Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autoverzekering

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Autoverzekering

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
    Juridisch gezien haalt dat niets uit... Als de verzekering wil, ben je allerminst verzekerd dan! Wordt zeer vaak aangehaald als mogelijkheid tot besparing, maar indien de kosten zeer hoog oplopen, zal je zien dat de verzekering er zich op beroept dat zo'n clausule er weinig toe doet, en dan sta je daar.
    Als je nog bij je ouders inwoont is daar geen risico aan. Het is bij WET vastgelegd dat een verzekering van een voeruig altijd geldig moet zijn voor de verzekeringsnemer en automatisch ook de echtgeno(o)t(e) en inwonende kinderen. Geen enkele maatschappij MAG hier een uitzondering op maken. Ze kunnen wel een clausule inwerken dat indien de bestuurder jonger is dan x-jaar er een bijkomende vrijstelling is indien een ongeval in fout gebeurt. De maatschappij zal altijd moeten uitbetalen, ze kunnen u natuurlijk erna buiten zwieren.

Is het kind niet meer inwonend bij de ouders dan is de situatie inderdaad heel anders.

Verder is het wel altijd een gevaar om een verzekering op uw naam te pakken, als de bestuurder een ongeval of twee doet en de verzekering wordt opgezegd door de maatschappij ben jij het wel dat op de zwarte lijst komt ... de verzekeringsnemer en niet de bestuurder!

Het beste is inderdaad onderhandelen met de verzekering ... een beetje druk uitoefenen helpt vaak. Laat de ouders al hun verzekeringen opzeggen als de zoon te veel moet betalen, 9/10 draaien ze dan heel snel bij (niet elke maatschappij).
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
      Hij dacht dat de verzekering 4 auto's voor 2 bestuurders misschien niet zou aanvaarden, hoewel de bedrijfswagen van mijn moeder puur zakelijk is en dus niet voor privé gebruikt wordt.
      Al verzeker je 20 voertuigen, zolang je betaalt is daar geen probleem bij.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
        vraag me af of er geen aparte tarieven bestaan voor 'oudere' onverantwoordelijke bestuurders...die zijn er ook in hopen , maar daar praat men nooit over, het zijn altijd de jonge die het moeten horen en voelen...
        Ik denk dat het voor oudere onverantwoordelijke bestuurders na een paar ongevallen ook wel zeer moeilijk zal zijn om nog aan een verzekering te geraken.

Groetjes,
        pol
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Als je nog bij je ouders inwoont is daar geen risico aan. Het is bij WET vastgelegd dat een verzekering van een voeruig altijd geldig moet zijn voor de verzekeringsnemer en automatisch ook de echtgeno(o)t(e) en inwonende kinderen. Geen enkele maatschappij MAG hier een uitzondering op maken.
          Niet als die personen de regelmatige bestuurders zijn, waarover hier juist sprake is...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Pol weet je nog wat je betaald hebt?

Comment

ik dacht dat er bepaalde maatschapijen een serieuse korting gaven als je een cursus defensief rijgedrag volgende als jongere
              ik weet niet of dit nu nog is
              een kameraad van mij heeft dat ooit gevolgd en dat scheelde toch een brok

er bestaat ook zoiets als de 29/29 regeling
              dan krijg je een goedkopere lening op voorwaarde dat je wel tijdens de weekend het s'nachts niet met de auto rijd
              bv bij winterthur
              Last edited by Gert1971; 20 januari 2009, 08:33.

Comment

Ja ik zou ook wel een slipcursus gaan volgen. Die zou je verzekering ook goedkoper maken.

Comment

zeker bij Ethias bevragen...
                  ben zo stillekes met al mijn verzekeringen aan omschakelen...
                  - Familiale, stukken goedkoper plus dekking voor bepaalde zaken die ander maatschappijen gewoon niet dekken.
                  - brandverzekering BA + inboedel ...ook goekoper. (schakel nog dit jaar/september) om
                  - autoverzekering (van mijn vrouw) scheelt zich ook 4 euro /mnd op 'n bedrag van ongeveer 20 euro.
                  - mijn wagen gaat wsn ook naar toe, met omnium dan ...zit nu bij toyota zelf (onder mandaat van touring) was toen een speciale actie 24mnd aan 0% ...
                  etc....

toen Ethias vroeger nog OMOB was (lang geleden dus), waren zij al het goedkoopste voor moto-verzekeringen.
                  je moest dan wel "voor eigen stuur" kiezen...dwz 1 wagen waar jij alleen mee mag rijden...
                  ik had toen 2 wagens en 'n chopper. voor die chopper moest ik maar 2000._ bef/volledig jaar betalen...bij 'n ander maatschappij zat ik toen bijna aan 14.000.-bf
                  hun redenering toen was Mr. we weten als je met 2 bestuurders samenwoont kan je onmogelijk met 3 voertuigen rijden....daar heb je 100 % gelijk, dacht ik
                  wsn zal dit nu, niet meer van toepassing zijn vrees ik

Comment

Niet als die personen de regelmatige bestuurders zijn, waarover hier juist sprake is...
                    Een BA is zelfs geldig voor elke bestuurder van het voertuig.
                    Zoals reeds aangehaald moeten de echtgeno(o)t(e) en inwonende kinderen verzekerd zijn zoals de verzekeringsnemer zonder vermelding. Beter nog ... je bent dan zelfs verzekerd als je occasioneel met een derde zijn wagen rijdt.

Nu dit is wat de BA betreft ... een omnium kan andere voorwaarden bevatten.

Art. 3. 1° Gedekt wordt de burgerrechtelijke aansprakelijkheid :
                    - van de verzekeringnemer;
                    - van de eigenaar, van iedere houder, van iedere bestuurder van het omschreven rijtuig en van iedere persoon erdoor vervoerd;

Art. 4. 1° De dekking van deze overeenkomst strekt zich uit, zonder dat hiervoor een mededeling vereist is, tot de burgerrechtelijke aansprakelijkheid van de verzekeringnemer alsmede van diens echtgenoot en kinderen, indien deze bij hem inwonen en de wettelijke leeftijd om een motorrijtuig te besturen bereikt hebben, in hun hoedanigheid van bestuurder of van burgerrechtelijk aansprakelijke voor de bestuurder :
                    a) van een motorrijtuig, dat aan een derde toebehoort en tot hetzelfde gebruik bestemd is als het omschreven rijtuig, indien het motorrijtuig gedurende een periode van maximum 30 dagen het omschreven rijtuig, dat om welke reden ook tijdelijk onbruikbaar zou zijn, vervangt. De voornoemde periode gaat in de dag waarop het omschreven rijtuig onbruikbaar wordt.
                    Wanneer de verzekeringnemer een rechtspersoon is, is de dekking verworven voor de gemachtigde bestuurder van het omschreven rijtuig alsook voor zijn echtgenoot en kinderen, indien deze bij hem inwonen en de wettelijke leeftijd om een rijtuig te besturen bereikt hebben, in hun hoedanigheid van bestuurder of in hun hoedanigheid van burgerrechtelijk aansprakelijke voor de bestuurder;
                    b) van een aan derden toebehorend motorrijtuig, dat zij toevallig zouden besturen, zelfs terwijl het omschreven rijtuig in gebruik is.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ik ging uit van een omnium ja, voor enkel een BA kan je zo overal terecht en dat kost twee keer niets.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Misschien een stomme vraag, maar ik weet het toch niet:

- Ik heb mijn wagen verzekerd op mijn naam, en rijd er meestal zelf mee.
                        - Op een dag leen ik mijn wagen even uit, en de lener heeft hiermee een ongeval in fout
                        * Gaat mijn BA dan omhoog?
                        * Moet ik dan een bijkomende franchise betalen? (in geval van Omnium)
                        ---
                        Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                        http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Hallo

Ik ben ook overgeschakeld naar Ethias.
                          maar was vroeger verzekerd bij KBC.
                          Toen ik veranderde van wagen en een omnium wilde was deze een stuk duurder dan bv bij Ethias of touring.

Wanneer ik dit vertelde aan de verzekeringsmakelaar van KBC kon hij zogezegd wel een regeling treffen maar dan moesten 2 verzekeringen die ik bij DVV afgesloten had ( familiale o.a) ook overgezet werden naar KBC.Ze wilden gewoon "ALLES hebben".

Ik kan er absoluut niet tegen dat men mij zowat met de rug tegen de muur zet of dit probeert te doen.

Ik ben onmiddelijk naar Ethias Hasselt vertrokken en alle afgesloten verzekeringen bij KBC laten opzeggen.

In plaats dat KBC 1 "omnium bij had" waren ze er 3 gewone kwijt.

Los hiervan:
                          Ik dacht dat "Touring" ook niet zo duur is.

Best eens overal gaan vragen
                          groeten
                          Guy
                          http://www.guytoelen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                            Op een dag leen ik mijn wagen even uit, en de lener heeft hiermee een ongeval in fout
                            * Gaat mijn BA dan omhoog?
                            * Moet ik dan een bijkomende franchise betalen? (in geval van Omnium)
                            Ja uw BA gaat omhoog en "misschien" moet u een bijkomende franchise betalen afhankelijk van uw contract.
                            Stel dat in uw contract staat dat er een bijkomende franchise is als de bestuurder jonger is dan 25 jaar en diegene dat een ongeval deed is jonger dan 25 dan heb je prijs.
                            Hier moet je opletten wat er in uw contract staat!
                            Dus ook als uw garagist een testrit doet en hij heeft een ongeval dan heb jij pech als hij in fout is, of het zou moeten zijn dat hij met een garageplaat die testrit gaat doen.
                            Heb ooit een omnium genomen bij Argenta en daar stond in de klein letterkes "Omnium niet geldig indien bestuurder jonger dan 25 jaar".
                            Als je dat niet leest dan heb je prijs natuurlijk.
                            Last edited by VerSeg; 20 januari 2009, 22:56.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ik ging uit van een omnium ja, voor enkel een BA kan je zo overal terecht en dat kost twee keer niets.
                              Er zijn anders wel veel jongeren die 700 à 800€ en zelfs meer dan 1000€ betalen voor een klein autoke.
                              En ik heb het dan alleen over de BA.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Er zijn anders wel veel jongeren die 700 à 800€ en zelfs meer dan 1000€ betalen voor een klein autoke.
                                En ik heb het dan alleen over de BA.
                                Inderdaad, die verzekeringen kunnen al snel hoog oplopen. Dit is zeker het geval als je een snelle auto zou willen.
                                Ik had namelijk een goedkope opel calibra te koop gezien maar gezien deze een 2.0 turbo was zou de verzekering gewoon onbetaalbaar zijn, daar komt dan nog het verbruik bij EN het feit dat als eerste wagen zoiets gewoon totaal niet geschikt is.
                                Het was wel een leuke wagen geweest

Comment

Working...
                                X