Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imac of de nieuwe macbook pro 17"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Imac of de nieuwe macbook pro 17"

Ik heb sinds november de nieuwste versie van de Macbook 13inch, en vind dat om alleen op te zitten werken op verplaatsing eigenlijk al groot genoeg. De beeldkwaliteit is schitterend, al is die van de iMac toch wel nog beter vind ik.
    Als ik het juiste kabeltje vind om de nieuwe mini-displayport te kunnen aansluiten op ons tvscherm zal ik dat wel doen. Vergeet niet dat er nog niet veel schermen met mini-displayaansluiting te verkrijgen zijn hé.
    Een groot voordeel aan de nieuwste macbook pro is die langere batterijduur.
    groeten, Sebastiaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
      In elk geval geen iMac.
      Daarvan is het scherm niet goed genoeg.
      Dat is zever. Ga gerust voor de Imac maar kies wel voor het 24 inch scherm.
      Dit scherm is immers beter dan de 20 inch versie. Hier zijn al wat discussies
      over gevoerd op het internet. Lees bijv dit eens:

It seems there are two types of LCD displays in the current iMac line -- twisted nematic (TN) in the 20-inch models,
      while the 24-inch uses a Super Patterned Vertical Alignment (S-PVA). The TN panel typically displays 6-bits per pixel; the S-PVA, 8-bit.
      Three colors are involved in generating a point of white light, so 3 x 6 is 18-bit color, while 3 x 8 is 24-bit.
      However, the TN uses a technique called dithering to trick the eye into thinking it's seeing 8-bit pixels.

Got that?

A lot of consumer-grade LCD displays use the less-expensive, TN screens.
      For most folks, that's fine. But those who require realistic colors to do their work -- such as photographers,
      graphic designers, video editors, etc. -- a display capable of 24-bit color is highly preferred.
      Last edited by dyafani; 8 januari 2009, 13:39.
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

een macbook pro kopen en dan altijd op je bureau laten staan is ook 'idioot'

dan koop je beter een iMac, eventueel hang je daar ook een beter scherm aan..

hier staat een 24" met CE240w naast.. werkt zalig
        foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
          Ik ga zoiezo wachten tot de macbook pro in bij de reseller ligt en hem dan eens gaan bekijken. Voordelen van de 17" tov de 15" is vooral de batterij die 8u zou mee gaan (als da waar is) en een mat scherm en zwaardere processor.
          Ik moet de rest van de verschillen nog eens bekijken.
          Ik werk met een Macbook pro 17 inch, de batterij gaat gemiddeld 4u mee, wat al redelijk lang is voor een laptop me dunkt
          Ik ben er super tevreden over na jaren met Windows gewerkt te hebben, en wil nooit meer terug
          Grtz
          Miss Spikke-Canon EOS 300D
          A thing of beauty is a joy forever...J. Keats

Comment

De nieuwe 17" die dinsdag pas bekend gemaakt werd is nog niet in de winkel.
            Ik ga hem toch zeker eens gaan bekijken vooraleer ik een beslissing neem.

nieuwe macbook pro
            WWW.JOPIX.BE
            Just one click away...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
              Dat is zever. Ga gerust voor de Imac maar kies wel voor het 24 inch scherm.
              Dit scherm is immers beter dan de 20 inch versie. Hier zijn al wat discussies
              over gevoerd op het internet. Lees bijv dit eens:

It seems there are two types of LCD displays in the current iMac line -- twisted nematic (TN) in the 20-inch models,
              while the 24-inch uses a Super Patterned Vertical Alignment (S-PVA). The TN panel typically displays 6-bits per pixel; the S-PVA, 8-bit.
              Three colors are involved in generating a point of white light, so 3 x 6 is 18-bit color, while 3 x 8 is 24-bit.
              However, the TN uses a technique called dithering to trick the eye into thinking it's seeing 8-bit pixels.

Got that?

A lot of consumer-grade LCD displays use the less-expensive, TN screens.
              For most folks, that's fine. But those who require realistic colors to do their work -- such as photographers,
              graphic designers, video editors, etc. -- a display capable of 24-bit color is highly preferred.
              Ik heb het niet over de problemen die er waren met de 20" schermen - en ik weet dat er op zich niks mis is met die van de 24".
              Het is een fantastisch ding, die iMac 24", maar als je kleurkritiek werk echt deftig wilt doen is het niet goed genoeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
                Het is een fantastisch ding, die iMac 24", maar als je kleurkritiek werk echt deftig wilt doen is het niet goed genoeg.
                Ik heb, naast mijn MacBookskes en mijn MacPro met Eizo schermen, ook zo'n 24" iMac. Heel leuke computer hoor, fantastisch ding zelfs. Maar zet dat naast een Eizo scherm en ge ergert u rot aan die iMac. Veel te hard, veel te fel. Onmogelijk te regelen. De helderheid staat bij mij volledig op minimum en 't is nog teveel. Calibratie heeft iets geholpen maar ik zou er géén foto's op willen bewerken. Ik gebruik die op 't werk voor kantoortoepassingen. Sorry voor wie er ééntje heeft maar 't is pas als je ze naast elkaar ziet dat je weet wat een goed scherm is. Ik moet wél zeggen dat mijn Eizo scherm alleen méér kost dan die volledige iMac.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Ik heb, naast mijn MacBookskes en mijn MacPro met Eizo schermen, ook zo'n 24" iMac. Heel leuke computer hoor, fantastisch ding zelfs. Maar zet dat naast een Eizo scherm en ge ergert u rot aan die iMac. Veel te hard, veel te fel. Onmogelijk te regelen. De helderheid staat bij mij volledig op minimum en 't is nog teveel. Calibratie heeft iets geholpen maar ik zou er géén foto's op willen bewerken. Ik gebruik die op 't werk voor kantoortoepassingen.
                  Na calibratie kan ik er toch goed mee overweg hoor Hans.
                  En dan heb ik zelfs nog maar de slechte 20" versie.

Ik moet wél zeggen dat mijn Eizo scherm alleen méér kost dan die volledige iMac.
                  En daarom heb ik nu geen Eizo.
                  Zolang ik maar een amateurtje ben, heb ik dat er niet voor over.
                  Ik ben er van overtuigd dat het eindresultaat van mijn foto's niet beter zal zijn wanneer ik ze zou bewerken op een Eizo.
                  Last edited by Ticor; 8 januari 2009, 22:20.
                  Mvg Tim

Comment

Ik heb, naast mijn MacBookskes en mijn MacPro met Eizo schermen, ook zo'n 24" iMac. Heel leuke computer hoor, fantastisch ding zelfs. Maar zet dat naast een Eizo scherm en ge ergert u rot aan die iMac. Veel te hard, veel te fel. Onmogelijk te regelen. De helderheid staat bij mij volledig op minimum en 't is nog teveel. Calibratie heeft iets geholpen maar ik zou er géén foto's op willen bewerken. Ik gebruik die op 't werk voor kantoortoepassingen.
                    Dit is correct. Daarom heb ik shades geïnstalleerd waarmee je softwarematig
                    de helderheid kan verminderen. Gaat véél beter dan met de toetsen.
                    Ik stel hem in op zo'n 75%. Hier vind je shades.
                    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                      Dit is correct. Daarom heb ik shades geïnstalleerd waarmee je softwarematig
                      de helderheid kan verminderen. Gaat véél beter dan met de toetsen.
                      Ik stel hem in op zo'n 75%. Hier vind je shades.
                      Ga ik zeker eens bekijken, bedankt voor de tip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        En daarom heb ik nu geen Eizo.
                        Zolang ik maar een amateurtje ben, heb ik dat er niet voor over.
                        Ik ben er van overtuigd dat het eindresultaat van mijn foto's niet beter zal zijn wanneer ik ze zou bewerken op een Eizo.
                        Kijk Tim, ik zit feitelijk veel te veel achter beeldschermen dan goed voor mij is. Ik heb ook last van chronische migraine. Neem daar zelfs speciale medicatie voor. Een goed scherm is dus ook een vorm van comfort voor mij, zowel op 't werk als thuis. Dus dat "willen" foto's op bewerken sloeg vooral daarop.
                        Last edited by hvr_oosterzele; 8 januari 2009, 22:33.

Comment

Kijk Tim, ik zit feitelijk veel te veel achter beeldschermen dan goed voor mij is. Ik heb ook last van chronische migraine. Neem daar zelfs speciale medicatie voor. Een goed scherm is dus ook een vorm van comfort voor mij, zowel op 't werk als thuis.
                          Het kan natuurlijk wel zo zijn dat eens ik met zo'n Eizo gewerkt heb, ik er ook eentje moet/wil hebben.

Ik sluit zeker niet uit dat ik in de (verre) toekomst, wanneer ik wat meer gevordert ben in zowel mijn fotografische- als bewerkingstechnieken, een upgrade doe.
                          Mvg Tim

Comment

Ik heb ook maar een beperkt budget beschikbaar waardoor het ofwel de Imac wordt of de powerbook pro 17" met misschien later een scherm.

Budget is zo'n 2500 euro all in.
                            WWW.JOPIX.BE
                            Just one click away...

Comment

Ik heb de iMac al gezien én de MacBook Pro en ik moet zeggen: beide machines zijn goed. Maar de MacBook Pro zou niet Pro zijn als ie niet beter was... Bij de Pro had alles toch wat rapper hoor, maar je betaalt ook een *ahum* beetje bij... Je moet er echter rekening mee houden dat je die laptop of computer waarschijnlijk zal gebruiken voor andere dingen dan Photoshop alleen. En dan wordt het toch écht wel beter om een Pro te kopen... Want als je daar Office op zet en nog een programma voor je werk, en nog een programma voor dit en voor dat en... Dan gaat je computer al vlug de helft trager, dus ik zou voor de MacBook Pro gaan, al moet je daar wat langer voor sparen...
                              Maar hey! Ik heb gezien dat je volgende maand verjaart dus...

En over dat Mac-PC-probleem, aangezien ongeveer gans België met XP werkt, zou ik het zelfde doen, smijt die Mac OS X eraf en zet er gewoon XP op, nooit problemen met compatibiliteit enzovoort Ik raad je XP aan, omdat Vista gewoonweg slecht is; graphics gedeeld door 2, net als alle andere performances van je computer...
                              Last edited by Scorso; 9 januari 2009, 00:15.
                              Sony Alpha 200 met SONY 18-70 mm/3,5-5,6

Comment

even samenvatten.
                                Je beschikt over een budget van 2500 €
                                je moet regelmatig eens on the field kunnen werken
                                je moet fotobewerking kunnen doen.

Neem een macbook pro 17" komt ongeveer overeen met je budget.
                                (zelf bij de applestore kan je als je een beetje aandringt wel een minikortig bedingen zodat de extra van het matte scherm geen meerprijs is. als je dat al zou willen natuurlijk is nml ook meer goesting en smaak dan werkelijk kwaliteitsverschil)
                                Zelf met de basis 4 GB ram zal je met photoshop, aperture en ligthroom niet echt in de problemen komen.
                                als je de beste imac bekijkt en de standaard mbpro17 zie je dat je al beter zit in geheugen en schermkaart (beiden net heel belangrijk voor je gebruik)
                                spaar dan voor een extra scherm.
                                voor de schermen, ga naar een degelijke dealer en kijk wat voor jouw het beste uitkomt.
                                BTW voor photoshop kan je steeds een sidegrade doen (als je een nieuwe versie neemt van platform veranderen zonder extra kosten). Simpel gebruiken van een serienummer win op een mac testversie werkt zeker niet altijd.

Comment

Working...
                                X