Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn router blokkeert website

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mijn router blokkeert website

deze morgen stelde ik vast dat ik steeds een foutmelding kreeg bij het bezoek aan een website. En dit op al mijn pc's
    Webbeheerder gecontacteerd en alles verloopt normaal bij hen en anderen.
    Op hun vraag eerst mijn router eens heropgestart : noppes
    router: gereset : noppes

uiteindelijk netwerkkabel vanuit telenet modem rechtstreeks in pc : alles werk

via router :

wij kan mij helpen om (ik vermoed die dns ) blokkage op te geven

terinfo t'is een D-link Di-524
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Re: mijn router blokkeert website

welke website ?

uw router houdt geen dns gegevens bij, je kan daar wel bepaalde ip adressen/subnetten gaan in blokeren, en bepaalde poorten (maar al uw http verkeer is op poort 80).

Strange, in het slechtste geval, gewoon een reset doen ('k dacht dat er bij dlink achteraan een knopke zat, indrukken en stroom instekken, en knopke nog een 5 tal seconden in gedrukt houden )

Als je niet overtuigd bent, dat het probleem niet bij dns ligt, doe dan nu eens een ping op de website, krijg je een ip adres terug. En steek er dan terug de router eens tussen, en probeer dan op ip adres
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Ivm met deze router lees je al eens dat een firmware upgrade kan helpen voor telenet -gebruikers.
      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

reset werd gedaan zonder gevolg

hoe doe ik een ping op de website ?

@lucas1711: waar las je dat ?

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

dos prompt openen

en ping www.thetopofmusic.be intypen.

Dan krijg je als resultaat het ip adres van die die site en dat is dus :

193.138.205.155

dus als het een dns probleem zou zijn, zou je geen resultaat mogen krijgen als je in je browser www.www.thetopofmusic.be ingeeft. En wel resultaat moeten krijgen als je 193.138.205.155 ingeeft.

Maar 'k vrees dat dit geen verschil gaat maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            dos prompt openen

en ping www.thetopofmusic.be intypen.

Dan krijg je als resultaat het ip adres van die die site en dat is dus :

193.138.205.155

dus als het een dns probleem zou zijn, zou je geen resultaat mogen krijgen als je in je browser www.www.thetopofmusic.be ingeeft. En wel resultaat moeten krijgen als je 193.138.205.155 ingeeft.

Maar 'k vrees dat dit geen verschil gaat maken.
            inderdaad 193.138.205.155 gevonden maar viermaal time-out bij opdracht

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
              inderdaad 193.138.205.155 gevonden maar viermaal time-out bij opdracht
              Nu met of zonder router tussen ?

Comment

Hier wordt dit tussendoor al eens voorgesteld:

geen idee of het werkelijk geholpen heeft.
                Zelf heb ik met mijn (philips) router omwille van de ingebouwde fire-wall met enkele programma's (oa Limewire en aanverwanten) ook problemen. Die DI-524 heeft ook een ingebouwde fire-wall misschien is dit een oorzaak?
                'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                  Nu met of zonder router tussen ?
                  met router

@lucas1711: limewire kan ik begrijpen omdat ook informatie vertrekt vanuit je pc (twee richtingen)

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Ik heb al iets gelijkaardigs meegemaakt met mijn vorige router van het merk Belkin.
                    Bleek (na een zoektocht op google) dat dat type zelf en onafhankelijk van de gebruiker een blacklist aanmaakte en websites blokkeerde. Waaronder BD.
                    De oplossing bleek simpel. Achteraf toch.

Misschien kan je eens op zoek ? Hier vond ik toen de oplossing.

Comment

Met een traceroute kan je achterhalen waar het onderweg fout gaat maar bij u zal het hoogstwaarschijnlijk al locaal ophouden. Mocht je het toch nog eens willen checken dan type je in een dos scherm hetvolgende : tracert www.thetopofmusic.be
                      Iedere netwerk hop (node) tot aan de uiteindelijke server wordt dan afzonderlijk gepingt en het resultaat daarvan wordt getoond.

Wat me verder zomaar te binnen schiet:

- Je zegt dat rechtstreeks op de kabelmodem aangesloten het wel werkt. Werk je ook via utp-kabel op de router of werk je draadloos? Voor je router maakt dat verschil uit.

- heb je firewall software op de pc draaien? De producten van ZoneLabs (ZoneAlarm, Integrity Desktop) durven al eens zonder reden een url blokkeren.

- installeer/gebruik eens een andere browser. Ben je zeker dat je huidige browser security instellingen niet te strikt staan?
                      Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Zet de MTU van je router op 1492 ipv 1500.

C

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
                          Zet de MTU van je router op 1492 ipv 1500.

C
                          geen resultaat op 1492

ook geen verandering bij firefox : Netwerktime-out

dlink firewall afzetten : ook geen oplossing

ook stekker uit de telenetmodem geen verandering

probleem is gestart toen ik toegang wou naar hun ftp server op foto's online te plaatsen

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Devid,

Bij je poging om op hun ftp server bestanden te plaatsen kan je geblokt zijn op hun firewall.
                            Waarschijnlijk zit je bij telenet, neen ?
                            Door je pc rechtstreeks op het net te plaatsen heb je een ander ip adres gekregen van Telenet (dat niet geblokt wordt bij thetopofmusiq) omdat je een ander macadres doorgeeft aan Telenet.
                            Wat je kan proberen is je router 1uur van Telenet te onderbreken, waardoor je na dit uur een nieuw ip zal krijgen van Telenet.

Gr,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
                              Devid,

Bij je poging om op hun ftp server bestanden te plaatsen kan je geblokt zijn op hun firewall.
                              Waarschijnlijk zit je bij telenet, neen ?
                              Door je pc rechtstreeks op het net te plaatsen heb je een ander ip adres gekregen van Telenet (dat niet geblokt wordt bij thetopofmusiq) omdat je een ander macadres doorgeeft aan Telenet.
                              Wat je kan proberen is je router 1uur van Telenet te onderbreken, waardoor je na dit uur een nieuw ip zal krijgen van Telenet.

Gr,
                              Hier zit iets in . Maar het is dan wel raar, dat hij geen icmp echo reply's krijgt, als hij een ping doet. Om goed te zijn, zou hij eigenlijk een sniffer tussen zijn router en de kabel modem moeten zetten, om te zien wat er bij hem vertrekt en niet....

Comment

Working...
                              X