Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autoverzekering

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Autoverzekering

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Er zijn anders wel veel jongeren die 700 à 800€ en zelfs meer dan 1000€ betalen voor een klein autoke.
    En ik heb het dan alleen over de BA.
    Ik betaal een kleine 600€ BA (26-29 jaar) voor een wagen van 29500€ en 136pk.

BA+Omnium+Rechtsbijstand+bestuurdersverzekering is 1350€/jaar, wel met personeelskorting
    ---
    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
      Ik betaal een kleine 600€ BA (26-29 jaar) voor een wagen van 29500€ en 136pk.
      BA+Omnium+Rechtsbijstand+bestuurdersverzekering is 1350€/jaar, wel met personeelskorting
      Aankoopwaarde heeft wel enkel invloed voor de omnium, het vermogen voor de BA.
      Om even te vergelijken ... hier 1186€ per jaar voor BA + Full Omnium (aangenomen waarde) + Rechtsbijstand + bestuurdersverzekering waarvan 340€ voor de BA.
      Dit voor een wagen van 37.500€ en 150PK. (geen personeelskorting)
      Enkele jaren geleden betaalden we nog 87.000BEF voor een wagen van 700.000BEF en 132PK.
      Leeftijd heeft hierin de grootste rol want het is bij beiden op de laagste BM.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Leeftijd heeft hierin de grootste rol want het is bij beiden op de laagste BM.
        Die is bij mij wel 3 (dacht ik)
        ---
        Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
        http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

De goedkoopste omnium verzekering zou je mommenteel bij ING banking kunnen afsluiten, iemand ervaring hiermee ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
            De goedkoopste omnium verzekering zou je mommenteel bij ING banking kunnen afsluiten, iemand ervaring hiermee ?
            Ik verkies toch een verzekering waarbij ik een agent heb die mij wil bijstaan indien nodig hoor.
            Het goedkoopste tarief bekom je door te onderhandelen met je agent.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Even onderhandelen met verschillende agenten. Door het autosalon zijn er momenteel ook speciale condities.
              Ben zelf aan het onderhandelen voor een full omnium voor mijn nieuwe wagen en ik kom bij 2 verschillende agenten voor dezelfde dekking al tot een verschil van 200€ op jaarbasis.
              Persoonlijk ben ik ook voorstander van een agent in de buurt. Als het van doen is kan je daar altijd terecht en de benadering is veel individueler.
              Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb voor alles Ethias (ben daar vroeger bij gegaan toen het nog OMOB was), en tevreden moet ik zeggen. Altijd goed geholpen en nooit zever gehad.

Ga misschien eens na hoeveel kilometers je ongeveer gaat doen. Bij Ethias is het onder de 10.000Km toch al vlot goedkoper, bij andere maatschappijen is dat 15.000km. Ik heb dit voor de eerste maal aangevraagd dit jaar en het was 95 euro goedkoper.
                Ook is er bij Ethias een mini-omnium, betaalbaar en toch enkele dingen extra verzekerd (diefstal onder andere, weet nu niet direct de rest vanbuiten)

Comment

Even on -topic het zou over een ouder type wagen gaan en geen nieuwe wagen.
                  ikzelf ben verzekerd bij dvv en mijn vrouw zit in de leeftijd 20-26 jaar .
                  Ikzelf boven de risicogroep ,wij betalen voor onze gemeenschappelijke wagen extra omdat mijn vrouw jonger is .
                  De prijs was afhankelijk van hetgene waarvoor we allemaal verzekerd zijn nl.familiale ,brand etc.
                  Dus zal het zeker helpen indien je ouders meegaan naar hun verzekeringsmakelaar.
                  Trouwens zijn er nog verzekeringsmaatschappijen die het aantal reeds verzekerde wagens in het gezin tellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                    Even on -topic het zou over een ouder type wagen gaan en geen nieuwe wagen.
                    ikzelf ben verzekerd bij dvv en mijn vrouw zit in de leeftijd 20-26 jaar .
                    Ikzelf boven de risicogroep ,wij betalen voor onze gemeenschappelijke wagen extra omdat mijn vrouw jonger is .
                    De prijs was afhankelijk van hetgene waarvoor we allemaal verzekerd zijn nl.familiale ,brand etc.
                    Dus zal het zeker helpen indien je ouders meegaan naar hun verzekeringsmakelaar.
                    Trouwens zijn er nog verzekeringsmaatschappijen die het aantal reeds verzekerde wagens in het gezin tellen.
                    Het is inderdaad zo dat elke verzekeraar(agent) probeert al jou polissen te groeperen en zo voor jou persoonlijk geval een tarief uitdoktert. Dit is zowel voor hemzelf als voor jou gemakkelijker en wellicht is de kans ook groot dat je daardoor ook magere premies zal betalen.
                    Toen ik voor mijn persoonlijk geval ('autoverzekering) een agent aansprak gaf hij mij bvb. een prijsofferte voor de polis van mijn wagen, maar alleen in het geval dat ik ook met mijn andere polissen bij hem zou gaan.

Groetjes,
                    pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb ontdekt dat ik via mijn ing homebank programma ook een verzekering van laten berekenen.
                      Als ik een polo van 1992 verzeker, eentje met een 1000cc motor (45pk) dan zou me dit jaarlijks 712 euro kosten.
                      Als ik dan een fiesta neem van 1994, een 1300cc met 60pk zou me dit 730 euro kosten.
                      Het lijkt me dan ook minder zinvol om echt een heel lichte motor te nemen om daarop te kunnen besparen. Ik weet natuurlijk wel niet hoe zit met het verschil in wegentax e.d.

Ik heb echter voor de lol eens geprobeerd een ferarri F430 spyder te verzekeren (eentje van 2008) en dit kwam ook "maar" op 790 euro uit, terwijl een vw passat met een dikke 3.0 motor me 810 euro kost.
                      Dit lijkt me raar aangezien de ferarri een liter meer heeft en ook meer dan 100pk extra?
                      Het zal waarschijnlijk een foutje in het systeem zijn.

Comment

Working...
                      X