Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met inlog op externe schijf LaCie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem met inlog op externe schijf LaCie

Heeft iemand (goede ) ervaring met netwerkschijven van LaCie?

Ik heb zowat 3 jaar een LaCie Ethernet Disk Mini 250GB
    Alhoewel een netwerkschijf, heeft ze ook een USB-aansluiting.

Vanaf het begin heb ik enkel de netwerkverbinding gebruikt. En dit ging steeds zonder enig probleem, maar wel met een (erg) trage data-overdracht.

Onlangs besloot ik om de USB-verbinding te gebruiken.
    Onder andere om te zien of die verbinding sneller werkt, maar ook om die schijf eens aan een andere computer te kunnen aansluiten.

Bij het maken van deze verbinding opent zich meteen een "verkenner-venster" waarin ik het login-programma kan opstarten.
    Ik weet, volgens de handleiding, dat dit de normale en enige weg is om de schijf via USB te kunnen aanspreken.

Tot daar nog geen probleem.

Maar als ik op het login-scherm mijn gebruikersnaam en paswoord invul, krijg ik prompt de foutmelding dat deze niet correct zouden zijn.
    Ook tweemaal "admin" (de standaard login) invullen geeft geen toegang.

Na opnieuw de netwerkverbinding te hebben aangesloten kon ik , via de browser, met mijn paswoord in het configuratie-gedeelte van de schijf.
    Mijn gebruikersnaam en paswoord zijn dus wel degelijk in orde.
    Ik heb daar een nieuwe gebruiker aangemaakt, maar ook dit wordt dan nadien niet aanvaard als ik weer de USB-verbinding gebruik.
    En via een browser kan met niet, als men de USB-kabel gebruikt, de schijf via haar IP-adres benaderen.

Iemand enig idee?

Al 10 dagen geleden zond ik een vraag om hulp naar LaCie. Niemand thuis.
    Nochtans ben ik een geregistreerd gebruiker en kan men daardoor hulp aanvragen via een webformulier.

Ook een poging tot hulp bij de computer-winkel waar ik het heb gekocht (8bits Antwerpen-Zuid) levert geen reactie.

Francis
    Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

Re: Probleem met inlog op externe schijf LaCie

standaard is meestal:

user: admin
    password: leeg laten

bij ons was't toch zo.
    nikon stuff

Comment

Administrator and use “administrator” for the username and “admin” for the password
      Handleiding: http://www.cables.cz/files/1266970586.pdf
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Jammer, maar bij lukt dat niet.
        Zolang ook niet een paswoord is ingegeven, blijft de knop LOGIN grijs (niet actief).

Toch bedankt.
        Francis

Comment

1) terug aansluiten via ethernet
          2) naar de admin interface gaan
          3) paswoord reset uitvoeren

Changing The Administrator’s Password

By default, the administrator’s password is admin. You should change this password as soon as possible, for security reasons.
          1. In the Web Administration Page, click on the Users tab.
          2. Click on Change Administrator Password button.
          3. Enter your new password and confirm it.
          4. Press Submit changes.
          Als dat niet lukt even de installatie cd erbij halen

insert the included set-up tools disc, name the drive, create an admin password, and the drive begins to show up as Windows share
          Last resort: bellen naar ------- en vragen naar Stijn Swinnen
          Last edited by RikH; 8 januari 2009, 11:56.
          Mijn foto's

Comment

@RikH:
            Ook dat wordt niet aangenomen.

Ik zag in de handleiding deze "truk" staan bij het inloggen als netwerkdrive.
            Maar heb het toch voor alle zekerheid eens geprobeerd met de USB aangesloten. Geen succes.

Comment

@RikH

Mijn antwoord kruiste het jouwe.
              Ik ga direct jouw tweede tip (resetten) uitproberen.

Dank.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk bericht
                Heeft iemand (goede ) ervaring met netwerkschijven van LaCie?....

Al 10 dagen geleden zond ik een vraag om hulp naar LaCie. Niemand thuis.
                Nochtans ben ik een geregistreerd gebruiker en kan men daardoor hulp aanvragen via een webformulier.

Ook een poging tot hulp bij de computer-winkel waar ik het heb gekocht (8bits Antwerpen-Zuid) levert geen reactie.

Francis
                Tja... ik zou mij niet teveel illusies maken over de service bij LaCie

Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

Comment

bij ons zit er ook een usb op maar als ik me nie vergis in dit voor een extra hdd aan te sluiten:
                  Expansion Possibilities : 1 x USB 2.0 for additional storage & photo sharing
                  vermoed dat deze dan niet geschikt zal zijn om een verbinding met pc te maken
                  toch bij de onze lacie hdd
                  nikon stuff

Comment

Welk model betreft dit exact?
                    Mijn foto's

Comment

Als dat niet lukt even de installatie cd erbij halen

Citaat:
                      insert the included set-up tools disc, name the drive, create an admin password, and the drive begins to show up as Windows share
                      Last resort: bellen naar 02 639 14 70 en vragen naar Stijn Swinnen
                      Voordat ik vanaf de CD opnieuw de IP Configurator wou starten (haal ik dan niet al mijn settings overhoop?) greep ik naar het tel.nr dat je me gaf.

Stijn Swinnen is er vandaag niet, wel een vriendelijke dame die me wou verder helpen.
                      Na een korte beschrijving van het probleem vroeg ze of ik een 'ticketnummer' had. Wat ik inderdaad als automatisch antwoord had gekregen.

Het zou 'prioritair' worden behandeld en deze namiddag zou ik een antwoord moeten krijgen.

Dank voor het nummer, ik ben in "blijde verwachting".

Comment

Ik kreeg de beloofde reactie van LaCie.

Een updater moest ik downloaden en daarmee het zaakje resetten.
                        Maar omdat verschillende pogingen telkens mislukten, en er ook niet de juiste meldingen kwamen bij het starten van die updater, was de conclusie na wat over-en-weer gemail:
                        USB-interface stuk, geen herstel bij LaCie wegens buiten garantie en te duur.

Jammer dat ik het niet direct na aankoop heb geprobeerd, want het was waarschijnlijk toen al stuk.

Francis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk bericht
                          Ik kreeg de beloofde reactie van LaCie.

USB-interface stuk, geen herstel bij LaCie wegens buiten garantie en te duur.
                          Tiens, waar heb ik dat nog gehoord .

Comment

sorry maar ik geloof de uitleg "usb interface kapot" echt niet als je wel een authenticatie vraag krijgt, de verbinding werkt, anders zou het paswoord niet eens gevraagd worden hoor...

Waar woon je ergens? als't in de buurt van gent is wil ik wel eens komen kijken.
                            Mijn foto's

Comment

Pech, in Hoboken bij Antwerpen (*)

Maar ik ga eens met mijn installatie-CD de boel opnieuw proberen aan te zwengelen.

Francis

(*) Ik heb de vraag al eens een poos geleden aan een moderator willen stellen.
                              Vroeger had je toch een kaart waar je de leden op kon terugvinden.

Op een gegeven moment zag ik enkel nog mijn eigen markeringspunt staan.
                              Nu vind ik de kaart zelfs niet meer.
                              Is die misschien verdwenen met de nieuwe look van de website?
                              Of heb ik een bericht daarover over het hoofd gezien?

Comment

Working...
                              X