Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tovenarij bij compressie? Waar ligt de oorzaak?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: privacy

Oorspronkelijk geplaatst door VAN BELLE Jean Marc Bekijk bericht
    Ik dacht dat je kon lezen in het attest dat niet alleen de iq-test met zijn toestemming gebeurde, maar dat het resultaat ook bedoeld was om hem van dat vergif rilatine af te helpen. Ik heb zelfs geëxperimenteerd met rilatine op mezelf na zeer schadelijke bijwerkingen van die drugs, vandaar dat ik dat middel iets beter ken dan de modale ouder of opvoeder.
    Tja, en sinds dien is de hele ellende begonnen zo lijkt me!

Amaai wat een geleuter... kan iemand deze man uitleggen dat de banding uit zijn eerste vraag gewoon een effect van de vermindering in kleurenweergave is door de digitale compressie en voor de rest niets, maar dan ook niets (buiten dan in zijn fantasiewereld) met smog, fijn stof en wat dan ook te maken heeft...

Amaai man, wat een scheve zwets!

En aan de TS: uw zoon heeft waarschijnlijk de toestemming gegeven voor de test en zo, maar hoe oud is dat manneke? Volgens mij wordt ie gewoon gek van u! (I know I would!)

Comment

Re: privacy

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
      En aan de TS: uw zoon heeft waarschijnlijk de toestemming gegeven voor de test en zo, maar hoe oud is dat manneke? Volgens mij wordt ie gewoon gek van u! (I know I would!)
      Dat manneke is intussen 17 jaar en nu zes maanden ontwend na 10 jaar van die rommel en een 100 X grotere tegenstander van methylfenidaat geworden als ik (floris@logocom.be om hem persoonlijk dat te vragen). Hij is nu minder extreem intelligent, en ik ben normaal intelligent.

Ik heb nergens gezegd dat ik dat van het fijn stof geloof, ik stel mijn vraag nadat ik duidelijk begreep dat banding en compressie niet meer dan stappen zijn zoals een digitale klok versus een analoge opnieuw:

Is het mogelijk met een zeer hoge resolutiecamera via de kleurschakeringen de lichtreflectie en zelfs het opwarmingseffect via puur technische analyse uit foto's te krijgen, of deze gemakkelijker zichtbaar te maken met compressie doordat de schakeringen dan zichtbaar worden en ook het punt waarbij centerpunt de lichtste kleur blauw toont?

Het antwoord weet ik intussen al: Wetenschappelijk is de laatste satelliet die de opwarming van de aarde bestudeeerd net gebaseerd op dit soort foto's waarbij de atmosfeer en de vervorming van kleuren en lichtreflectie nauwkeuring geregistreerd wordt, net op deze methode bezig om een beter idee te krijgen over de al dan niet op warming van de aarde, en wat belangrijker is: Of de mens dan wel aan de oorzaak ligt daarvan. De resultaten hiervan zullen publiek gemaakt worden zodat elke wetenschapper onder ons dan kan zeggen wat hij daaruit meent te concluderen en of hij dan wel correlaties, dan wel oorzakelijke verbanden meent te mogen besluiten daaruit.

Maar: net zoals het schilderij in het Groeninghe museum nu door detail toont dat Kanunnik Vander Paele (schrijfwijze naam weet ik niet meer), een ziekelijke afwijking had, kan men bij foto's afwijkingen van lucht vaststellen en soms zelfs vaststellen waar een zweegvliegtuig meer thermiek kan bekomen om maximaal te profiteren van de stijglucht...

Uiteindelijk is dit trouwens ook WEL relevant. Fotografie kan kunst zijn, maar ook zeer hoogtechnologische wetenschap. Denk ook aan het fotoshop-bedrog in de kranten met die foto's indertijd met onze koningin Paola om de indruk te wekken dat er veel volk was en dat ontdekt werd door... aandachtige internetlezers.

Als u mij daarvoor wil uitmaken, heb ik daar geen probleem mee. Dat het maniakaal overkomt, daar kan ik ook inkomen. Maar dat ik de vraag stel en de vragen die daarop volgen, daar dient dit forum voor. En ik weet niet meer dan anderen, ik ben alleen sterk gedreven in het zoeken naar antwoorden en nieuwe vragen die daarbij horen.

Liefs en positief-constructieve groeten hierover, want ik denk er ook aan dat de witlicht of balanscorrectie trouwens ook verraadt dat het spectrum van gloeilampen ook heel iets anders is dan het licht buiten en we daar ook van een andere vorm van banding kunnen spreken en elke astronomische leeftijdsberekening nu ook gebaseerd is op lichtverschuivingseffecten (volgend uit de speciale relativiteitstheorie, die nog meevalt om te begrijpen als je een middelgrote inspanning levert, de algemene is dan wel zeer moeilijk, ook te moeilijk voor mij).
      Last edited by VAN BELLE Jean Marc; 17 januari 2010, 20:58. Reden: vraagteken ipv punt
      Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen. Ik ben op mijn best als ik zwijg... nooit dus. Als u het niet doet, doe ik het wel. Als ik geliefd zou zijn, zou ik pas echt een slechte journalist zijn.

Comment

Re: Tovenarij bij compressie? Waar ligt de oorzaak?

Internet-entertainment van de hoogste plank, dit topic
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik ga echt stoppen met lezen hier... ik meen een aantal psychiatrische trekken te ontwaren... en daar kan mijn eigen psyche niet goed mee om

Comment

Ter info, maar het mag wel dienen als olie op het vuur:

De komende 15 à 20 jaren zou ik graag nog klinisch psycholoog, apotheker en arts willen worden. Of ik dat ook kan halen als werkstudent, weet ik niet, maar als wetenschappelijke droom om o.a. de mens als wetenschappelijk object te begrijpen, is het wel mooi. Wat niet belet dat ik nog steeds niet begrijp waarom een man een mooie vrouw zo mooi vindt en zijn eigen vrouw nog veel mooier, en ze soms op foto wil om haar (on)vergankelijkheid te ontkennen. Ik ben echter niet gek, daar ben ik niet slim genoeg voor, maar 'gek' betekent meestal in België eerder onbegrepen of het gebrek aan energie om iemand te proberen te begrijpen. Ik stop even met schrijven hier en ga wat technische foto's gaan nemen voor een expertise met het oog op een schaderegeling bij een zelfstandige klant.
            Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen. Ik ben op mijn best als ik zwijg... nooit dus. Als u het niet doet, doe ik het wel. Als ik geliefd zou zijn, zou ik pas echt een slechte journalist zijn.

Comment

Schitterende topic!

Comment

Dit topic lijkt me leuk (lachen) ,van deze man en de gevolgen, ik vrees ervoor ! Drama
                Last edited by guido.g; 18 januari 2010, 18:55. Reden: aanpassing tekst
                https://ggpics.be/

Comment

Working...
                X