Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Explorer.exe geeft steeds opnieuw foutmelding!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Explorer.exe geeft steeds opnieuw foutmelding!

Bedankt voor jullie hulp Wat ik uiteindelijk heb gedaan is de windows installatiecd in de pc gestoken, opdrachtprompt geopend en mijn c schijf geformatteerd (voor de tweede keer op korte tijd) en vervolgens windows xp volledig opnieuw geinstalleerd. Zo ben ik zeker dat het probleem volledig is uitgeschakeld en is mijn systeem weer stabiel. En vanaf nu sla ik alles op mijn externe harde schijf op, dan hoef ik niet telkens tijd te steken in backups te maken en werkt mijn pc veel sneller Nu al die software terug installeren...

Mvg, Jochen
    Jochenvde Photography
    Flickr

Comment

tip: er bestaat zoiets alshet programma "Ghost" waarmee je een image kan maken van je perfect geinstalleerde nieuwe schijf (met alle software & drivers & instellingen ), en moest dit dan nog ooit eens voorvallen dan doe je gewoon een restore van die image.
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
        Bedankt voor jullie hulp Wat ik uiteindelijk heb gedaan is de windows installatiecd in de pc gestoken, opdrachtprompt geopend en mijn c schijf geformatteerd (voor de tweede keer op korte tijd) en vervolgens windows xp volledig opnieuw geinstalleerd. Zo ben ik zeker dat het probleem volledig is uitgeschakeld en is mijn systeem weer stabiel. En vanaf nu sla ik alles op mijn externe harde schijf op, dan hoef ik niet telkens tijd te steken in backups te maken en werkt mijn pc veel sneller Nu al die software terug installeren...

Mvg, Jochen

En wat als die externe harde schijf crasht? Vanwaar ga je dan een backup terugzetten?
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
          tip: er bestaat zoiets alshet programma "Ghost" waarmee je een image kan maken van je perfect geinstalleerde nieuwe schijf (met alle software & drivers & instellingen ), en moest dit dan nog ooit eens voorvallen dan doe je gewoon een restore van die image.
          handleiding wel goed lezen of je doet meer fout dan goed
          foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
            handleiding wel goed lezen of je doet meer fout dan goed
            Daarvan is acronis true image veel gemakkelijker .
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              En wat als die externe harde schijf crasht? Vanwaar ga je dan een backup terugzetten?
              Die kans is erg klein (hd wordt immers zelden eens verplaatst en kans op beschadiging is dus klein en mijn besturingssysteem staat er niet op, enkel bestanden). Moest dit toch gebeuren breng ik mijn hd binnen in een speciaalzaak en dan kunnen de bestanden nog gerecupereerd worden.

Mvg, Jochen
              Jochenvde Photography
              Flickr

Comment

Die kans is erg klein (hd wordt immers zelden eens verplaatst en kans op beschadiging is dus klein en mijn besturingssysteem staat er niet op, enkel bestanden).
                Hardop aan het dromen?
                Moest dit toch gebeuren breng ik mijn hd binnen in een speciaalzaak en dan kunnen de bestanden nog gerecupereerd worden.
                Als jij geld te veel hebt.
                Wat ik uiteindelijk heb gedaan is de windows installatiecd in de pc gestoken, opdrachtprompt geopend en mijn c schijf geformatteerd en vervolgens windows xp volledig opnieuw geinstalleerd. Zo ben ik zeker dat het probleem volledig is uitgeschakeld en is mijn systeem weer stabiel.
                Dit is anders nog geen garantie dat uw PC virusvrij wordt.
                Last edited by VerSeg; 30 oktober 2008, 20:03.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Moest dit toch gebeuren breng ik mijn hd binnen in een speciaalzaak en dan kunnen de bestanden nog gerecupereerd worden.

Mvg, Jochen
                  Keep on dreaming, zelfs als je geld teveel hebt .

Externe hd's zitten meestal in een veel te kleine behuizing, met veel te weinig cooling, deze zijn gedoemd om ooit kapot te gaan, hoe meer ze gebruikt worden, hoe sneller ze zullen kapot gaan
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

Die kans is erg klein (hd wordt immers zelden eens verplaatst en kans op beschadiging is dus klein en mijn besturingssysteem staat er niet op, enkel bestanden). Moest dit toch gebeuren breng ik mijn hd binnen in een speciaalzaak en dan kunnen de bestanden nog gerecupereerd worden.

Mvg, Jochen

Sorry, maar dit moet zowat de grootste onzin zijn die ik deze week gelezen heb.

HD zitten vol met bewegende mechanische delen + gevoelige elektronica, dus de kans dat er iets kapot gaat is wel degelijk relatief groot.

Afhankelijk van de grootte van je schijf mag je achteraf rekenen vanaf 3000€

Ter informatie, een 2de harde schijf die je als backup zou kunnen gebruiken heb je voor minder dan 1/30ste van die prijs.

Maar veel plezier ermee..
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Sorry, maar dit moet zowat de grootste onzin zijn die ik deze week gelezen heb.
                      Je kan dat even goed op een andere manier zeggen

En nee zo'n som geld zou ik niet neertellen maar ik wist niet dat het zo'n moeilijke operatie zou zijn. Bij een HD in een pc lukt dit alvast veel makkelijker. Whadever... ik ga gewoon de bestanden op mijn externe HD ook naar mijn D schijf copieren.

Mvg, Jochen
                      Jochenvde Photography
                      Flickr

Comment

En nee zo'n som geld zou ik niet neertellen maar ik wist niet dat het zo'n moeilijke operatie zou zijn. Bij een HD in een pc lukt dit alvast veel makkelijker.
                        Het wordt er met de moment grappiger op.
                        Een HD in een PC of een externe behuizing maakt niets uit, schijf en dus ook de techniek is net dezelfde en recuperatie van data gebeurt in zo'n bedrijven dus op dezelfde manier en aan dezelfde kostprijs.
                        Als enkel de controller op de HD stuk is "kan" je misschien nog eens geluk hebben maar als ze bit per bit moeten recupereren zal je inderdaad enkele nieuwe PC's kunnen kopen voor de kostprijs.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Je kan dat even goed op een andere manier zeggen

En nee zo'n som geld zou ik niet neertellen maar ik wist niet dat het zo'n moeilijke operatie zou zijn. Bij een HD in een pc lukt dit alvast veel makkelijker. Whadever... ik ga gewoon de bestanden op mijn externe HD ook naar mijn D schijf copieren.

Mvg, Jochen
                          Sorry, maar ik vond op dat moment geen andere, meer passende uitdrukking, net nog even opnieuw geprobeerd na het lezen van je recentste antwoord en sorry maar vind nog steeds geen subtielere manier.

Als je een beetje logisch nadenkt zou je toch (zelfs zonder technische kennis) moeten weten dat wat je beweert, onzin is.
                          No offence intended trouwens.

Comment

Sorry, maar ik vond op dat moment geen andere, meer passende uitdrukking, net nog even opnieuw geprobeerd na het lezen van je recentste antwoord en sorry maar vind nog steeds geen subtielere manier.

Als je een beetje logisch nadenkt zou je toch (zelfs zonder technische kennis) moeten weten dat wat je beweert, onzin is.
                            No offence intended trouwens.
                            Trouwens, nu zit jochenvde dus wel goed: hij zegt letterlijk dat hij de gegevns van zijn externe schijf gaat kopieren (dus niet "verplaatsen" ) naar zijn interne D partitie of schijf.
                            Op dat moment heeft hij inderdaad een backup die naam waardig.

Dus het laatste dat hij beweert is GEEN onzin meer.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Trouwens, nu zit jochenvde dus wel goed: hij zegt letterlijk dat hij de gegevns van zijn externe schijf gaat kopieren (dus niet "verplaatsen" ) naar zijn interne D partitie of schijf.
                              Op dat moment heeft hij inderdaad een backup die naam waardig.

Dus het laatste dat hij beweert is GEEN onzin meer.
                              Dat is natuurlijk wel correct!
                              Had het eerder op dat ander stukje van zijn post.

/beetje OT
                              PS: Nu het woordje partitie hier opgehaald wordt, maak dus geen backup naar een andere partitie als die partitie op dezelfde fysieke HD staat als de originele data.

Comment

Mijn probleem is opgelost, dus ik ga hier geen reacties meer op geven

Mvg, Jochen
                                Jochenvde Photography
                                Flickr

Comment

Working...
                                X