Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn router blokkeert website

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: mijn router blokkeert website

als ik eens een uurke pauzeer in modereren zal ik eens de stekker langer dan een uur er uithalen
    wait and see
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

sorry, maar 2 seconden verder gedacht. Dat mac adress dat vanop uw router vertrekt, gaat alleen tot aan telenet, daar passeert uw packetje weer een andere router en nog een andere.. En per router dat dit passeert, krijgt dit een ander mac adres. Dus het mac adres van uw router kan nooit dat gene zijn, dat tot bij die website gaat. Dus dit kan ook het probleem niet zijn.

Is die router wel volledig tot zijn factory settings gereset ?
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
        sorry, maar 2 seconden verder gedacht. Dat mac adress dat vanop uw router vertrekt, gaat alleen tot aan telenet, daar passeert uw packetje weer een andere router en nog een andere.. En per router dat dit passeert, krijgt dit een ander mac adres. Dus het mac adres van uw router kan nooit dat gene zijn, dat tot bij die website gaat. Dus dit kan ook het probleem niet zijn.

Is die router wel volledig tot zijn factory settings gereset ?
        ?
        Bij telenet krijg je adhv je mac adres een ip dat voorbehouden blijft gedurende ongeveer 1uur.
        In dit geval is het het ip adres verkregen adhv macadres van de router.
        Als je je pc rechtstreeks aansluit op telenet krijg je een ander ip daar er een ander mac adres wordt doorgegeven, dit adres staat dan niet geblokt bij detopofmusiq en website is te bereiken.

Bij een reset van de router blijft hij hetzelfde mac adres behouden en blijft het probleem.

groetjes,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          Maar het is dan wel raar, dat hij geen icmp echo reply's krijgt, als hij een ping doet.
          Meer en meer hosting bedrijven (wij trouwens ook) blokkeren alles qua icmp.
          ICMP is niet nodig voor gebruikers en admins kunnen via VPN/intern netwerk wel aan ICMP. Is dus zeker geen alleenstaand geval en wil niet zeggen dat de host onbereikbaar is.

Je zal inderdaad eens moeten testen vanaf een ander ip-adres met dezelfde pc, dan pas zal je op een eenvoudige manier weten of het aan je pc of aan het netwerk ligt (maar zal allicht zo wel zijn dat uw ip geblokkeerd is bij de website).

Sven
          --
          Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
            Meer en meer hosting bedrijven (wij trouwens ook) blokkeren alles qua icmp.

I know, maar van bij mij regaeert die site zonder problemen op een ping . Daarom

Comment

Modem een nachtje uitzetten (een uurtje was in mijn geval niet genoeg)
              Ik heb dit probleem al 2 keer voorgehad : geen website, geen FTP, geen mail
              En 1 keer natuurlijk net wanneer je een concertje moet doorsturen

Probeer ook eens tracert 193.138.205.155, dan zie je waar die vastloopt
              Last edited by mexicano; 26 oktober 2008, 19:27.
              Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                Modem een nachtje uitzetten (een uurtje was in mijn geval niet genoeg)
                Ik heb dit probleem al 2 keer voorgehad : geen website, geen FTP, geen mail
                En 1 keer natuurlijk net wanneer je een concertje moet doorsturen

Probeer ook eens tracert 193.138.205.155, dan zie je waar die vastloopt
                router gans de nacht afgezet maar nog steeds geen toegang via router

tracert 193.138.205.155 loopt vast na 10 de keer bij kdiss.demarc.cogentco.com

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

yeps dat klopt, dat is de laaste router voor je op die site terecht komt

7 gi4-39.ccr01.bru01.atlas.cogentco.com (130.117.14.253) 10.057 ms 10.656 ms 10.545 ms
                  8 te9-7.ccr01.ams03.atlas.cogentco.com (130.117.3.141) 15.860 ms 13.651 ms 14.589 ms
                  9 te4-1.mpd01.ams03.atlas.cogentco.com (130.117.48.62) 13.336 ms 13.227 ms 14.793 ms
                  10 kdiss.demarc.cogentco.com (149.6.128.30) 17.400 ms 14.816 ms 15.305 ms
                  11 mijneigendomeinhosting.com (193.138.205.155) 12.766 ms 15.001 ms 13.331 ms

Maar die laaste krijg je niet meer terug, soit trace zijn ook maar icmp antwoorden, dus als je geen ping reply krijgt is er ook veel kans dat je geen traceroute antwoord krijgt.

Maar wie blokeert, dat is gewoon de grote vraag, 'k vrees dat we daar zonder sniffer tussen uw router en telenet modem niet gaan uit geraken (een hub (geen switch !!!) heb je niet liggen zeker thuis

Comment

ondertussen is het gelukt door via mijn router en mac adres te klonen

kloon adres lukt maar na restore mac adres terug

dus ik kan terug op de site en ftp maar de reden waarom mijn router met mijn gewoon mac adress het blokeert is me nog niet duidelijk

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                      ondertussen is het gelukt door via mijn router en mac adres te klonen

kloon adres lukt maar na restore mac adres terug

dus ik kan terug op de site en ftp maar de reden waarom mijn router met mijn gewoon mac adress het blokeert is me nog niet duidelijk

Het is dus uw mac adres niet, maar uw ip adres dat door telenet aan uw mac adres gekoppeld wordt viero had dus gelijk.

Met een ander mac adress in uw router, krijg je dus van telenet een ander ip adres. En dat geraakt er dus wel door.

Een mens leert iedere dag bij, 'k dacht niet dat er bij icmp messages onderscheid gemaakt werd tussen geblokeerde ip adressen en niet geblokeerde.... dus blijkbaar wel .

Rare jongens bij die site, want morgen kan er iemand per ongeluk jouw ip adres krijgen, dat jij nu had en gewoon nooit op die site geraken. Die gaat hem nog meer vragen stellen

Comment

ondertussen heeft telenet mij oude ip nummer ook gewijzigd en hoef ik er geen meer te klonen waardoor ik weer vollop op top of the music kan werken.
                        probleem opgelost .... alleen de oorzaak is me nog steeds onduidelijk maar daar lig ik niet meer wakker van

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Waarschijnlijk zit bij de hosting op die site een firewall software die actief IP's kan onthouden en afblokken.

Niet echt interessant eigenlijk, zeker dat de meeste attacks komen van ISP's IP's. Een block van een uur of 2 uur, maar definitief ??

bon ja,

blij voor u dat het opgelost is. Rare jongens daar...

Comment

Ik heb ook al verschillende keren gevraagd dit eens eindelijk op te lossen want je bent geen alleenstaand geval Devid. Ook ik heb dit al enkele keren voor gehad met TTOM.
                            Router naar factorysettings terugbrengen was de enige oplossing.
                            Volgens de hostingfirma is er geen enkel probleem.
                            Denk dat het langzaam tijd wordt om over te schakelen naar een serieus hostingbedrijf...

Hans
                            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Working...
                            X