Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen bij Telenet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Problemen bij Telenet?

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Bij het callcenter te Mechelen werken 500 operators. Er komen nu meer dan 25000 oproepen per dag.
    Toch geen nulletje teveel getypt bij het aantal operatoren ?

Want een klein rekensommetje leert me dat dat per operator 50 oproepen per werkdag zijn....

Dat zou 6.25 per uur zijn. Of 12.5 als elke operator half time werkt.
    In het laatste geval is dat nog altijd een kleine 5 minuten voor elke oproep om zonder de minste wachttijden te kunnen werken. En dat dan in een "buiten proportie drukke periode"

Ik denk dat je beter eens zou vermelden hoeveel van deze 500 mensen ooit tegelijk aan het werk zijn.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ga langs bij een Telenetwinkel.
      Die hebben een ander rechtstreeks nummer om te bellen naar de klantendienst.
      Nikonspul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Toch geen nulletje teveel getypt bij het aantal operatoren ?

Want een klein rekensommetje leert me dat dat per operator 50 oproepen per werkdag zijn....

Dat zou 6.25 per uur zijn. Of 12.5 als elke operator half time werkt.
        In het laatste geval is dat nog altijd een kleine 5 minuten voor elke oproep om zonder de minste wachttijden te kunnen werken. En dat dan in een "buiten proportie drukke periode"

Ik denk dat je beter eens zou vermelden hoeveel van deze 500 mensen ooit tegelijk aan het werk zijn.
        Als 500 mensen een dienst moeten verzekeren van 8h 's morgens tot 22h 's avonds kan je je misschien wel inbeelden dat die niet 14 uur per dag werken.
        Reken daarbij nog eventuele verlofdagen,ziekte enz.
        Zo gaat dat in elk bedrijf.

Je kan misschien met robotten gaan werken. Die kunnen 24 op 24 uur werken, nemen geen verlof, moeten niet naar het toilet,nemen geen lunchpauze,krijgen hun opleiding via een upload van enkele seconden en kunnen zelfs in het donker blijven doorwerken.

Comment

Natuurlijk heb je gelijk, ik stelde het extreem, maar waarom geen antwoord op de vraag in mijn laatste regel ?

Comment

Natuurlijk heb je gelijk, ik stelde het extreem, maar waarom geen antwoord op de vraag in mijn laatste regel ?
            ik zal ze maandag eens laten tellen
            Last edited by notex; 13 december 2008, 18:49.

Comment

wordt klant bij Belgacom, daar is de wachttijd eenvoudigweg 45 minuten...... betalend en dan moet je nog geluk hebben dat diegene die opneemt je kan helpen, anders sturen ze wel iemand: kostprijs gemiddeld 90 à 100 Euro. Prima service hu.
              Groetjes
              Louis

Comment

Klanten bellen ook niet mooi in een verdeeld aantal over elk uur gelijk hé.
                Soms heb je eens een uurtje rustig en dan bellen er plots 200 tegelijk.
                Of de ene dag alles en de volgende weer veel minder.
                Als je zoiets wil regelen dan moet je de klanten bijna in groepen verdelen en zeggen wie welke dag en om welk uur "mag" bellen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Als je zoiets wil regelen dan moet je de klanten bijna in groepen verdelen en zeggen wie welke dag en om welk uur "mag" bellen.
                  Kunnen ze geen mailtje naar hun klanten sturen, om wat aan time division te doen
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

Zo kan je alles goedpraten natuurlijk.
                    Een klantendienst waar je zo lang moet wachten noem ik geen klantendienst. Wie iets wil verkopen moet ook maar zorgen dat er een redelijke service is

Comment

Tja, als je bij rustige momenten wachttijden hebt van misschien 1 tot 10 minuten en bij drukte een half uur of een uur dan wil dat volgens mij iets anders zeggen.
                      Je hebt dan te weinig technici waardoor lange wachttijden voor service en dus veel telefoons, of je call-center is schromelijk onderbemand....
                      Maar beide oplossingen kosten geld, en binnen een paar maand valt alles terug op zijn pootjes, dus blijven ze een beetje aanmodderen. De klant heeft toch geen keuze, want het is (bijna) overal van hetzelfde laken een broek.
                      Wat mij het meeste stoort is dat de meeste van die bedrijven die met externe call-centers werken, intern zitten te schermen met allerlei kwaliteitsprocedures (tot zelfs de ISO kluchten toe) waar de "koning klant" op een piedestal geplaatst wordt.
                      Maar de klant heeft er tenslotte ook schuld aan: wil jij meer betalen voor een "menselijke" telefonische ondersteuning ?
                      Last edited by nete; 13 december 2008, 22:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schrooten Louis Bekijk bericht
                        wordt klant bij Belgacom, daar is de wachttijd eenvoudigweg 45 minuten...... betalend en dan moet je nog geluk hebben dat diegene die opneemt je kan helpen, anders sturen ze wel iemand: kostprijs gemiddeld 90 à 100 Euro. Prima service hu.
                        Welke klantendienst bedoel je? Volgens mij zijn dit allemaal 0800 nummers en die zijn tot nader order gratis.

Mvg.
                        Robert
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Belgacom heeft "echte" winkels hé. Soms is het wat moeilijk om daar de juiste persoon te pakken te krijgen, maar als je hem/haar hebt wordt je daar ALTIJD goed geholpen.
                          Ik vind het nog altijd veel gemakkelijk om iemand "in the flesh" iets uit te leggen, dan langs de telefoon. Dan gebruik ik nog liever e-mail of desnoods de fax... Dan staat het tenminste zwart op wit, en kunnen ze niet meer rond de pot draaien.

Dat ik nu helaas ook bij telenet ben beland heeft met andere redenen te maken... De "soepelheid" van telenet lijkt nog het best op hardox-staal : sleetvast en onwrikbaar...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                            Kunnen ze geen mailtje naar hun klanten sturen, om wat aan time division te doen
                            Nu ervaar ik echt de slechte klantenservice van de GB, Makro, Carrefour, Aldi ... nog nooit hebben die mij zo'n mailtje gestuurd en als ze eens iets sturen dat een bepaalde dag iets in reklame is, dan is iedereen daar tegelijk.
                            Echt een kl*te service hé?

Meen je nu echt dat ze dit zouden moeten doen? Naar een paar honderdduizend mailboxen een mailtje sturen om te zeggen dat het niet het moment is om te bellen?
                            Als je nu zou melden dat het tussen bijvoorbeeld 10 & 12 minder druk is, dan belt iedereen op dat uur.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frida Bekijk bericht
                              Zo kan je alles goedpraten natuurlijk.
                              Een klantendienst waar je zo lang moet wachten noem ik geen klantendienst. Wie iets wil verkopen moet ook maar zorgen dat er een redelijke service is
                              Dit heeft niet met goedpraten te maken maar wees eerlijk met een vergelijk.
                              Als klant verwacht je inderdaad een correcte service en een snelle bediening, zeker als je problemen hebt.

Maar waarom altijd op Telenet k*kken?
                              Gewoon als voorbeeld, niet als commentaar ...

Koop iets bin Vandenborre, ga ermee naar huis en er scheelt iets ... ga terug en je kan soms 45 aanschuiven voor het terug aan u is.
                              Koop iets bij de Fnac ... je kan soms een half uur aanschuiven aan de kassa ... ook hier nemen ze je verkeerd of slecht materiaal terug maar als je het geld terugwil moet je eerst op de afdeling je beurt afwachten en nadien terug een half uur aanschuiven aan de kassa voor de terugbetaling.
                              Ga met deze dagen eens op een zondag naar de Makro ... op de informatica-afdeling kan je soms een uur staan voor iemand naar u kan luisteren, aan de kassa onlangs bijna een uur aangeschoven en als je nadien een vraag wil gaan stellen kunt ge alles nog eens vanaf het begin herbeginnen.
                              Ga naar een kleine lokale winkel ... één of twee verkopers en 10 man voor u ... wachten zoals overal.

Het is gewoon overal zo en bij Telenet heb je dan niet eens moeten buitenkomen, je hebt hoogstens een tijd aan de telefoon gespendeerd.
                              Mochten ze alleen met winkels en service-punten werken dan kon je daar eveneens gaan aanschuiven tot het uw beurt is.

En ja, ik heb ook liever binnen de tien seconden iemand aan de lijn dan binnen het uur, ook voor mij is wachten niet plezant maar altijd zo afgeven op Telenet is ook niet correct.

De keren dat ik Telenet belde had ik binnen de paar seconden of minuten steeds iemand aan de lijn.
                              Vergeet ook niet dat je evenveel kan kafferen op de mensen die bellen en onnodig lang aan de lijn blijven.
                              Als ik bel dan is dit "Ik heb dit probleem, dat en dat heb ik geprobeerd, daar kan het zeker niet aan liggen en als ik het zo probeer heb ik dat ook. De fout is dit of dat en met die code of dat symptoom".
                              Er zijn mensen (het merendeel) dat bellen met "Dat kl*tespel van jullie werkt weer niet en da's nu altijd hetzelfde met die bazar en ik kan daar niks mee doen en als dat zo verder gaat dan moet ik dat niet meer hebben, ik ben het beu ... blablabla" En als ze dan vragen wat het probleem is, dan is het "Awel ja, dat werkt niet hé". En wat werkt niet? "Awel ja, dat spel met die knopkes op".
                              Dat zijn de mensen die ervoor zorgen dat de anderen lang moeten wachten ... en dit gebeurt véél meer dan je zou denken hoor.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Meen je nu echt dat ze dit zouden moeten doen? Naar een paar honderdduizend mailboxen een mailtje sturen om te zeggen dat het niet het moment is om te bellen?
                                Als je nu zou melden dat het tussen bijvoorbeeld 10 & 12 minder druk is, dan belt iedereen op dat uur.

Bha neen, 't was maar om te lachen, als ik naar den delhaize ga op zaterdagmiddag om 14u, weet ik ook dat ik ga moeten aanschuiven om parkeerplek te hebben, als ik naar telenet bel, buiten de werkuren, weet ik ook dat ik ga moeten wachten. Dat weet een mens toch op voorhand, als men tijdens de piekeruren gaat, dat men in de file staat
                                To make your dreams come true, wake up

Comment

Working...
                                X