Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skivakantie: Tignes of Les 2 Alpes??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Skivakantie: Tignes of Les 2 Alpes??

Hello,

Ik zit met een luxeprobleem Voor mn toekomstige skivakantie twijfel ik nog tussen Tignes of Les 2 Alpes. Ik ben in beide al geweest, maar Les 2 Alpes lang geleden (en toen beviel me dat minder). Tignes ben ik al enkele keren geweest, en bevalt me wel.
    Dus, wat zou ik kiezen? Wat pleit voor Tignes is dat ik het ken, groot is en een goed domein is. Ertegen pleit dat ik er al enkele keren geweest ben de laatste jaren.
    Wat voor Les 2 Alpes pleit is dat ik er al in geen jaren nog geweest ben. Ook had ik begrepen dat je via daar naar La Grave kan (is dit zo, is dat echte de moeite, en zit dit in de skipas inbegrepen?). Ertegen is dat ik dat 15jr geleden minder goed vond, en dat het kleiner is.
    Dus kenners, wat zouden jullie nemen? Ik ben een vrij goede snowboarder, en hou wel van enkele streepjes naast de piste in de poedersneeuw

Alvast bedankt!
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Re: Skivakantie: Tignes of Les 2 Alpes??

Tignes -100% zeker . Maar anders 2de week paasvakantie les 2 alpes is er het BK . Tignes is het best met de Airwaves! 4 skipassen kopen gratis appartement + heel wat shows te doen. is niet alleen goe voor u maar ook voor uwen fotocamera
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Comment

in 2005 nr Les 2 Alpes geweest
      was toch goe zenne
      boven is er ook zo een deel met half pipe en stuff waar je je kan uitleven als ge da goe kunt :-)
      was ni voor mij
      't was toen 20 jaar geleden da 'k nog op skivakantie geweest was
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Vanuit Les 2-alpes kan je inderd. naar la Grave. Is niet inbegrepen in de ski-pas en niet op eigen houtje verrichten. 8jaar geleden daar geweest. Best gids inhuren (koste toen 80euro per dag incl skilift uit la grave als ik me nog goed kan herinneren). Je gaat dan voor opening pistes naar boven, op de gletsjer achter de snowcat verder de meije op tot ver boven 3000m en dan links eraf naar la grave. Diepsneeuw verzekerd!
        Wel erg veel gletsjerspleten maar prachtig en best wel wat enige diepsneeuwervaring gewenst. Enkel het onderste stuk naar la grave is technisch erg moeilijk (=vaak verijst).
        Mvg.
        Mvg, Tin_tin
        Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Ik ben juist terug van Les Deux Alpes. Ben daar voor de tweede keer op rij geweest, en moet toegeven dat ik het daar nu wel een beetje gezien heb. Toch blijft het daar zalig, zowel om uit te gaan als om te skiën zelf. Het gebied is gigantisch groot, het funpark is - zeker voor een ervaren snowboarder en een fotograaf - geweldig, en naar het schijnt is het BK tijdens de tweede week van de paasvakantie één groot feest (heb daar een tijdje met de baas van café Revue - het Vlaamse café in L2A - over gepraat): Bekende Belgische DJ's/groepen, bijna alleen maar Vlamingen in L2A, zalig om naar te kijken alleen al, etc.

Over L2A dus geen kwaad woord, zalig skigebied, maar ook ik zit nu met een gelijkaardig probleem ivm volgend jaar. We twijfelen tussen Val Thorens en Tignes, wie helpt? We zijn een bendje zeventienjarigen die naast het skiën ook graag tamelijk hevig gaat après-skiën, dus houd hier aub rekening mee .

Klaas
          "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
          website fotoblog

Comment

Hey ODB,

misschien ben ik net iets te laat, maar misschien kan je je vraag beter stellen op www.wintersportforum.be . Als ik al te laat ben, je kan altijd een reisverslag plaatsen aldaar

Groetjes!
            Monkey business
            [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

Comment

Het is idd al geboekt, en het is Tignes geworden. Het grote skigebied heeft de doorslag gegeven.
              Ik ben trouwens net terug van Les 4 Vallées in Zwiterserland.... een absolute aanrader, echt een machtig skigebied op niveau. Apres-ski is wel niet zo wild, maar dat maak je zelf natuurlijk.
              Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Working...
              X