Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Webpage - snap er niks van

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Webpage - snap er niks van

    Mijn website bestaat uit één 'coverpage', gewoon gemaakt in Word, omdat ik die dan overal kan aanpassen, en daarop staat een link naar foto's.
    Wat is het geval nu: in Word ziet de pagina er normaal uit, maar in IE krijg ik vanaf een bepaald punt, onder "Subjects of interest" ineens blauwe lijnen onder mijn tekst.

    Zien jullie die ook? Wat met andere browsers? En tenslotte: hoe komt dat?



    Bedankt voor de hulp!

    Jeroen
    ______
    www.vue.photo

  • #2
    Re: Webpage - snap er niks van

    Kan je niet beter met notepad of zo werken of notepad++ (met kleurkes)

    blijf van die word af voor html pages.... deze pagina kan met 90% minder code...
    -=- Light is the key...

    Comment


    • #3
      Re: Webpage - snap er niks van

      Code:
      a:link, span.MsoHyperlink
      	{color:blue;
      	text-decoration:underline;
      	text-underline:single;}
      Bovenstaande code op je webpage is verantwoordelijk voor die blauwe lijnen.
      MS Word gebruiken als html-editor ? OMG
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Webpage - snap er niks van

        Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
        Kan je niet beter met notepad of zo werken of notepad++ (met kleurkes)

        blijf van die word af voor html pages.... deze pagina kan met 90% minder code...
        Doe maar 99% en een aanrader: gebruik css voor de stijlopmaak

        Comment


        • #5
          Re: Webpage - snap er niks van

          Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
          Kan je niet beter met notepad of zo werken of notepad++ (met kleurkes)

          blijf van die word af voor html pages.... deze pagina kan met 90% minder code...
          'k Vind Word al zo iets heel verschrikkelijks als je op een document met foto's moet werken.
          (Meestal "knoei" ik dan liever creatief met CorelDRAW.
          Voor een webpage gebruik je beter Frontpage, Dreamweaver of anderen........ (met css)
          Je kan je webpage dan "tot op de millimeter" maken zoals je wil.

          Groetjes
          Skitch
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

          Comment


          • #6
            Re: Webpage - snap er niks van

            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            'k Vind Word al zo iets heel verschrikkelijks als je op een document met foto's moet werken.
            (Meestal "knoei" ik dan liever creatief met CorelDRAW.
            Voor een webpage gebruik je beter Frontpage, Dreamweaver of anderen........ (met css)
            Je kan je webpage dan "tot op de millimeter" maken zoals je wil.

            Groetjes
            Skitch
            Frontpage???????
            Happy to be a MACcie
            Visit http://www.kurtwarlop.com for more

            Comment


            • #7
              Re: Webpage - snap er niks van

              Als ik een hele website zou moeten maken, zou dat in Dreamweaver zijn. Ik heb dat nog wel gedaan, maar ben er vanaf gestapt, omdat het allemaal teveel werk is. Ik doe dat ding in Word, omdat het maar één pagina is, en ik kan die dus overal aanpassen. De rest is in Jalbum gedaan. Die gallerijen worden automatisch gemaakt, dus ik heb er geen omkijken naar. Daarna gewoon de hele zwik naar mijn webruimte sturen, en klaar is kees.
              Ik kan er geen tijd meer voor vrijmaken. Ik sta nu al achter met mijn foto's...
              Merci aan Dleemans. Dom van mij eigenlijk, zo had ik het zelf ook wel kunnen vinden.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: Webpage - snap er niks van

                Notepad heb je toch ook overal En dat maakt tenminste geen rommel van je code.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #9
                  Re: Webpage - snap er niks van

                  Ja, maar daar ben ik dan weer niet goed genoeg voor.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Webpage - snap er niks van

                    Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                    Code:
                    a:link, span.MsoHyperlink
                    	{color:blue;
                    	text-decoration:underline;
                    	text-underline:single;}
                    Bovenstaande code op je webpage is verantwoordelijk voor die blauwe lijnen.
                    MS Word gebruiken als html-editor ? OMG
                    Open je code in een andere html editor en vervang in "text-decoration; underline;" die underline door "none" en uw probleem is opgelost ...
                    Dat blauwe onderlijnen van alle links is standaard bij html (MS?)

                    Je moet je er terdege van bewust zijn dat IE en MS ABSOLUUT geen standaard html supporteren zoals vastgelegde door het W3 repository .. 't is maar een rommeltje met hun "eigen" afgekookte standaard !
                    Ik heb de laatste dagen een waar gevecht moeten leveren met wat ik dacht een Firefox probleem te zijn .. tot bleek dat mijn "MS" html code stonk, uren in de wind .. Ik heb dus mijn web pages kompleet moeten herprogrammeren (Dreamweaver) naar Firefox model en dan uitzoeken waar IE steken laat vallen en die dan patchen .. 't Is een bekend probleem in web ontwerp kringen FWIW

                    Comment


                    • #11
                      Re: Webpage - snap er niks van

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Open je code in een andere html editor en vervang in "text-decoration; underline;" die underline door "none" en uw probleem is opgelost ...
                      Dat blauwe onderlijnen van alle links is standaard bij html (MS?)

                      Je moet je er terdege van bewust zijn dat IE en MS ABSOLUUT geen standaard html supporteren zoals vastgelegde door het W3 repository .. 't is maar een rommeltje met hun "eigen" afgekookte standaard !
                      Ik heb de laatste dagen een waar gevecht moeten leveren met wat ik dacht een Firefox probleem te zijn .. tot bleek dat mijn "MS" html code stonk, uren in de wind .. Ik heb dus mijn web pages kompleet moeten herprogrammeren (Dreamweaver) naar Firefox model en dan uitzoeken waar IE steken laat vallen en die dan patchen .. 't Is een bekend probleem in web ontwerp kringen FWIW
                      'k weet het: ik ben hopeloos als het op webdesign aankomt. Ideeën genoeg, maar de uitvoering is er niet. Heb ik ook geen tijd voor eerlijk gezegd. Nu ja: 't is maar één pagina en mijn blauwe lijnen zijn weg, waarvoor dank.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Webpage - snap er niks van

                        Ik ben het toch absoluut niet met jullie eens.

                        Websites maken in notepad ???? Sorry, mensen, dan moet je al programmeertalen/html/scripten/whatever gestudeerd hebben om door het bos de bomen nog te zien.

                        Moest ik zelf ooit een website willen hebben, of een webpagina - whatever - no way dat ik eerst maanden al die dingen ga studeren om het, stoer, in notepad te kunnen doen. Of dat ik eerst zoveel honderd euro ga betalen om het met een zogenaamd beter programma te doen.

                        Het gaat toch om het resultaat? En helemaal niet om het "W3 repository"... de pagina is zichtbaar, en dat lijkt me het belangrijkste.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Webpage - snap er niks van

                          Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                          Ik ben het toch absoluut niet met jullie eens.

                          Websites maken in notepad ???? Sorry, mensen, dan moet je al programmeertalen/html/scripten/whatever gestudeerd hebben om door het bos de bomen nog te zien.

                          Moest ik zelf ooit een website willen hebben, of een webpagina - whatever - no way dat ik eerst maanden al die dingen ga studeren om het, stoer, in notepad te kunnen doen. Of dat ik eerst zoveel honderd euro ga betalen om het met een zogenaamd beter programma te doen.

                          Het gaat toch om het resultaat? En helemaal niet om het "W3 repository"... de pagina is zichtbaar, en dat lijkt me het belangrijkste.
                          ja ja, dat zal wel .. I've been there and done it ... sorry hoor maar je weet duidelijk niet waar je het over hebt .. Oh misschien ziet je web pagina er "goed" uit in IE ... bekijk ze dan eens in Firefox of Opera of safari want er zijn mensen die dat ook gebruiken .. en verbaas je dan dat je web pages kompleet de ballen waard zijn .. het RESULTAAT ?? ROTFLMAO sorry zenne ... dat is namelijk waar de W3 standaard voor bedoeld is, voor dat resultaat ! ... en web pages maken zonder html te kennen ? .. doe maar .. voor mij schaar je je daarmee binnen het heir der "kansloze pruters" hele geslachten die het nooit zullen leren

                          zoals ik hier over het laatst oppikte ...
                          om Nietzsche te citeren : 'Wovon man nicht sprechen kann, darüber soll man schweigen"
                          Last edited by Guest41; 2 oktober 2008, 22:50.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Webpage - snap er niks van

                            Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
                            Frontpage???????
                            Inderdaad. Voor een 39€.

                            Of bedoelde jij Expression ?


                            Groetjes
                            Skitch
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Webpage - snap er niks van

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              ja ja, dat zal wel .. I've been there and done it ... sorry hoor maar je weet duidelijk niet waar je het over hebt .. Oh misschien ziet je web pagina er "goed" uit in IE ... bekijk ze dan eens in Firefox of Opera of safari want er zijn mensen die dat ook gebruiken .. en verbaas je dan dat je web pages kompleet de ballen waard zijn .. het RESULTAAT ?? ROTFLMAO sorry zenne ... dat is namelijk waar de W3 standaard voor bedoeld is, voor dat resultaat ! ... en web pages maken zonder html te kennen ? .. doe maar .. voor mij schaar je je daarmee binnen het heir der "kansloze pruters" hele geslachten die het nooit zullen leren

                              zoals ik hier over het laatst oppikte ...
                              om Nietzsche te citeren : 'Wovon man nicht sprechen kann, darüber soll man schweigen"
                              Ho ho, rustig hé. Ik ken alles van mobiele netwerken en jij niet (waarschijnlijk). Ben jij daarom een kansloze prutser? Nee toch? En toch gebruik jij dagelijks je GSM, zonder te weten wat daar allemaal achter zit. Wellicht gebruik jij de GUI van de modem zelfs om call forwards of call barrings te (de)activeren. Dat zijn manipulaties op het netwerk die je ook manueel - in notepad als het ware - kan doen. Vaak is het geen propere manier, maar... het lukt wel en het werkt. Voor jou gaat het daar toch om? De situatie hier beschreven is daar analoog aan hoor.
                              Leven en laten leven, zou ik zo zeggen. Mijn webpage werkt, al is de code misschien vier keer zo lang als nodig. Niemand kan alles kennen hé.

                              Maar standaarden moeten er zijn, dat klopt. Ik ben echter niet bereid om een heel softwarepakket op mijn PC te installeren voor één paginaatje HTML. Ik neem de bluts met de buil, zeg maar.
                              ______
                              www.vue.photo

                              Comment

                              Working...
                              X