Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autoverzekering

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Autoverzekering

Dag allemaal,

Ik ben een student van 20 jaar (21 over een weekje of 3) en ik wil mijn eerste eigen autotje kopen.
    Het zal waarschijnlijk een oud volkswagen polo'tje worden met een 1000CC motor (ik zou liever een 1200cc of zelfs 1400cc gehad maar we houden het goedkoop).

Wie kan me vertellen waar ik me kan verzekeren en wat het kost want online offertes invullen is tot nu toe geen succes, veel agenten verzekeren pas wanneer je al een tijdje je rijbewijs hebt.

Alvast bedankt !
    Joris

Re: Autoverzekering

Alles hangt af van verschillende factoren :
    • man / vrouw
    • leeftijd
    • gebruik van het voertuig (privé / werk)
    • klant of niet (andere verzekeringen)
    • hoe lang je rijbewijs
    • type wagen
    • verzekeringsmaatschappij

Op de meeste vragen heb je wel een antwoord maar sommige factoren spelen een rol waar enkel de maatschappij een antwoord op kan geven.
    Het beste is toch echt een verzeringsmakelaar contacteren en vragen wat die u kan bieden ... kijk toch even uit bij verschillende maatschappijen want de prijs kan fameus schelen. Meestal heb je de beste kans bij de verzekering van je ouders.
    Op online-aanvragen kan je nooit echt verder gaan, dat zijn geen gepersonaliseerde offertes. Zelf heb ik ook eens online mijn verzekering berekend en dit kwam 800€ duurder uit dan via een makelaar van dezelfde maatschappij.

Succes ermee.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Iedereen wil jou verzekeren, maar je zal er wel voor betalen. Ethias al eens geprobeerd? Actel?

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
        Iedereen wil jou verzekeren, maar je zal er wel voor betalen. Ethias al eens geprobeerd? Actel?
        Actel verzekerd pas vanaf 18 maanden (voor zover ik online kan vinden toch).

Ik zal dan maar eens langs gaan bij de agent. Het was vooral eigenlijk vooral om te weten hoeveel het me nu zou kosten dus ik wou het snel even online vinden.
        Ik wou ook even weten hoeveel het verschil zou zijn tussen een 1.0 en een 1.2 of 1.4

Bedankt voor jullie reactie

Comment

ik denk dat het feit dat je 18 bent en pas je rijbewijs hebt je veel meer zal kosten dan de cc's van je motor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            ik denk dat het feit dat je 18 bent en pas je rijbewijs hebt je veel meer zal kosten dan de cc's van je motor
            Maar ik hoor toch overal dat het aantal cc's erg belangrijk is in het bepalen van je verzekeringskosten.
            Want ik had graag een iets grotere wagen gehad (een oude passat of zo gehad omdat je dan makkelijker wat volk kan meenemen en omdat ik rc vliegtuigjes zou moeten vervoeren) maar die motoren zijn altijd zwaarder.

Over Actel: ik bedoelde dat je alreeds 18 maanden je rijbewijs moet hebben voor ze je willen verzekeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
              Ik wou ook even weten hoeveel het verschil zou zijn tussen een 1.0 en een 1.2 of 1.4
              Hangt niet alleen van de CC af maar vooral van het vermogen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

verwacht je maar aan een ferme premie als je direct op jouw eigen naam een verzekering wil hebben... je zit namelijk midden in de "risicogroep" als het op verzekeringen aankomt.

Laat de verzekering op de naam van je moeder zetten en met u als "regelmatig bestuurder".
                Stuk goedkoper en je bent perfect in orde
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                  verwacht je maar aan een ferme premie als je direct op jouw eigen naam een verzekering wil hebben... je zit namelijk midden in de "risicogroep" als het op verzekeringen aankomt.

Laat de verzekering op de naam van je moeder zetten en met u als "regelmatig bestuurder".
                  Stuk goedkoper en je bent perfect in orde

Juridisch gezien haalt dat niets uit... Als de verzekering wil, ben je allerminst verzekerd dan! Wordt zeer vaak aangehaald als mogelijkheid tot besparing, maar indien de kosten zeer hoog oplopen, zal je zien dat de verzekering er zich op beroept dat zo'n clausule er weinig toe doet, en dan sta je daar.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Beroepsmatig heb ik (een paar jaren geleden) te maken gehad met de premie berekening.
                    Iets dat mij toen opviel, was dat sommige modellen toch duurder uitvielen dan andere (die zelfs een zwaardere motor hadden) omdat ze het predikaat 'sportwagen' met zich mee slepen, en dus meer aantrekkingskracht tot jongeren hebben.

En inderdaad, de berekening gebeurde met de gegevens van de bestuurder, niet de betaler. (bij die maatschappij toch)

j.
                    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                    Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                      Juridisch gezien haalt dat niets uit... Als de verzekering wil, ben je allerminst verzekerd dan! Wordt zeer vaak aangehaald als mogelijkheid tot besparing, maar indien de kosten zeer hoog oplopen, zal je zien dat de verzekering er zich op beroept dat zo'n clausule er weinig toe doet, en dan sta je daar.
                      heeft voor mij toch altijd gewerkt hoor

en geloof me : redelijk wat geld mee uitgespaard!

Om u een idee te geven :
                      5 jaar geleden nieuwe auto gekocht
                      omnium verzekering genomen op naam van mijn moeder met mij als regelmatig bestuurder : +- 1550 € per jaar (ik was toen 25)
                      als ik de auto op mijn eigen naam wilde (ook zelfde omnium) kostte het 2300 €

Da's 800 € op jaarbasis! Da's toch al wel de moeite vind ik
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

Comment

Toen mijn zoon 20 was en ook een wagen kreeg heb ik die wagen ook op mijn naam laten inschrijven en verzekeren als regelmatige bestuurder. Dit was eigenlijk een tip van mijn verzekeringsagent. Deze situatie heeft een 8-tal jaar gelopen tot hij dan de wagen op zijn eigen naam heeft laten plaatsen. En inderdaad een serieuse besparing voor jonge gasten (studenten) die hun klein budget goed kunnen gebruiken. Het is natuurlijk een risico voor de ouder die dit engagement aangaat, maar als je je kinderen wat kent geeft dit al een gedeeltelijke geruststelling, alhoewel ... Een zwaar ongeval is vlug gebeurd en de gevolgen kunnen soms niet te overzien zijn. Dus is en blijft het een groot risico dat iedereen zelf moet proberen in te schatten.

Groetjes,
                        Pol.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                          Toen mijn zoon 20 was en ook een wagen kreeg heb ik die wagen ook op mijn naam laten inschrijven en verzekeren als regelmatige bestuurder. Dit was eigenlijk een tip van mijn verzekeringsagent. Deze situatie heeft een 8-tal jaar gelopen tot hij dan de wagen op zijn eigen naam heeft laten plaatsen. En inderdaad een serieuse besparing voor jonge gasten (studenten) die hun klein budget goed kunnen gebruiken. Het is natuurlijk een risico voor de ouder die dit engagement aangaat, maar als je je kinderen wat kent geeft dit al een gedeeltelijke geruststelling, alhoewel ... Een zwaar ongeval is vlug gebeurd en de gevolgen kunnen soms niet te overzien zijn. Dus is en blijft het een groot risico dat iedereen zelf moet proberen in te schatten.

Groetjes,
                          Pol.
                          Dat klopt wel Pol, als je weet dat je zoon een onverantwoordelijke jongeman is kan je zoiets best niet doen. Nu, mijn vader liet al horen dat hij wel zou uitkijken om de wagen op zijn naam te verzekeren maar hij was niet zeker of dit nog kon.
                          Omdat zowel vader als moeder al een bedrijfswagen hebben (die van mijn vader wordt ook privé gebruikt) en mijn moeder nog eens een 2e privé wagen heeft.
                          Hij dacht dat de verzekering 4 auto's voor 2 bestuurders misschien niet zou aanvaarden, hoewel de bedrijfswagen van mijn moeder puur zakelijk is en dus niet voor privé gebruikt wordt.

Ik ga proberen morgen ofwel volgende week naar de verzekeraar te gaan, eens vragen wat hij ervan zegt.

Comment

Ethias heeft goede tarieven voor jonge bestuurders !
                            Grtz
                            Miss Spikke-Canon EOS 300D
                            A thing of beauty is a joy forever...J. Keats

Comment

vraag me af of er geen aparte tarieven bestaan voor 'oudere' onverantwoordelijke bestuurders...die zijn er ook in hopen , maar daar praat men nooit over, het zijn altijd de jonge die het moeten horen en voelen...
                              smile ! ...it confuses people ...

Comment

Working...
                              X