Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bank doet gouden zaken met feestdagen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bank doet gouden zaken met feestdagen

    De bank doet weer eens gouden zaken met deze feestdagen.
    En ja, dit jaar komt het hen heel goed uit ... 25 december een feestdag, 26 december een banksluitingdag, 27 en 28 december WE en dit net op een van de drukste koopdagen van het jaar.
    Nu ja, de meesten staan er niet bij stil maar bovenstaande betekent dat alles wat je uitgeeft met je kaart wel direct van je rekening gaat maar dat stortingen op je rekening (vooral komende van andere banken) niet uitgevoerd worden voor 29 december.
    Velen zien hun loon of andere stortingen dus enkele dagen later op hun rekening komen niettegenstaande het al uitbetaald is. Uw uitgaven gaan ondertussen al van de rekening en brengen dus geen rente meer op.
    Voor de banken is dit de perfectie om twee keer van uw geld te profiteren.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Bank doet gouden zaken met feestdagen

    Ach, bedrijven moeten geld verdienen om personeel te kunnen betalen. En het lijkt wel alsof ze er niks voor hoeven doen, maar je krijgt toch iedere maand netjes een afschriftje thuis gestuurd, je kunt vanuit je luie stoel je overboekingen regelen, etcetera. Dat is allemaal door mensen geregeld.

    Ik wou dat het bij andere zaken zo makkelijk ging. Even 5 dagen aan de mediamarkt een paar euro lenen en je krijgt een tv. Dat zou nog eens wat zijn.

    Kortom: ik vind je betoog nogal zwartgallig. Kijk eens naar de leuke dingen in het leven en doe daar wat mee.

    Comment


    • #3
      Re: Bank doet gouden zaken met feestdagen

      Ik gun het die sukkelaars. Ze hebben het de afgelopen maanden moeilijk genoeg gehad.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Bank doet gouden zaken met feestdagen

        Ik heb er eens aan zitten rekenen. Het nadeel geldt alleen voor de ontvanger. Laten we zeggen dat Jan Modaal (NL) of Sjef Alléé (BE) zo'n 2000 euro per maand ontvangt per bank. En laten we eens uitgaan van een rentepercentage van 5% per jaar als je het op een spaarrekening zet. Als de bank uw geld 5 dagen later stort dan het ontvangen wordt, mis je € 1,37 aan rente-opbrengsten per maand.

        Ik kan mij niet voorstellen dat het u hier om te doen is. Ik schat dat het geld vaak eerder op is dan de maand. Maar dan kun je beter boos zijn op jezelf dan op de bank...

        Comment


        • #5
          Re: Bank doet gouden zaken met feestdagen

          Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
          Ik heb er eens aan zitten rekenen. Het nadeel geldt alleen voor de ontvanger. Laten we zeggen dat Jan Modaal (NL) of Sjef Alléé (BE) zo'n 2000 euro per maand ontvangt per bank. En laten we eens uitgaan van een rentepercentage van 5% per jaar als je het op een spaarrekening zet. Als de bank uw geld 5 dagen later stort dan het ontvangen wordt, mis je € 1,37 aan rente-opbrengsten per maand.

          Ik kan mij niet voorstellen dat het u hier om te doen is. Ik schat dat het geld vaak eerder op is dan de maand. Maar dan kun je beter boos zijn op jezelf dan op de bank...
          Lees eens waar ik het over had ... uw berekening gaat net over het omgekeerde van wat ik schreef.
          Ik het NIET geschreven dat de klanten veel verliezen, ik heb geschreven dat de banken extra verdienen doordat de datums hun dit jaar goed uitkomen!
          Een gemiddeld gezin heeft wel wat meer van inkomen dan 2000€ in december ... de meesten hebben ook hun dertiende maand of eindejaarspremie.
          Per gezin kost het inderdaad niet veel in rente maar voor de banken moet je dit met een paar miljoen vermenigvuldigen en dat maakt voor hen een groot verschil.
          En zoals je zelf aanhaalt, maar waar ik het niet eens over had, is bij sommigen het geld misschien rapper op dan de maand ... deze mensen zijn dan dubbel gezien want ze moeten dan intrest betalen voor iets dat ze normaal al zouden gehad hebben.
          Misschien moet ge u zelf met wat leukere dingen gaan bezig houden dan kritiek te geven op een tekst dat je niet eens deftig gelezen hebt!
          Het is triestig de laatste tijd hoe er velen niet eens lezen wat ge schrijft maar er wel op uit zijn om kritiek te geven.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Bank doet gouden zaken met feestdagen

            Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
            En het lijkt wel alsof ze er niks voor hoeven doen, maar je krijgt toch iedere maand netjes een afschriftje thuis gestuurd, je kunt vanuit je luie stoel je overboekingen regelen, etcetera. Dat is allemaal door mensen geregeld.
            Nogal kortzinnig bekenen ... je kan dit wel maar je betaalt er ook voor.
            Bij de meeste banken moet je bijbetalen voor online-bankieren en moet je zelf de rekeninginfo downloaden en uitprinten als je die op papier wil.
            Vroeger was dit allemaal inbegrepen met wat je hen opbrengt en deden ze dit voor u aan het loket.
            Nu moet je er extra voor betalen om het zelf te doen. Die software hebben ze inderdaad door mensen laten maken, maar hierdoor hebben ze wel duizenden mensen kunnen ontslaan voor hetgeen jij nu in hun plaats doet.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Bank doet gouden zaken met feestdagen

              't Gaat niet goed met Verseg. Zijn tenen zijn terug aan 't groeien.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: Bank doet gouden zaken met feestdagen

                Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                't Gaat niet goed met Verseg. Zijn tenen zijn terug aan 't groeien.
                Het gaat inderdaad niet goed.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Bank doet gouden zaken met feestdagen

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Het gaat inderdaad niet goed.
                  Maar strikt genomen heb je eigenlijk geen ongelijk . . . Maar dan denk ik soms . . . hoe zouden we zelf zijn als we in die situatie zouden zitten?
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bank doet gouden zaken met feestdagen

                    Misschien moet ge u zelf met wat leukere dingen gaan bezig houden dan kritiek te geven op een tekst dat je niet eens deftig gelezen hebt!
                    Misschien moet jij je ook eens bezig gaan houden met leukere dingen dan kritiek te geven op het bankwezen waar je geen verstand van hebt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bank doet gouden zaken met feestdagen

                      Hallo Iedereen

                      Vrede op aarde aan alle mensen met wat goede wil.

                      Ik ben niet zo heel lang lid van dit forum maar :
                      het is wel opvallend hoe er de laatste tijd geantwoord wordt op vragen, voorstellen enz.
                      hier en op andere forums( fora).

                      Bijna overal worden de meest onzinnige, onbetekenende en soms echt grove antwoorden neergeschreven.

                      Is dit eigen aan de Belgen? blijkbaar niet want op een Nederlands Forum(Fordworld.nl) waarvan ik ook lid ben, lees ik deze ook.

                      Indien je "alles Negatief" bekijkt is dit al erg genoeg voor die persoon zelf en al degene die in zijn onmiddellijke omgeving vertoeven , maar stop hiermee anderen te willen besmetten via een forum.
                      Door al dat kankeren zal het echt niet verbeteren.

                      Groetjes
                      Guy
                      http://www.guytoelen.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bank doet gouden zaken met feestdagen

                        Met je laatste passage ben ik het heel erg eens, maar je stukje over grofheid kan ik niet plaatsen. Bedoel je nu dat ik grof ben of de TS ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bank doet gouden zaken met feestdagen

                          groot gelijk, verseg!
                          ze zouden kerstmis en zo gewoon moeten afschaffen!
                          en bankbedienden moeten gewoon dag, nacht én weekend aan het werk!

                          mm
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"
                          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bank doet gouden zaken met feestdagen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            Ik gun het die sukkelaars. Ze hebben het de afgelopen maanden moeilijk genoeg gehad.
                            Tja... ze hebben de afgelopen jaren genoeg gefeest zeker; Al gaat dat ook niet altijd op, want ik ken mensen die bij mij in avondschool zaten en die aan een hongerloontje mochten werken bij de bank, de overschrijvingskes controleren en zo. Contract verlengd en dan daarna finito. Een uitzondering mocht blijven en geraakte hogerop. Zal wel iets met verminderde werkgeversbijdragen te maken hebben of zo zeker

                            Nu ja... wat ik pas erg vind is dat je dolenthousiaste Stubru presentatoren hoort verkondigen dat na een week actie de kaap van 2 miljoen euro gerond is, terwijl ik 's morgens in de Krant gelezen ahd dat Fortis 290+ miljoen afboekte als verlies op wisselkoersen... en in die optiek kan ik TS wel volgen: het kapitaal maakt kapitaal, en de gewone man mag centjes bij elkaar sprokkelen om de sukkelaars in het land van bloeddiamant en elders te helpen... en wie gaat dat veranderen?
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bank doet gouden zaken met feestdagen

                              Hallo Marco

                              Ik bedoel hiermee zeker uw antwoordje niet, maar ik heb het over de algemene trend die ik op de verschillende forums(fora) tegen kom.

                              "Zwartgalligheid troef" en "onbeleefdheid" krijg je je gratis boverop.

                              Indien je een vraag stelt hoop je er op dat je een antwoordje krijgt dat je verder op weg helpt, maar sommigen kunnen het niet laten je te kleineren, onbeschoft te behandelen
                              en hun gif te spuien.

                              En dit zie ik hier en zie ik op andere forums( fora).

                              Je kan op alles en iedereen kritiek hebben of geven, maar dit helpt niemand verder.

                              Ik ben het ook niet altijd eens met hetgeen ik soms lees, maar dan denk ik er het mijne over, en laat iedereen verder met rust.

                              Je kan kankeren op alles, maar je hoeft niet iedereen proberen aansteken

                              Groetjes
                              Guy
                              Last edited by Ayala; 29 december 2008, 11:43.
                              http://www.guytoelen.be

                              Comment

                              Working...
                              X