Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fraude met mijn Visa-kaart.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fraude met mijn Visa-kaart.

    Wij zijn vandaag tot de vaststelling gekomen dat onze Visa rekening na onze terugkeer uit Zuid-Afrika voor bijna 4.000€ is gepluimd
    De enige plaats waar wij onze kaart hebben gebruikt was bij autoverhuur Hertz, om onze waarborg van onze huurwagen te verzekeren, de huur van onze wagen was reeds hier in belgië betaald, nadien is deze misbruikt geweest tot in Johannesburg, allemaal in winkelcentra waar wij nooit zijn geweest, en die wij ook niet kennen, ik heb zelf mijn Visa-kaart over de ganse reis geen enkele keer gebruikt, dus kan het niet anders dan dat iemand deze bij Hertz heeft gecopieerd en misbruikt.
    Natuurlijk heb ik nu metteen de kaart laten blokeren, en de nodige klachtenbrieven ingediend bij de dienst fraude van Visa, gelukkig hadden we nog alle bewijzen in verband Copie bij Hertz, anders wordt het moeilijk een klachtenbrief op te stellen, ook de andere betalingsbewijzen, van na de reis, moet je kunnen voorleggen, gelukkig hadden wij deze nog

    Groeten Geert.
    Last edited by Guest42; 6 februari 2014, 08:20.

  • #2
    Re: Fraude met mijn Visa-kaart.

    Gelukkig dat je in elk geval kunt bewijzen dat er sprake van fraude is, visa vergoed de schade dan toch? Geeft natuurlijk wel even wat stress maar gelukkig met een goede afloop.

    Comment


    • #3
      Re: Fraude met mijn Visa-kaart.

      Hallo,

      Het wordt hoog tijd dat de Visa kaart met pincode overal gebruikt kan worden. Dat zou al een heel stuk veiliger zijn denk ik ...

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: Fraude met mijn Visa-kaart.

        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Hallo,

        Het wordt hoog tijd dat de Visa kaart met pincode overal gebruikt kan worden. Dat zou al een heel stuk veiliger zijn denk ik ...

        Jaja
        Daar was het nog met zo een machientje met doordrukpapier, en gelukkig had ik dat dubbel nog, ze zijn ook maar beginnen gebruiken nadat wij terug thuis waren,zodat ik wel degelijk kan bewijzen dat het om fraude gaat.
        Maar de loping, en de papieren die je er moet invullen alsook een lopende opdracht die ik had bij Visa, daar gaat heel wat tijd in om dat allemaal in orde te brengen
        Ik kan je verzekeren, dat het niet prettig is om te horen dat je kaart gehackt is.
        Last edited by Guest42; 27 februari 2008, 16:13.

        Comment


        • #5
          Re: Fraude met mijn Visa-kaart.

          Heb je een PM gestuurd. Bel me eens, ik weet hoe en waar het gebeurd daar.
          reeds 2-maal meegemaakt.
          1DsII, 1DsIII en L glas van 16 tot 500mm in 4 stappen + Macrospul + Flitsen
          *** A man has to do what a man has to do (Just do it)***

          Comment


          • #6
            Re: Fraude met mijn Visa-kaart.

            Oorspronkelijk geplaatst door Jandorie Bekijk bericht
            Heb je een PM gestuurd. Bel me eens, ik weet hoe en waar het gebeurd daar.
            reeds 2-maal meegemaakt.
            Misschien interessante info voor iedereen om dit te voorkomen in de toekomst.
            Mvg Tim

            Comment


            • #7
              Re: Fraude met mijn Visa-kaart.

              Weet ik, maar ik kan niet alle info openbaren. Zou fraudeurs op ideeen kunnen brengen.
              Het probleem is wel degelijk bij Hertz in Johannesburg (ik ben daar elke maand) en ben nu overgestapt naar Avis, waar het probleem neit kan voorkomen.
              Reeds 2-maal opgelicht bij Hertz daar, wel alles teruggekregen van Visa.
              Wie echt een probleem meegemaakt heeft mag mij PM-en. Dan kan ik meer vertellen...
              1DsII, 1DsIII en L glas van 16 tot 500mm in 4 stappen + Macrospul + Flitsen
              *** A man has to do what a man has to do (Just do it)***

              Comment


              • #8
                Re: Fraude met mijn Visa-kaart.

                Oorspronkelijk geplaatst door Jandorie Bekijk bericht
                Weet ik, maar ik kan niet alle info openbaren. Zou fraudeurs op ideeen kunnen brengen.
                Het probleem is wel degelijk bij Hertz in Johannesburg (ik ben daar elke maand) en ben nu overgestapt naar Avis, waar het probleem neit kan voorkomen.
                Reeds 2-maal opgelicht bij Hertz daar, wel alles teruggekregen van Visa.
                Wie echt een probleem meegemaakt heeft mag mij PM-en. Dan kan ik meer vertellen...
                Daar had ik niet bij stilgestaan.
                Mvg Tim

                Comment


                • #9
                  Re: Fraude met mijn Visa-kaart.

                  Geert, als dit je ook wat kan gerust stellen: ik maakte hetzelfde mee in Sri Lanka. Kaart werd ook gehackd en misbruikt toen ik net thuis was. Het effectieve geld was wel nog niet van mijn rekening, maar ik heb er geen enkel probleem door gehad, behalve het aanvragen van een nieuwe Visacard.
                  Iemand bij mij op het werk had ook dergelijk probleem na een cruise, was wel al zo'n 5.000 euro kwijt van zijn rekening, maar heeft alles terugbetaald gekregen.
                  Je zou je kaart nooit uit het oog mogen verliezen, want dan gebeurt het, het copiëren ervan. Het blijft natuurlijk vervelend en moreel belastend.
                  The problem of the male brain:
                  On the left side, there's nothing right.
                  On the right side, there's nothing left.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fraude met mijn Visa-kaart.

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Maar de loping, en de papieren die je er moet invullen alsook een lopende opdracht die ik had bij Visa, daar gaat heel wat tijd in om dat allemaal in orde te brengen
                    Misschien allemaal wat werk maar je krijgt dan ook wel je geld terug.
                    Ik hoor nu al velen denken dat je maar geen Visa moet gebruiken en dat dit onveilig is maar als ze dit bedrag cash uit je portefeuille hadden gestolen had je er 9/10 nooit iets van teruggezien.
                    Plezant is anders natuurlijk.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fraude met mijn Visa-kaart.

                      Zit er normaal geen standaard limiet van 2500eur op? Je kan natuurlijk de bank vragen dit bedrag te verhogen. Als de limiet 2500eur is kunnen ze toch niet meer afhalen? Ben hiervan niet zeker hoor
                      Canon EOS 400D + Canon EF-S 18-55 + Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM + Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO + Sigma 10-20mm F4-5.6

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fraude met mijn Visa-kaart.

                        Ik heb, geloof ik, denk ik, ben er helemaal niet zeker van dus, een standaard limiet van 5000 euro. Met mijn oude kaart was dat 2500 euro. Daar ben ik wel zeker van. Ondertussen heb ik immers een upgrade (voorlopig gratis) aangeboden gekregen van mijn bank met meer voordelen (o.a. reisverzekering) en naar ik vermoed hoort de hogere limiet daar ook bij. Alhoewel ik in al die jaren dat ik Visa/Master Card heb, tezamen dat bedrag nog niet eens heb uitgegeven.
                        De limiet hangt dus volgens mij af van de (soort) kaart en de eraan verbonden voordelen tov de prijs die je ervoor betaalt.

                        En om Albatros zijn vraag anders te verwoorden: hoe kan een verkoper die met Visa wordt betaald nagaan of de limiet van je kaart is overschreden? Met doordrukpapier zie ik het niet zitten, met een code plus terminal zal een bedrieger daarentegen vlugger tegen de lamp lopen als hij je kaart misbruikt?
                        En wat zijn de gevolgen als je zelf je limiet overschrijdt?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fraude met mijn Visa-kaart.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Albatros Bekijk bericht
                          Zit er normaal geen standaard limiet van 2500eur op? Je kan natuurlijk de bank vragen dit bedrag te verhogen. Als de limiet 2500eur is kunnen ze toch niet meer afhalen? Ben hiervan niet zeker hoor
                          Een standaard Visa-kaart krijgt een limiet van 1250€, je kan die op eenvoudig verzoek laten aanpassen naar 2500€.
                          Andere bedragen zijn meestal mogelijk mits akkoord van uw bank.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fraude met mijn Visa-kaart.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jandorie Bekijk bericht
                            Weet ik, maar ik kan niet alle info openbaren. Zou fraudeurs op ideeen kunnen brengen.
                            Het probleem is wel degelijk bij Hertz in Johannesburg (ik ben daar elke maand) en ben nu overgestapt naar Avis, waar het probleem neit kan voorkomen.
                            Reeds 2-maal opgelicht bij Hertz daar, wel alles teruggekregen van Visa.
                            Wie echt een probleem meegemaakt heeft mag mij PM-en. Dan kan ik meer vertellen...
                            Bedankt voor je PM Jandorie, kan mischien helpen deze bende op te rollen.

                            Geert.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fraude met mijn Visa-kaart.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Albatros Bekijk bericht
                              Zit er normaal geen standaard limiet van 2500eur op? Je kan natuurlijk de bank vragen dit bedrag te verhogen. Als de limiet 2500eur is kunnen ze toch niet meer afhalen? Ben hiervan niet zeker hoor
                              Normaal wel Albatros,
                              Maar er bestaan verschillende kaarten, en je kan dat bedrag ook tijdelijk laten verhogen.
                              En met het oude systeem met het doordrukkalcpapier kan de winkelier het niet weten, alleen als ze op het Banksys net zijn aangesloten.
                              Ze weten dus wel hun winkels te kiezen.

                              Comment

                              Working...
                              X