Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

file aan afrit snelweg en de pechstrook

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• file aan afrit snelweg en de pechstrook

Als ik s'avonds naar huis rijd staan ze stil op de afrit wetteren.Nogal dikwlijs is er zelfs al file op de pechstrook.Als je dat wat te laat hebt gezien geraak je er niet meer tussen.Je kan maar moeilijk aan 20 km per uur op 3e vak rijden tot er iemand je ertussen laat.Dan rijden de vrachtwagens over je

Wat is nu eigenlijk de wettelijke procedure?
    Normaal mag je niet op een pechstrook rijden,andere optie is aan 20 per uur op 3e vak rijden met alle gevolgen vandien.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: file aan afrit snelweg en de pechstrook

Volgende afrit (Zottegem) nemen lijkt me toch iets veiliger
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Comment

En is ook het enige dat bij wet is toegestaan!

Leerstof oefeningen en testexamens voor het slagen voor het GOCA theorie examen en praktijkexamen en het behalen van een voorlopg rijbewijs B voor autorijden.

Men mag onder geen beding over de pechstrook rijden, tenzij het zo wordt opgedragen door een bevoegd persoon (politie).

Gewoon doorrijden, de volgende afrit er af en vandaar uw weg verderzetten of in de andere richting er terug op en dan de gewenste afrit nemen langs de andere zijde ...

Comment

Als ik dat 's morgens in de spits moet doen ben ik een uur langer onderweg (moet eraf de laatste afrit voor de Reyerstunnel).

Dus: langzaam aan op de rechterrijstrook. Iemand die aan 80 km/U links aankomt, de hele file voorbijrijdt en zich er dan tussen wil wurmen heeft een probleem als ie denk dat ik dan voor hem aan kant ga. Niet dat je ergens heen kan, in de file
        Last edited by perelaar; 11 januari 2009, 12:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Als ik s'avonds naar huis rijd staan ze stil op de afrit wetteren.Nogal dikwlijs is er zelfs al file op de pechstrook.Als je dat wat te laat hebt gezien geraak je er niet meer tussen.Je kan maar moeilijk aan 20 km per uur op 3e vak rijden tot er iemand je ertussen laat.Dan rijden de vrachtwagens over je

Wat is nu eigenlijk de wettelijke procedure?
          Normaal mag je niet op een pechstrook rijden,andere optie is aan 20 per uur op 3e vak rijden met alle gevolgen vandien.

mir
          Ik heb het ook gedaan aan de afrit Haasrode (E40)... Uiteindelijk hebben ze de uitvoegstrook 1.5km lang gemaakt Mocht je toch over de pechstrook uitvoegen en een boete krijgen, zou ik mijn rechtsbijstand aanspreken en de advocaat laten aanhalen dat het wel een overtreding is, maar dat dit is om de veiligheid te verhogen... Als het verkeer soms versnelt tot +/-50kmh kan je ook de minimum snelheid (70kmh) gaan rijden en op het moment dat de uitrit een beetje rijdt, je er redelijk agressief tussen gooien... Vriendelijk is anders, maar het is wel wettelijk in orde...
          ---
          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

In wetteren hebben ze dit al verlengd, en ze hebben er al serieuze werken gedaan om de uitstroom van de autostrade te bevorderen, maar het probleem blijft volgens mij.

Het is daar inderdaad niet gemakkelijk, om 's avonds daar van de auto snelweg te rijden, en naar erpe-mere rijden en u daar draaien is ook geen oplossing, want daar sta je ook aan te schuiven, als je van gent komt. Naar aalst bollen, en u daar draaien, is er ook wat over, om er in wetteren vlot af te rijden.
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Kennis van mij reed over de pechtstrook naar een afrit. 800 euro boete en rijbewijs enkele dagen kwijt.
              Als nu iedereen gewoon braaf niet op die pechstrook gaat en gewoon op de autostrade aanschuift voor die afrit is er geen probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                Kennis van mij reed over de pechtstrook naar een afrit. 800 euro boete en rijbewijs enkele dagen kwijt.
                Als nu iedereen gewoon braaf niet op die pechstrook gaat en gewoon op de autostrade aanschuift voor die afrit is er geen probleem.
                Ik denk dat ze hier bedoelen: De autosnelweg rijdt, maar de afrit staat in file. Aanschuiven op de autosnelweg is dus nogal gevaarlijk, want jij staat stil op de rechterrijstrook maar daar komen ook vrachtwagens aan 90kmh aan en de 2 andere rijstroken liggen ook vrij...
                ---
                Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Dat lijkt me vrij normaal, dat zal 9/10 kansen wel in omstandigheden geweest zijn, dat er file op de autostrade stond, en dat uw kennis gewoon wat vlugger de autostrade af wou.

Maar in wetteren is het anders, daar doet men vlot 120 op de autostrade, maar de afrit is gewoon vol, je geraakt er niet af, en het enige wat je kan doen is achter de laaste aanschuiven, en die staat al op de pechstrook aan te schuiven . Terwijl de afrit daar reeds verlengd is, 't was er vroeger nog slechter. En als je pech hebt, en je kent het daar niet, kom je over als iemand die wil voorsteken, en niemand die je nog tussenlaat, als je aan het regelmentaire deel bent, en dan wordt het gevaarlijk, jij vertraagt om er tussen te geraken en die vrachtwagens en wagens achter jou blijven komen tegen 90-120 km/u.
                  Dat er daar nog niet meer ongelukken gebeurt zijn, 't is eigenlijk verwonderlijk.
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

Ik ben zelf nog niet in Wetteren geweest, maar ik denk dat ik het kan vergelijken bij ons. Op de antwerpse ring is dat ook zo'n situatie (om niet te zeggen bijna heel de ring met tijden ). De hele rechterrijstrook staat daar stil. Als je af de ring moet schuif je achteraan aan, mensen die hier niet gewoon zijn te rijden en denken dat ze pas 3 afritten later opzij moeten, moeten zich er ook tussen werpen. Moet je erop, dan schuif je aan tussen de auto's die er de volgende af moeten en werp je jezelf tussen de auto's die tegen 100 voorbij komen. Verschil is, hier is gewoon geen pechtstrook over het overgrote deel
                    Inderdaad geen veilige situaties

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    Dat lijkt me vrij normaal, dat zal 9/10 kansen wel in omstandigheden geweest zijn, dat er file op de autostrade stond, en dat uw kennis gewoon wat vlugger de autostrade af wou.
                    Er was file door een ongeval en de volgende afrit was op ongeveer 200 meter. Politie schreef vele boetes uit...

Comment

Ik heb dezelfde ervaring met afrit Wetteren gehad in 't verleden.
                      Gewoon doorrijden naar het tankstation en daar door het achterpoortje naar buiten rijden.

Tom.

Comment

In principe als je de afrit wil nemen moet je op de afrit aanschuiven, als de afrit te kort is, dan sluit je al van op de snelweg aan ... wat inderdaad levensgevaarlijk is voor achteropkomend verkeer.
                        Op de pechstrook gaan rijden is ook levensgevaarlijk en verboden.
                        Het juiste is dat als jij door voorliggers verplicht op de snelweg staat dat dit eigenlijk aanzien wordt als file en het achteropkomend verkeer dus voor u moet afremmen.
                        Dit is theorie, in praktijk is dit levensgevaarlijk natuurlijk.
                        Maar als al die anderen die nu op de pechstrook stonden ook op de snelweg stonden dan had je dit helemaal anders ervaard en dus vermoedelijk gewoon aangeschoven in de file.
                        Ik heb geen enkel artikel gevonden dat u verplicht om door te rijden tot de volgende afrit. Op sommige afritten zou je wel heel ver mogen rijden dan ... da's ook niet te doen.
                        Eigenlijk zou in zo'n geval de politie zijn verantwoordelijkheid moeten opnemen en het verkeer begeleiden / regelen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Er was file door een ongeval en de volgende afrit was op ongeveer 200 meter. Politie schreef vele boetes uit...
                          Ze kunnen niet genoeg boetes uitschrijven in dat geval en ook niet hoog genoeg!
                          Dagelijks zie je op de Ring en de E314 gekken zoiets doen ... even aanschuiven tot de afrit is hen te veel, dus maar vlammen over de pechstrook. Zeer agressief en asociaal rijgedrag!
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Ik heb dezelfde ervaring met afrit Wetteren gehad in 't verleden.
                            Gewoon doorrijden naar het tankstation en daar door het achterpoortje naar buiten rijden.
                            Dat zou ik niet te veel gaan doen daar je een grote kans hebt de verkeerbrigade van Wetteren tegen te komen en aangezien het een dienstweg is kan je dan ook een boete krijgen. En regelmatig gaan ze daar dan ook eens gaan staan als het wat te gortig aan het worden is aan dat sluipbaantje en bedenk dan maar een van je beste smoesjes ...
                            Ik ken dat probleem van die afrit en zit er dan ook regelmatig in en sluit netjes en vlug aan op de pechstrook ook al mag dat niet ,liever dat dan mijn leven te risceren daar eventjes stil tegaan staan op het rechtse vak om er tussen te geraken.
                            Ik zie ze ook voorbij razen
                            Het probleem zit hem voorbij de rotonde aan de lichten op de steenweg en t'is nu nog beter(lees slecht) geworden met dat nieuwe winkelcentrum, als er drie wagens komende van Wetteren willen opdraaien zit de boel al dicht.
                            Greetzzz

Comment

Zelfde probleem aan E40, net voor de tunnels naar Brussel. Sinds ze het ronde punt (de twee ronde punten eigenlijk) aan de Cora hebben heraangelegd is er véél meer file en probleemgedrag. Grootste probleem zijn dan nog de mensen die niet weten hoe je op een rond punt moet rijden, tweede grootste probleem de mensen die niet het rond punt op durven rijden. Of stilvallen, want het is bergop met nog een gemeen vluchtheuveltje bovenaan...

Comment

Working...
                              X