Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gsm versus fototoestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gsm versus fototoestel

Ik heb een vraagje maar ik schets even de situatie...

Tijdens het maken van foto's in opdracht van de docent (ik volg een cursus digitale fotografie bij Syntra) maakte ik er ééntje van mijn gsm.
    Op een bepaald moment kreeg ik schrik dat er iets met mijn Nikon D60 of lens serieus scheef zat.... Namelijk, mijn toestel weigerde regelmatig een foto te nemen na het indrukken van de ontspanknop.
    Mijn vraag is :

Kan die gsm een negatieve invloed gehad hebben op mijn camera ?

Misschien sla ik hier een modderfiguur maar ik heb nog nooit iets gehoord/gelezen in die richting...

Strupie

Wie heeft er een antwoord ?

Re: Gsm versus fototoestel

ik heb al ergens gelezen dat je met de handbediening van je tv een fototoestel kan laten afgaan... ( nog niet geprobeerd natuurlijk )
    eens gegoogled en : http://forum.shrimprefuge.be/archive...hp/t-2709.html
    misschien ????? het zou kunnen , maar of het daadwerkelijk is??????

Comment

Met een gsm kan je vliegtuigen laten neerstorten en in het hospitaal laat je de hartbewakingsapparatuur stilvallen. Dan is het toch logisch dat je camera er ook kapot van gaat.
      Steeds 10 meter met je camera van iedere gsm wegblijven
      Zet je camera eens in manual focus. Probeer dan nog eens of hij weigert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Euh, sorry hoor maar dit klinkt een beetje onzinnig, een GSM zal nooit de camera dienst doen weigeren. Kijk de instellingen van je D50 eens goed na.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Euh, sorry hoor maar dit klinkt een beetje onzinnig, een GSM zal nooit de camera dienst doen weigeren. Kijk de instellingen van je D50 eens goed na.
          helemaal mee eens, heb hier nog nooit problemen gehad.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

vermoedelijk was het niet echt helder in je klaslokaal, en had je AF moeite om te kunnen scherpstellen.

je camera zal typisch niet willen fotograferen als je op dat knopje duwt terwijl je camera "denkt" dat je te veel hebt onderbelicht of als je autofocus het laat afweten bij te weinig licht.

eerst je lens in manuele focus zetten, en als dat nog niet helpt in de M stand, dan laat de camera het denken aan u over, en mag je zelf beslissen dat die toch een foto neemt als die out of focus en onderbelicht is.

met meer licht zal je dat probleem niet hebben

Comment

Ik gebruik een D50 en een D200, en heb meestal wel een GSM op zak, af en toe een kleine radio (om met de andere fotografen te kunnen communiceren bij een groot event).

Nog nooit leed van gehad...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Met een gsm kan je vliegtuigen laten neerstorten en in het hospitaal laat je de hartbewakingsapparatuur stilvallen. Dan is het toch logisch dat je camera er ook kapot van gaat.
                Zet je camera eens in manual focus. Probeer dan nog eens of hij weigert.
                Tiens ik dacht dat het 11,731 meter was ... en steeds onder een hoek van 76° 13' 36"

.. en als ik mijn gsm op zak heb valt idd mijn pacemaker altijd stil, echt vervelend .. ja die gsm is een echt "kanker"toestel !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht

.. en als ik mijn gsm op zak heb valt idd mijn pacemaker altijd stil, echt vervelend .. ja die gsm is een echt "kanker"toestel !
                  Inderdaad... Klik
                  Grtz, Tigra-Boy
                  ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

niet gelezen of van horen zeggen, maar ik maak het zelf af en toe mee: mijn gsm zet mijn elektrisch scheerapparaat in gang als ze naast elkaar liggen wanneer de gsm een oproep krijgt ! bangelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                      niet gelezen of van horen zeggen, maar ik maak het zelf af en toe mee: mijn gsm zet mijn elektrisch scheerapparaat in gang als ze naast elkaar liggen wanneer de gsm een oproep krijgt ! bangelijk.
                      waw .. hopelijk hebt ge nooit een lek in uw microgolf oven terwijl ge u aan het scheren zijt .. 't zou anders kunnen dat ge nog gescalpeerd zijt ook ! ..

.. en misschien kunt ge uw scheerapparaat ook nog gebruiken als radardetector voor de snelheidsradar van de politie ... zeker als dat ding zulke hoge frequentieband kan ontvangen ! en ze kunnen u nooit pakken he .. ge hebt enkel een .. scheerapparaat aan boord .. LMAO !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        Op trilfunctie en tegen de on/off knop van het scheerapparaat aan zeker...
                        'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Ook zelf gemerkt:
                          als ik een sms krijg of telefoon, en mijn fietslichtjes (allebei van smart) liggen vlak naast mijn gsm, gaat het rode automatisch aan. Het witte niet!
                          Dit gebeurt ook niet wanneer ik zelf een sms stuur of iemand opbel.
                          En neen, niet doordat gsm op trilfunctie staat ofzo, maar er zal toch ergens iets zijn dat ervoor zorgt dat mijn lichtje gaat branden..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NeleDB Bekijk bericht
                            Ook zelf gemerkt:
                            als ik een sms krijg of telefoon, en mijn fietslichtjes (allebei van smart) liggen vlak naast mijn gsm, gaat het rode automatisch aan. Het witte niet!
                            Dit gebeurt ook niet wanneer ik zelf een sms stuur of iemand opbel.
                            En neen, niet doordat gsm op trilfunctie staat ofzo, maar er zal toch ergens iets zijn dat ervoor zorgt dat mijn lichtje gaat branden..
                            Oei ik zou het in mijn broek doen als ik u was .. een hoogfrequent vermogen zo groot dat het een fietslichtje doet branden ? wow dat is bijna zo goed als een mini microgolf oven ! hopelijk gaat *uw* lichtje inderdaad branden !

Comment

ken een soortgelijke situatie die nog vreemder is ,
                              klant heeft een moderne haard op gas met van die witte keitjes,dit ter verduidelijking,deze werkt met een draadloze afstandsbediening op de 70 cm band,(ong 430mhz)er zijn 25 verschillende frequenties in te stellen,telkens ze de haard aansteken gaat de deurbel met parlofoon en dit terwijl deze met Vaste kabelaansluiting is,dus niets draadloos!ze wonen op het eerste verdiep dus in den beginne nogal vervelend om toch telkens maar te gaan checken naar de voordeur,het probleem is nog niet opgelost......
                              BD0968BE
                              nikon
                              D2Xs

Comment

Working...