus blijkbaar niks van die materie, en Opera maakt zich nog veel belachelijker dan Kroes.

Wat ik wel niet begrijp: qua logica en gebruiksgemak is Google Chrome voor mij een openbaring, maar is blijkbaar "te anders" om aan te slaan bij het publiek.
                Als ik Chrome open heb ik 9 (negen) startpagina's, tegenover 1 (één) in alle andere browsers. Vind ik gewoon schitterend. en nee, Verseg, ik heb nog altijd geen chromé randjes....
                Die negen miniatuur startpagina's zijn dan de 9 sites die ik het meest bezoek. BD op kop natuurlijk
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Nog een kleine tip...

Klik op Start en daarna op Programmatoegang en Instellingen.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Sorry caleido, ik denk dat je niet op dezelfde golflengte zit.
                    NLite is geen OS maar een programma waarmee je ondermeer kunt "slipstreamen" en Windows kunt ontdoen van die zaken die je zelf niet nodig vind, ook IE. Je maakt er ook een "Unattended Windows" mee waaraan je zoveel kunt aan toevoegen als je op de installatie DVD kunt branden. Je maakt met andere woorden op gelijk welke pc een "Unattended" voor gelijk welke pc, voorwaarde je moet een legaal OS hebben om er aan te beginnen (denk het toch want ik heb geen illegaal OS, dus daar kan ik eventueel mis zijn).

Grtz, RF
                    Wel, wat zeg ik? Je moet toch je eigen installatie maken? Ik weet echt wel waarvoor Nlite dient, heb zelf gebruik gemaakt van een bekende uitspatting ervan, namelijk TinyXp. Waardoor uw twijfel die tussen die tussen ()'s staat ook meteen beantwoord is.

Dus jij gaat er echt van uit dat elke onervaren gebruiker en huismoeder zonder problemen op hun nieuwe PC met Nlite of Vlite hun XP of Vista kunnen herinstalleren om IE e.d eraf te gooien?

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Nog een kleine tip...

Klik op Start en daarna op Programmatoegang en Instellingen.
                    Heb ik ook al vermeld. Deze optie is er o.a. gekomen dankzij vorige klachten/veroordelingen door de EU.

Comment

• Re: Internet Explorer

Je vergeet toch paar dingen. Het is niet omdat Mediaplayer een mp3 kan afspelen of omdat IE google kan weergeven dat iedereen daar genoegen meeneemt.
                      Dus dat bepaalde mensen niet tevreden zijn met de software dat Windows standaard meelevert, omdat ze bijvoorbeeld meer uit hun pc willen halen, is volledig normaal
                      Dit spreek ik toch niet tegen? Maar het merendeel is daar wel tevreden mee, ik heb er zelf ook nog nooit het nut van gezien iets anders te gebruiken voor Mediaplayer en IE.
                      Ik kan MP3's afspelen, een clipje bekijken, een CD rippen en ik kan surfen. Ik heb nog nooit een site gehad dat IE niet kon weergeven. Meer moet dat voor mij niet zijn.
                      Ik verbied ook niemand een andere keuze te maken, waarom zou jij dan verbieden dat Microsoft mij dit gratis levert? Wil je het niet gebruiken, gebruik dan iets anders het is uw volle recht.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Ik heb het al eens aangehaald in een ander topic ...

1999 : 98SE Upgrade : 102€
                        1999 : 2000 Pro Full : 300€
                        2001 : XP Home Upgrade : 125€
                        2001 : XP Home Full : 250€
                        2001 : XP Pro Full : 500€
                        2007 : XP Home OEM : 90€
                        2009 : Vista Home Premium OEM : 113€

Het grote verschil is dat het met die oude versies veel simpelder was om met een gratis gecopiëerde versie te werken ... een officiële versie van Vista Home OEM komt zelfs goedkoper uit dan hetgeen Windows 98SE indertijd kostte.
                        Natuurlijk vinden velen het nu te duur ... iets kopiëren en kraken wordt gewoon moeilijker.
                        Yepse, zit veel waarheid in VerSeg.
                        Vergeet echter niet dat je alleen een OEM versie kunt kopen bij een nieuwe pc.
                        Wie het zo durft te verkopen zal eerst of laatst tegen de lamp lopen. Tot nog toe heeft iedereen mij dat geweigerd. Dus de gewone Vista Premium kost 220,00 €.

Grtz, RF

Comment

Heb ik ook al vermeld. Deze optie is er o.a. gekomen dankzij vorige klachten/veroordelingen door de EU.
                          Dit gezegd zijnde
                          En dit weet blijkbaar niemand....
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Ik verbied ook niemand een andere keuze te maken, waarom zou jij dan verbieden dat Microsoft mij dit gratis levert? Wil je het niet gebruiken, gebruik dan iets anders het is uw volle recht.
                            De discussie niet omdraaien hé

Jij hebt jouw IE nu, dus jij bent tevreden.
                            Maar anderen willen dus iets anders dan IE, en daar heeft o.a de druk van de EU voor gezorgd, dat je nu bijvoorbeeld IE eenvoudiger kunt "uitschakelen" en een andere browser gebruiken. Vroeger kreeg je dan om de 5 seconden bijvoorbeeld "IE is niet je standaard internetbrowser, wil je dit veranderen ???"... als je niet wat meer wist van windowsregister instellingen etc...

Snap je de toenmalige frustraties bij het andere kamp, niet-IE gebruikers? Ik wel.

Comment

Wel, wat zeg ik? Je moet toch je eigen installatie maken? Ik weet echt wel waarvoor Nlite dient, heb zelf gebruik gemaakt van een bekende uitspatting ervan, namelijk TinyXp. Waardoor uw twijfel die tussen die tussen ()'s staat ook meteen beantwoord is.
                              3. Om Vlite te gebruiken moet je je pc formateren, je Vista installatie herconfigureren en opnieuw installeren. Voor de doorsnee gebruiker is dat véél te complex. Kan toch onmogelijk de beste oplossing zijn.

Die uitleg klopt toch ook niet waardoor ik op een dwaalspoor zat en er misverstanden van kwamen.

Dus jij gaat er echt van uit dat elke onervaren gebruiker en huismoeder zonder problemen op hun nieuwe PC met Nlite of Vlite hun XP of Vista kunnen herinstalleren om IE e.d eraf te gooien?
                              Gemakkelijk is het niet, maar zo moeilijk is het nu ook weer niet hé. Je moet er wel geconcentreerd bijblijven.

Grtz, RF
                              Last edited by Red Falcon; 23 januari 2009, 01:51.

Comment

Vergeet echter niet dat je alleen een OEM versie kunt kopen bij een nieuwe pc.
                                Wie het zo durft te verkopen zal eerst of laatst tegen de lamp lopen. Tot nog toe heeft iedereen mij dat geweigerd. Dus de gewone Vista Premium kost 220,00 €.
                                Wie zegt dat?

De licencievoorwaarden zijn bij Microsoft veranderd sinds Vista.
                                Bij XP was het inderdaad zo dat je een OEM alleen mocht leveren bij de aankoop van een volledige PC.
                                Bij Vista heeft iedere systeembouwer recht op de installatie van een OEM-versie, de term systeembouwer werd echter herzien voor Vista. Iedere privé-persoon dat zelf zijn PC assembleert heeft recht op de OEM versie en je word als systeembouwer aanzien van zodra je zelf 1 (ja één) onderdeel zelf in uw PC monteert. Dus als je zelf een videokaart, een geheugenmodule, een controllerkaart of een extra schijf monteert ben je volledig in orde.

Zoek maar eens op.

Windows OEM software voor system builders is verpakt in zogenaamde Microsoft OEM Distribution Packs (1, 3 of 30 pack). Dit is een bruine gesloten doos die is voorzien van etiketten met aan de zijkant de systembuilderovereenkomst. In deze doos zitten 1, 3 of 30 individuele softwarepakketten.

Als het pack wordt geopend, mogen de ingesloten individuele softwarepakketten alleen worden geleverd in combinatie met een volledig gebruiksgereed computersysteem, en moeten zij vooraf worden geïnstalleerd.

Voor de nieuwe packs (1, 3 en 30) geldt, dat zij - mits ongeopend - afzonderlijk aan een andere systeembouwer mogen worden geleverd, zonder dat tegelijk hardware behoeft te worden geleverd. Zij mogen niet aan klanten worden geleverd, behalve als de klant zelf zijn eigen pc bouwt. In dat geval wordt de klant ook als systeembouwer beschouwd en heeft deze dus geen recht op support van Microsoft, maar uitsluitend van de system builder.

De individuele softwarepakketten in het pack mogen niet meer worden geleverd bij hardware die niet als randapparatuur kan worden beschouwd. OEM software blijft onlosmakelijk verbonden met het systeem waarop het is geïnstalleerd.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X