Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bescherming leden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bescherming leden

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Mensen die materiaal verkopen en daarbij mensen in de zak willen zetten mag je dus volgens u niet ontmaskeren of hen daarop wijzen?
    Even een voorbeeld aanhalen ...
    Jij zoekt altijd naar een goedkope winkel en ik kies voor de duurdere winkel om de hoek uit gemak.
    Stel dat jij een 5D koopt in die goedkopere online winkel en ik koop dezelfde in de dure winkel dan kan daar meer dan 500€ verschil opzitten.
    Als we dan na twee jaar elk onze 5D verkopen en we doen elk 50% van onze aankoopprijs af dan zullen we die logisch gezien ook met een groot verschil in prijs aanbieden.
    Is er een van ons dan absoluut een bedrieger?

Ik zeg niet dat alles altijd juist en correct is, maar het is niet omdat iemand meer vraagt voor zijn spullen dat die daarom ook automatisch een bedrieger is. Je moet ook eerst zijn verhaal kennen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Zou jij meer aan een leffe willen betalen die al eens gedronken is dan een nieuwe?
      Als dat de uwe is wel ja, want dan weet ik dat je ook dat slaappilleke mee binnen hebt.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Even een voorbeeld aanhalen ...
        Jij zoekt altijd naar een goedkope winkel en ik kies voor de duurdere winkel om de hoek uit gemak.
        Stel dat jij een 5D koopt in die goedkopere online winkel en ik koop dezelfde in de dure winkel dan kan daar meer dan 500€ verschil opzitten.
        Als we dan na twee jaar elk onze 5D verkopen en we doen elk 50% van onze aankoopprijs af dan zullen we die logisch gezien ook met een groot verschil in prijs aanbieden.
        Is er een van ons dan absoluut een bedrieger?

Ik zeg niet dat alles altijd juist en correct is, maar het is niet omdat iemand meer vraagt voor zijn spullen dat die daarom ook automatisch een bedrieger is. Je moet ook eerst zijn verhaal kennen.
        Als jij die dan verkoopt aan meer dan de nieuwwaarde van dat moment ben je een bedrieger ja.
        Dat er prijsverschillen zijn is normaal, maar dat je meer vraagt dan de nieuwprijs voor iets wat meer dan een jaar oud is dat niet niet normaal. En als je daar dan nog niet mag op reageren is dat helemaal niet normaal.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

Comment

Sorry maar als koper heb je daar geen boodschap aan, 't beste materiaal voor de laagste prijs dat is wat telt.
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Als jij die dan verkoopt aan meer dan de nieuwwaarde van dat moment ben je een bedrieger ja.
            Dat er prijsverschillen zijn is normaal, maar dat je meer vraagt dan de nieuwprijs voor iets wat meer dan een jaar oud is dat niet niet normaal. En als je daar dan nog niet mag op reageren is dat helemaal niet normaal.
            En wat is dan de juiste/goede nieuwprijs?
            De laagste prijs op de markt? Dus ook de nieuwprijs van één of andere internetwebshop zonder service?

Toen ik mijn Nikonmateriaal verkocht waren er ook kwieten die afkwamen met prijzen van dubieuze webshopjes, buitenlandse winkels en dergelijke...waar leg je de grens?
            De prijs van Konijn/Rubens?

Ikzelf heb me bij de verkoop gebaseerd op de prijs van Foto Rubens.

Zelfs bij de verkoop van Sandisk SD-kaartjes werden de Aldi-kaartjes mee in de discussie gesmeten
            Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
              De laagste prijs op de markt? Dus ook de nieuwprijs van één of andere internetwebshop zonder service?

Toen ik mijn Nikonmateriaal verkocht waren er ook kwieten die afkwamen met prijzen van dubieuze webshopjes, buitenlandse winkels en dergelijke...waar leg je de grens?

Zelfs bij de verkoop van Sandisk SD-kaartjes werden de Aldi-kaartjes mee in de discussie gesmeten
              Wat pingelen hoort bij 't spel zeker?

Maar wat ik me nu afvraag is: stel dat je vertrekt van bv de prijs van Konijn , hoe bepaal je dan een eerlijke verkoopswaarde?
              Last edited by Lucas1711; 1 oktober 2008, 16:59.
              'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

loopt een beetje een andere richting uit hoor!!!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  grt,bouk.
                  eventjes duidelijker maken: naar "bescherming leden" toe lijkt mij een rubriek "eerlijke 2de handsprijs" met info van kenners wel nuttig, want ik zou het zelf zo niet weten waarop een vraagprijs te beoordelen. Bij een body lijkt dit al eenvoudiger dan bij objectieven want daar zijn er o zoveel meer van...
                  Op deze manier speel je niet op man maar op het produkt.

't is maar een gedacht, hoor.
                  'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht

Ik baseer mij ook op konijn en rubens. Dat je niet moet vergelijken met een of andere duistere chinese site ofzo snap ik ook wel.
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      grt,bouk.
                      laat ze maar doen..kunnen we meelezen en dan nog te weten komen over wie het gaat die in een ander zijn gat heeft gebeten

Comment

• iemand die iets koopt zonder zich te informeren, loopt sowieso de kans in de zak gezet te worden. In de reële of in de virtuele winkel.
                        • Er zijn nogal wat mensen die bewust te hoge prijzen vragen, maar ook anderen die niet mee zijn met de prijsevolutie.

Google is your Friend...

Leek of niet, als je iets kunt kopen via het internet, dan kun je ook iets opzoeken via Google.
                        Iedereen probeert laag te kopen en hoog te verkopen. Wat echter helemaal niet kan, is liegen over de toestand van het verkochte voorwerp.

Omdat sommige mensen hier teveel tijd hebben, zou een 'aangeboden' waarin men kan reageren enkel nog deugen om dingen weg te geven, en dan nog zou er wel iemand zeggen dat je er zou moeten voor betaald worden om het te aanvaarden.

Zelf heb ik een Sony met wat Minolta lenzen. Er zit op Kapaza ook een gek die systematisch 50 tot 100% teveel vraagt voor zijn tweedehands Minolta lenzen, en die alles waar Minolta opstaat meteen maar een Beercan noemt. Ik zie echter dat zijn aanbiedingen er meestal heel lang opstaan.

In het kort mijn mening: Heel deze discussie is een symptoom van onze huidige maatschappij, waar de verantwoordelijkheid voor eigen daden niet meer wordt opgenomen, en de schuld altijd op iemand anders moet afgewenteld worden. Verkeerd gekocht, te duur of niet goed de aanbieding gelezen? Leer uit uw fout en kijk de volgende keer beter uit.
                        Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Toch even een reactie, de beschuldiging dat iemand een officiële dealer is kan alleen maar hard gemaakt worden als je daar de nodige bewijzen voor hebt, bvb een BTW nummer.
                          Iemand die er een hobby van maakt dingen te kopen en met winst te verkopen is geen officiële handelaar aangezien hij ook geen facturen kan maken.

Wat bescherming ven leden betreft even het volgende : de fora "aangeboden" en "gezocht" zijn een service door BD ter beschikking gesteld maar wat er tussen de kopers en verkopers gebeurt, daar hebben en kunnen we geen controle op houden.

Als de prijs je niet bevalt, koop je gewoon niet, ben je wel tevreden, hap dan toe, eenvoudiger kan het niet zijn, iemand die echt te grote bedragen vraagt blijft sowieso met zijn gerief zitten, dat is toch wel vrij duidelijk.

@Bouk en Antoine2000: waar worden de regels overtreden, geef me BTW nummer en eventueel facturen van verkopers bij aangeboden en we nemen maatregelen, heb je geen bewijzen, sorry, dan kunnen wij ook niets ondernemen.
                          Iemand veroordelen op basis van vermoedens is wel het slechtste wat je kan doen. Zelfs iemand die enkel op BD zit voor "aangeboden" en "gezocht" kan niet zomaar als handelaar bestempeld worden.

@Doc_Holiday : wij kunnen niet co,nstant het internet gaan doorkruisen voor elk aanbod dat wordt gedaan, dat is onbegonnen werk, tenslote mag een verkoper vragen wat hij wil, als koper ben je niet verplicht te reageren.

Verseg geeft een zeer correcte weergave van hoe je de koopjeshoek moet bekijken.
                          Als ik iets verkoop, dan probeer ik daar zoveel mogelijk voor te krijgen.
                          Als ik iets koop, dan probeer ik dat zo weinig mogelijk te betalen.

Het is aan koper en verkoper om te zien wat mogelijk is en wat niet.
                          De koper moet maar vergelijken en de nodige opzoekingen doen voor hij beslist.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Toch even een reactie, de beschuldiging dat iemand een officiële dealer is kan alleen maar hard gemaakt worden als je daar de nodige bewijzen voor hebt, bvb een BTW nummer.
                            Iemand die er een hobby van maakt dingen te kopen en met winst te verkopen is geen officiële handelaar aangezien hij ook geen facturen kan maken.

Wat bescherming ven leden betreft even het volgende : de fora "aangeboden" en "gezocht" zijn een service door BD ter beschikking gesteld maar wat er tussen de kopers en verkopers gebeurt, daar hebben en kunnen we geen controle op houden.

Als de prijs je niet bevalt, koop je gewoon niet, ben je wel tevreden, hap dan toe, eenvoudiger kan het niet zijn, iemand die echt te grote bedragen vraagt blijft sowieso met zijn gerief zitten, dat is toch wel vrij duidelijk.

@Bouk en Antoine2000: waar worden de regels overtreden, geef me BTW nummer en eventueel facturen van verkopers bij aangeboden en we nemen maatregelen, heb je geen bewijzen, sorry, dan kunnen wij ook niets ondernemen.
                            Iemand veroordelen op basis van vermoedens is wel het slechtste wat je kan doen. Zelfs iemand die enkel op BD zit voor "aangeboden" en "gezocht" kan niet zomaar als handelaar bestempeld worden.

@Doc_Holiday : wij kunnen niet co,nstant het internet gaan doorkruisen voor elk aanbod dat wordt gedaan, dat is onbegonnen werk, tenslote mag een verkoper vragen wat hij wil, als koper ben je niet verplicht te reageren.

Verseg geeft een zeer correcte weergave van hoe je de koopjeshoek moet bekijken.
                            dit al eens gelezen:
                            9.15. Handelaars
                            Handelaars zijn steeds welkom op Belgiumdigital, maar ze mogen het forum niet gebruiken voor hun commerciële boodschappen. Daar bestaan de bannermogelijkheden voor. Handelaars kunnen maximaal tweemaal per jaar een set persoonlijk fotomateriaal als tweedehands aanbieden in de Koopjeshoek. Aan forumleden die de koopjeshoek misbruiken om een handel in tweedehands fotomateriaal op te zetten kan hiervoor de toegang tot het forum ontzegd worden.
                            Handelaar zijn gebonden aan de regels opgesomd in hoofdstuk .

grt,bouk.
                            Last edited by bouk; 2 oktober 2008, 10:15.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Waarom dan de leden niet toelaten te reageren om zo toch de mogelijke kopers ook te beschermen.

Comment

Waarom dan de leden niet toelaten te reageren om zo toch de mogelijke kopers ook te beschermen.
                                Dat was vroeger zo, alleen werden veel topics gewoon scheldpartijen die niets bijdroegen, daarom is besloten om geen replies meer toe te laten. En bescherming gaven de replies niet, integendeel.
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                                X