Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil een Mac.... help !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik wil een Mac.... help !

Er zijn ook nadelen aan mac hoor, de dingen die mij storen:

-Geen cmd+tab tussen vensters van dezefde applicatie
    -Keybord layout, sommige toesten staan heel ver verstopt (op azerty)
    -Maar 1 muisknop op de laptop
    -Soms heel traag afsluiten
    -Geen deftige msn app, aan allemaal scheelt wel iets.
    -Geen deftig systeem zonder verplichte aankoop van een monitor (imac)
    -Finder is geen leuke file browser voor mij
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Ah nee? Ik kan je onmiddellijk 200 en zelfs nog veel meer, grotere en kleinere programma's tonen voor fotobewering, doe dat eens voor en Mac . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ah nee? Ik kan je onmiddellijk 200 en zelfs nog veel meer, grotere en kleinere programma's tonen voor fotobewering, doe dat eens voor en Mac . . .
        En hoeveel gebruik je er?

Ik mis maar ook enkele programmas op de mac maar toch geen foto fotobewerking.
        Een daarvan is Putty, als daar iemand een deftig alternatief voor heeft....

En dan natuurlijk de programma's voor het beheren van sommige produkten zoals:
        Checkpoint en vmware, heb daar speciaal een windows voor draaien op het werk.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          En hoeveel gebruik je er?
          De meeste niet, maar dat is net mijn hobby, gewoon alle dingen uitproberen en testen en dat zou ik bij een Mac zeker missen. Voor de rest, geen kwaad woord over een Mac
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

-Finder is geen leuke file browser voor mij
            Daar heb ik een prima alternatief voor : Forklift (beetje zoals norton commander op PC)

Comment

Aangezien het topic over Mac gaat en niet over fotografie verplaats ik het topic naar 'chit chat' waar we gezellig kunnen verder keuvelen
              Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Daar heb ik een prima alternatief voor : Forklift (beetje zoals norton commander op PC)
                Ziet er goed uit, per ongeluk ook een alternatief voor putty?

Comment

Ik werk nu al een zestal maanden met een imac 24 inch - 3,06Ghz.
                  Qua fotografische software staat het volgende erop:
                  - Nikon View NX
                  - Nikon Capture NX2
                  - Photoshop Creative Suite CS3 ( waaronder Photoshop CS3 )
                  - Capture One Pro.

Mijn bevindingen zijn tot op heden uiterst positief.
                  - Zeer degelijk scherm ( welwerken in een verduisterde omgeving -( wat evident is voor fotografie )
                  - Zeer snelle bewerkingen in alle hoger genoemde programma's
                  - Het opstarten en afsluiten van het systeem gaat uiterst vlug
                  - Een prachtig design waar alles alles vergaard is in één element
                  - Tot op heden is het systeem nog geen enkele keer blijven steken!
                  - Het systeem genereert bijna géén geluid!
                  - Een zee van ruimte vrijgekomen op mijn bureau

Wel heb ik ook het office pakket van microsoft voor mac erop geplaatst. Dit is software die
                  ik immers al jaren gewoon ben.

De overschakeling van PC naar MAC: een fluitje van een cent!!!
                  Omgekeerd zal wel niet zo evident zijn.

P.S.: Als dit geen reclame is voor mac
                  Last edited by dyafani; 22 november 2008, 16:09.
                  Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht

- Een prachtig design waar alles alles vergaard is in één element
                    Dat is juist mijn probleem, zit met een eizo scherm en dat is toch nog wel een stuk beter dan een mac scherm. Dan zou ik direct een mac pro moeten kopen en die kost toch wel wat teveel vind ik. Daar zouden ze wel eens een oplossing mogen voor voorzien.

Comment

Dat is juist mijn probleem, zit met een eizo scherm en dat is toch nog wel een stuk beter dan een mac scherm. Dan zou ik direct een mac pro moeten kopen en die kost toch wel wat teveel vind ik. Daar zouden ze wel eens een oplossing mogen voor voorzien.
                      Daar heb je een punt. Thuis werk ik wel met een MacPro & een Eizo scherm maar op kantoor is dat nog een PC & een Eizo scherm. Een MacPro op kantoor is idd misschien wat overkill.

Comment

wat is er mis met dat i-mac scherm ? Had hier vroeger ook een eizo l-768 staan (ja nog een oude 19", iets van voor de oorlog, 'k weet het), maar ik zie er toch geen merkbaar verschil tussen. Iets zachter misschien, maar dat kan dan ook aan instellingen op de grafische kaart van die pc waarop die draaide liggen ('k zit wel nog met een witte i-mac, niet met de laaste generatie)
                        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                          wat is er mis met dat i-mac scherm ? Had hier vroeger ook een eizo l-768 staan (ja nog een oude 19", iets van voor de oorlog, 'k weet het), maar ik zie er toch geen merkbaar verschil tussen. Iets zachter misschien, maar dat kan dan ook aan instellingen op de grafische kaart van die pc waarop die draaide liggen ('k zit wel nog met een witte i-mac, niet met de laaste generatie)
                          Dat zeg ik niet. Maar ik kan toch moeilijk mijn Eizo scherm weggooien? Langs de andere kant, een mens heeft nooit schermen genoeg hé .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Dat zeg ik niet. Maar ik kan toch moeilijk mijn Eizo scherm weggooien? Langs de andere kant, een mens heeft nooit schermen genoeg hé .
                            Dat zeg ik niet, maar expres geen i-mac in huis nemen, omdat er nog een goed scherm in huis staat, is ook zonde .

Mijn goei analoge schermen, zoals mijn sony zijn ook spijtig genoeg op het containerpark terecht gekomen, zonder versleten te zijn. Maja een mens moet mee met zijn tijd he, en de economie moet draaien
                            To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                              Dat zeg ik niet, maar expres geen i-mac in huis nemen, omdat er nog een goed scherm in huis staat, is ook zonde .

Mijn goei analoge schermen, zoals mijn sony zijn ook spijtig genoeg op het containerpark terecht gekomen, zonder versleten te zijn. Maja een mens moet mee met zijn tijd he, en de economie moet draaien
                              Ik zeg niet dat het slechte schermen zijn hoor, maar die eizo is toch nog wel pakken beter en is max 3 maand oud.

Die mac pro is zeker overkill op het werk, enige wat ik daar op doe is wat tekstverwerking, mijn mail lezen en wat ssh sessies runnen. Ze zouden die beter mee naar huis geven en mij puur op mijn laptop laten werken

Comment

Ik zeg niet dat het slechte schermen zijn hoor, maar die eizo is toch nog wel pakken beter en is max 3 maand oud.

Die mac pro is zeker overkill op het werk, enige wat ik daar op doe is wat tekstverwerking, mijn mail lezen en wat ssh sessies runnen. Ze zouden die beter mee naar huis geven en mij puur op mijn laptop laten werken
                                haha...
                                Bazen he.... tstststs.

Wat Eizo betreft heb je gelijk.
                                Maar die is niet zo geschikt om spellekes te spelen hee...
                                Is meestal zo met goede schermen.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X