Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil een Mac.... help !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik wil een Mac.... help !

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    , dat bedoel ik niet natuurlijk . Ik bedoel dat een Mac zooo gemakkelijk is dat je er sneller mee weg bent dan met de overstap van de éne Windows naar de andere.
    Ik had niet anders verwacht van een Mac fanaat.

Maar voor mij hoeft het voorlopig niet.
    Al die zogezegde windows kwalen, wel daar heb ik blijkbaar geen last van (blauw scherm? Wat is dat ook alweer?). Mijn pc is traag, ok, maar dat ligt natuurlijk aan het feit dat die 7 jaar oud is. En de volgende wordt normaalgezien terug een pc. Echt geen zin om voor alle toepassingen die ik nu (met tevredenheid) gebruik een alternatief te gaan zoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
      Ik had niet anders verwacht van een Mac fanaat.
      Daar gaan we weer. Een Mac fanaat die wel elke dag op een Windows PC werkt op de zaak . Ik ben zeker niet enggeestig, ik geef gewoon mijn ervaring. Onze dochter is overgeschakeld van PC naar MacBook op haar 13de, en onze Linus heeft net een (tweedehands) MacBook gekregen voor zijn 10de verjaardag. Beiden 'werken' eveneens op een Windows XP PC hier bij hun grootouders (mijn ouders, familiezaak). Geen van beiden heeft problemen bij de omschakeling. Beiden krijgen echter wél de kriebels als op de Vista PC moeten werken bij hun andere grootouders. Ik constateer en rapporteer enkel maar, niet meer en niet min. Als twee kinderen zonder probleem kunnen omschakelen zie ik niet in wat het probleem is.

Comment

wat is er eigenlijk mis met vista? ik hoor zoveel geklaag daarover?
        zowel op mijn desktop als nu op de laptop draait vista en moet zeggen dat ik totaal niks problemen ondervind, zou niet weten dewelke ....alles loopt erg vlot, of heb ik toevallig geluk?? nee dat is het ook niet want ik heb nooit geluk

een mac kan wel mooi zijn maar als er een hoop programmas ni op werken moet ik het ook ni hebben, maar het staat wel stoer natuurlijk "ik heb een mac book pro" of zoiets ...
        als ge zegd "ik heb ne pc" tja dat heeft iedereen zeker....
        http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
          maar het staat wel stoer natuurlijk "ik heb een mac book pro" of zoiets ...
          Hohoho en ik heb ze alle twee. Da's pas cool .

Sommigen lopen toch een beetje met frustraties rond als je 't mij vraagt.

Comment

Hier staat een Mac te draaien die ook Windows draait.
            Maar zelf draai ik op een ander toestel gewoon Windows XP Home en voor al mijn eenvoudig fotowerk (GIMP/PSPSX2/Capture NX2 trial etc )nooit problemen.

Wel moet de Macgebruiker soms op mijn pc-ke kome,n omdat hij niet alles op het net kan "zien".
            Trouwens ook op mijn pc-ke kan je bv.voor bankwerk weer geen Mozilla/Fiefox gebruiken en moet het Internetexplorer zijn.Bij KBC verrichtingen vroeger ook.

Dus hoe mooi de systemen ook zijn er zal wel altijd hier en daar wat incompatibiliteit zijn.
            Flickr PBase
            Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
              wat is er eigenlijk mis met vista? ik hoor zoveel geklaag daarover?
              zowel op mijn desktop als nu op de laptop draait vista en moet zeggen dat ik totaal niks problemen ondervind, zou niet weten dewelke ....alles loopt erg vlot, of heb ik toevallig geluk?? nee dat is het ook niet want ik heb nooit geluk

een mac kan wel mooi zijn maar als er een hoop programmas ni op werken moet ik het ook ni hebben, maar het staat wel stoer natuurlijk "ik heb een mac book pro" of zoiets ...
              Tja, je merkt het verschil pas als je een tijd op een Mac hebt gewerkt natuurlijk.
              Ik ben zelf -zowel professioneel als privé- schizofreen dual-boot Mac & Vista gebruiker en terugkeren naar OSX na een bezoekje aan Vista is steeds een verademing.

Een wedstrijdje :
              Probeer maar eens om het snelst af te loggen en weer aan te loggen.
              Probeer maar eens om het snelst 20 stuks 12 megapixel files tegelijk te openen in Photoshop.
              Probeer maar eens om het snelst eenzelfde applicatie te installeren.
              Probeer maar eens een machine te configureren met een niet-admin account voor gebruikers en een admin acount voor de beheerder...
              Probeer maar eens de user directory naar een andere partitie te verhuizen.

Ik weet wie er zal winnen, vraag maar aan eender welke switcher die zijn Mac gebruikt voor meer dan surfen en mailen.

Altijd leuk, die PC vs Mac threads

T.

Comment

Na maanden wikken en wegen heb ik mij, in 1992, een Mackintoch LC aangeschaft. Die heeft zonder problemen dag en nacht gedraait, ik zet hem namelijk nooit af (behalve als ik langer als drie dagen niet thuis ben).
                2004, een iMac aangekocht, tot nu toe doet dat machientje wat ik er van verwacht
                Beroepshalve werk ik op PC, thuis, kantooromgeving en site gerelateerd (industrie) Multi Media (Linux) en, en ...... en, ik kom thuis.... klik op de muis of spatiebalk en hij is binnen twee seconden tot leven.
                Mac =
                PC =
                Mac krijgt van mij een pje meer vanwege zijn gebruiksvriendelijkheid.
                mvg,
                Ludo V.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
                  Ik ben zelf -zowel professioneel als privé- schizofreen dual-boot Mac & Vista gebruiker en terugkeren naar OSX na een bezoekje aan Vista is steeds een
                  Bij mij is dat dus net andersom.
                  Ik werk dagelijks zo'n 16uur op een iMac maar dan wel met Vista erop. In het begin heb ik een paar weken aan MacOS proberen te wennen maar dat heb ik uiteindelijk opgegeven.
                  Zo af en toe boot ik eens in MacOS om het een vernieuwde kans te geven maar telkens als ik dan weer in Vista opstart is dat voor mij een verademing.

Altijd leuk, die PC vs Mac threads
                  Inderdaad. Ik lees ze met plezier en geef ook graag af en toe tegengas. Voor mij was MacOS een grote domper. De machine zelf (een iMac 24) is een echter een geweldige machine waar Vista perfect op draait! Nooit problemen hier. Aan de topicstarter zou ik zeggen... koop een Mac en als MacOS bevalt dan is dat geweldig. Als het niet bevalt dan installeer je Windows. Met een Mac computer heb je het beste van beide werelden dus kun je je haast geen bult vallen.

Comment

Ik werk thuis op een iMac en op het werk doe ik het met een pc.
                    Dat werkt beide goed, alleen mis ik 'Exposé' zo hard...ik zit op het werk steeds met het pijltje van de muis in de rechterbovenhoek (en er gebeurt dan niets natuurlijk)

En wat dat gewoon worden betreft. Ik ben de omschakeling heel snel gewoon geworden.
                    Je mag altijd hier (Lochristi) eens wat komen prullen om te zien of het je zou bevallen.
                    Mvg Tim

Comment

Ben net een week overgeschakeld op MAC voor thuisgebruik en werk nog steeds Windows,
                      omschakeling ging verbazend vlot.

Dus zeker niet twijfelen!

Comment

Als ze de mac nu eens wat goedkoper zouden maken zou ik er direct eentje kopen.
                        Maar voor ongeveer dezelfde configuratie betaal je bijna het dubbel van de prijs. Mac is heel leuk werken, ik heb een macbook pro ben een mac pro op het werk. Maar voor het prijsverschil koop ik ik leuke lens en daar heb ik meer plezier van dat van het voordeel dat mac mij brengt tov windows.

Plus dat ik windows soms toch nodig heb voor applicaties die niet draaien op mac, dat wil dus zeggen nog eens een extra licentie voor parralels of vmware. Of boodcamp draaien daar nog eens een windows licentie bij.

Ga dus voorlopig voor de pc's die ik zelf moet betalen maar bij windows blijven.
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                          Als ze de mac nu eens wat goedkoper zouden maken zou ik er direct eentje kopen.
                          Onlangs een tweedehands 2 GHz MacBook gekocht van 2 jaar oud met 200GB HD & nieuwe batterij & OS X : 550 euro

Comment

Ik zou best wel eens een Mac willen proberen .... maar dan ben ik mijn grootste hobby kwijt . . . testen en uitproberen van allerhande software, voor windows vind je duizenden programma's voor alles en nog wat, voor Mac sta je als het ware in je blootje, zo weinig ( in vergelijking met windows dan toch ) is er voor te vinden.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Overschakelen van PC naar MAC is eenvoudig. Het is net of je al eeuwen onderweg bent met je fiets in de duinen en dan eindelijk een mooie betonnen weg tegenkomt. Ik ben 2 jaar geleden overgestapt zonder spijt.

En dat er maar weinig software te vinden is, is een fabeltje. Ben zowel als hobby als beroepsmatig met foto, video, film, internet bezig en de beste oplossing is altijd al Mac geweest. Eén ding is niet zo compatibel met mac: virussen.

Misschien enkel als gamer is de keuze beperkt op Mac. Sommige installeren ook XP, heb dit nog nooit nodig gehad.
                              Nikon - Hasselblad H4D - profoto
                              www.andyvandeneynde.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Ik zou best wel eens een Mac willen proberen .... maar dan ben ik mijn grootste hobby kwijt . . . testen en uitproberen van allerhande software, voor windows vind je duizenden programma's voor alles en nog wat, voor Mac sta je als het ware in je blootje, zo weinig ( in vergelijking met windows dan toch ) is er voor te vinden.
                                Dat dacht ik vroeger ook, nu niet meer.

Comment

Working...
                                X