Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gestopt met roken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gestopt met roken

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
    Ik had mezelf iets leuks voor de fotohobby toebedacht van het uitgespaarde geld als ik een jaar gestopt zou zijn en heb toen de eos 50D gekocht.
    Nu ben ik twee jaar gestopt en als ik het rekensommetje maak:
    1 pakje sigaretten per dag a € 4,50
    2 x 365 dagen is 730.
    730 x €4,50 is € 3285.-

Dat is al 5 x de prijs (destijds) van de 50D en dan houd ik nog wat over.
    Moet bij gezegd worden dat ik 15 kg ben aangekomen (zonder extra te snoepen als alternatief voor roken) en geen van mijn oude broeken nog past.
    De kosten van nieuwe broeken moeten er eigenlijk nog af.
    Er zijn ook van die mensen die alles doen voor geld... zoals stoppen met roken, werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Ik denk dat iedere roker wel ooit eens wil stoppen en de zinloosheid van de zaak inziet.
      je hebt gelijk maar voor sommigen zoals ik heeft roken wel een positief effect, je zal nu wel raar opkijken

Colitis ulcerosa
      Roken verbetert het verloop van de ziekte en vermindert de hoeveelheid corticosteroïden die voor de behandeling nodig is. Waarschijnlijk door een verhoogde mucine (beschermt de darmwand) productie en een afname van ontstekingsbevorderende stoffen.
      en dit was bij mij het geval
      Opvallend is dat de ziekte vaak begint bij mensen die stoppen met roken. Ook heeft men vastgesteld dat nicotine de ongemakken veroorzaakt door deze ziekte soms vermindert.
      This website is for sale! crohnsite.be is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, crohnsite.be has it all. We hope you find what you are searching for!

...

De ziekte is dus vastgesteld nadat ik was gestopt met roken en bleek dat ik al jaren de ziekte had en het was zelfs in een zware vorm na zeven jaar getopt te hebben ben ik terug begonnen omdat de ziekte niet onder controle was nu is de ziekte onder controle maar spijtig rook ik
      Never resist temptation or it could go away...
      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Er zijn ook van die mensen die alles doen voor geld... zoals stoppen met roken, werken.
        Alles is veel gezegd, maar werken doe je toch voor de boterham, dus voor geld. Je moet je werk natuurlijk ook graag doen, anders wordt geld verdienen rap sleur.
        Ik wil ook wel graag werken als een ander al mijn kosten betaald.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
          je hebt gelijk maar voor sommigen zoals ik heeft roken wel een positief effect, je zal nu wel raar opkijken

Colitis ulcerosa

en dit was bij mij het geval

This website is for sale! crohnsite.be is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, crohnsite.be has it all. We hope you find what you are searching for!

...

De ziekte is dus vastgesteld nadat ik was gestopt met roken en bleek dat ik al jaren de ziekte had en het was zelfs in een zware vorm na zeven jaar getopt te hebben ben ik terug begonnen omdat de ziekte niet onder controle was nu is de ziekte onder controle maar spijtig rook ik
          Alé eindelijk eens iemand waarbij roken positief is. Misschien past dit ook nog in het Guinnes Book.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik ben 7 jaar geleden van de ene dag op de andere gestopt. Ik rookte toen al ruim 30 jaar. Zowat alle merken geprobeerd en hoe zwaarder hoe liever. 50-60 sigaretten per dag was normaaI.
            Nog geen dag spijt gehad dat ik gestopt ben, maar .....nog steeds erg veel "goesting" op sommige momenten.
            Een rokerige ruimte binnengaan stoort nu een beetje maar ik ga met plezier naast iemand staan die buiten een sigaret aan het roken is. Zaaaalig
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              En dat "karakter" valt nog mee. Maar de "omgeving" heeft wel de mond vol dat rokers stinken maar die omgeving doet er voor de rest niets aan om een roker te helpen met het stoppen. Integendeel......
              Skitch
              Ik als 'omgeving' heb heel wat rokers geholpen te stoppen met roken.
              Iedereen die wil kan stoppen. Sommigen gaat het makkelijk af voor anderen kan het een heel gevecht zijn. Ook rokers willen hun kleinkinderen zien opgroeien.

Comment

Champix heb ik ook geprobeerd en heeft gefaald bij mij. Blijkbaar gebeurt het dat bij sommigen een nare nawerking ter actie komt...Zo kon ik niet meer slapen, kreeg ik angst aanvallen, kwam ik depressief en al zo'n toestanden.
                Dus heb moeten stoppen met champix op aanraden van de dokter. Blijkbaar gebeurt dit echter maar bij enkelen. Ik had natuurlijk weer het geluk om daarbij te zitten...
                "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Ik als 'omgeving' heb heel wat rokers geholpen te stoppen met roken.
                  Iedereen die wil kan stoppen. Sommigen gaat het makkelijk af voor anderen kan het een heel gevecht zijn. Ook rokers willen hun kleinkinderen zien opgroeien.
                  Zelfs de nachtwinkel en de kruidenier hier om de hoek supporteren mee, omgeving die meehelpt, stimuleert wel om het vol te houden. Toch al 9 dagen Dat lijkt op zich niet veel, maar voor mij is het wel al een overwinning op zich dat ik het al 9 dagen volhoud. Het gaat iedere dag ietsje beter, ik eet alleen heeeeeeel veel nu Ik smikkel echt alles binnen
                  https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Ik ben zelf 10 jaar geleden gestopt nadat ik 15 jaar intensief had gerookt. Ik ben heel simpel gestopt. Niet meer gedaan.

Het enige waar ik nog wel eens denk van wauw dat is lekker, is het opsteken van een sigaret. Die geur die er dan vanaf komt is heerlijk.

Daarna is het alleen snel gebeurd

Comment

Ik rook nog steeds , maar ben wel fier op het feit dat ik in 5 maanden tijd ruim 18 kilo ben afgevallen
                      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanske Bekijk bericht
                        Ik rook nog steeds , maar ben wel fier op het feit dat ik in 5 maanden tijd ruim 18 kilo ben afgevallen
                        Daar is roken wel goed voor, als je honger hebt en je rookt dan is dat gevoel weer wat over.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Aan iedereen die gestopt is proficiat. In 2000 was ik gestopt met roken, 4 maanden lang toen toch een sigaretje, ik dacht wat kan het kwaad. Dat is nu 11 jaar geleden.
                          Sinds gisteren terug proberen te stoppen met roken. Om 13:45 ben ik 24h rook vrij.
                          Ik heb wel het geluk dat ik nu met niet rokers samen werk;
                          Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

ik rookte al 15 jaar, 1 pakje per 2 dagen....
                            Vandaag is het exact 12 maanden geleden dat ik van de ene op de andere dag gestopt ben. gewoon zonder hulpmiddelen

Er zijn, nu nog steeds, nog momenten dat ik snak naar een sigaret, maar ik geef er niet meer aan toe.
                            Mijn Blog
                            D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Ik rookte 2 pakjes per dag ,op 11 maart 2005 heb ik mijn laatste sigaret gerookt.Die dag heb ik een hartinfarct gekregen die mij bijna fataal was,mijn kransslagader zat voor 95 % dicht. Daarna nooit meer een sigaret aangeraakt.

mvg Yves.
                              What you see is what you get

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bewaker Bekijk bericht
                                Aan iedereen die gestopt is proficiat. In 2000 was ik gestopt met roken, 4 maanden lang toen toch een sigaretje, ik dacht wat kan het kwaad. Dat is nu 11 jaar geleden.
                                Sinds gisteren terug proberen te stoppen met roken. Om 13:45 ben ik 24h rook vrij.
                                Ik heb wel het geluk dat ik nu met niet rokers samen werk;
                                Volhouden he!
                                Ik zit vandaag aan 1 maand en 3 weken
                                https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Working...
                                X