Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bescherming leden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bescherming leden

Ik vind dat de leden hier toch een beetje mogen beschermt worden, als ik zie dat hier bij aangeboden 2de hands produkten aangeboden worden aan meer dan de nieuwprijs. (onder het mom van het is gecalibreert) Dan denk ik toch dat de moderators hier mogen ingrijpen.
    Als dit niet gebeurd vrees ik dat er binnenkort zelfs eigenaars van winkels hier binnenkort hun spullen gaan komen aanbieden en doen alsof ze gewoon 2de hands verkopen. Misschien is dit nu al wel het geval.
    En het kan toch niet de bedoeling zijn dat dit forum een 2de ebay wordt waar jan en alleman maar zijn spullen komt verkopen.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Re: Bescherming leden

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Ik vind dat de leden hier toch een beetje mogen beschermt worden, als ik zie dat hier bij aangeboden 2de hands produkten aangeboden worden aan meer dan de nieuwprijs. (onder het mom van het is gecalibreert) Dan denk ik toch dat de moderators hier mogen ingrijpen.
    Als dit niet gebeurd vrees ik dat er binnenkort zelfs eigenaars van winkels hier binnenkort hun spullen gaan komen aanbieden en doen alsof ze gewoon 2de hands verkopen. Misschien is dit nu al wel het geval.
    En het kan toch niet de bedoeling zijn dat dit forum een 2de ebay wordt waar jan en alleman maar zijn spullen komt verkopen.
    heb al meedere keren het uitroepteken gebruikt, om deze praktijken te melden, maar het helpt niet veel.! ! !
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      heb al meedere keren het uitroepteken gebruikt, om deze praktijken te melden, maar het helpt niet veel.! ! !
      grt,bouk.
      Idem.
      mvg
      Antoine

Comment

Er is hier in de tijd genoeg discussie geweest, om geen commentaar meer te mogen posten bij te koop. Die discussie is er spijtig genoeg in het nadeel afgelopen, van degene die wel commentaar wilden posten op iets aangeboden in te koop.

Het is nu eenmaal spijtig maar het is zo. Ik heb hier ook niet veel meer gekocht sindsdien . Iemand die niks te verbergen heeft met zijn verkoop, kan wat commentaar aan. Iemand die teveel vraagt, ja die wil natuurlijk geen commentaar zien staan dat het te duur is, omdat er wel altijd iemand zal intrappen, en het aan een dure prijs zal kopen maja.... de discussie is hier dus in een ver verleden reeds gevoerd, en de geldwolven hebben gewonnen
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Idd
          Bij sommige ervan stel ik me grote en harde vraagtekens... Als je er de stats op na kijkt wat ze in het verleden posten... als voorbeeld: 10 posts en alle 10 staan ze in 'aangeboden'. Doet me wat denken aan aankopen op e- bay en hier doorverkopen.

Comment

Ik koop enkel van mensen die ik van 't forum ken, en van niemand anders.
            ______
            www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              Er is hier in de tijd genoeg discussie geweest, om geen commentaar meer te mogen posten bij te koop. Die discussie is er spijtig genoeg in het nadeel afgelopen, van degene die wel commentaar wilden posten op iets aangeboden in te koop.

Het is nu eenmaal spijtig maar het is zo. Ik heb hier ook niet veel meer gekocht sindsdien . Iemand die niks te verbergen heeft met zijn verkoop, kan wat commentaar aan. Iemand die teveel vraagt, ja die wil natuurlijk geen commentaar zien staan dat het te duur is, omdat er wel altijd iemand zal intrappen, en het aan een dure prijs zal kopen maja.... de discussie is hier dus in een ver verleden reeds gevoerd, en de geldwolven hebben gewonnen
              Begrijp ook niet waarom je niet mag reageren op een "te koop" aanbieding. Het is nog altijd een forum , niet?
              Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

mensen staan vrij om te vragen wat ze willen... Staat het je niet aan, reageer dan niet zo simpel vind ik het.

Ik vergelijk meestal met kapaza en fotobeurs of vraag het hier op het forum wat ongeveer de tweedehands-waarde van aangeboden materiaal is. Vragen ze teveel, doe ik een naar mijn denken, aannemelijk bod en als ze niet reageren : no hard feelings en veel succes met de verdere verkoop.

Maar om je hier druk om te maken??

Wat betreft het antwoorden in het "Aangeboden" forum denk ik dat evenveel nadelen heeft als voordelen...

Voordeel : alle extra info die nu via PM gaat is dan meteen beschikbaar voor andere geinteresseerden

Nadeel : flamewar over te hoge prijzen etc...

Eerlijk gezegd denk ik dat het beter is om alles via PM te regelen of email.

Ik heb hier op het forum al meerdere spullen aangekocht en verkocht en heb hier absoluut nog
                geen slechte ervaringen mee. Alles is altijd goed verlopen, zowel verkoop als aankoop...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  Misschien een oplossing: een rubriek openen naast "aangeboden" en "gezocht" waar ieder met vragen rond richtprijzen terecht kan , maar waar het bv niet toegelaten is om rechtstreeks /onrechtstreeks naar een geplaatste advertentie te verwijzen. Dergelijk topic kan dan ook door een aanbieder gebruikt worden om na te gaan wat een redelijke vraagprijs is voor zijn oud materiaal
                  Last edited by Lucas1711; 30 september 2008, 13:23.
                  'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                    Maar om je hier druk om te maken??
                    Hoezo , druk maken??

Een totale leek die pas gestart is met zijn nieuwe hobby (een beetje onkundig over materiaal en prijzen) , en hier voor het eerst onder "lotgenoten" terecht komt, mag je dus afzetten en bezeiken om zelf van je rommel vanaf te geraken??
                    Ik heb 2 maal iets gekocht via BD, maar heb zelf altijd wel even gecontroleerd of de prijs een eerlijke prijs was. Niet iedeeen doet dit, maar gaat ervan uit dat leden onder elkaar op een eerlijke manier behandelen.
                    Bedankt om toch maar even de handelaarsmentaliteit onder de aandacht te brengen.

Het lijkt alsof je hier opnieuw bedoelt dat leden die wel iets van prijzen kennen, leken geen goede raad mogen geven??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
                      Het lijkt alsof je hier opnieuw bedoelt dat leden die wel iets van prijzen kennen, leken geen goede raad mogen geven??

Daar komt het dus op neer, want de verkoper zou misschien eens wat van zijn prijs moeten afdoen, omdat een kenner het als veel te duur bestempeld. Met het huidige systeem wordt alleen de verkoper beschermt, de koper wordt in de koude gelaten... Vroeger was het systeem anders, maar de mentaliteit is hier nu eenmaal de laaste jaren verandert.... soit leren mee leven is het enige wat erop zit
                      To make your dreams come true, wake up

Comment

het gaat er mij niet om of het een en ander veranderd moet worden, mag van mij zo blijven als het is.
                        gaat er bij mij om, dat de hier geldende regels op BD, regelmatig worden overtreden.
                        er zijn er hier die alleen in koop en verkoop actief zijn.
                        ze kopen hier van leden en verkopen even later het gekochte hier weer aan andere leden met winst.
                        houden zo als het is, maar optreden tegen die pseudo handelaren.
                        de regels zijn duidelijk hier op BD, alleen er wordt niet(voldoende) op toegezien.
                        grt,bouk.

Comment

Als je iets verkoopt dan is dat een zak tss koper en verkoper en heeft niemand anders daar iets mee te maken.

Zowel koper als verkoper beschikken over voldoende mogelijkheden om zich te informeren over wat een "faire" prijs uitmaakt. Ik zet fair hier opzettelijk tss aanhalingstekens omdat dit uiteindelijk een subjectief gegeven betreft die zal verschillen van persoon tot persoon :
                          Is het voor jou te duur dan kan het best zijn dat ik er wel die prijs aan wil geven aangezien ik het bvb dringend nodig heb....

Dat wil niet zeggen dat er niets kan verbeteren in Koop/Verkoop ; als men nu al eens begon met het verplicht vermelden van de regio en minimum vraagprijs zou er al heel wat nuteloos over en weer gemail vermeden worden...

Silent M.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht

Dat ga je niet hebben als mensen een faire prijs vragen. Maar als iemand voor 2de hands materiaal meer durft vragen dan de nieuwprijs mag die van mij wel op zijn plaats gezet worden.

Wat ik nog een betere oplossing vind is dat je niet rechtstreeks kan posten maar dat de moderators een post in aangeboden moeten goedkeuren en dan even controleren of de prijs wel fair is. Anders de persoon er op wijzen en de post weigeren.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

Comment

nee... nee... niet mee eens hoor, moderatoren hebben wel wat anders te doen, vind trouwens dat een zaak tussen verkoper en koper.
                              of iedere transactie zou 10% voor BD moeten opleveren, dan ben ik natuurlijk voor.
                              grt,bouk.

Comment

Working...
                              X