Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Persfotografen op straat bij Het Nieuwsblad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Persfotografen op straat bij Het Nieuwsblad

    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    éh voila.... ik zou eens veel van die moraalridders hier hun eigen bedrijf willen zien runnen. Ze zouden wel anders piepen .
    Voor alle zelfstandigen die personeel in dienst hebben.
    Hier een goed adres....

    Ik ben er 100% zeker van dat elk zichzelf respecterend bedrijf hier zeker aan zal denken.
    Maar denken alleen is niet genoeg
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #62
      Re: Persfotografen op straat bij Het Nieuwsblad

      Wetstraat, sportevenementen, s'avonds dan hé.. want er word hier deftig gecommaneukt),etc, was maar om aan te tonen dat persfotograaf meer inhoudt dan op ne knopje te duwen.
      Dan spreek ik nog niet over concerten fotograferen. is ook nie simpel é voor den amateur die geen perskaart heeft en dus tussen het publiek mag gaan staan.
      Maar we begrijpen elkaar wel hé?
      Uiteraard snappen we elkaar... 't zit soms wat in de grijze zone hé. Met de Wetsraat heb je me... Ik heb overigens de petitie getekend. Vond het wel een beetje raar dat ik ineens naar een Paypal donatie voor de persfotgrafen werd doorverwezen. Heb ik niet aan meegedaan; Da's misschien om een proces te voeren tegen de Corelio groep?

      Wat die perskaarten betreft, daar vind je hier op 't forum ook één en ander over hé. En je kan geaccrediteerd geraken op die festivals/optredens ook. Zijn VZW's te over die zich daar mee bezig houden. Ik denk zo direct aan eentje waarvan een fotograaf wel voor gratis inkom, bonnetjes en pasje foto's levert aan "zijn" VZW om op de blog te plaatsen. Maar da's nog iets anders dan foto's aan kranten en tijdschriften (lees: betalende pers) leveren.... (blog van tropicalidad, wereldmuziek-blog).
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #63
        Re: Persfotografen op straat bij Het Nieuwsblad

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Minister-president Kris Peeters zei de onrust en de angst bij met name Corelio en De Morgen goed te
        begrijpen. "Maar anderzijds is een herstructurering een aangelegenheid tussen werkgever en
        werknemers, en daar komen we als overheid in principe niet in tussen. Evenmin zal ik de mediasector
        geld toeschuiven - iets wat de uitgevers ook niet vragen.

        Toch wil ik als minister van Media de lopende herstructureringen blijven volgen, steeds in het
        perspectief van het behoud van de kwaliteit en het pluralisme in de Vlaamse pers. Een krant is nu
        eenmaal geen economisch product als een ander, maar heeft ontegensprekelijk ook een belangrijke
        democratische betekenis."

        Tweede paragraaf lijk mij eigenlijk grote onzin
        Hangt natuurlijk af van de interpretatie.
        Perswoordvoerder van KP?
        Ik zou die man niet zomaar op zijn woord geloven.

        Tweed paragraaf vind ik heel correct.

        Comment


        • #64
          Re: Persfotografen op straat bij Het Nieuwsblad

          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          éh voila.... ik zou eens veel van die moraalridders hier hun eigen bedrijf willen zien runnen. Ze zouden wel anders piepen .
          Veel (pers)fotografen werken op freelance basis en zijn dus "bedrijfsleiders" in ruwe zin ... het is dus voor veel van deze mensen elke dag knokken om hun opdrachten binnen te halen. Concurreren tegen het gratis werk die een amateurfotograaf ook doet is moeilijk, want zoals we reeds jaren weten leveren die ook mooi en goed werk af.

          Alles hangt af van je perceptie, ik kan minstens 20 fotografen opnoemen die zonder een ondernemings nummer of btw nummer verschillende betalende opdrachten per jaar uitvoeren ... Lig ik daar wakker van? Neen, ik niet maar ik weet dat andere fotografen daar wel problemen mee hebben en ik kan hun géén ongelijk geven. Boontje komt om zijn loontje zeggen ze wel eens maar blijkbaar zijn er velen die nog steeds het risico lopen om "als God in Frankrijk" bezoldigd werk te verrichten ... maar dit is iets te off-topic vrees ik.

          Net zoals er voor het posten op BD een reglement is ... is er voor het uitvoeren van betaalde opdrachten ook een "reglement".

          Moraalridder of niet, ik steun iedereen die zich in deze situatie bevindt.
          Last edited by Fotofolio; 18 december 2008, 13:07.
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #65
            Re: Persfotografen op straat bij Het Nieuwsblad

            Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
            Veel (pers)fotografen werken op freelance basis en zijn dus "bedrijfsleiders" in ruwe zin ... het is dus voor veel van deze mensen elke dag knokken om hun opdrachten binnen te halen. Concurreren tegen het gratis werk die een amateurfotograaf ook doet is moeilijk, want zoals we reeds jaren weten leveren die ook mooi en goed werk af.

            Alles hangt af van je perceptie, ik kan minstens 20 fotografen opnoemen die zonder een ondernemings nummer of btw nummer verschillende betalende opdrachten per jaar uitvoeren ... Lig ik daar wakker van? Neen, ik niet maar ik weet dat andere fotografen daar wel problemen mee hebben en ik kan hun géén ongelijk geven. Boontje komt om zijn loontje zeggen ze wel eens maar blijkbaar zijn er velen die nog steeds het risico lopen om "als God in Frankrijk" bezoldigd werk te verrichten ... maar dit is iets te off-topic vrees ik.

            Net zoals er voor het posten op BD een reglement is ... is er voor het uitvoeren van betaalde opdrachten ook een "reglement".

            Moraalridder of niet, ik steun iedereen die zich in deze situatie bevindt.

            Als ge onder de artiestenregeling werkt en tegen vergoedingen of vrijwilligersbijdragen etc... dan kan er één en ander hé ;-)

            (Ik heb het nog nooit gedaan, al heb ik één keer een vraag gehad om evt. tegen vrijwilligersvergoeding een foto te leveren, waarbij achteraf toch maar de stadsfotograaf werd aangesproken).
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • #66
              Re: Persfotografen op straat bij Het Nieuwsblad

              Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
              Veel (pers)fotografen werken op freelance basis en zijn dus "bedrijfsleiders" in ruwe zin ... het is dus voor veel van deze mensen elke dag knokken om hun opdrachten binnen te halen. Concurreren tegen het gratis werk die een amateurfotograaf ook doet is moeilijk, want zoals we reeds jaren weten leveren die ook mooi en goed werk af.

              Alles hangt af van je perceptie, ik kan minstens 20 fotografen opnoemen die zonder een ondernemings nummer of btw nummer verschillende betalende opdrachten per jaar uitvoeren ... Lig ik daar wakker van? Neen, ik niet maar ik weet dat andere fotografen daar wel problemen mee hebben en ik kan hun géén ongelijk geven. Boontje komt om zijn loontje zeggen ze wel eens maar blijkbaar zijn er velen die nog steeds het risico lopen om "als God in Frankrijk" bezoldigd werk te verrichten ... maar dit is iets te off-topic vrees ik.

              Net zoals er voor het posten op BD een reglement is ... is er voor het uitvoeren van betaalde opdrachten ook een "reglement".

              Moraalridder of niet, ik steun iedereen die zich in deze situatie bevindt.
              Mensen die in het vak zitten begrijpen elkaar Fotofolio.
              En als je de kans hebt als leek... dan gaan je ogen open.
              Ik bedoel als je kunt omgaan&praten enz. met zo'n mens
              Al ruim 30 jaar heb ik die gelegenheid.
              Slechte betalers bijv.
              Of een groot bedrijf die de fotograaf vraagt om in het bedrijf alles zelf in te richten
              zoals een eigen studio zodat ze in het vervolg alles in eigen beheer kunnen doen.
              Daarna kan je wel fluiten naar werk bij hun he.

              Een goede fotograaf heeft ook zijn mening over hoe een bepaalde opdracht dient uitgevoerd te worden. Dat mag of kan ook al niet meer. Knikken en uitvoeren zoals zij dat willen en achteraf
              komen klagen dat het tegen is gevallen.

              Ik heb nog van die voorbeelden.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #67
                Re: Persfotografen op straat bij Het Nieuwsblad

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Onze Limburgse krant ligt een paar meter voor wat dit allemaal betreft.
                En niet alleen jullie krant! Ook jullie regionale TV zender (TVL) is hier mee bezig. Cameramannen buiten en hun reporters zorgen in de meeste gevallen zelf voor de beelden. Ze zijn reporter en cameraman in één. Geen wonder dat dat daar op niks meer trekt. Als het nieuws van TVL bekijk zak ik door de grond van plaatsvervangende schaamte. Ik ken provincies waar ze dit niet zouden pikken!

                Comment


                • #68
                  Re: Persfotografen op straat bij Het Nieuwsblad

                  Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
                  En niet alleen jullie krant! Ook jullie regionale TV zender (TVL) is hier mee bezig. Cameramannen buiten en hun reporters zorgen in de meeste gevallen zelf voor de beelden. Ze zijn reporter en cameraman in één. Geen wonder dat dat daar op niks meer trekt. Als het nieuws van TVL bekijk zak ik door de grond van plaatsvervangende schaamte. Ik ken provincies waar ze dit niet zouden pikken!
                  Hahaha, ja ja natuurlijk subby.
                  Ik heb zo een gastje ontmoet bij een actie van Oxfam Hasselt.
                  (overbelichting vond die niet zo erg, dat zie je toch niet bij bewegende beelden )
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #69
                    Re: Persfotografen op straat bij Het Nieuwsblad

                    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                    Ik bedoel maar: ze moeten hun materiaal ergens gaan halen, en ze gaan er volgens mij van terug komen. Hobbyfotografen gaan geld ruiken (yes yes yes..... meer kans om een foto te VERKOPEN), en GSM-snapshots gaan niet voldoen voor deftige publicatie.

                    Nu voldoen GSM beelden nog niet echt, maar dat zal over enkele jaren anders zijn. Die technologie verbeterd zeer snel.
                    Ik zal je zeggen wat er gaat gebeuren. Er komt een nummer alla 4040 van VTM waarnaar je jouw, met de GSM gemaakte, 'nieuwsfoto's' kan doorsturen. Op de jeugdsportpagina's van HLN wordt trouwens al opgeroepen om foto's EN VERSLAGJES door te sturen over talentvolle sportertjes en of ploegen. GRATIS uiteraard. De reporters die nu de beroepsfotografen gaan vervangen zullen de volgende zijn die sneuvelen.
                    Last edited by subby; 18 december 2008, 13:57.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Persfotografen op straat bij Het Nieuwsblad

                      Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                      Ik heb overigens de petitie getekend. Vond het wel een beetje raar dat ik ineens naar een Paypal donatie voor de persfotgrafen werd doorverwezen. Heb ik niet aan meegedaan; Da's misschien om een proces te voeren tegen de Corelio groep?
                      Ik vind die mogelijkheid tot scheking ook wel ongepast over komen, maar voor alle duidelijkheid... dat is dus voor de beheerders van die petitiesite, niet voor de persfotografen!

                      Comment


                      • #71
                        Re: Persfotografen op straat bij Het Nieuwsblad

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Tja, iedereen kan zich op het internet schrijver noemen. Maar BD heeft geen spellingcorrector en dan val je grandioos door de mand.

                        Ik predendeer NIET een schrijver te zijn, maar heb toch de moeite gedaan om in de gauwte enkele fouten in jouw tekst aan te duiden.



                        Van een schrijfster/schrijver mag verwacht worden dat zij/hij de kopij minstens eenmaal naleest.

                        Als dergelijke schrijvelarij de norm wordt ... "Arm Vlaanderen"!

                        HIERHEEN met die petitie!!
                        als je je eigen fouten niet ziet staan , dan kan je daar niet aan doen.

                        Ik weet niet of je mensen met dyslexie kent , maar ik ben er eentje, ik heb het zelf.

                        En aub , GEEF HIER GEEN COMMENTAAR OP, ik wen het u ni toe, dat een van je (klein)kinderen dit heeft. Wat je deed was ongepast
                        Vincent blogt

                        Comment


                        • #72
                          Re: Persfotografen op straat bij Het Nieuwsblad

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                          Veel (pers)fotografen werken op freelance basis en zijn dus "bedrijfsleiders" in ruwe zin ... het is dus voor veel van deze mensen elke dag knokken om hun opdrachten binnen te halen. Concurreren tegen het gratis werk die een amateurfotograaf ook doet is moeilijk, want zoals we reeds jaren weten leveren die ook mooi en goed werk af.

                          Alles hangt af van je perceptie, ik kan minstens 20 fotografen opnoemen die zonder een ondernemings nummer of btw nummer verschillende betalende opdrachten per jaar uitvoeren ... Lig ik daar wakker van? Neen, ik niet maar ik weet dat andere fotografen daar wel problemen mee hebben en ik kan hun géén ongelijk geven. Boontje komt om zijn loontje zeggen ze wel eens maar blijkbaar zijn er velen die nog steeds het risico lopen om "als God in Frankrijk" bezoldigd werk te verrichten ... maar dit is iets te off-topic vrees ik.

                          Net zoals er voor het posten op BD een reglement is ... is er voor het uitvoeren van betaalde opdrachten ook een "reglement".
                          DAAR ben ik het eveneens mee eens. Ik verdedig hier uiteraard niet het concept van (fotografisch) zwartwerk.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Persfotografen op straat bij Het Nieuwsblad

                            Oorspronkelijk geplaatst door viniv Bekijk bericht
                            Ik weet niet of je mensen met dyslexie kent , maar ik ben er eentje, ik heb het zelf.
                            Vreemd dan dat je blog http://once-you-have-tasted-flight.blogspot.com/ zo foutloos geschreven is?

                            Comment


                            • #74
                              Re: Persfotografen op straat bij Het Nieuwsblad

                              Als ik de berichten goed begrepen heb wordt vandaag niet bezuinigd omwille van tegenvallende oplages maar omdat de reclame-inkomsten dalen of door de crisis kortelings zullen dalen. Iedereen weet echter dat op termijn de berichtgeving op internet aan die oplages zal beginnen knabbelen. Je kwaliteitseisen nu verlagen tot wat op het web wel aanvaardbaar is (GSM-foto's, enkel nieuws maar geen duiding,...) lijkt me op termijn dan ook geen goede keuze. Hetzelfde bieden als een gratis alternatief is echt niet de oplossing!

                              Ik vind dat mijn krant vandaag dikwijls erg mooie foto's toont, vooral tijdens het week-end. Paginabrede opnames die tot de verbeelding spreken, situatieshots die op exact het juiste moment genomen zijn of die mooie zwart-wit portretten iedere zaterdag in De Morgen: als die er niet meer zijn is dat inderdaad een reden om naar een goedkoper alternatief te grijpen - en daar zijn de uitgeverijen helemaal niet mee gediend.
                              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                              Comment


                              • #75
                                Re: Persfotografen op straat bij Het Nieuwsblad

                                en mocht iedereen nu eens doorklikken naar volgende site SPAM en zo doorklikken naar........wie weet ???
                                Last edited by Sven; 19 december 2008, 00:02. Reden: er was duidelijk gevraagd niet te spammen / geen pronostiek te plaatsen

                                Comment

                                Working...
                                X