Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bedankt firma Kone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bedankt firma Kone

    Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
    Neen, 'k had een afspraak met de klant, gisteren in de voormiddag, 'k sta voor de deur, en 'k had gelukkig de klant zijn gsm, de mens heeft hem verexcuseert dat hij bij het maken van de afspraak vergeten was dat ze gesloten waren deze week (kan mij ook overkomen, no hard feelings tov van die mens)

    En mijn volgende klant paste het ook niet, dat ik vroeger kwam, omdat er op die site waar ik moest zijn die voormiddag ook geen kat aanwezig was (wegens minimum bezetting, alleen een paar onozel it'ers dat dan wat dingen kunnen in orde zetten, die ze tijdens de normale werkweek niet kunnen ). Dus heb ik maar mijn p-magazine gepakt, en appeltje gegeten, wegens overmacht.... omdat er toch niemand aan het werk was. Ja 't leven van een technieker op de baan kan hard zijn .
    Geen probleem jdm
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Bedankt firma Kone

      Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
      Respect voor de techniekers die nu werken, we worden momenteel in deze periode van het jaar gewoon leegezogen door klanten die geen begrip hebben
      Blazor, er zijn ook mensen die geen begrip hebben voor mensen die NU zonder werk vallen.
      En dat is ook jaarlijks zo in deze tijd van het jaar.

      Een Facteur moet ook door weer en wind als ik een ander voorbeeld mag geven.
      Wel die mens zal zich niet beklagen dat hij mij kent
      Dat is al geregeld.

      Kijk he, als ik word geholpen ben ik altijd zeer content...
      Nu, ik kan me best voorstellen dat de ene klant de andere niet is.
      Hier wordt als het zo ver is, iedereen goed ontvangen en de koffie is er gratis bij.
      Zo kan het ook.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: Bedankt firma Kone

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Hahaha ... dat een bank 4 dagen met uw geld gaat lopen omdat ze sluiten is niet erg maar dat een lift een paar dagen niet kan hersteld worden is een probleem.
        Mijn geld kan ik nergens anders halen dan in de bank maar voor die lift bestaat anders nog wel een alternatief ... ik weet niet hoe ze dit nu noemen maar vroeger was dit een "trap".
        Moet ik je toch wat zeggen:
        Gezien mijn echtgenote geen trappen meer kan lopen en ikzelf ook gehandicaped ben, heb ik onlangs een traplift laten plaatsen.Werkt zelfs op batterijen in geval van stroomuitval.
        De firma die hem plaatste garandeert me technische tussenkomst binnen 4 uur alle dagen van de week, zon en feestdagen inbegrepen.
        Ik durf niet te denken aan het feit dat ik in dat gebouw zou moeten wachten tot 5 Januari.
        Je vergelijking met geld en banken loopt volledig scheef. Vergelijk het liever met medische urgentie; ik hoop dat je dan niet valt op medici die ook 2 weken verlof nemen.

        Henri
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #19
          Re: Bedankt firma Kone

          Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          In de bedrijfszones was het vorige week en deze week kalm, op de autostrade was geen mens. Ik kon op sommige stukken gewoon uitstappen effekes rond mijn autolopen en gewoon verder rijden, zonder dat er iemand tegen mij zou gereden zijn.
          dan toch niet op de ring

          had zo bijna de indruk dat door die smogbeperking de vrachtwagens plots iedereen begonnen voor te steken

          maar das een ander verhaal :]
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #20
            Re: Bedankt firma Kone

            Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
            Gezien mijn echtgenote geen trappen meer kan lopen en ikzelf ook gehandicaped ben, heb ik onlangs een traplift laten plaatsen.Werkt zelfs op batterijen in geval van stroomuitval.
            De firma die hem plaatste garandeert me technische tussenkomst binnen 4 uur alle dagen van de week, zon en feestdagen inbegrepen.
            Spijtig dat jullie beiden met een handicap moeten leven.
            Maar ik hoop dat je nooit met zo'n dagen service nodig hebt, het zou de eerste firma niet zijn dat afkomt dat er exceptioneel 3 techniekers ziek zijn, twee met verlof en de laatste overboekt is voor de komende twee weken.
            Dit is niet om u bang te maken maar ik heb zelf ook wel bedrijven waar ik een dergelijk contract mee heb en telkens is het iets in de genre van exceptioneel blablabla ...
            En als je de klein letterkes leest in het contract dan staat er altijd iets in de zin van "Onder voorbehoud van overmacht ..." en laat uitzonderlijk veel zieken daar nu net bijgerekend worden.
            Ik hoop van harte dat het je nooit overkomt.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Bedankt firma Kone

              Ik werk in een bedrijf dat automatische deuren doet (geen liften). Bij ons is er 24/24u telefonische permanentie beschikbaar om storingen te verhelpen. Ook zijn er via een beurtrol telkens meerdere techniekers van dienst om problemen op te lossen. Ook in het weekend, ook op Kerstdag en op Oudjaarsavond...
              Uiteraard wordt gekeken naar de aard en de urgentiegraad van de storing maar in het geval van een lift die niet functioneert lijkt me dat nogal vrij duidelijk hé. Code rood...

              Bij liften is een onderhoudscontract wettelijk verplicht. Eenmaal per jaar moet het bedrijf onderhoud komen uitvoeren op de lift en moeten alle veiligheden worden geïnspecteerd.

              Maar afhankelijk van het type contract dat wordt afgesloten met het bedrijf (lees de grootte van het jaarlijks bedrag dat je betaalt) kunnen er in het onderhoudscontract ook extra's vervat zitten. Dit kan gaan, naast het preventief onderhoud, het ook inbegrepen zijn van werkuren en verplaatsingskosten bij storingen tot zelfs een full option waarbij alle werkuren, verplaatsingskosten en wisselstukken inbegrepen zijn. Je betaalt dan eenmaal per jaar een fors bedrag, maar hoeveel storingen er ook zullen komen, alles is dan inbegrepen. Meestal is afhankelijk van het type contract dat wordt afgesloten ook een contractuele interventietijd bepaald.

              Nu, deze contracten zijn verschillend van bedrijf tot bedrijf. Er zijn er die geen wachtdienst hebben en enkel werken tijdens kantoortijd tot bedrijven die dag en nacht beschikbaar zijn. Maar bij een aankoop van een lift wordt soms enkel gekeken naar de laagste aankoopprijs en niet naar het soort van service achteraf. Is jammer, maar helaas werkelijkheid...
              Een 24/24u service dag en nacht beschikbaar houden kost nu eenmaal geld en ergens moet voor dit systeem betaald worden...

              Ter info, hier nog wat lectuur van lotgenoten in Limburg...
              lectuur een
              lectuur twee
              lectuur drie

              Laten we hopen Theokus dat het snel wordt opgelost.
              Last edited by MDF; 1 januari 2009, 12:32.

              Comment


              • #22
                Re: Bedankt firma Kone

                Bij ons geen lift maar een garagepoort ( standplaats voor een 23-tal auto's ) die defect was. Meer dan 60 uur heeft die opengestaan. Ofwel was er geen weekendwacht bij de hersteller ofwel (weer) een nalatigheid van de verantwoordelijken hier in het gebouw.
                De "Opendeurdagen" zijn inmiddels voorbij.
                Zelf vind ik dat een herstelling in het weekend zou moeten verzekerd zijn. Zeker als je de prijzen bekijkt die moeten betaald worden, net zoals Theo schrijft.

                Comment


                • #23
                  Re: Bedankt firma Kone

                  Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                  Bij ons geen lift maar een garagepoort ( standplaats voor een 23-tal auto's ) die defect was. Meer dan 60 uur heeft die opengestaan. Ofwel was er geen weekendwacht bij de hersteller ofwel (weer) een nalatigheid van de verantwoordelijken hier in het gebouw.
                  De "Opendeurdagen" zijn inmiddels voorbij.
                  Zelf vind ik dat een herstelling in het weekend zou moeten verzekerd zijn. Zeker als je de prijzen bekijkt die moeten betaald worden, net zoals Theo schrijft.
                  Vorige week was ik onze garage...
                  En daar zag ik een buurman die me vertelde dat men vuurtje had gestookt achter zijn auto....
                  En bij ons staat de garagepoort ook regelmatig open. Meestal is er dan toch een
                  verantwoordelijke aanwezig maar niet altijd.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bedankt firma Kone

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Ik vind net een briefje van de verantwoordelijke van onze appartementen.

                    De lift is stuk en kan pas gemaakt worden na 5 JANUARI 2009.
                    Eén technieker kan de zaak niet oplossen: er zijn 2 techniekers nodig.

                    Als ik even mag i.v.m. de kosten van 1/10/2007 tot 30/9/2008:
                    ongeveer 7000 euro

                    Ik ben niet kwaad, eerder razend.
                    "wij verzoeken dan ook om enig geduld en begrip voor dit ongemak en wensen u en
                    en uw gezinsleden voor 2009 alvast een goede gezondheid en aangenaam verblijf in onze
                    Residentie...."
                    Theokus,

                    kan je best begrijpen...
                    Iedereen heeft het over "die dagen" alsof het enig verschil uitmaakt!
                    Sommige mensen kunnen inderdaad verlof opnemen maar anderen dan ook weer niet voor hen zijn het héél drukke dagen. Warenhuizen, bakkers, restauranthouders...
                    Vergeet ook niet land- én tuinbouwers. Ook die hun dieren of groenten wachten niet omdat het kerst of nieuwjaar is.
                    Dan kan je toch van grote firma's verwachten dat ze voldoende personeel hebben om pannes op te lossen...het onderhoud dat kan wél tijdens het jaar.
                    De rekeningen die je gepresenteerd krijgt liegen er wél niet om.
                    Voor een verplaatsing forfetair 100 euro zonder de tijd mee te rekenen!!!
                    Had onlangs een panne met de heftruck op donderdag 15u...sorry maar kan geen technieker meer sturen voor maandag???
                    Dus moet die machine 4 dagen "werkloos" blijven!
                    Probeer zulke zaken op een klein bedrijf maar op te vangen?
                    Komt die technieker dan toch langs en ofschoon je duidelijk vermeldt wat er fout loopt en je ook duidelijk zegt wat voor schakelaar je denkt die defect is komt die eraan ZONDER schakelaar.
                    Zou dan overmorgen terugkomen ...terug verplaatsingskosten aanrekenen.
                    Heb mij dan ook eens bijzonder boos gemaakt en gevraagd of zij het logisch vonden dat ik meer dan 500 euro ging moeten betalen voor het vervangen van een microswitch???(van amper een paar euro)
                    Die firma's schermen hun markt wél héél goed af want enkel bij hen kan je terecht.
                    De stuurprogramma's worden om de 6 maand aangepast...als klant kan je enkel maar betalen maar de service??? Op die momenten moet een herstelling kunnen voorgaan op een onderhoud maar eens gepland mag dat niet meer veranderd worden???
                    Ik zou het ook op die manier eens moeten proberen!
                    Dus ik kan je best begrijpen....
                    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                    BD0290BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Bedankt firma Kone

                      Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                      Theokus,

                      kan je best begrijpen...
                      Iedereen heeft het over "die dagen" alsof het enig verschil uitmaakt!
                      Sommige mensen kunnen inderdaad verlof opnemen maar anderen dan ook weer niet voor hen zijn het héél drukke dagen. Warenhuizen, bakkers, restauranthouders...
                      Vergeet ook niet land- én tuinbouwers. Ook die hun dieren of groenten wachten niet omdat het kerst of nieuwjaar is.

                      Dus ik kan je best begrijpen....
                      Praat ook eens met een veearts...
                      Ben zo twee jaar tijdens de schoolvakanties met eentje op ronde geweest.
                      (werkte voor veevoeder Seghers)
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #26
                        Re: Bedankt firma Kone

                        Blijkbaar is de Chit Chat je favoriet ding he Hopelijk worden er ook nog wat foto's getrokken. Ik maak mij minder druk hoor over alles en nog wat die verkeert gaat. Het is overal wel iets. Ik ben bezig met verbouwingen en er is wel iedere week iets! Firma's hebben nu een minimale bezetting, idem bij ons. Komt er nog werk bij wordt dit uitgesteld. Sommige klanten denken dat ze alleen zijn. Ik kom bij +/- 6 klanten per dag en kom het iedere dag tegen! wat meer foto's trekken en wat minder stress en het leven gaat al stukken beter!
                        Last edited by blazor; 1 januari 2009, 19:37.
                        Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                        http://www.racenews.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Bedankt firma Kone

                          Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                          Blijkbaar is de Chit Chat je favoriet ding he Hopelijk worden er ook nog wat foto's getrokken. Ik maak mij minder druk hoor over alles en nog wat die verkeert gaat. Het is overal wel iets. Ik ben bezig met verbouwingen en er is wel iedere week iets! Firma's hebben nu een minimale bezetting, idem bij ons. Komt er nog werk bij wordt dit uitgesteld. Sommige klanten denken dat ze alleen zijn. Ik kom bij +/- 6 klanten per dag en kom het iedere dag tegen! wat meer foto's trekken en wat minder stress en het leven gaat al stukken beter!
                          Ik denk dat sommige mensen die in de lijn van uw vak zitten, klanten beschouwen als de vijand
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #28
                            Re: Bedankt firma Kone

                            Dag Theo...

                            Eerst wil ik zeggen ik begrijp totaal het situatie, voor de 2 partijen!
                            Ikzelf werkt bij Westlift Express (regio kust) en ben mommenteel (gans de week 24/24) van wacht... . Ten eerste ik versta de klant als ze zeggen we hebben zoveel kosten gehad en de lift staat hier weer inpanne (hoor ik elke dag). Maar ik kan ook de techniekers van Kone verstaan dat ze mommenteel niet veel kunnen doen... . Bij Westlift deze week zijn we met 3!!! techniekers van wacht voor een liftenpark van 2500!!! liften... . Je begrijp dan ook dat we elke dag van 7h smorgens tot soms midden in de nacht nog bezig zijn voor gewoon de depanages te kunnen volgen. Bij grotere pannes (onderdeel vervangen) moeten we dit dan ook meestal uitstellen tot 5 january, en dan is het nog niet eens onze schuld... maar die van onze leveranciers, die ZIJ niet werken (bv kapotte freq. regelaar, remspoelen,...). Maar simpel weg geen tijd hebben voor zulke werken uit te voeren (onderbemand). Het enige wat ik kan zeggen heb geduld, niemand zal doodvallen, trappen doen idd eens deugd
                            Ik doe ze 10/15 keer per dag... .
                            Ik ben hier niet Kone aan het verdedigen (zijn niet de beste vrienden Kone en Westlift ) maar de techniekers...
                            Heb geduld, alles komt wel in orde. Je lift is gewoon op DE slechtse momment van het jaar in panne gevallen...

                            Groeten Michael
                            Last edited by Fightertown; 1 januari 2009, 21:06.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Bedankt firma Kone

                              Oorspronkelijk geplaatst door Fightertown Bekijk bericht
                              Dag Theo...

                              Eerst wil ik zeggen ik begrijp totaal het situatie, voor de 2 partijen!
                              Ikzelf werkt bij Westlift Express (regio kust) en ben mommenteel (gans de week 24/24) van wacht... . Ten eerste ik versta de klant als ze zeggen we hebben zoveel kosten gehad en de lift staat hier weer inpanne (hoor ik elke dag). Maar ik kan ook de techniekers van Kone verstaan dat ze mommenteel niet veel kunnen doen... . Bij Westlift deze week zijn we met 3!!! techniekers van wacht voor een liftenpark van 2500!!! liften... . Je begrijp dan ook dat we elke dag van 7h smorgens tot soms midden in de nacht nog bezig zijn voor gewoon de depanages te kunnen volgen. Bij grotere pannes (onderdeel vervangen) moeten we dit dan ook meestal uitstellen tot 5 january, en dan is het nog niet eens onze schuld... maar die van onze leveranciers, die ZIJ niet werken (bv kapotte freq. regelaar, remspoelen,...). Maar simpel weg geen tijd hebben voor zulke werken uit te voeren (onderbemand). Het enige wat ik kan zeggen heb geduld, niemand zal doodvallen, trappen doen idd eens deugd
                              Ik doe ze 10/15 keer per dag... .
                              Ik ben hier niet Kone aan het verdedigen (zijn niet de beste vrienden Kone en Westlift ) maar de techniekers...
                              Heb geduld, alles komt wel in orde. Je lift is gewoon op DE slechtse momment van het jaar in panne gevallen...

                              Groeten Michael
                              Michael,
                              Bedankt voor uw uitleg.
                              Ik heb ook helemaal niks tegen deze techniekers hoor, verre van.
                              Het zijn zij die de klappen moeten opvangen terwijl hun bazen het (grote) geld vangen.
                              Het is weer het verhaal van de kleine man he.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #30
                                Re: Bedankt firma Kone

                                Ik ben servicemonteur bij Kone Nederland.
                                En heb ook dienst gehad tijdens de feestdagen. Er is altijd 24 uur per dag een monteur beschikbaar.
                                Bij Theokus is ook wel een monteur langs geweest alleen kon die het probleem niet alleen oplossen begrijp ik uit zijn verhaal.
                                Dit kan verschillende oorzaken hebben.
                                Het kan zijn dat er een produktspecialist nodig is die niet bescikbaar is?
                                Er zijn misschien onderdelen nodig die niet vorradig zijn.
                                is de lift ook door KONE gebouwd? hoe oud is die lift?
                                Vaak zit er nog een heel verhaal achter deze zaken.

                                Comment

                                Working...
                                X