Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nooit meer LaCie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nooit meer LaCie

    Mijn LaCie Biggest F800 (1TB) is blijkbaar stuk. Toen ik een BU wou maken gaf het toestel aan dat disk 1 stuk was (disk failure). Ik had nog een reserveschijf liggen (want dat is niet de eerste keer) en heb deze er in geplaatst. Disk 1 werd perfect heropgebouwd (toestel staat in RAID 5) maar even later had ik opnieuw een disk failure op schijf één !! Op één avond heeft dat ding dus 2 Seagate Barracuda schijven van 250GB opgesoupeerd! Het toestel is slechts 2,5 jaar oud en wordt slechts af en toe aangeschakeld om een BU te maken.
    Ik dus een support case aangemaakt op de website van LaCie op 2 september.
    Vandaag 11 september (ze nemen er dus ook hun tijd voor) krijg ik dit als antwoord :

    Geachte, dank voor uw schrijven. Het spijt ons te horen dat u problemen ondervindt bij het gebruik van uw LaCie drive.
    Uw toestel is defect, en zou moeten hersteld worden. Jammer genoeg is de garantieperiode op uw toestel verlopen sinds 18 november 2008. LaCie herstelt geen toestellen die buiten deze garantieperiode vallen, omdat de kostprijs van een dergelijke herstelling voor de eindgebruiker duurder zou uitkomen dan de aankoop van een nieuw toestel. Wij kunnen u met dit probleem tot onze spijt niet verder helpen.
    In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
    met vriendelijke groet,
    xxxxxx Technische Dienst LaCie Benelux (heb de naam van de persoon gewist)



    Een toestel van 1.100 euro !, heeft amper aangestaan en LaCie weigert deze te herstellen omdat het te duur zou zijn?? Duurder dan 1.100 euro??


    Eén ding is zeker, voor mij géén LaCie producten meer .

  • #2
    Re: Nooit meer LaCie

    Je zal gewoon pech hebben gehad. De prijzen van hd blijven maar dalen. Nu kost en schijf van 500 gb nog geen 60 eur meer.
    Dat die schijf de geest geeft, zal denk ik niet met Lacie te maken hebben, maar met het merk van de schijf zelf. Lacie maakt enkel behuizingen voor harde schijven, geen harde schijven zelf.
    In de tijd dat jij zo'n ding kocht, kostte 1 250gb schijf rond de 100 EUR en dan nog die behuizing met interne raid controller kost ook nog heel wat....

    Comment


    • #3
      Re: Nooit meer LaCie

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      de garantieperiode op uw toestel verlopen sinds 18 november 2008
      Heb ik iets gemist?

      Jo.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Nooit meer LaCie

        Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
        heb ik iets gemist?

        Jo.
        lol
        Mvg Tim

        Comment


        • #5
          Re: Nooit meer LaCie

          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          ...Uw toestel is defect, en zou moeten hersteld worden. Jammer genoeg is de garantieperiode op uw toestel verlopen sinds 18 november 2008. ...
          Hélaba ... volgens mij zijn we nog maar in september 2008.
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: Nooit meer LaCie

            ik had net een 2 TB Lacie gekocht voor 249 euro .. blijkbaar zit de krimp in de prijzen er sterk in als jij nog 1100 betaalde voor de helft van de capaciteit

            't is natuurlijk balen als dat buiten garantie gebeurd .. maar zou je een defecte laptop die iets meer dan twee jaar geleden 1100 euro koste ook nog laten maken als je de huidige prijzen van laptops bekijkt?

            Comment


            • #7
              Re: Nooit meer LaCie

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Jammer genoeg is de garantieperiode op uw toestel verlopen sinds 18 november 2008.
              Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
              Heb ik iets gemist?

              Jo.
              dacht ik ook al...18 november is nog 2 maanden voor zover ik de kalender kan lezen...
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Nooit meer LaCie

                Tja, dat zijn de sporen van de technische evolutie zeker… Exact 2 jaar terug kocht ik een laptop die toen dik 4600euro excl btw koste, nu koop ik een krachtiger model van hetzelfde merk voor 1800 euro…
                Op zich kan ik daar wel mee leven ( je moet wel ) , alleen de manier waarop Lacie hier reageert is allesbehalve….
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #9
                  Re: Nooit meer LaCie

                  Dat van die datum heb ik die slimmerik van LaCie ook op gewezen.

                  Het is echter geen gewone 1TB schijf maar een RAID station welke nu nog steeds 909 euro voor een 2TB versie kost : http://www.lacie.com/be/products/product.htm?pid=10950

                  Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                  J
                  Dat die schijf de geest geeft, zal denk ik niet met Lacie te maken hebben, maar met het merk van de schijf zelf.
                  Neen, 't ligt niet aan de schijf maar duidelijk aan 't toestel zelf, anders zou een nieuwe schijf insteken de zaak oplossen. Er zitten zo'n 4 schijven in dat toestel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nooit meer LaCie

                    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Dat van die datum heb ik die slimmerik van LaCie ook op gewezen.
                    en nu weer 2 weken wachten op een antwoord
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nooit meer LaCie

                      gelukkig gebruik jij het voor backup gebruikt. Er zijn er die het voor storage gebruiken en dan alles weg
                      zeker van Raid5 afblijven op die bakskes. recovery zelfs met speciale tools is nog serieus moeilijk!! en recovery centers weten wat aan te rekenen als je het toch nog echt nodig hebt.
                      -=- Light is the key...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nooit meer LaCie

                        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Neen, 't ligt niet aan de schijf maar duidelijk aan 't toestel zelf, anders zou een nieuwe schijf insteken de zaak oplossen. Er zitten zo'n 4 schijven in dat toestel.
                        Waarom zijn die 2 andere schijven dan niet kapot ?
                        Ik denk gewoon dat je pech hebt gehad hoor.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nooit meer LaCie

                          Ik zie ook niet in waar Lacie hier in de fout gaat. Ik zou eens nakijken wat de leeftijd van die reserveschijf is, en daar een eventuele garantie op uitoefenen.

                          In principe kan je ook nog aan alle data aan. Overzetten op iets anders, zou ik zeggen. Voordat er nog een schijf de geest geeft.

                          Of dat die schijven nu dikwijls of slechts sporadisch gebruikt worden, verandert in mijn ogen niets aan de levensduur.

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nooit meer LaCie

                            Het antwoord van LaCie laat duidelijk blijken dat het NIET aan de schijven ligt maar aan het toestel zelf. 't Is telkens de bovenste schijf en dat enkele minuten na het heropbouwen van de data. Ik kan er moeilijk schijven blijven insteken hé.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nooit meer LaCie

                              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Het antwoord van LaCie laat duidelijk blijken dat het NIET aan de schijven ligt maar aan het toestel zelf. 't Is telkens de bovenste schijf en dat enkele minuten na het heropbouwen van de data. Ik kan er moeilijk schijven blijven insteken hé.
                              Dat is niet wat ik lees. Wat ik lees is dat Lacie het toestel als een geheel beschouwd. Je hebt eenmaal de bovenste schijf vervangen door een reserveschijf. Was deze nieuw? Of ook 2,5 jaar oud?

                              Had je die reserveschijf al eerder gebruikt? Misschien had je een gammele reserveschijf, en op het moment dat de eerste schijf het begaf werd je ook geconfronteerd met de tweede, die reeds lang lag te wachten?

                              Dave
                              pixelpusher

                              Comment

                              Working...
                              X