Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IE loopt vast op BD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: IE loopt vast op BD

Oorspronkelijk geplaatst door k@rel Bekijk bericht
    Ja hoor, ik heb ondertussen al genoeg op het forum gesurft om met zekerheid te kunnen vaststellen dat de adobe flash player upgrade van 9 naar 10 de oorzaak blijkt te zijn. Sinds de downgrade naar versie 9 geen problemen meer ondervonden.

Groetjes
    K@rel
    Na een aantal testen is dit ook mijn conclusie, problem solved wat mij betreft

(Dat FF en andere wellicht beter zijn kan best, maar daar ga ik me verder niet druk over maken).
    Groetjes, KC
    www.sportbeelden.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k@rel Bekijk bericht
      Ja hoor, ik heb ondertussen al genoeg op het forum gesurft om met zekerheid te kunnen vaststellen dat de adobe flash player upgrade van 9 naar 10 de oorzaak blijkt te zijn. Sinds de downgrade naar versie 9 geen problemen meer ondervonden.

Groetjes
      K@rel
      twee dagen geleden hetzelfde gedaan, geen vastlopers meer
      versie 9 blijft hier staan tot de 10 correct werkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
        Dat IE tot 3 keer trager is, wat ga jij als persoon daar aan doen? Een script schrijven zodat IE sneller loopt? Ik denk het niet..
        Bijna 90% van de vertraging in IE bekom je na de installatie van een virusscanner en dergelijke ... sommigen vertragen het browsen enorm.
        Als dit met andere browsers niet zo is dan vraag ik mij eerder af in hoeverre de integratie van de virusscanner even efficiënt is.
        Als ik hier bijvoorbeeld een Norton Internet Security Suite installeer dan wordt ook alles 10 keer trager. Maar ik verwijt dit niet aan IE.
        Op mijn PC weet ik niet hoe ik IE kan versnellen, ik klik en het staat er ... als de server niet te traag is tenminste.

Dat IE voor elke tab VEEL meer geheugen in beslag neemt, hoe ga je dat oplossen.
        Onder Vista neemt het openen van een extra blanco tabblad +-2MB in beslag. Als je dan 10 extra tabbladen opent ben je 20MB kwijt ... erg hé voor een moderne computer waar je gemiddeld met 4GB geheugen werkt.

Dat IE het geregeld moeilijk heeft met javascript/ajax toepassingen dat overal wel gebruikt wordt en daardoor je processor rekenkracht onnodig gaat gebruiken, daar kan jij ook NIETS aan doen.
        Daar kan ik inderdaad niets aan doen maar ik vind het ook niet zo'n ramp als mijn computer met 10 tabbladen 2 à 4% processorgebruik heeft.

Als je een Ford Fiesta (die niet start) voor niets kan vervangen BWM 4, dan zal jij natuurlijk bij een ford blijven?
        Inderdaad want een BMW 4 bestaat niet.
        Maar om uw vergelijk te gebruiken ... mijn Ford schuift met Pirelli banden ... u gaat mij dus een BMW aanraden omdat daar geen Pirelli's onder staan? Ja se ... da's wel een oplossing, ik zal maandag eens bellen naar de leasing.

Bijna al mijn contacten surfen met Firefox.
        Ik ken er ook veel, mensen die bij ons support moeten geven onder IE ... liever een ander programma gebruiken dan naar een oplossing te zoeken ... en zo zijn er veel meer dan je denkt!
        Het is blabla van hier, blabla van daar en nog voor ze iets geprobeerd hebben zijn ze daar met een andere browser. Eens een probleem met Vista, awel ja dan installeer je toch XP zeker? Dat is geen support geven, da's rond de pot draaien.
        En ja, velen die zichzelf IT-er durven noemen handelen spijtig genoeg zo! Het is als bij de TV-herstellers ... hoeveel herstellen er nog een printbord? Vlam een nieuw erin en als het niet helpt de volgende ook ... klant betaalt toch en ge moet niet te veel nadenken.
        Ik heb er helemaal niets tegen dat mensen overschakelen naar een andere browser omdat ze daar liever mee werken, da's een heel ander punt en een eigen keuze.

En hoe bedoel je, die zelfde plugin zit niet in firefox?? Die zelfde abobe plugin zit WEL in firefox.
        Het is misschien ook een plugin maar nooit dezelfde ... waarom moet je anders het OS en de browser selecteren bij installatie denk je? Ja, omdat er een verschil in zit natuurlijk!

Het gaat gewoon om het feit dat IE altijd moeilijk doet, het heeft zijn eigen (meestal onlogische) standaard. Het kost dan weer extra tijd voor ons om iets te laten werken alleen voor IE door zijn koppigheid.
        Het heeft een standaard ... waar je als ontwikkelaar op moet werken en waar je ook support op kan krijgen als je die standaard wil volgen. Straf dat je met net het omgekeerde effect zit ... wij werken met toepassingen die voor IE gemaakt zijn en van geen kanten aan de praat te krijgen zijn onder Firefox of een andere browser ... da's dan ook de fout van IE of zo?

Jij impliceert luiheid als ik FF installeer bij mensen die problemen hebben. Jij hebt het over een internet explorer voordeel.. Mag ik dan weten wat dat voordeel is? Buiten het feit dat je geen andere browser proberen ook als luiheid kunt aanzien?
        Mijn job bestaat er uit problemen op te lossen, en zoeits doe je nu eenmaal door het probleem aan te pakken en het niet te omzeilen met een andere software. Sommigen kunnen dat maar in ons geval niet, zoals reeds gezegd werkt onze software enkel onder IE.

Jij zegt dat wanneer je FF installeerd, dat je dan het probleem omzeilt. Als jij hier niet met de nieuwste flash player op BD kunt, en zo een oude versie moet installeren om het te doen werken.. Is dat dan ook niet het probleem omzeilen?
        Deels wel als je dat zo wil zien ... maar het probleem is dat IE crasht en als ik die plugin eraf haal (van derden dan werkt die IE wel terug naar behoren. Op dat moment is het probleem van IE opgelost, niet dat van de plugin. Ik kan zelf geen plugin herschrijven, dit mag trouwens ook niet. Dus op dat moment ben je wel gebonden aan de mogelijkheden die zich voordoen. Maar de mensen kunnen wel verder met hun vertrouwd pakket. Het probleem ligt dan ook niet meer bij IE ... waarom die dan afbreken?
        Tenzij je aan de broncode van IE kunt, zelf aanpassingen kunt verrichten, en daarna heel de boel kunt recompilen, doe jij ook niets anders dan problemen omzeilen.
        Ik recompile helemaal niets, ik probeer zoveel mogelijk oplossingen te bieden zonder het pakket eraf te moeten zwieren. Bij 90% van de problemen dat mensen ondervinden ligt het trouwens nooit aan het pakket zelf maar aan iets anders incompatibel dat ze geïnstalleerd hebben of settings waar ze een beetje teveel mee gespeeld hebben.
        En waarom vind je het toch zo vanzelfsprekend dat iedereen zich maar moet aanpassen aan IE? Waarom kan IE zich niet eens aanpassen aan de standaard?
        Sorry maar Microsoft maakt een product (Windows) waar ze een explorer inbouwen, zij ontwikkelen dit als hun standaard. Als jij dan een pakket wil maken dat onder hun systeem draait dan is het ook maar een klein beetje normaal dat jij rekening houdt met hun voorschriften.
        Als ik morgen trekhaken ga fabriceren voor Ford en ik maak die allemaal 5 cm te breed dan kan je daar ook op twee manieren op reageren ... Ford houd geen rekening met mijn standaard of ik he me niet aangepast aan de maten van Ford. En als er zo nog 100 fabricanten iets uitsteken dan zijn we al met 101 om op Ford zijn kas te zitten en ka iedereen op inbternet mooi lezen dat Ford geen standaarden kent.

Maar wees gerust ... de volgende keer als er zich een probleem voordoet op de website van BD zal ik een even goed voorstel doen als de meesten ... we veranderen gewoon van forum ... we stappen met z'n allen over naar de concurrectie. Da's een even zot antwoord als het ook een oplossing is ... als iedereen volgt heeft niemand nog problemen op BD.

En wie graag overstapt op een andere browser, ga uw gang ... het is uw volle recht maar verplicht een ander er niet hetzelfde te doen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
          Na een aantal testen is dit ook mijn conclusie, problem solved wat mij betreft

(Dat FF en andere wellicht beter zijn kan best, maar daar ga ik me verder niet druk over maken).
          Idem dito ... geen vastlopers meer met IE zonder Flash.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Idem dito ... geen vastlopers meer met IE zonder Flash.
            Bij mij werkt het MET Flash maar dan versie 9, anders loop ik al die mooie aanbiedingen van de sponsors mis
            Groetjes, KC
            www.sportbeelden.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
              Bij mij werkt het MET Flash maar dan versie 9, anders loop ik al die mooie aanbiedingen van de sponsors mis
              Ik doe er winst mee, ik zie de verleiding niet meer.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Bijna 90% van de vertraging in IE bekom je na de installatie van een virusscanner en dergelijke ... sommigen vertragen het browsen enorm.
                Als dit met andere browsers niet zo is dan vraag ik mij eerder af in hoeverre de integratie van de virusscanner even efficiënt is.
                Als ik hier bijvoorbeeld een Norton Internet Security Suite installeer dan wordt ook alles 10 keer trager. Maar ik verwijt dit niet aan IE.
                Op mijn PC weet ik niet hoe ik IE kan versnellen, ik klik en het staat er ... als de server niet te traag is tenminste.
                Jij negeert gewoon de feiten, hier ga ik niet nog meer tijd aan verspillen. Ik kan hier 10 links posten (ik heb er al 1 gepost) die hetzelfde zeggen. Vind mij eens één test die het omgekeerde zegt? Virusscanners hebben hier niets mee te maken, ik snap niet hoe je zo je gelijk probeert te halen.

Onder Vista neemt het openen van een extra blanco tabblad +-2MB in beslag. Als je dan 10 extra tabbladen opent ben je 20MB kwijt ... erg hé voor een moderne computer waar je gemiddeld met 4GB geheugen werkt.
                Persoonlijk heb ik niets tegen Vista, ik gebruik het zelf, toch schakelt geen enkel groot bedrijf over. Vista zit ongeveer met een aandeel van 20% terwijl het nu al een tijdje op de markt is. Microsoft geeft zelfs toe dat ze met Vista een half afgewerkt systeem hebben, daarom pushen zij nu zo met Windows 7. Wat kan vista meer dan Xp? Niets noemenswaardig. Toch moet het 4GB ram hebben ipv 2GB bij XP.
                2MB per blanco tabblat.. Jij surft met blanco tabbladen of wat? Laad eens een site in, doe die 2MB dan maar snel maal 25. Direct een ander verhaal.

Daar kan ik inderdaad niets aan doen maar ik vind het ook niet zo'n ramp als mijn computer met 10 tabbladen 2 à 4% processorgebruik heeft.
                Ik heb het over leaks die tot 80% van uw processor in beslag nemen.. Raar dat jij als "support medewerker" daar nog nooit van gehoord hebt. Maar ja, het zal wel weer de site zijn die zich niet aanpast aan Internet Explorer hé? En aan alle andere 10 browser die het niet hebben, niet gewoon internet explorer achterna lopen.

Maar om uw vergelijk te gebruiken ... mijn Ford schuift met Pirelli banden ... u gaat mij dus een BMW aanraden omdat daar geen Pirelli's onder staan? Ja se ... da's wel een oplossing, ik zal maandag eens bellen naar de leasing.
                Het ging over een auto die niet startte, waarom begin je over banden?

Ik ken er ook veel, mensen die bij ons support moeten geven onder IE ... liever een ander programma gebruiken dan naar een oplossing te zoeken ... en zo zijn er veel meer dan je denkt!
                Kan je het hun kwalijk nemen? IE zorgt bij IEDEREEN voor niets anders dan problemen, op een constante basis. Zelf bij jou nu.

Het is blabla van hier, blabla van daar en nog voor ze iets geprobeerd hebben zijn ze daar met een andere browser. Eens een probleem met Vista, awel ja dan installeer je toch XP zeker? Dat is geen support geven, da's rond de pot draaien.
                Deze vergelijking slaat ook weer op niets.. Dat is zeggen: IE7 werkt niet, schakel dan terug naar IE6. DAT is inderdaad rond de pot draaien. Als IE7 niet goed werkt, schakel dan over naar een alternatief, als dat niet anders dan voordelen biedt. Zelfs in jou vergelijking, als XP niets anders dan voordelen zou bieden, en vista niets anders dan problemen, waarom zou je dan niet overschakelen? Waarom moet je als gebruiker ZELF de fouten van IE oplossen? Wat heeft dat te maken met gemakzucht? Ik ben zeker in staat om alle problemen van IE op een of andere manier op te lossen, ik ben er namelijk dagelijks mee bezig wanneer een stukje software weer moeilijk doet op IE7. Maar waarom zouden mensen, die waarschijnlijk heel wat andere zaken aan hun hoofd hebben, hier tijd in moeten steken? Dat heeft niets te maken met gemakzucht.. Jij denkt dat iedereen uren de tijd heeft om met de gebreken van IE7 om te gaan? Jij geeft zelf toe dat IE gebreken heeft.. Heeft hier ooit al iemand geklaagd over FF?

En ja, velen die zichzelf IT-er durven noemen handelen spijtig genoeg zo! Het is als bij de TV-herstellers ... hoeveel herstellen er nog een printbord? Vlam een nieuw erin en als het niet helpt de volgende ook ... klant betaalt toch en ge moet niet te veel nadenken.
                Ik heb er helemaal niets tegen dat mensen overschakelen naar een andere browser omdat ze daar liever mee werken, da's een heel ander punt en een eigen keuze.
                Weer een vergelijking die op niets slaagt (de hoeveelste al). Luister, als dat nieuw printbord niets zou kosten, als daar weer geen kuntstoffen voor gemaakt moesten worden, als dat op zijn beurt niets zou bijbrengen aan de aftakeling van de natuur. Waarom dan niet? Spijtig genoeg is het wel verantwoordelijk voor bovengenoemde zaken, en waarschijnlijk nog een pak meer ook.. Maar naar een nieuwe browser switchen kost niets, en je bent direct van al je problemen af.
                Maar jij zou waarschijnlijk nadat die print voor de 50ste keer stuk gaat, ze nog eens proberen te repareren, goed wetende dat je bij een nieuwe print plaat geen enkel probleem meer gaat hebben voor een lange tijd? Niet iedereen deelt jou hobby..

Het is misschien ook een plugin maar nooit dezelfde ... waarom moet je anders het OS en de browser selecteren bij installatie denk je? Ja, omdat er een verschil in zit natuurlijk!
                Het verschil zit niet in de code van de plugin, maar in de implementatie van de plugin, daarom moet je je browser kiezen. Maar ik begrijp wel dat je dit niet kon weten.

Het heeft een standaard ... waar je als ontwikkelaar op moet werken en waar je ook support op kan krijgen als je die standaard wil volgen. Straf dat je met net het omgekeerde effect zit ... wij werken met toepassingen die voor IE gemaakt zijn en van geen kanten aan de praat te krijgen zijn onder Firefox of een andere browser ... da's dan ook de fout van IE of zo?
                Wel dan heb ik nieuws voor jou, kijk eens na als je applicatie nog goed werkt in IE8. De kans is groot dat het daar ook falikant zal mislopen want Microsoft heeft het al lang begrepen dat het negeren van die standaard hun niet ten goede zal komen. IE8 zal de standaarden veel beter proberen te volgen zoals alternatieve browsers (FF, opera..). Het feit dat de kans groot is dat die applicatie moeilijkheden zal ondervinden op jullie (voor IE6-7 gebouwde) systeem, vind ik wel ironisch eerlijk gezegd. Een applicatie die voor FF2 of een versie ervoor is gebouwd, zal nu nog steeds op FF3 werken.
                Ik weet wel wat jij nu gaat zeggen: "Dan laten we het gewoon weer werken op IE8". Dat zou nog niet zo slecht zijn, dan is de kans héél groot dat het op alle andere browsers ook zal werken. Direct een voordeel bij een nadeel. En jij kan dit trouwens weer als een uitdaging zien, maar ik ben eens benieuwd hoe bedrijven hierop gaan reageren die weeral diep in hun geldbeugel moeten tasten om een IE only application te laten omzetten.

Mijn job bestaat er uit problemen op te lossen, en zoeits doe je nu eenmaal door het probleem aan te pakken en het niet te omzeilen met een andere software. Sommigen kunnen dat maar in ons geval niet, zoals reeds gezegd werkt onze software enkel onder IE.
                Ik begrijp dat jij niet anders kunt, jou bedrijf mag van geluk spreken dat ze bij support zo een kruisvaarder als jou hebben. Jij HEBT geen alternatief omdat het (slecht) geschreven stukje software maar op 1 browser werkt.. Maar mensen die wel de keuze hebben, laat ze toch doen.

Deels wel als je dat zo wil zien ... maar het probleem is dat IE crasht en als ik die plugin eraf haal (van derden dan werkt die IE wel terug naar behoren. Op dat moment is het probleem van IE opgelost, niet dat van de plugin. Ik kan zelf geen plugin herschrijven, dit mag trouwens ook niet. Dus op dat moment ben je wel gebonden aan de mogelijkheden die zich voordoen. Maar de mensen kunnen wel verder met hun vertrouwd pakket. Het probleem ligt dan ook niet meer bij IE ... waarom die dan afbreken?
                Het probleem ligt wel bij Internet Explorer, namelijk op de manier zoals het geschreven is. IE8 gaat een hele andere aanpak zijn dan de vorige versies van IE. Ik ben benieuwd.

Sorry maar Microsoft maakt een product (Windows) waar ze een explorer inbouwen, zij ontwikkelen dit als hun standaard. Als jij dan een pakket wil maken dat onder hun systeem draait dan is het ook maar een klein beetje normaal dat jij rekening houdt met hun voorschriften.
                Dus jij vind het normaal dat Microsoft zelf even de standaard mag bepalen van het internet voor heel de wereld? Dat hoeft niet in samenspraak zoals die door alle andere browsers gerespecteerd wordt? Met die pretentie kom je ver..

Als ik morgen trekhaken ga fabriceren voor Ford en ik maak die allemaal 5 cm te breed dan kan je daar ook op twee manieren op reageren ... Ford houd geen rekening met mijn standaard of ik he me niet aangepast aan de maten van Ford. En als er zo nog 100 fabricanten iets uitsteken dan zijn we al met 101 om op Ford zijn kas te zitten en ka iedereen op inbternet mooi lezen dat Ford geen standaarden kent.
                Als iedereen standaard een ford krijgt wanneer die 18 wordt, (zoals je IE bij windows krijgt), en ford verbreed zijn trekhaken met 5 centimer zodat alle vorige systemen niet meer zouden werken enkel en alleen uit commercieel standpunt, dan zou ik daar persoonlijk toch eens over nadenken ja.

Maar wees gerust ... de volgende keer als er zich een probleem voordoet op de website van BD zal ik een even goed voorstel doen als de meesten ... we veranderen gewoon van forum ... we stappen met z'n allen over naar de concurrectie. Da's een even zot antwoord als het ook een oplossing is ... als iedereen volgt heeft niemand nog problemen op BD.
                Als er een probleem is met BD (waarvan BD de oorzaak is) wordt dat opgelost door BD, juist zoals er problemen snel worden opgelost bij FF. Als BD hardnekkig blijft volhouden dat iedereen zich maar aan HUN moeten aanpassen, en er véél betere alternatieve fora zijn, ja waarom dan niet veranderen?

En wie graag overstapt op een andere browser, ga uw gang ... het is uw volle recht maar verplicht een ander er niet hetzelfde te doen.
                Inderdaad, maar verplicht ze ook niet Internet explorer te gebruiken.

Ik weet dat je bij je volgende reply gewoon weer langs mij door gaat praten dus ik ga het hier op houden. Jij moet je mening niet voor mij veranderen, maar ik deel gewoon jou visie niet. Mensen kunnen zelf onze discussie lezen en hun mening eruit opmaken. Ook wil ik nog even zeggen dat ik hoop dat ik in heel deze discussie nooit persoonlijk ben geworden, anders bied ik mijn excuses aan. No hard feelings voor de rest!
                Last edited by -Will-; 10 januari 2009, 14:39.
                Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

Jij negeert gewoon de feiten, hier ga ik niet meer tijd aan verspillen.
                  Je typt wel erg veel voor iemand die geen tijd daar aan wil vers pillen. Mensen die hun eigen beroep niet fout loos kunnen schrijven !!! Neem ik trouwens nooit cereieus.
                  Last edited by Leonidas; 10 januari 2009, 14:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Je typt wel erg veel voor iemand die geen tijd daar aan wil vers pillen. Mensen die hun eigen beroep niet fout loos kunnen schrijven !!! Neem ik trouwens nooit cereieus.
                    Waar, beste Leonidas, schrijf ik mijn beroep fout?

Ik zei trouwens, niet meer aan wil verspillen, en het ging over die specifieke kwestie alleen.
                    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

• Re: IE loopt vast op BD

In 86 bij voor beelt. Maar dat geeft niet hoor. Het is hier geen taal

forum !!!!

Comment

In 86 bij voor beelt. Maar dat geeft niet hoor. Het is hier geen taal

forum !!!!
                        web applicatie ontwikkelaar?

Kan je a.u.b. zeggen wat daar fout aan is?

Is er nog een andere combinatie die ik vergeten ben na te kijken die ook niet juist is?

Comment

Hahaha, zelf op zoeken en dan nog niet weten wat er fout aan is ???

Comment

Hahaha, zelf op zoeken en dan nog niet weten wat er fout aan is ???

Omdat er niets fout aan is.. Voel jij je wel ok?

Comment

Omdat er niets fout aan is..
                              http://www.spatiegebruik.nl/index.php

Comment

Alle woorden op jou site (Leesplezier, hogesnelheidslijn en keukenbenodigdheden) zijn terug te vinden in de Van Dale, Webapplicatie niet.

Ik dacht trouwens dat je voor je zo'n opmerking mocht maken zelf geen fouten mocht maken of zelf niet doen aan overmatig spatie en enter gebruik?

Comment

Working...
                                X