Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bedankt firma Kone

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bedankt firma Kone

Ik vind net een briefje van de verantwoordelijke van onze appartementen.

De lift is stuk en kan pas gemaakt worden na 5 JANUARI 2009.
    Eén technieker kan de zaak niet oplossen: er zijn 2 techniekers nodig.

Als ik even mag i.v.m. de kosten van 1/10/2007 tot 30/9/2008:
    ongeveer 7000 euro

Ik ben niet kwaad, eerder razend.
    "wij verzoeken dan ook om enig geduld en begrip voor dit ongemak en wensen u en
    en uw gezinsleden voor 2009 alvast een goede gezondheid en aangenaam verblijf in onze
    Residentie...."
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Bedankt firma Kone

Theo meeste firma's werken deze week onderbemand, of gewoon niet.

Gewoon slechte week om in panne te vallen.
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Theo meeste firma's werken deze week onderbemand, of gewoon niet.

Gewoon slechte week om in panne te vallen.
      Iedereen werkt Joris, behalve Kone en mensen met pensioen
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Dat is lulkoek, 'k ben technieker op de baan. Ik ben gisteren op een bedrijven terrein geweest, waar denk ik geen enkele firma open was, zelfs degene waar ik moest zijn, was gelsoten . In de bedrijfszones was het vorige week en deze week kalm, op de autostrade was geen mens. Ik kon op sommige stukken gewoon uitstappen effekes rond mijn autolopen en gewoon verder rijden, zonder dat er iemand tegen mij zou gereden zijn. Er zijn er weinigen aan het werk momenteel (of het moeten winkels zijn) en degene die aan het werk zijn, werken met een minimum bezetting. Ik deed nu ook 2 tot 3 sectoren waar we anders met meerdere zijn voor 1 sector. En ik had nog geen werk, om het zo te zeggen.

Dus voor mij is het zeker niet abnormaal, dat die technieker die bij jullie geweest is, tot maandag moet wachten (want 9/10 kansen zal hij deze middag en vrijdag ook niet werken), om een collega mee te krijgen.

En dat er daar bij jullie iets kapot gaat, verwonder u dat, die electriciteits problemen zitten niet alleen in uw appartement, maar in het ganse gebouw, volgens wat ik van u te horen krijg, dat die lift dan regelmatig kapot is, dat gaat niet aan kone liggen

En moest die lift echt essentieel zijn bij jullie, dan zou er een reserve systeem moeten zijn (2 onafhankelijke liften, met onderhouds contracten binnen de x aantal werkuur), dat als er 1 kapot gaat de 2e kan verder werken tot de 1e gemaakt is.

Theo, 'k weet het, 't is vermoeiend, maar trappen lopen is goed voor de gezondheid

Comment

Dat is lulkoek, 'k ben technieker op de baan. Ik ben gisteren op een bedrijven terrein geweest, waar denk ik geen enkele firma open was, zelfs degene waar ik moest zijn, was gelsoten . In de bedrijfszones was het vorige week en deze week kalm, op de autostrade was geen mens. Ik kon op sommige stukken gewoon uitstappen effekes rond mijn autolopen en gewoon verder rijden, zonder dat er iemand tegen mij zou gereden zijn. Er zijn er weinigen aan het werk momenteel (of het moeten winkels zijn) en degene die aan het werk zijn, werken met een minimum bezetting. Ik deed nu ook 2 tot 3 sectoren waar we anders met meerdere zijn voor 1 sector. En ik had nog geen werk, om het zo te zeggen.

Dus voor mij is het zeker niet abnormaal, dat die technieker die bij jullie geweest is, tot maandag moet wachten (want 9/10 kansen zal hij deze middag en vrijdag ook niet werken), om een collega mee te krijgen.

En dat er daar bij jullie iets kapot gaat, verwonder u dat, die electriciteits problemen zitten niet alleen in uw appartement, maar in het ganse gebouw, volgens wat ik van u te horen krijg, dat die lift dan regelmatig kapot is, dat gaat niet aan kone liggen

En moest die lift echt essentieel zijn bij jullie, dan zou er een reserve systeem moeten zijn (2 onafhankelijke liften, met onderhouds contracten binnen de x aantal werkuur), dat als er 1 kapot gaat de 2e kan verder werken tot de 1e gemaakt is.

Theo, 'k weet het, 't is vermoeiend, maar trappen lopen is goed voor de gezondheid
          Ik herinner mij dat onze maatschappij altijd technieker(s) in reserve hield voor ingreep binnen de 4 uur. Was dan ook contractueel vastgelegd met eventuele boetes voor laattijdige ingreep.
          En wat doet u in urgentie gevallen? Wat als mensen opgesloten blijven in die lift?
          En waarom verlangt U waarschijnlijk zelf dat andere diensten paraat blijven met de feesten (politie, brandweer, medisch personeel,...)?

Henri
          lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
            Ik herinner mij dat onze maatschappij altijd technieker(s) in reserve hield voor ingreep binnen de 4 uur. Was dan ook contractueel vastgelegd met eventuele boetes voor laattijdige ingreep.
            En wat doet u in urgentie gevallen? Wat als mensen opgesloten blijven in die lift?
            En waarom verlangt U waarschijnlijk zelf dat andere diensten paraat blijven met de feesten (politie, brandweer, medisch personeel,...)?

Henri
            Zo is dat Henri.
            En ik zeg dat NIET omdat bij ons die lift stuk is.
            Ik zou graag dat contract van ons eens willen inzien dat afgesloten werd met Kone.
            Verder heb ik gisteren de totale kosten opgezocht en ik kom meer uit dan die 7000 euro.
            Maar ok, er waren ook kosten bij die verplicht waren in 2007: bepaalde aanpassingen ed.
            Ik zelf heb altijd moeten werken op 24 december of 31 december.
            Toen "bougeerde" er ook niemand naar, dat was "normaal".
            In dit geval nu schamen ze zich er niet voor om een week "thuis te blijven".
            En ik ga nu ook niet zeveren over de "crisis" en over "werkgelegenheid".
            Dat doet er niet toe.
            Voor mij is dit een bewijs dat ze niet geïnteresseerd zijn met de toestand van de mensen hier.
            Onze kosten moeten wel op tijd betaald zijn he, dat interesseert ze wel blijkbaar.

Enkele buren komen hier klagen dat we door die extra kosten onze eigen eigendom aan 't huren zijn.
            Denk er maar eens over na.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

De lift is stuk en kan pas gemaakt worden na 5 JANUARI 2009.
              Eén technieker kan de zaak niet oplossen: er zijn 2 techniekers nodig.
              Ik ben niet kwaad, eerder razend.
              "wij verzoeken dan ook om enig geduld en begrip voor dit ongemak en wensen u en
              en uw gezinsleden voor 2009 alvast een goede gezondheid en aangenaam verblijf in onze
              Residentie...."
              Hahaha ... dat een bank 4 dagen met uw geld gaat lopen omdat ze sluiten is niet erg maar dat een lift een paar dagen niet kan hersteld worden is een probleem.
              Mijn geld kan ik nergens anders halen dan in de bank maar voor die lift bestaat anders nog wel een alternatief ... ik weet niet hoe ze dit nu noemen maar vroeger was dit een "trap".
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Hahaha ... dat een bank 4 dagen met uw geld gaat lopen omdat ze sluiten is niet erg maar dat een lift een paar dagen niet kan hersteld worden is een probleem.
                Mijn geld kan ik nergens anders halen dan in de bank maar voor die lift bestaat anders nog wel een alternatief ... ik weet niet hoe ze dit nu noemen maar vroeger was dit een "trap".
                "Of het nu gaat om een woongebouw of om een internationale luchthaven. KONE is altijd dicht bij u
                in de buurt met ruim 260 servicemonteurs, die ieder in hun eigen regio service verlenen en dag en
                nacht voor u klaar staan."

VerSeg, uw reactie is compleet naast de zaak.
                Sorry hoor.
                En om uw geldzaken te regelen bestaan er ook alternatieven.
                Een eerste zaak is om niet afhankelijk te worden van een bank.
                En uw baas kon u ook uw loon in de hand uitbetalen....
                Wilt u de noodzakelijke rekeningen betalen?
                Spring op uw fiets, neem cash geld mee en betaal dan plaatselijk wat moet betaald worden.
                Bankkaarten of Visa kan iedereen missen.
                Maar goed, wil je iets dan betaal je er voor.
                Zie dat maar als een betaalde service.
                Neemt niet weg dat ik manier van werken van de banken goed keur, helemaal niet.
                Dan liever lang haar en een jeans i.p.v. een vlot kostuum inclusief das van die gast
                die u dag en nacht te grazen neemt.

Wij betalen ons blauw en we krijgen geen service.
                En het is de EERSTE keer op 20 jaar dat ik nu "zaag" over die lift en over die kosten.
                Mijn buurvrouw had een gebroken heup, is nu ong. 80 denk ik en loopt met een stok.
                Hoe geraakt die boven.
                Komt u ze naar boven dragen....het gaat hoor, via de trap.
                En zij is niet de enige.
                Last edited by theokus; 31 december 2008, 17:24.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht

Henri

Dit is geen levensbedreigende situatie, dit is niet de moeite om extra kosten te doen en daarvoor mensen van wacht op te roepen, ik denk dat theo zijn situatie wel kan wachten tot maandag.

Trouwen blijkbaar zitten ze daar in zijn gebouw niet met een contract, maar zijn ze facturabel, dus de kosten zijn eigenlijk voor hun, het gezond verstand zegt dus wachten tot maandag heb ik de indruk.... Maja de mens en zijn gemak tegenwoordig

Comment

Hahaha Joris. Momentje.
                    Je rijdt dus op een normale dinsdag het land af; in een bedrijfswagen (?) zonder te weten dat
                    sommige bedrijven gesloten waren?
                    En dan stap je nog uit die auto en loopt er een toertje rond?
                    En om te zeggen: je had nog geen werk?

Ja ja, wat is nog normaal tegenwoordig

Kan ik niet bewijzen. Maar het is best mogelijk.
                    Nu Kone mocht gerust meedenken en ons deze eventuele oorzaak van pannes
                    meedelen hoor. Daarvoor betalen we ook die techniekers.

Wat weet jij van mijn gezondheid? Niets
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Dit is geen levensbedreigende situatie, dit is niet de moeite om extra kosten te doen en daarvoor mensen van wacht op te roepen, ik denk dat theo zijn situatie wel kan wachten tot maandag.

Trouwen blijkbaar zitten ze daar in zijn gebouw niet met een contract, maar zijn ze facturabel, dus de kosten zijn eigenlijk voor hun, het gezond verstand zegt dus wachten tot maandag heb ik de indruk.... Maja de mens en zijn gemak tegenwoordig
                      Joris, ik zei al dat ik gisteren alle kosten heb uitgeteld.
                      We hebben hier onderhoudsbeurten gehad van 832 euro.
                      En in dezelfde maand komt Vinçotte alles controleren.
                      Wat die controleren? God mag het weten.

Het is juist dat ik dus niet weet of we een contract hebben met Kone.
                      Vroeger had ik hier de zaken in handen maar dat is voorbij.
                      (heb dat 10 jaar gedaan en HOE ik deed staat ergens in de privaat-sectie van dit forum)
                      Vroeger wist ik alles en nu niks meer....

Gezond verstand?
                      Denk dat ze besloten hebben en niet in het voordeel van de mensen die hier wonen.
                      Het is niet omdat het toevallig Kerstmis is of Nieuwjaar he.
                      Sinds 2 jaar (van de 20 jaar Joris) is er nu een soort alarmsysteem in lift.
                      Stel dat je tijdens de dag kwam vast te zitten in die lift? En dan?
                      Het "jongk" volk is allemaal werken en van de ouderen kan je niet veel reactie verwachten.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Werk in de bouwsector en daar zijn ze toch allen in verlof voor twee weken
                        Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door n0sTRa Bekijk bericht
                          Werk in de bouwsector en daar zijn ze toch allen in verlof voor twee weken
                          Ik gun je dat van harte hoor

Weet ge, het is dat ik me zo machteloos voel en ik kan niks doen.

Nu is er werk en ze willen niet.
                          Simpel gezegd misschien maar het is toch zo.
                          Ik kan niet verdragen dat ze hier ong. 60 mensen in de steek laten, daar gaat het mij om.
                          Hier zitten oude mensen potvast.
                          Ze kunnen die ook een week in een hotel "stoppen" he
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Hahaha Joris. Momentje.
                            Je rijdt dus op een normale dinsdag het land af; in een bedrijfswagen (?) zonder te weten dat
                            sommige bedrijven gesloten waren?
                            En dan stap je nog uit die auto en loopt er een toertje rond?
                            En om te zeggen: je had nog geen werk?

Neen, 'k had een afspraak met de klant, gisteren in de voormiddag, 'k sta voor de deur, en 'k had gelukkig de klant zijn gsm, de mens heeft hem verexcuseert dat hij bij het maken van de afspraak vergeten was dat ze gesloten waren deze week (kan mij ook overkomen, no hard feelings tov van die mens)

En mijn volgende klant paste het ook niet, dat ik vroeger kwam, omdat er op die site waar ik moest zijn die voormiddag ook geen kat aanwezig was (wegens minimum bezetting, alleen een paar onozel it'ers dat dan wat dingen kunnen in orde zetten, die ze tijdens de normale werkweek niet kunnen ). Dus heb ik maar mijn p-magazine gepakt, en appeltje geeten, wegens overmacht.... omdat er toch niemand aan het werk was. Ja 't leven van een technieker op de baan kan hard zijn .

Comment

Respect voor de techniekers die nu werken, we worden momenteel in deze periode van het jaar gewoon leegezogen door klanten die geen begrip hebben
                              Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                              http://www.racenews.be

Comment

Working...
                              X