Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imac of de nieuwe macbook pro 17"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Imac of de nieuwe macbook pro 17"

De macfanaten onder jullie zullen gisteren wellicht de keynote op macworld 2009 gevolgd hebben. De verwachtingen waren groot met onderandere een nieuwe mac mini en een upgrade van de Imac. En ook op dit laatste zat ik te wachten.

Mijn laptop (mijn enige computer) is stilletjes aan aan vervanging toe, vooral voor het photoshop werk. Ik wil al een tijdje de overstap wagen naar een mac, en had daarvoor de Imac op het oog. Maar nu er geen upgrade is, maar wel een nieuwe laptop die even krachtig is als de huidige Imac (denk ik) ben ik opnieuw aan het twijfelen geslagen(een hobby van mij)

Koop ik best een Imac om the photoshoppen en hou ik mijn laptop voor de verplaasingen?
    Of Geef ik beter wat meer uit voor die nieuwe Macbook Pro en verkoop ik mijn huidige laptop en spaar ik dan door voor een 24" cinema display.

Of mogelijkheid 3: nog wat puffen en blazen met mijn huidige laptop en hopen dat er snel toch een Imac upgrade komt.

Iemand een suggestie?

Jonez
    WWW.JOPIX.BE
    Just one click away...

Re: Imac of de nieuwe macbook pro 17"

ik zou voor een imac gaan

heb der weken (of maanden) geleden zo eentje gekocht

bij apple bestel ik wel NOOIT. als het op stock is dan neem ik het mee, is het niet op stock dan bestel ik niets.
    foto als spiegel of als venster?

Comment

'k zou ook voor de i-mac gaan. Een portable blijft nog altijd een compromis
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Indien je een legale versie van Photoshop hebt moet je wel er rekening mee houden dat de pc versie niet op Mac werkt en je een nieuwe Mac versie zult moeten aanschaffen.

Comment

Ik zit met hetzelfde luxeprobleem...
          Moest ik een laptop kopen, zou ik geen mac-scherm kopen... daar kan je gerust een ander scherm, (samsung of Acer) aanhangen ofzo...
          Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SoulFlower Bekijk bericht
            Indien je een legale versie van Photoshop hebt moet je wel er rekening mee houden dat de pc versie niet op Mac werkt en je een nieuwe Mac versie zult moeten aanschaffen.
            of je dl een testversie en geeft jouw eigen serie nummer in?
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Over photoshop maak ik me momenteel geen zorgen.
              Ik wil wel degelijk een laptop houden voor de verplaatsingen en zo want op festivals gebeurd het dat we na 3 nummers van een optreden direct de foto's moeten bewerken en doorsturen.

Ik heb zo'n 2500 euro gespaard om te spenderen.
              Ofwel een Imac met max. aan ram en mijn laptop houden maar dan zit ik met Mac en Pc.
              Ik geef dan eerder de voorkeur om de macbook pro te kopen en mijn laptop te verkopen en met dat geld een cinema display aan te schaffen.

Ik ben nu veel aan het lezen op het net over mac en de toestellen en blijkt dat de schermen toch niet ideaal zijn voor fotobewerking, maar dit gaat vooral over de oudere versies. Over de recente Led displays vind ik daar niet veel over terug.

Iemand ondervindingen?
              WWW.JOPIX.BE
              Just one click away...

Comment

SOWIESO voor de macbook pro gaan... iMac's steken immers ook vol met laptop onderdelen ...

Investeer ook in het 'matte scherm optie' van de macbook pro en vergeet a.u.b het 24" led display en zoek u een 2de hands 23" ACD.
                nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Ik zou sowieso voor een iMac gaan hoor, zoals hier reeds eerder gezegd, laptop blijft een compromis. Zeker als je met Photoshop en dergelijke aan de slag gaat, zou ik voor een 24" gaan met 4GB Ram-geheugen of meer.
                  Ik zou wel nog even wachten met kopen, want er gaan waarschijnlijk binnenkort nieuwe processoren van Intel komen en dan is de kans groot dat er een upgrade komt van o.a. de iMac

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OlivierScalais Bekijk bericht
                    SOWIESO voor de macbook pro gaan... iMac's steken immers ook vol met laptop onderdelen ...

Investeer ook in het 'matte scherm optie' van de macbook pro en vergeet a.u.b het 24" led display en zoek u een 2de hands 23" ACD.
                    ik kan niet meer zeggen.

Ideaal volgens mij is, zeker als je on-the-spot soms moet bewerken, een 15" macbook pro met 2.8 GHZ (dit is helemaal geen compromis, pro-reeksen zijn bij Apple zeer stabiel en zeer goed) met een 23 ACD,

ik heb op het werk een ACD 20", doe nix anders dan ontwerpen, voor zowel print als web,
                    en die kleuren zijn zeeeeeeer goed.

Bij laptop inderdaad -voor foto- "antiglare" (wel enkel als je 17" neemt)
                    Fotogallery
                    My Pictureblog

Comment

Dat is een lastige. Ik ben begonnen met een macbook pro en heb er 2 maanden geleden een iMac 24"bij gekocht. Beeldbewerking op een macbook gaat super, maar op een imac worden ze natuurlijk veel mooier weergegeven. Ik zou een macbook doen en een cinema display erbij. Kun je lekker op de bank internetten maar ook beeldbewerken aan een bureau.
                      http://www.ijsregen.com

Comment

Om het nog moeilijker te maken voor jou zou ik nog iets willen toevoegen

Ik zou een 17" Macbook Pro kopen met de grootste harde schijf (320GB 7200tpm), maar met het standaard geheugen (4GB). Daarbij koop je de nieuwe 24" LCD display

Nadien bestel je eventueel bij crucial.com (zeker zorgen dat je op de Europese site zit en niet de Amerikaanse) bestel je dan 8GB geheugen. Goed geheugen met een snelle (en goede) service.

Update naar 8GB van Apple kost je 1080€
                        8GB van Curcial kost je 80€ (vermoedelijke prijs want dit staat nog niet op de website

Comment

De meningen zijn precies nogal verdeeld.
                          Maakt het natuurlijk niet makkelijker.

Is ACD een merk? Ik vind er niet zo veel over via google.

Beste optie zou dus zijn om de macbook 17" (mat uiteraard) met een groot scherm maar niet van Apple wat 850 euro kost. Andere schermen die even goed of beter zijn voor dezelfde prijs (of minder)?
                          WWW.JOPIX.BE
                          Just one click away...

Comment

In elk geval geen iMac.
                            Daarvan is het scherm niet goed genoeg.
                            Dus: een MacPro als je een desktop wilt (zal ook véél langer meegaan dan een iMac)
                            en als het portable moet zijn een Macbook Pro.
                            Bedenk wel dat een 17" 3 kilo weegt en nogal groot is...
                            Edit: dus als je toch een extern scherm koopt zou ik toch voor 15" gaan als je hem echt meesleurt)

ACD = Apple Cinema Display. (zou ik overigens niet kopen - wel een Lacie of Eizo)

Comment

Ik ga zoiezo wachten tot de macbook pro in bij de reseller ligt en hem dan eens gaan bekijken. Voordelen van de 17" tov de 15" is vooral de batterij die 8u zou mee gaan (als da waar is) en een mat scherm en zwaardere processor.
                              Ik moet de rest van de verschillen nog eens bekijken.
                              WWW.JOPIX.BE
                              Just one click away...

Comment

Working...
                              X