Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet Explorer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Internet Explorer

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Wat heeft Microsoft direct te maken met de prijs van hardware in onze PC en Mac, de prijs van een Intel CPU of een Transcend geheugenlatje?
    Alsof Microsoft er op z'n eentje voor gezorgd heeft dat er in iedere huiskamer een computer staat. Het ligt wel iets complexer. O.a. stijging productiviteit, efficiëntie, stijging levensstandaard, informatisering (vroeger stond er 1 pc op school) etc...

En wat is je punt met spelconsoles en internet? Uitvinding van MS? Denk je dat alleen de koning een PC zou hebben moest MS geen OS uitgebracht hebben? Dat Adobe geen Photoshop zou gemaakt hebben?

En die "dure" latjes van 128MB in 1998... Nu betaal je toch ook bijna 500 of 20.000 BEF euro voor 2GB DDR3? Toch logisch dat dingen die toen het duurste en snelste waren, nu niets meer waard zijn? Nu is het beste en het nieuwste ook peperduur.

Ik heb ook nog een Pentium 75 mhztjes gekocht voor 69.900 BEF...

Chapeau voor MS dat ze - op hun eigen fel besproken manier - de markt op dit moment veroverd hebben. Ik ben ook tevreden van mijn huidig draaiende finegetunde XP systeem. (Naast het feit dat ik verplicht ben dure en vertragende antivirus en firewall bij te kopen en constant alles up te daten )
    Maar om nu te zeggen dat alles aan hen te danken is, toch niet. Dat iedereen een auto heeft, is toch ook niet dankzij OPEC ofzo.
    Mocht binnen 20jaar MS niet meer bestaan, dan maakt iedereen hardware/software voor de volgende OS'en, het is allemaal iets pragmatischer. MS heeft het ook vooral geluk gehad én de slimme keus gemaakt, om iets te produceren voor een product dat onvermijdelijk gigantisch zou groeien en afzetmarkten aanboren.

Ben ik nu de enigste zonder aandelen in Microsoft?
    Ik bezit 3/4 van Microsoft de rest is van Billeke
    O ja, ik ga beleggen in geheugen.

Grtz, RF
    Last edited by Red Falcon; 24 januari 2009, 20:22. Reden: update

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

En die "dure" latjes van 128MB in 1998... Nu betaal je toch ook bijna 500 of 20.000 BEF euro voor 2GB DDR3? Toch logisch dat dingen die toen het duurste en snelste waren, nu niets meer waard zijn? Nu is het beste en het nieuwste ook peperduur.
      Allé : niet overdrijven hé : Met de I7 in het vooruitzicht koop je die beter per 3 (dus 3 GB) en kost dat bv. 205€ ...
      Denk niet dat "corsair" een buchtmerk is...
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Allé : niet overdrijven hé : Met de I7 in het vooruitzicht koop je die beter per 3 (dus 3 GB) en kost dat bv. 205€ ...
        Denk niet dat "corsair" een buchtmerk is...
        Het was een reactie op de 12.500 BEF voor 128MB, die was toen waarschijnlijk ook voor minder te krijgen was als je rondkeek.

Ik zeg ergens dat 500 euro de minimumprijs is voor een latje DDR3...
        En Codima is mijn vaste leverancier

En relevante newsflash:
        Omdat Microsoft op pc's en laptops "Vista Capable!" sticker plaatste bij de lancering van Vista, terwijl die hardware alleen en met veel moeite Vista Basic kon draaien, en dus niet de volledige Ultimate met alles erop en eraan, is er de kans dat ze boete krijgen richting 8.5 miljard dollar...

Dus als je in de Fnac Vista Ultimate kocht voor xxx € en een laptop met de flashy vermelding "Vista Capable!" erop voor xxxx €, kwam je bedrogen uit.

Last edited by caleido; 25 januari 2009, 17:32.

Comment

En relevante newsflash:
          Omdat Microsoft op pc's en laptops "Vista Capable!" sticker plaatste bij de lancering van Vista, terwijl die hardware alleen en met veel moeite Vista Basic kon draaien, en dus niet de volledige Ultimate met alles erop en eraan, is er de kans dat ze boete krijgen richting 8.5 miljard dollar...

Dus als je in de Fnac Vista Ultimate kocht voor xxx € en een laptop met de flashy vermelding "Vista Capable!" erop voor xxxx €, kwam je bedrogen uit.

Tiens : sinds wanneer kleeft Microsoft stickers op PC's ? Ik dacht dat de fabrikant/PC-bouwer dat deed...

Dat waren trouwens stickers met Windows XP op, met een onderschrift : Vista Capable...

Ik kan op mijn Golfje van 90 PK ook zetten : "TDI 90 pk, met als onderschrijft GTI capable". K'moet er dan wel een ander motorke insteken (en nog wat ander "geprul"), maar dat doe je ook als je Vista Ultimate installeert, i.p.v. de basic versie....
          Groeten,

Polleke

Comment

Beste, ik heb al altijd uitgekeken waar en wie de goedkoopste was en ik heb toen 12.500 BEF betaald voor een onnozel latje van 128MB pc 133. Als jij nu 500 euro betaald voor DDR3 is dat uw zaak en zou jij best uitkijken naar een andere leverancier, Codima is zeker NIET de goedkoopste.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Beste, ik heb al altijd uitgekeken waar en wie de goedkoopste was en ik heb toen 12.500 BEF betaald voor een onnozel latje van 128MB pc 133. Als jij nu 500 euro betaald voor DDR3 is dat uw zaak en zou jij best uitkijken naar een andere leverancier, Codima is zeker NIET de goedkoopste.

Grtz, RF
              Ik zei gewoon dat ik Codima ook ken en ik ga er het vaakst langs omdat ze nu eenmaal dichtbij zijn.

En waar zeg ik dat ik DDR3 gekocht heb voor 500 euro
              Was gewoon een prijs die ik via google vond en heeft niets met Codima te maken.

Tiens : sinds wanneer kleeft Microsoft stickers op PC's ? Ik dacht dat de fabrikant/PC-bouwer dat deed...
              Ja hoor, pc-bouwers plaatsen die stickers erop, zonder medeweten van Microsoft. Microsoft zit er inderdaad voor niets tussen en ze willen heus niet de verkopen van Vista pushen, ten koste van mensen met onvoldoende hardware of verwachtingen dat Ultimate vlotjes zal draaien

Dat waren trouwens stickers met Windows XP op, met een onderschrift : Vista Capable...
              Zie je daar dan echt het probleem niet van in en de foute, misleidende communicatie? Stel - als doorsnee gebruiker - koop ik mijn hypothetische dochter een laptop met vermelding "Vista Capable" op. Paar maanden later krijgt ze van haar grootvader Vista Ultimate, want, tja de laptop kan werken met Vista. Ho maar, MS zegt wel dat hij met Vista werkt, maar eigenlijk bedoelen ze dat je alleen de basisversie kan spelen. Dus je bent of verplicht je Ultimate terug te brengen óf te investeren in meer geheugen en grafische kaart om bijv. de Aero interface te draaien.

Op zich niets mis mee, maar alles moet dan duidelijk en ondubbelzinnig vermeld staan.

Toch maar normaal dat daar zou moeten staan "Vista Basic capable" of een "onvoldoende uitgerust om Vista Ultimate 100% te draaien"- onderschrift.

Het is een fout te denken dat iedere consument weet dat de Aero-interface "DirectX 9 compatible graphics processor with a Windows Display Driver Model (WDDM) driver, Pixel Shader 2.0 in hardware, and a minimum of 128 MB of Video RAM" nodig heeft..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Beste, ik heb al altijd uitgekeken waar en wie de goedkoopste was en ik heb toen 12.500 BEF betaald voor een onnozel latje van 128MB pc 133.
                Het eerste geheugenlatje dat ik kocht was 8.000BEF voor 512KB (0,5MB). Enkele maanden later kon je voor dezelfde prijs een latje van 1MB vinden.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Het eerste geheugenlatje dat ik kocht was 8.000BEF voor 512KB (0,5MB). Enkele maanden later kon je voor dezelfde prijs een latje van 1MB vinden.
                  Ik heb dat latje gekocht een tijdje na die grote aardbeving in Japan (dacht dat het Kobe was) en de prijs van het geheugen schoot toen werkelijk omhoog omdat daar juist de meeste fabrieken gelegen waren van geheugens. Als ik mij niet vergis is de prijs toen gestegen naar zelfs over de 13.000 BEF.

Grtz, RF

Comment

Ja hoor, pc-bouwers plaatsen die stickers erop, zonder medeweten van Microsoft. Microsoft zit er inderdaad voor niets tussen en ze willen heus niet de verkopen van Vista pushen, ten koste van mensen met onvoldoende hardware of verwachtingen dat Ultimate vlotjes zal draaien

Zie je daar dan echt het probleem niet van in en de foute, misleidende communicatie? Stel - als doorsnee gebruiker - koop ik mijn hypothetische dochter een laptop met vermelding "Vista Capable" op. Paar maanden later krijgt ze van haar grootvader Vista Ultimate, want, tja de laptop kan werken met Vista. Ho maar, MS zegt wel dat hij met Vista werkt, maar eigenlijk bedoelen ze dat je alleen de basisversie kan spelen. Dus je bent of verplicht je Ultimate terug te brengen óf te investeren in meer geheugen en grafische kaart om bijv. de Aero interface te draaien.

Op zich niets mis mee, maar alles moet dan duidelijk en ondubbelzinnig vermeld staan.

Toch maar normaal dat daar zou moeten staan "Vista Basic capable" of een "onvoldoende uitgerust om Vista Ultimate 100% te draaien"- onderschrift.

Het is een fout te denken dat iedere consument weet dat de Aero-interface "DirectX 9 compatible graphics processor with a Windows Display Driver Model (WDDM) driver, Pixel Shader 2.0 in hardware, and a minimum of 128 MB of Video RAM" nodig heeft..
                    Klopt allemaal. Alleen, als je de min. vereisten bekijkt voor de hardware die de softwareleveranciers aanduiden, dan is dat toch bijna altijd zo ?

Even Adobe citeren : Photoshop CS 4 draait op een Pc met 512 MB ram, 1.8 Ghz processor ???
                    Ze bevelen wel min. 1 GB aan. En 1 GB ram vrije harde schijf ruimte (ieske meer voor de installatie).
                    Wie gaat dat even uittesten ??? (Ikke nie...).
                    Eigenlijk zijn bovenstaande vereisten zowat even erg als bij dat stickertje.

Daarnaast, als je niets afweet van PC's : koop er ene in een degelijke winkel, en dan kom je niet thuis met een dergelijke ramp. Als consument vertrouw je best op iemand die er iets vanaf weet. In theorie zou je ook moeten mogen afgaan op wat de fabrikant zegt. De praktijk is helaas MEESTAL anders...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                    X