Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

file aan afrit snelweg en de pechstrook

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: file aan afrit snelweg en de pechstrook

Toch verschillende antwoorden hier.De volgende afrit (erpe-mere) nemen vind ik persoonlijk ook niet te doen,en dan keer je terug en sta je richting Gent ook terug stil op de afrit.En het zal er niet op verbeteren.Er is vlakbij de afrit een industriezone gekomen waar ze rode lichten gaan plaatsen.!

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ze kunnen niet genoeg boetes uitschrijven in dat geval en ook niet hoog genoeg!
      Dagelijks zie je op de Ring en de E314 gekken zoiets doen ... even aanschuiven tot de afrit is hen te veel, dus maar vlammen over de pechstrook. Zeer agressief en asociaal rijgedrag!
      Helemaal mee akkoord!

In theorie moet de pechtstrook ten allen tijde vrij worden gehouden voor mensen in pech of hulpdiensten. Staat er zoiets niet in het verkeersreglement?

Comment

Zelfs hulpdiensten mogen in theorie niet over de pechstrook. In het geval van politie kun je er nog over discussiëren omdat zij bepaalde extra vrijstellingen hebben bovenop andere prioritaire voertuigen. Maar voor ambulance of brandweer is het in principe niet toegelaten. Ik zeg "in principe" omdat de Belg niet echt de gewoonte heeft in een file op de linkerrijstrook uiterst links te houden en op de rechterrijstrook uiterst rechts zodat hulpdiensten in het midden een baan krijgen (zo zou het moeten). Ze verkiezen om van links naar rechts te slingeren (om te zien wat er nu aan de hand is) en van het linkerrijvak naar het rechterrijvak (omdat het precies is of die andere strook altijd sneller vordert). Zodoende moeten hulpdiensten wel vaak naar de pechstrook anders is er geen doorkomen aan.
        Canon Eos 450D
        Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
        Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

Working...
        X