tttttttttttttttttt
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
evengoed bescherming van de verkoper hier..
Collapse
X
-
-
Re: evengoed bescherming van de verkoper hier..
Ja, dat is niet netjes.
Op E-Bay had hij moeten betalen of hij wil of niet.
Hier is dit alles vrijblijvend.
mvg
Antoine
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk berichtWat nu, na een 3 tal weken heeft die gast nog altijd niet gereageerd.. zelfs geen mailtje naar mij of haar met sorry moet het niet meer hebben .....
Verleden week nog een salon op 2dehands gezet, 12 geïnteresseerden die hem allemaal direct wouden kopen...
Van die 12 heeft er één persoon teruggemaild en heeft hem daadwerkelijk gekocht...
Na 2 dagen reageren ze terug & zijn ze kwaad omdat hij al verkocht is
Normvervaging, tja wat doe je eraan...
Comment
-
Ik denk wel dat het verstandiger is om een potentiële 2e koper maar op de hoogte te brengen dat het toestel verkocht is als het ding effectief weg is...
Maar inderdaad : het is jammer dat je mensen niet meer op hun woord kan geloven...Groeten,
Polleke
Comment
-
Hey,
Misschien niet volledig hetzelfde maar ik heb een paar weken geleden iets dergelijks meegemaakt. Iemand wou van mij een flits kopen en ik heb hem aangeboden om eerst zijn lens en flits te verkopen op BD. Ik heb zelfs eerst toestemming gevraagd aan een moderator om zoiets te doen wat geen probleem blijkt te zijn als ik er maar geen gewoonte van maak en dat kan ik begrijpen. Zoekertje geplaatst op BD en er zijn drie leden die reageren één voor de flits en twee voor de lens die ik meteen het mailadres van die persoon heb doorgegeven. Na dat ik hem aangemaand heb om zijn mail te lezen en te reageren krijg ik van hem een mail dat die lens reeds verkocht is en ik het zoekertje mag laten sluiten wat ik ook heb gedaan. Nu merk ik dat die persoon zelf sinds kort op BD actief is met allerlei dubieuze vragen en dat hij die bewuste lens nu zelf te koop stelt hier op BD met zijn voornaam en GSM nummer erbij dus ik ben zeker dat het over dezelfde persoon gaat maar dat kon ik meteen uitmaken uit zijn eerste vraagstelling hier op BD . Je kan wel begrijpen dat mijn vertrouwen in bepaalde mensen ver te zoeken is en ik zal er geen tweede keer in lopen, ik weet het ik ben de ezel geweest. De flits was nog dezelfde dag verkocht aan iemand anders en dit aan de vraagprijs, de zaterdagavond de deal gesloten met de koper en de zondag om 11 uur afgehaald en betaald deze mens was tenminste van z'n woord. Ik wil er wel bij vertellen dat ik al meerdere zaken verkocht heb via BD en dat het altijd correct verlopen is en ik heb er ierdere keer toffe mensen door leren kennen . Dit moest ik toch even kwijt.
MvgNikon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk berichtOp E-Bay had hij moeten betalen of hij wil of niet.
Verkoper is daar ook niet zeker, dat hij aan zijn geld geraakt, tot als hij het effectief in zijn handen heeftTo make your dreams come true, wake up
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk berichtOp e-bay kan je gewoon wat negatieve commentaar krijgen, als je als koper niet koopt. Maar ik zie niet in, hoe ze zouden kunnen verplichten van te betalen .
Verkoper is daar ook niet zeker, dat hij aan zijn geld geraakt, tot als hij het effectief in zijn handen heeft
Hier sta je volledig in de kou.
(Op het ogenblik is het buiten 6.2 graden dus friskes, maar met deze koper was het wel onder 0 )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk berichtJa, dat is niet netjes.
Op E-Bay had hij moeten betalen of hij wil of niet.
mvg
AntoineOorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk berichtOp e-bay kan je gewoon wat negatieve commentaar krijgen, als je als koper niet koopt. Maar ik zie niet in, hoe ze zouden kunnen verplichten van te betalen .
Verkoper is daar ook niet zeker, dat hij aan zijn geld geraakt, tot als hij het effectief in zijn handen heeft
Mvg.
RobertMvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk berichtAkkoord, maar als jij op ebay zou kopen van iemand met negatieve punten, ( en dan als commentaar bv : koper komt niet opdagen geeft geen antwoord ) , zou jij dan nog veel kopen/verkopen van hem/ aan hem ? als je dat zag...?
Hier sta je volledig in de kou.
(Op het ogenblik is het buiten 6.2 graden dus friskes, maar met deze koper was het wel onder 0 )
Het is daarom dat ik het spijtig vindt, dat de sociale controle er hier niet meer is, dat je niet openbaar kunt reageren in te koop, of te koop gevraagd. Als jij dan iemand ziet bieden op iets, en hij heeft u laten zitten, kun je dat gewoon in die topic melden. Is dus ook al een waarschuwing voor de verkoper, maar ja daar kan dan ook weer misbruik van gemaakt worden. Een ideale wereld bestaat niet, we gaan er moeten leren mee leven.To make your dreams come true, wake up
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk berichtZie ik ook niet in hoe ik verplicht zou kunnen worden. Het staat wel zo in de regels van e-bay, maar ik zie ze nog geen proces aanspannen tegen een koper die zijn "verplichtingen" niet nakomt. Het sop moet de kool nog altijd waard zijn. Je kan wel (tijdelijk) geschorst worden op e-bay.
Mvg.
Robert
Een paar weken terug is er over dit fenomeen nog een uitgebreide uitzending op TV geweest.
Een verkoper kan je het wettelijk behoorlijk lastig maken en als hij echt doorzet dan kom je een ieder geval voor de kosten aan het opdraaien.
Een mooi voorbeeld is geweest van die jongen die op E-Bay geboden had op een Ferrari, uiteindelijk had hij het hoogste bod. Hij heeft verder toen niets meer van zich laten horen, voor hem was het gewoon een grapje.
Ja en toen stond plotseling de deurwaarder bij zijn ouders voor de deur.
Uiteindelijk hebben zijn ouders een schadevergoeding moeten betalen,
Op E-Bay kan je niet zomaar even bieden en dan zeggen ik hoef het niet meer.
Hier op BD is er totaal geen drempel of sanctie aanwezig.
Voor mij hoef dit ook niet omdat het hier geen marktplaats moet zijn.
mvg
Antoine
Comment
-
Gewoon verkopen aan de eerste die effectief komt en/of betaalt.
Is er een tweede kandidaat, dan informeer je beiden dat ze niet alleen zijn. Diegene dat echt interesse heeft zal dan wel snel reageren.
In de winkel, op tweedehandsmarkten of beurzen is dat ook zo ... iedereen kan informeren, iedereen kan komen zien maar wie er het eerst mee naar de kassa gaat heeft het.
Dit is een gulden middenweg ... zowel voor koper als verkoper.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk berichtOp e-bay kan je gewoon wat negatieve commentaar krijgen, als je als koper niet koopt. Maar ik zie niet in, hoe ze zouden kunnen verplichten van te betalen .
Als jij een koper negatieve commentaar geeft omdat hij niets meer van zich laat weten dan riskeer je ook een antwoord van hem "Ik heb het materiaal niet gekocht want het voldeed niet aan de beschrijving" of "Materiaal was in zeer slechte staat" of "Verkoper heeft nooit het materiaal geleverd zoals afgesproken" ... dan sta jij daar als verkoper ook met een negatieve commentaar en geen enkele buitenstaander kan effectief weten wie nu gelijk had.
En tel er niet op dat eBay zoiets gaat deleten hoor.
Probleem is dat zolang de verkoop niet afgesloten is je het object ook niet terug te koop kan aanbieden. Ik los dit op door als de koper niet meer reageert gewoon een berichtje te sturen dat indien hij geen interesse meer heeft de verkoop gewoon mag verbreken met onderling akkoord. Meestal reageren ze dan zeer snel doordat je je goede wil laat zien en dan verloopt alles ook sneller bij eBay waardoor je direct je verkoopskosten kunt recupereren.
Ik heb zelf 142 objecten verkocht met commentaar en daarbij waren er twee die niet meer reageerden tot dergelijke mail gestuurd werd en eentje dat zelf zei dat hij zich misrekend had en het niet kon betalen. Wat ga je daartegen ondernemen? Een proces aandoen? Als er meerdere bieders waren dan laat je het aan de tweede hoogste bieder, ook dit is voorzien binnen eBay.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Zo gaat het nu eenmaal jammer genoeg.
Ik maak het geregeld mee dat ik plots niks meer hoor van de kopers. Ik heb zelfs al meerdere malen meegemaakt dat ik thuis heb zitten wachten voor niks, omdat de kopers gewoon niet kwamen opdagen zoals afgesproken. Zelfs geen telefoontje, niks. DAT is pas irritant, tijd vrijmaken en dan zitten wachten op iemand die helemaal niet komt opdagen.
Ooit in 1 weekend 5 mensen aan de telefoon gehad die ook een afspraak maakten om langs te komen, alleen de 5de is dus komen opdagen. De rest heb ik nooit nog wat van vernomen. Hoe vaak ik ook hoor 'ik ben een man van mijn woord! ik vind het zelf ook vervelend als mensen hun afspraken niet nakomen!' en dan zelf toch niet komen opdagen... triest.
Comment
-
Om zo'n dingen te vermijden, zeg ik tegen de koper dat hij 3 tot 4 dagen de tijd krijgt om een voorschot te storten of binnen de 3 dagen het voorwerp van verkoop komt oppikken, gebeurt dit niet, dan ga ik er van uit dat de koop niet doorgaat...... van deze werkwijze breng ik de koper dus wel degelijk op de hoogte.
Als er eventueel een 2de koper opdaagt zeg ik dat het te verkopen produkt verkocht is maar dat hij een berichtje van me krijgt als de koop toch niet moest doorgaan zijn. Meestal schrijf ik sowieso toch bijna altijd een berichtje om te zeggen dat de verkoop wel is doorgegaan, al is het maar om de andere kopers niet in het ongewisse te laten.There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment
-
tja das allemaal nog niets , zet maar ns uw huis te koop en dan zul je zien hoe ze met je voeten komen rammelen, van immo's tot kopers, weet een geval dat n kwartier voordat de deal doorging de ganse boel werd afgebeld, leuk is anders, maar ja dat hoort er nu eenmaal bij tegenwoordig, weinig mensen zijn nog betrouwbaar en van hun woord hoor. En tis van die dat je het minste verwacht die nogal ns de slechtste zijn...smile ! ...it confuses people ...
Comment
Comment