Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bescherming leden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bescherming leden

Eigenlijk nu we toch bezig zijn, kan er me iemand een deftige verklaring geven

Waarom een 80-200 vr 2,8 aangeboden wordt voor 875 euro
    (http://forum.belgiumdigital.com/f11/...en-232507.html ).... Terwijl ik die meestal 2e hands zie staan voor 1400 euro ofzo, en dat die nog verkocht geraken.

En dat ik dan iets daarboven een 80-200 zonder vr (afs maar 'k dacht dat die vr versie ook afs is) zie staan voor 1050 euro ?
    (http://forum.belgiumdigital.com/f11/...-a-232717.html)

Die laaste interesseert me niet, als ik me de 80-200 koop is het de vr versie, maar 875 lijkt me toch wat weinig voor dergelijke lens (daarom dat ik er ook niet op gereageerd heb, op de advertentie), of heb ik de laaste maanden iets gemist, dat iedereen die verkoopt, en dat men ze nu niet meer aan de straatstenen kwijt geraakt
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Eigenlijk nu we toch bezig zijn, kan er me iemand een deftige verklaring geven

Waarom een 80-200 vr 2,8 aangeboden wordt voor 875 euro
      (http://forum.belgiumdigital.com/f11/...en-232507.html ).... Terwijl ik die meestal 2e hands zie staan voor 1400 euro ofzo, en dat die nog verkocht geraken.

En dat ik dan iets daarboven een 80-200 zonder vr (afs maar 'k dacht dat die vr versie ook afs is) zie staan voor 1050 euro ?
      (http://forum.belgiumdigital.com/f11/...-a-232717.html)

Die laaste interesseert me niet, als ik me de 80-200 koop is het de vr versie, maar 875 lijkt me toch wat weinig voor dergelijke lens (daarom dat ik er ook niet op gereageerd heb, op de advertentie), of heb ik de laaste maanden iets gemist, dat iedereen die verkoopt, en dat men ze nu niet meer aan de straatstenen kwijt geraakt
      80-200 af-d nieuw nog te verkrijgen
      80-200 af-s niet nieuw meer te krijgen
      70-200 af-s vr nieuw nog te krijgen
      80-200 vr bestaat niet

Alle lenzen zijn 2.8 hierboven.
      Welke bedoel je ?

Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
        80-200 af-d nieuw nog te verkrijgen
        80-200 af-s niet nieuw meer te krijgen
        70-200 af-s vr nieuw nog te krijgen
        80-200 vr bestaat niet

Alle lenzen zijn 2.8 hierboven.
        Welke bedoel je ?

Greetz rich

Sorry 't gaat over de 70-200 vr 2,8, die hier aangeboden wordt aan 875 (iets te goedkoop om goed te zijn ). En die andere is de 80-200 af-s die aangeboden wordt aan 1050 (die 80-200 is toch een "mindere" lens dan die 70-200 vr).
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Tja, Mechelaar is een tweehands merchant als je ziet wat hij post en de prijs is inderdaad redelijk laag.

Maar een ander voorbeeld. Ik zag hier onlangs een Nikon 24-70 2.8 lens passeren voor +€1400.
          Ik heb me diezelfde lens gekocht van iemand hier op het forum een half jaar terug voor €1050.
          Ook een enorm prijsverschil tussen beide kopers maar dat maakt de goedkoopste zeker niet ongeloofwaardig (soms ).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            (die 80-200 is toch een "mindere" lens dan die 70-200 vr).
            Nee, hij is alleen ouder en heeft geen vr, maar qua qualiteit is de 80-200 af-s beter dan de 70-200vr ( scherpte en dergelijke ).
            Er is namelijk een reden waarvoor de af-s versie uit de handel is gehaald en de af-d verdie niet

Greetz rich
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
              Als jij die dan verkoopt aan meer dan de nieuwwaarde van dat moment ben je een bedrieger ja.
              Dat er prijsverschillen zijn is normaal, maar dat je meer vraagt dan de nieuwprijs voor iets wat meer dan een jaar oud is dat niet niet normaal. En als je daar dan nog niet mag op reageren is dat helemaal niet normaal.

Je woorden zijn nog niet koud of.... http://forum.belgiumdigital.com/f11/...sm-233022.html
              Heb vriendelijke pm verzonden dat de vraagprijs (450euro) boven de nieuwprijs van rubens lag (429euro), natuurlijk geen reactie ontvangen. Ik vind dit niet kunnen en ben het eens met jou Doc_Holiday !

gr,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
                Je woorden zijn nog niet koud of.... http://forum.belgiumdigital.com/f11/...sm-233022.html
                Heb vriendelijke pm verzonden dat de vraagprijs (450euro) boven de nieuwprijs van rubens lag (429euro), natuurlijk geen reactie ontvangen. Ik vind dit niet kunnen en ben het eens met jou Doc_Holiday !

gr,
                Is dan fotograaf....btw.....
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                  Is dan fotograaf....btw.....
                  Dat had ik nog niet gezien, wel dat het zijn 2de (van 2) post was, beiden in aangeboden...
                  Duidelijk dus ...

Comment

Volledig off topic, maar er zijn er zelfs (BD-lid) die het niet nodig vinden om te reageren op verschillende PM's waarbij je laat weten de aangeboden lens te willen kopen aan de gevraagde prijs.

Even reageren met "de lens is al verkocht", of "ik verkoop ze liever niet aan jou " is nu toch niet zo moeilijk he....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
                      Ik vind dit ook helemaal niet kunnen!
                      Jij vergelijkt de nieuwprijs van enkel een lens met een lens + zonnekap + filter.
                      Vergeleken met deze nieuwprijs is hij anders wel spotgoedkoop.
                      In de meeste gewone winkels staat deze lens nog steeds te koop aan +- 550€ zonder accessoires.
                      Last edited by VerSeg; 7 oktober 2008, 15:58.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

wat wel belacheijk is dat als ik iemand attent maak op het feit dat zijnen "okkasie" maar 0.66€ meer nieuw kost ( bij konijnenberg ) dan waar hij hem gekocht heeft, dat ik dan als antwoord krijg : "koop hem dan snel daar maar".
                        Wat is dat nu voor nen uitleg.
                        Hij verkoopt iets 2dehands, voor 0.66 euro goedkoper dan nieuw, en ik mag niet reageren????
                        Als ik dan de postkosten nog reken ( of de naft ).. ben ik duurder uit .... amaai ne flinken okkasie.
                        Ik heb geen interesse in die lens nieuw , okkasie wil ik het overwegen, maar hem dan duurder betalen dan nieuw ( en zonder 2 jaar garantie,) ik ben nog wel niet zot.
                        Het word eens tijd dat sommigen op hen 2 benen gaan staan.
                        Want "en compleet met voor en achterdop en doos", is wel geen argument... die krijg ik bij nieuw ook.
                        Toegegeven, er is nog een zonnekap bij die 12 euro kost bij konijn.
                        Maar okkasie is okkasie en niet even duur als nieuw.
                        dat sommigen daar maar eens aan beginnen te denken als ze iets verkopen.
                        Sorry moest het even kwijt na "zijn antwoord".
                        Op zoiets zouden de mods wel effe kunnen reageren. ( als ze dit lezen )
                        Last edited by Guest13; 7 oktober 2008, 21:55. Reden: nog wat bijgeschreven....

Comment

ook ik betreur al lang dat we niet meer kunnen reageren op aan- en verkoop.

We verliezen hier namelijk de sociale controle op de transacties. De verkoper heeft uiteraard het recht te verkopen aan wie hij wil, maar wanneer biedingen en reakties voluit op het forum verschijnen is het voor iedereen duidelijk of het spel zuiver wordt gespeeld of niet.

Er is nog een tweede aspect dat hier nog niet aan bod is gekomen, en dat is dat in een open markt de bescherming van de koper hand in hand gaat met de bescherming van de verkoper: wanneer een item gegeerd is en aan een eerlijke prijs wordt aangeboden, kan er tegen mekaar op geboden worden. Economische theorie leert dat een open bieding de 'beste' (ttz eerlijkste) prijs garandeert (met als extra nuance dat de beste prijs bereikt wordt door te verkopen aan de verkoper die het hoogste bod deed, aan de prijs van het 2e hoogste bod - eBay doet precies dat).

Dat hierbij regelmatig scheldpartijen uitbreken is inderdaad bijzonder spijtig - maar ik denk dat de mods hier een.. modererende rol kunnen spelen.

Ik zou in alle geval er op willen aandringen dat hier eens ernstig over nagedacht wordt in het BD-bestuur, en dat men de huidige situatie 'de lieve vrede', maar een suboptimale markt, eens afweegt tegenover een open markt, waarop soms wat geschreeuwd wordt (zoals op een echte markt), maar waarbij iedereen ten aanschouwen van de ganse gemeenschap zijn gading vindt. Ik ben er in alle geval nog altijd van overtuigd dat openheid ons uiteindelijk het verst zal brengen.
                          erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                            Toegegeven, er is nog een zonnekap bij die 12 euro kost bij konijn.
                            Om het over de aangehaalde verkoop te hebben ...

"koop hem dan snel daar maar". Wat is dat nu voor nen uitleg.
                            Je kan hem toch niet verplichten goedkoper te verkopen als hij dat niet wil? Je bent toch ook niet verplicht te kopen?
                            Hij verkoopt iets 2dehands, voor 0.66 euro goedkoper dan nieuw, en ik mag niet reageren????
                            Niemand belet u toch om hem een PM te sturen? Waarom moet dit altijd openbaar zijn?
                            Als ik dan de postkosten nog reken ( of de naft ).. ben ik duurder uit .... amaai ne flinken okkasie.
                            Heb je die kosten bij een nieuwe lens dan niet? Die moet je toch ook halen of laten opsturen?
                            Last edited by VerSeg; 8 oktober 2008, 13:12.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Het eerste wat je op deze site te zien krijgt zijn de banners van sommige "goedkopere" winkels ... als ge dan gaat kopen zonder te vergelijken dan noem ik de koper eerder een kieken.
                              Het zijn toch ook geen kinderen meer die hier op het forum iets kopen of verkopen hé.
                              En nog iets dat soms helpt ... als ge geen geld hebt om het te betalen, spaar dan een beetje verder i.p.v. te klagen.
                              En wat met mensen die beweren dat hun 2de hands meer waard is dan een nieuwe omdat de lens gekalibreerd is? Daar kunnen beginnelingen inlopen...

En over de centen... troost u, ik verdien een stuk meer dan jij en heb 0,0 onkosten. Woon gratis, rij gratis....
                              Last edited by Doc_Holiday; 8 oktober 2008, 14:10.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Om het over de aangehaalde verkoop te hebben ...

Je kan hem toch niet verplichten goedkoper te verkopen als hij dat niet wil? Je bent toch ook niet verplicht te kopen?
                                Niemand belet u toch om hem een PM te sturen? Waarom moet dit altijd openbaar zijn?
                                Heb je die kosten bij een nieuwe lens dan niet? Die moet je toch ook halen of laten opsturen?
                                Telkens als ik iets schrijf komt Verseg met ....
                                1: het gaat niet over DIE lens: het gaat over den deze :

dus .... als je iets schrijft zie dat het dan waar is.
                                2 : ik heb hem een pm gestuurt met daarin, dat die lens maar 100,66 euro nieuw kost en hij vraagt er 160 euro voor.
                                Dus weerom... informeer eerst eens bij mij of ik hem een pm gestuurt heb. ( wat ik dus wel gedaan heb)
                                3 : openbaar : ik had niets over die ANDERE verkoop geplaatst in mijn reactie hier.. ( nu heb ik dat wel moeten doen om te bewijzen dat JIJ er dik naast zit.)
                                4 : dat halen enzo... dat komt er bij hem nog bij, ( bij die andere ook .. maar : )
                                OF bij hem komt het erbij : dus voor nen okkasie 110euro gaan betalen met nog een "restgarantie van ..."?
                                OF het bij konijn gaan halen voor 110 euro met 2 jaar garantie : dan heb ik voor die 4 euro naft wel een jaar meer garantie
                                Ik ben niet geinteresserd in die lens nieuw, als ze in okkasie een redelijke prijs deed, dan had ik een "allrounderke" voor ????
                                50.. 60 euro had ik redelijk gevonden, maar 100 + verzenden voor iets dat 100,66 euro nieuw kost ?? No way.
                                Last edited by Guest13; 8 oktober 2008, 14:29. Reden: typfoutje :)

Comment

Working...
                                X