Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

INTEL i7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: INTEL i7

Wat denken jullie van deze configuratie ?
    Ben al geruime tijd aan het uitzien (lees twijfelen) om een nieuwe pc aan te schaffen en een nieuwe monitor. Bovenstaand model met Samsung 245T is in competitie met de iMac 24" (I know ). Prijsverschil is er (bijna) niet.

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
      Wat denken jullie van deze configuratie ?
      Ben al geruime tijd aan het uitzien (lees twijfelen) om een nieuwe pc aan te schaffen en een nieuwe monitor. Bovenstaand model met Samsung 245T is in competitie met de iMac 24" (I know ). Prijsverschil is er (bijna) niet.

Tjerri
      Alleen de keuze van de winkel is fout Doe maar eens een search.... (zelf ook slechte ervaring mee !)
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
        Alleen de keuze van de winkel is fout Doe maar eens een search.... (zelf ook slechte ervaring mee !)
        De verwijzing naar de site is puur toeval. De groothandel waar ik hem zou kopen is enkel voor professionals toegankelijk, lees "ik ga via mijn werkgever moeten passeren".
        Ik had geen on-line datasheet beschikbaar dus effe googlen maar en ik kwam op geciteerde site.

Toch bedankt voor de waarschuwing. Maar - euh - what about the engine itself ?

Tjerri

Comment

Ik heb via het werk ook een nieuwe pc besteld.

Een BMx Perfection x58 met Intel i7 920 processor (2.66 Ghz, 8 Mb cache, 4.8 GT/s - LGA1366), 16Gb RAM, 1024 Mb DDR3 ATI Radeon R4850 beeldkaart.

Momenteel zit ik op een AMD Athlon 64 X2 Dual Core processor 4200+ met 4Gb RAM en een GForce 7300GS 256mb DDR3 grafische kaart.
          Ben eens benieuwd hoe groot het verschil zal zijn.
          Wachttijd max 3 weken.
          StijnDeGrauwe.be

Comment

Ben ook aan het uitzien, ik zit thuis nog met een Athlon XP 1800 + 8 jaar oud ondertussen
            Wat is nu het beste voor PS en Lightroom, dualcore of quadcore en AMD of Intel?
            Flickr

Comment

Ik heb 'm sinds vandaag... ongeveer een half jaartje op 't gemak overwogen om een apple te kopen maar toch maar voor een win-desktop gegaan.

- Asus P6T deluxe moederbord
              - 920versie I7 (2.66 Ghz)
              - 12 Gb DDR3 Corsair xms RAM
              - 512 DDR3 ATI grafische kaart
              - 150 Gb veloci raptor met Vista64bit
              - 2 x 1 TB WD in RAID 1

nu nog wat overclocken, betere cooler enzo...

Komende van een P4 3Ghz met 4Gb ram is dit even wennen
              Zware panorama's zijn goed verwerkbaar nu en PS & Canon DPP vliegen erdoor...
              Heb deze investering vnl. gemaakt voor m'n 5dII foto's en videobeelden, in de tweede plaats voor panorama's.

Kan niks anders dan het aanbevelen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                Ik heb 'm sinds vandaag... ongeveer een half jaartje op 't gemak overwogen om een apple te kopen maar toch maar voor een win-desktop gegaan.

- Asus P6T deluxe moederbord
                - 920versie I7 (2.66 Ghz)
                - 12 Gb DDR3 Corsair xms RAM
                - 512 DDR3 ATI grafische kaart
                - 2 x 1 TB WD in RAID 1

nu nog wat overclocken, betere cooler enzo...

Komende van een P4 3Ghz met 4Gb ram is dit even wennen
                Zware panorama's zijn goed verwerkbaar nu en PS & Canon DPP vliegen erdoor...
                Heb deze investering vnl. gemaakt voor m'n 5dII foto's en videobeelden, in de tweede plaats voor panorama's.

Kan niks anders dan het aanbevelen!

Leuk speelgoed, veel plezier ermee
                Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                  - 2 x 1 TB WD in RAID 1
                  Vanwaar de keuze om je vista op een schijfje van 150gb appart te zetten?
                  Want ik heb hier als mijn systeem aankopt nog wel een schijfke over
                  StijnDeGrauwe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
                    Scratch disk & OS misschien

- 2 x 1 TB WD in RAID 1
                    Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
                      Scratch disk & OS misschien

- 2 x 1 TB WD in RAID 1
                      Hmz, daar ken ik eigenlijk niets van
                      Wat houdt dat precies in?
                      StijnDeGrauwe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
                        Beste methode:
                        - OS op aparte schijf zetten (bij voorkeur zo'n velociraptor > snelle accesstimes)
                        - Pagefile op aparte schijf zetten (of op een aparte partitie vooraan de schijf)
                        - Data op aparte schijf van bv. 1TB met veel cache onboard, RAID is niet nodig, tenzij je met een aparte RAID controller gaat werken met eigen cpu die zelf de XOR berekeningen uitvoert. Maar dit zijn kaartjes van paar honderden €'s.
                        - Ik heb er nog een disk bij voor m'n VMWare images.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Tja die RAID wou ik dus vandaag initialiseren maar dat is niet gelukt. De op het moederbord ingebouwde 0/1/5/10 wou ik in een beginfase in '1' (mirror) gebruiken voor de twee 1-Tb schijven en later in '10' met extra 1-Tb's...

M'n low-budget pci-kaart uit m'n vorige pc werkt in ieder geval soepelder -het werkt laten we zeggen of ik doe iets grondig mis met de P6T deluxe...

Anyway, heb besloten voorlopig de twee 1Tb's te gebruiken met Microsoft Synctoy voor backup (die zijn voor het foto-archief).
                          Ik ben nogal een maniak geworden in backup sinds ik 2 jaar terug es 3 maanden lang bezig geweest ben met een recovery van 300Gb+

M'n foto-archief zit voorlopig nog op twee 500Gb's in een Thecus 2-disk RAID1 externe behuizing die ook nog es met Synctoy naar een derde 500Gb intern én éénmaal per maand naar een vierde 500Gb extern (in de kluis) wordt gesynchroniseerd...

Die 500's ga ik nu in afwachting van extra 1TB's voor video van de 5dII gebruiken.

Voor m'n Marspanorama's (http://www.awalkonmars.com/Horizons360.htm; hopelijk dit jaar een serieuze update van al de rest van de site ook, die ligt nu zo goed als plat) gebruik ik ook twee 500's.
                          M'n interesse in grote archieven 'raw'- en gecalibreerde ruimtemissie-beeldmateriaal is het begin geweest van een grote verzameling Gb's....

Voor scratch-disks gebruik ik 250Gb schijven.....

Steven van AIOS te Gent (waar ik al mijn aankopen doe) stond ook versteld toen ik belde voor nieuwe pc-componenten en niet een zoveelste schijf

Comment

Working...
                          X