Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En nu iets leuks

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• En nu iets leuks

De laptop.
    Ik start de laptop op en wat "zien" ik ??
    Datum = 1 augustus 29279.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: En nu iets leuks

Nog altijd uwen electriciteit theo.

Uwen elentriek dat weer wat zitten flippen heeft, een electrische klok haalt zijn tijd ergens door oscillaties op uw electriciteits net. Dus die is gewoon te rap vooruit gegaan
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Nog altijd uwen electriciteit theo.

Uwen elentriek dat weer wat zitten flippen heeft, een electrische klok haalt zijn tijd ergens door oscillaties op uw electriciteits net. Dus die is gewoon te rap vooruit gegaan
      Zwans of echt jdm?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Zwans of echt jdm?
        Zwans, maar uw klok van uw pc en uw electrische klokken halen wel hun impulsen van het stroom net, maar bij u is het nu net wat overdreven 29279.
        Soit 't is weer electriciteit, ik ken er niks af, 'k hoor alleen maar links en rechts iets. Ik zou dringend eens een cursus (electriciteit/electronica) moeten volgen, maar 'k volg al genoeg cursussen momenteel, 'k moet af en toe nog eens gaan werken en dan af en toe nog wat tijd voor het gezin maken ook .

Damned, waarom is er zoveel interessant dingen op de wereld

(http://electronics.howstuffworks.com/digital-clock2.htm )

Comment

De laptop.

waarschijnlijk dit
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Onwezenlijk
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Zwans, maar uw klok van uw pc en uw electrische klokken halen wel hun impulsen van het stroom net, maar bij u is het nu net wat overdreven 29279.
              Soit 't is weer electriciteit, ik ken er niks af, 'k hoor alleen maar links en rechts iets. Ik zou dringend eens een cursus (electriciteit/electronica) moeten volgen, maar 'k volg al genoeg cursussen momenteel, 'k moet af en toe nog eens gaan werken en dan af en toe nog wat tijd voor het gezin maken ook .

Damned, waarom is er zoveel interessant dingen op de wereld

(http://electronics.howstuffworks.com/digital-clock2.htm )
              Sorry JDM maar dat is ten dele baarlijke kletskoek ... de meeste klokken digitale klokken halen hun sync pulsen uit een kristaloscillator met een startfrequentie op exact 32768 Khz .. (is dus electronisch heel gemakkelijk te delen door 2 ! met goedkope componenten !)
              In uw computer zit helemaal geen 50Hz om de zeer eenvoudige reden dat uw voeding een schakelende voeding is en die werkt op een heel andere frequentie (en manier!) en secundo de uitgangen van uw voeding zijn allemaal gelijkspanning .. (ik heb rouwens nog zo een aantal kristallen liggen) Bij mijn weten heb ik nooit een draad met netspanning naar een moederbord zien gaan !
              Wat destijds? wel het geval was dat is dat de TV frequenties in een TV gesync't werden op de 50Hz van het net (er zijn nog een aantal zaken die die soort sync gebruiken) maar de electriciteitsmaatschappij garandeerd absoluut geen constante frequentie. Ttz er zit een klein +/- frequentieverloop op, wat de maatschappij wel garandeert is dat er binnen een vooropgesteld tijdsverloop altijd evenveel transities zijn zodanig dat een aldus gesync't toestel niet sneller of trager gaat lopen ..

(PS de fameuze Dallas Clock chip op oude moederborden was wat dat betreft het summum .. één dik dichtgegoten zwart blokje waar de ganse klok reutemetuet inclusief batterij in zat. Ging de batterij er aan dan moest je de ganse boel van het mobo lossolderen en er een nieuwe zien op te krijgen zonder een geroosterd mobo ... kreeg je die niet vervangen dan had je meteen geen computerklok meer, einde verhaal ... ha dat waren nog eens tijden ! LOL !)
              Last edited by Guest41; 18 december 2008, 15:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Sorry JDM maar dat is ten dele baarlijke kletskoek ... de meeste klokken digitale klokken halen hun sync pulsen uit een kristaloscillator met een startfrequentie op exact 32768 Khz .. (is dus electronisch heel gemakkelijk te delen door 2 ! met goedkope componenten !)
                In uw computer zit helemaal geen 50Hz om de zeer eenvoudige reden dat uw voeding een schakelende voeding is en die werkt op een heel andere frequentie (en manier!) en secundo de uitgangen van uw voeding zijn allemaal gelijkspanning

Die gelijkspanning die uit uw voeding komt, is toch afhankelijk van de wisselspanning, die in uw voeding ingaat

Comment

Vreemd, van mij komt de tijd van: time.windows.com; ntp.telenet.be; ..

ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Als een laptop zijn battery volledig leeg is geweest (en dus ook niet voldoende stroom heeft gehad om zijn klok juist verder te laten lopen) dat reset die interne klok naar een standaard (minimum of maximum) datum en zijn...

op mac laptops zal dit altijd 1970 zijn (bij hun desktops kon dit ook gebeuren en dan moest men het bekende "batterytje" op het moederbord vervangen)

'k vermoed dus dat je zoiets hebt meegemaakt... niets bijzonder.

je kan dit testen, laat je laptop eens een nacht liggen zonder dat de battery erin steekt, de volgende ochtend zou hetzelfde zich terug moeten voordoen.
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Die gelijkspanning die uit uw voeding komt, is toch afhankelijk van de wisselspanning, die in uw voeding ingaat
                      Neen, ge zet wel wisselspanning om naar gelijkspanning ( de meeste pc's hebben +5V en +12Volt) maar als ge nu wat minder "elentriek" hebt, dan kan het zijn dat ge 4,9 volt binnenkrijgt, en dan nog, want de meeste voedingen nu, kunnen gemakkelijk 10% spanningsverschil opvangen, en wat in ne laptop gaat is bv 5v. of 19v. maar 0 hz, dus kan men van die "frequentie" geen wisselspanning meer maken om een "stom" klokje te generen. heel de laptop werkt op gelijkspanning, dus geen frequentie, en dus geen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                        Als een laptop zijn battery volledig leeg is geweest (en dus ook niet voldoende stroom heeft gehad om zijn klok juist verder te laten lopen) dat reset die interne klok naar een standaard (minimum of maximum) datum en zijn...

op mac laptops zal dit altijd 1970 zijn (bij hun desktops kon dit ook gebeuren en dan moest men het bekende "batterytje" op het moederbord vervangen)

'k vermoed dus dat je zoiets hebt meegemaakt... niets bijzonder.

je kan dit testen, laat je laptop eens een nacht liggen zonder dat de battery erin steekt, de volgende ochtend zou hetzelfde zich terug moeten voordoen.
                        Ja ja Rik, batterij was idd. zo plat als....
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

De laptop.
                          En wat weer was het die dag?
                          Was de regering al gevallen?

Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Wat heeft de klok te maken met de laptop batterij
                            Die klok draait op de batterij van het moederbord.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              En wat weer was het die dag?
                              Was de regering al gevallen?

Hoge temperaturen buiten en verhitte temperaturen in de Kamer....
                              En Pieter uit Aalter is weeral pinten aan 't pakken.
                              Dit laatste is wel een gerucht...
                              Last edited by theokus; 18 december 2008, 17:08.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X