Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Explorer.exe geeft steeds opnieuw foutmelding!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Explorer.exe geeft steeds opnieuw foutmelding!

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Sorry, maar dit moet zowat de grootste onzin zijn die ik deze week gelezen heb.

HD zitten vol met bewegende mechanische delen + gevoelige elektronica, dus de kans dat er iets kapot gaat is wel degelijk relatief groot.

Afhankelijk van de grootte van je schijf mag je achteraf rekenen vanaf 3000€

Ter informatie, een 2de harde schijf die je als backup zou kunnen gebruiken heb je voor minder dan 1/30ste van die prijs.

Maar veel plezier ermee..
    straffe taal, weinig nuttige info...

Als je het echt wilt weten, hier zijn de meeste voorkomende oorzaken van gegevensverlies op magnetisch schijven:
    Logische Schade: 29,8%
    Bedieningsfouten: 11,7%
    Lees/schrijfkop defecten: 34,5%
    Slijtage: 14,7%
    Schade aan andere electronica: 9,3%

Onze gegevensherstelpercentage ligt bij 82%
    bron: http://www.datarecovery-belgium.be/dataterugwinning

datarecovery voor particulieren kost daar 599€ + tax, ver van die "3000 euro" waar jij van spreekt trouwens.

Ik heb in het verleden meerdere schijven van onze klanten ingestuurd voor recovery, en de duurste factuur die ik ontvangen heb lag in de regio 1500 euro + tax
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Het wordt er met de moment grappiger op.
      Een HD in een PC of een externe behuizing maakt niets uit, schijf en dus ook de techniek is net dezelfde en recuperatie van data gebeurt in zo'n bedrijven dus op dezelfde manier en aan dezelfde kostprijs.
      Als enkel de controller op de HD stuk is "kan" je misschien nog eens geluk hebben maar als ze bit per bit moeten recupereren zal je inderdaad enkele nieuwe PC's kunnen kopen voor de kostprijs.
      Om die reden gebruik ik RAID1: 2x1Tb (en een externe backup).

Gaat er 1 HD naar de filestijnen dan is direct de ander master. 2 tegelijk is onwaarschijnlijk.

Karel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
        straffe taal, weinig nuttige info...

Als je het echt wilt weten, hier zijn de meeste voorkomende oorzaken van gegevensverlies op magnetisch schijven:

bron: http://www.datarecovery-belgium.be/dataterugwinning

datarecovery voor particulieren kost daar 599€ + tax, ver van die "3000 euro" waar jij van spreekt trouwens.

Ik heb in het verleden meerdere schijven van onze klanten ingestuurd voor recovery, en de duurste factuur die ik ontvangen heb lag in de regio 1500 euro + tax
        Niks straffe taal! Komaan wil jij het risico nemen door 1000'en foto's op 1 enkele schijf te zetten en met een gerust hart kunnen slapen omdat 29% logische schade is en maar 71% mechanische fouten. Die statistieken geven me gewoon gelijk.

Ok, ik kon me misschien wat beter uitgedrukt hebben, mijn excuses hiervoor.

Dan ben ik echt aangenaam verrast, wat de prijs betreft.

Al vind ik deze slogan op hun site wel goed:
        "Vraagen??? Wij praten zeker uw taal! Bell ons op!"

Als ze het echt professioneel willen aanpakken dan zorgen ze er toch voor dat hun website (lees:uitgangbord) zo goed als foutloos is, desnoods enkel maar in het Engels en Frans ofzo. Nu krijg ik direct de indruk dat ik daar mijn schijf niet wil achterlaten, terwijl hij misschien wel erg goed kan zijn. Al blijf ik 599 verdacht weinig geld vinden.
        Last edited by Destn; 3 november 2008, 22:52.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
          Om die reden gebruik ik RAID1: 2x1Tb (en een externe backup).

Gaat er 1 HD naar de filestijnen dan is direct de ander master. 2 tegelijk is onwaarschijnlijk.

Karel
          Ik werk net op dezelfde manier, twee schijven in mirroring en dan een BU op een externe schijf.
          Valt een interne schijf uit kunt ge gewoon verder doen, vervangt ge de defecte dan wordt automatisch een kopij gemaakt van de andere en ge blijft gewoon werken.
          De mirroring is "vooral" nuttig tegen defecten en de externe opslag is "vooral" nuttig voor gebruikersfouten en eventuele virussen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            Dan ben ik echt aangenaam verrast, wat de prijs betreft.
            Al blijf ik 599 verdacht weinig geld vinden.
            Die prijs lijkt ook mij redelijk laag, ik heb al verschillende firma's tegengekomen waar het inderdaad om een paar duizend Euro gaat.

Maar dan nog, gegevensherstelpercentage = 82% ... leuk als net je belangrijkste data op de resterende 18% staat. Die 82% is echter een gemiddelde, met wat geluk is het bij u 100% maar het kan evengoed maar 30% o zelfs niets zijn.

Zelf kies ik toch liever voor een 99% zekere oplossing. Nu ja, 100% is ideaal maar dat kan je nooit garanderen.

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht

Die 1500 + tax is toch al 1815€ ... voor een particulier toch héél veel geld hoor.

De prijs die je aanhaalt is 599 + BTW + transport, dus al minstens 725€ en ook al voorbijgestreefd.
            En dan heb je nog de voorwaarden :
            This offer is valid for Belgium and the Netherlands only until the 31.08.2008 and applies to privately used hard drives with a maximum capacity of 400 GB, that have not been opened yet and that are running on a windows operating system. Included in the offer is a 6-day analysis of the data carrier for only 25.- € with free pickup of the device at your desired location and the transport to one of our laboratories.

En dan krijgen we de "echte prijzen".
            Price list for Analysis

1 day Price EUR*
            Floppy disk 30,00
            Hard drive** 200,00
            Flash card 30,00
            CD-R/CD-RW/DVD 80,00
            Raid-IDE/SCSI-Systeme** 400,00
            Tapes 500,00

3 days Price EUR*
            Floppy disk 15,00
            Hard drive** 90,00
            Flash card ,00
            CD-R/CD-RW/DVD ,00
            Raid-IDE/SCSI-Systeme** 180,00
            Tapes 250,00

6 days Price EUR*
            Floppy disk 13,00
            Hard drive** 25,00
            Flash card 13,00
            CD-R/CD-RW/DVD 30,00
            Raid-IDE/SCSI-Systeme** 160,00
            Tapes 200,00
            *The prices do not include VAT.

When the data recovery is successful, the diagnosis costs and the end costs are charged together. Our valid business terms and conditions regulate any such deal.

or see our special offer for private users!
            Depending on the type of problem we can out of experience state a price range* as follows:

maximum 700,- €
            for logical damages (deleting by accident, formatting, virus or hacker attack, etc)

maximum 1.400,- €
            for physical damges (head crash, electronic failure, fire, water, dust, etc)

*Prices are without shipment and VAT

The costs of the Expert Opinion need to be paid even if the examination proved the data to be unrecoverable.
            Last edited by VerSeg; 4 november 2008, 21:50.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Working...
            X