Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Persfotografen op straat bij Het Nieuwsblad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Persfotografen op straat bij Het Nieuwsblad

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Klopt helemaal.
    Wat mij stoort is dat men gewoon die vakmensen aan de kant schuift.
    Die mensen zijn ook naar "school" moeten gaan he, die hebben ook een huishouden
    en die hebben ook geïnvesteerd in materiaal.
    Tja, life is hard and than you die. 't Is crisis hé. Inkomsten van kranten gaan achteruit dus moeten ze bezuinigen. Of ze doen iets of ze doen niets, doen ze niets dan gaan ze failliet, gaan ze failliet dan staan ze binnen een paar jaar allemaal op straat. Maar ik denk dat je bij die groep bent die dat allemaal niet geloofd. Ook in ons klein bedrijfje hebben we minder omzet gehaald, dus minder winst. Misschien juist door die pers die ganse dagen niets anders doet dan schrijven dat het crisis is waardoor de mensen minder kopen, wie weet? Hoe dan ook, ook wij zullen één deeltijdse werknemer moeten ontslaan. Er is minder werk maar zijn loon blijft doorlopen hoor. Weet jij wat loonkosten wegen op een bedrijf??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Tja, life is hard and than you die. 't Is crisis hé. Inkomsten van kranten gaan achteruit dus moeten ze bezuinigen. Of ze doen iets of ze doen niets, doen ze niets dan gaan ze failliet, gaan ze failliet dan staan ze binnen een paar jaar allemaal op straat. Maar ik denk dat je bij die groep bent die dat allemaal niet geloofd. Ook in ons klein bedrijfje hebben we minder omzet gehaald, dus minder winst. Misschien juist door die pers die ganse dagen niets anders doet dan schrijven dat het crisis is waardoor de mensen minder kopen, wie weet? Hoe dan ook, ook wij zullen één deeltijdse werknemer moeten ontslaan. Er is minder werk maar zijn loon blijft doorlopen hoor. Weet jij wat loonkosten wegen op een bedrijf??
      Mag ik een brutoloon rekenen aan 80 euro?
      Zou een gemiddeld cijfer zijn.

Heb een voorbeeldje Hans.
      De "baas" van Porsche heeft ooit zijn heel vermogen gestoken in het bedrijf
      Die mag gerust iets terug hebben.
      (was ook in een slechte tijd)

Veeeeele andere hebben gewoon centen in hun zakken gestoken
      Waar zijn ze nu he?

Een week(?) voor de crisis leek alles dik in orde en een week na de crisis hebben ze niks meer.
      Hoe hebben die zaken gedaan.

Ik heb hier altijd gezegd dat die beurs bijv. dikke zever is
      Ik produceer iets en jij koopt het en betaalt mij cash.
      Gedaan.
      Experts zullen me weer zeggen dat ik fout zit en dat alles niet zwart-wit is en dat ik er niks
      van af weet
      Weet ge: kan me geen knijt schelen Hans.
      Ik ben nog nooit gaan golf spelen op Cuba.
      Heb wel wat tijd door gebracht in Knokke (niet op mijn kosten ) of in de buurt van Marbella.
      Daar zie je en hoor je af en toe genoeg.
      Ik weet niet veel hoor Hans: juist genoeg

En sorry voor mijn afwijking
      Ik bedoel dus dat ik afwijk.
      Ik kan nog eens informeren bij "Vermalen Projects"....
      ("een kleine moeite maar een wereld van verschil...")
      Last edited by theokus; 17 december 2008, 20:13.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
        Nee, géén oproep tot petities toegelaten op BD - en zeker géén petities die freelance fotografen ten goede kunnen komen

Op BD mag je wel oproepen plaatsen naar gratis werk, dat is géén probleem
        Gratis reportages, gratis huwelijksfotografen, gratis communiefotografen ...
        als dit geen belachelijke reactie is, je hebt geen benul van wat persfotografie inhoud, laat staan van fotografie. Solidariteit ken je niet, doe zo verder, het gaat je goed

Comment

beste

Ik vind de mening van sommige mensen echt beneden alles.
          Ik sta al 15 jaar, met hart en nieren ogen benen en vingers in de stiel van persfotograaf bij de coreliogroep. Velen onder julie, denk ik toch, weten niet wat persfotografie inhoud. Je hebt nooit tijd om foto's te nemen, slecht lichtomstandigheden, je moet een snel oog hebben of het is voorbij, de personen die fotografeerd zijn geen topmodellen, en zo kan ik maar doorgaan.
          Ik vind het heel jammer dat de petitie niet mag blijven staan. Het gaat tenslotte over een bepaalde tak van de fotografie, die door sommigen ondergewardeerd is. Maar ja. Ik heb dit forum steeds een super site gevonden, maar mijn mening daarover is sinds vandaag totaal gekeerd.
          Mij mag je gerust uit het bestand verwijderen
          en hopelijk heeft er toch iemand getekend voor wie nog niet zie hier de link
          Last edited by Ticor; 17 december 2008, 20:31. Reden: Link verwijderd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eye Bekijk bericht
            als dit geen belachelijke reactie is, je hebt geen benul van wat persfotografie inhoud, laat staan van fotografie. Solidariteit ken je niet, doe zo verder, het gaat je goed
            Hola - ik denk dat je die reactie niet helemaal begrepen hebt...

Comment

beste

Ik vind de mening van sommige mensen echt beneden alles.
              Ik sta al 15 jaar, met hart en nieren ogen benen en vingers in de stiel van persfotograaf bij de coreliogroep. Velen onder julie, denk ik toch, weten niet wat persfotografie inhoud. Je hebt nooit tijd om foto's te nemen, slecht lichtomstandigheden, je moet een snel oog hebben of het is voorbij, de personen die fotografeerd zijn geen topmodellen, en zo kan ik maar doorgaan.
              Ik vind het heel jammer dat de petitie niet mag blijven staan. Het gaat tenslotte over een bepaalde tak van de fotografie, die door sommigen ondergewardeerd is. Maar ja. Ik heb dit forum steeds een super site gevonden, maar mijn mening daarover is sinds vandaag totaal gekeerd.
              en hopelijk heeft er toch iemand getekend voor wie nog niet zie hier de link
              Beste eye,
              Ik heb de link naar de petitie verwijderd.
              De reden daarvoor staat is reeds gepost geweest. Zie quote hieronder.

Bovendien denk ik dat je de sarcastische toon van Fotofolio's bericht niet goed hebt begrepen

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              Wie de forumregels leest, weet dat je best éérst toestemming vraagt voor een petitie te starten.
              Als je er eentje start zonder toestemming, vliegt hij direct in de vuilbak fotografie gerelateerd of niet.

Maatschappelijke discussie zijn ook niet gewenst op BD, maar allé we gaan hier ook niet de slechterik uithangen (zolang men zich fatsoenlijk gedraagt) maar we gaan het wel naar chit-chat verhuizen.
              Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
                Hola - ik denk dat je die reactie niet helemaal begrepen hebt...
                Potdorie! Ik wilde net hetzelfde schrijven.
                Echt hoor.

(verkeerde smileys gebruikt denk ik)

Wat zijn we toch goed voor mekaar hee
                Maar ik kan nog veel leren....
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Ik dacht eerst hetzelfde toen ik zijn reactie las. Maar het is duidelijk dat hij het sarcastisch bedoelt. Fotofolio staat duidelijk aan ONZE kant.

Comment

Ik heb dit forum steeds een super site gevonden, maar mijn mening daarover is sinds vandaag totaal gekeerd.
                    Met alle respect, maar veel verschil zal dat niet maken, je bent hier - op dit draadje na - sinds 2005 niet meer actief geweest .

Comment

oke dat is juist, maar kwam wel wekelijks een kijkje nemen op de site, omdat er echt een paar super goeie fotografen tussen zitten, waarvoor ik veel apreciatie heb
                      en ja, er zijn veel bd leden die beter zijn dan de gemiddelde beroepsfotograaf.
                      Maar ik denk persoonlijk dat mijn initiatief (tekenen van de petitie) kon bijdragen aan de wereld van de fotografie en in het bijzonder dat van persfotografen
                      Mocht ik julie zijn zou ik toch een kijkje nemen op de site waar de petitie loop, op een dag meer dan 1000 handtekeningen, en vele reactie
                      persfotografie is van groot belang
                      Last edited by eye; 17 december 2008, 21:46.

Comment

Mocht ik julie zijn zou ik toch een kijkje nemen op de site waar de petitie loop, op een dag meer dan 1000 handtekeningen
                        Maar wat bewijst het ronselen van stemmen nu over het intrinsieke nut van persfotografie? Met uitbreiding geldt dit trouwens voor alle petities. Ik denk dat dit de reden is dat ze op BD verboden zijn.

Comment

oke dat is juist, maar kwam wel wekelijks een kijkje nemen op de site, omdat er echt een paar super goeie fotografen tussen zitten, waarvoor ik veel apreciatie heb
                          en ja, er zijn veel bd leden die beter zijn dan de gemiddelde beroepsfotograaf.
                          Maar ik denk persoonlijk dat mijn initiatief (tekenen van de petitie) kon bijdragen aan de wereld van de fotografie en in het bijzonder dat van persfotografen
                          Mocht ik julie zijn zou ik toch een kijkje nemen op de site waar de petitie loop, op een dag meer dan 1000 handtekeningen, en vele reactie
                          persfotografie is van groot belang
                          eye,
                          9 op 10 collega's weten waarover het gaat en begrijpen de zaak die je bepleit.
                          Hier vind je mensen die er dagelijks mee geconfronteerd worden.
                          En hier worden ook dagelijks bijdragen geleverd aan de fotografie.

Ik hoop dat die persfotografen een bond hebben of een vereniging die opkomt voor hun zaak.
                          Of het in deze kan helpen weet ik niet maar het is beter dan niets.

Ik zeg het niet graag maar zo'n petitie kan niet meer worden dan een schamele troost.
                          Als de kranten beslissen dan is het zo.
                          Er is geen wet bij mijn weten die anders zegt.

Verder begrijp ik het helemaal dat je hulp zoekt voor deze zaak.
                          Als ik je kon helpen dan deed ik het.
                          Maar ja, in deze tijden is het meestal ieder voor zich en soms kan het ook niet anders.

Ik zou wat centen zoeken
                          En laat een goede "copy writer" een advertentie&bericht schrijven over deze aangelegenheid.
                          En plaats die advertentie in die kranten die de problemen veroorzaken....
                          Ben benieuwd.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Maar wat bewijst het ronselen van stemmen nu over het intrinsieke nut van persfotografie? Met uitbreiding geldt dit trouwens voor alle petities. Ik denk dat dit de reden is dat ze op BD verboden zijn.
                            Straf, hoe goed we elkaar begrijpen.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Waarom moet ik een petitie tekenen voor persfotografen die hun job verliezen omdat de kwaliteit van de krant erop achteruit gaat en dus minder verkoopt?

Waarom is een persfotograaf beter dan een fabrieksarbeider bij GM, Ford of Volvo, een metaalarbeider bij ArcelorMittal, enz...
                              Die mensen verliezen ook hun jobs maar voor die groepen worden geen petities gehouden.
                              Toen mijn bedrijf minder winst maakte, moesten er ook afvloeien. Niemand die voor mij of mijn collega's een petitie organiseerde.

Sorry, maar een persfotograaf is ook maar een gewone medewerker van een bedrijf, met zijn/haar sociaal drama, maar is niet meer dan een andere arbeider/bediende.

Het is niet omdat we hobbyfotografen zijn dat we solidair MOETEN zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Traveler Bekijk bericht
                                Waarom moet ik een petitie tekenen voor persfotografen die hun job verliezen omdat de kwaliteit van de krant erop achteruit gaat en dus minder verkoopt?

Waarom is een persfotograaf beter dan een fabrieksarbeider bij GM, Ford of Volvo, een metaalarbeider bij ArcelorMittal, enz...
                                Die mensen verliezen ook hun jobs maar voor die groepen worden geen petities gehouden.
                                Toen mijn bedrijf minder winst maakte, moesten er ook afvloeien. Niemand die voor mij of mijn collega's een petitie organiseerde.

Sorry, maar een persfotograaf is ook maar een gewone medewerker van een bedrijf, met zijn/haar sociaal drama, maar is niet meer dan een andere arbeider/bediende.

Het is niet omdat we hobbyfotografen zijn dat we solidair MOETEN zijn.
                                Absoluut.

Naar alle waarschijnlijkheid zal 2008 een recordjaar worden qua aantal faillissementen. De eerste 11 maanden van 2008 noteerden we 7614 faillissementen. Waar zijn de petities?

Comment

Working...
                                X