Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bescherming leden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bescherming leden

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Als jij die dan verkoopt aan meer dan de nieuwwaarde van dat moment ben je een bedrieger ja.
    Het eerste wat je op deze site te zien krijgt zijn de banners van sommige "goedkopere" winkels ... als ge dan gaat kopen zonder te vergelijken dan noem ik de koper eerder een kieken.
    Het zijn toch ook geen kinderen meer die hier op het forum iets kopen of verkopen hé.
    En nog iets dat soms helpt ... als ge geen geld hebt om het te betalen, spaar dan een beetje verder i.p.v. te klagen.
    Last edited by VerSeg; 3 oktober 2008, 02:37.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Idd ... Toen ik destijds mijn niet eens zo oude Canon G6 te koop aanbood op twee bekende 2e hands sites kreeg ik direct een aantal kompleet belachelijke biedingen ... tot ik begreep dat die haaien gewoon een handeltje dreven .. de koper een bodemprijsje aanbieden en indien je verkoopt zie je 's anderendaags je materiaal met een 50% of meer hogere prijs terug aangeboden op e-bay moet de verkoper dan ook niet beschermd worden ?
      De vraag is dus of dit soort "grappen" hier ook wordt uitgehaald ?
      Overal zie je zoiets en ook hier spijtig genoeg.
      Ik kreeg ooit van iemand de opmerking dat mijn lens te duur was en hij verwees naar een aankondiging op een andere verkoopsite.
      Na wat zoeken op de registratiegegevens kwam ik bij dezelfde persoon uit ... hij had gewoon zelf (fictief) een goedkopere lens te koop aangeboden om de mijne in prijs te doen zakken.
      Fout gegokt dus want ik zoek dus ook wel eerst een en ander uit en heb hem dus aangeraden die andere te kopen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ik vind ook dat je bij de verkoop 'afdeling' niet moet tussenkomen.

Sowieso is het heel subjectief wat een tweedehandsartikel waard is.
        Ik steun dan ook het standpunt dat dit een zaak is tussen koper en verkoper. Als de koper zijn centen op tafel legt, dan betekent dit dat hij vindt dat hij waar voor zijn geld krijgt. Is het niet zo, dan pech gehad... Ik heb ook al eens iets gekocht wat daarna in dezelfde winkel ineens 30% goedkoper werd. Tja, da's pech.

Verder vind ik e-bay een goede bron van informatie. Iets duurs zou ik er tweedehands niet kopen, en af en toe zet ik wat overbodige rommel erop. Als je start bij 1 € kost het plaatsen je ongeveer 15cent. Van de verkoopprijs gaat nog 3-5 % af, en dat valt wel mee vind ik.

Soms ongelooflijk wat je nog krijgt. Ik verkocht recent een defecte laptop voor 77€. Niemand kan me iets verwijten want ik startte bij 1 €.

Comment

Mijn gedacht van dit alles (als niet-bd lid en als redelijke beginner): kan men niet gewoon in de sticky bij verkoop aan het forumreglement iets toevoegen in de aard van
          'bd raadt iedereen aan om vraagprijzen te vergelijken met andere bronnen'

Dan is er toch iets van waarschuwing waar de TS nood aan had.

En ja als koper moet je maar uit je doppen kijken.. maar iemand in mijn situatie heeft ook absoluut geen idee wat iets waard is (zeker als 't niet meer nieuw in de winkel te krijgen is) en als ik op zoek zou gaan naar iets en zie dat iemand die hier regelmatig post op 't forum iets aanbiedt, dan ga ik er toch min of meer van uit dat het een 'redelijke' prijs is en ik niet in 't zak wordt gezet..
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            ja zeker... als je dat binnen een half jaar doet wel, kijk de regelementen er maar op na.
            en dat; (binnen een half jaar meerdere aanbiedingen doen) gebeurt hier op BD steeds meer.
            grt,bouk.
            zo zie ik er hier een paar bijna maandelijks lensen posten
            dat zijn bij mij ook wel handelaars als je rond de 15 a 20 lensen op een jaar verkoopt en dan nog een paar body's erbij
            en ik dacht dat men maar 2maal een topic kon kicken?
            ik heb dat al bij een paar topic driemaal naar omhoog zien gaan
            wel telkens de laatste quote verwijderd
            blijkbaar wat vriendjespolitiek mee gemoeid

Comment

Een zinsnede die ik ook vaak lees bij "Aangeboden" is: "Ik verkoop voor een kennis/vriend(in) van mij... Is dat wel helemaal koosjer?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Een zinsnede die ik ook vaak lees bij "Aangeboden" is: "Ik verkoop voor een kennis/vriend(in) van mij... Is dat wel helemaal koosjer?
                Dacht ik gisteren eerder toevallig, ook aan Les.

Een kleine bedenking en iedereen neemt het maar voor wat het waard is.
                In mijn naïveteit denk ik wel eens dat er amateurs zijn die van hun materiaal houden,
                het koesteren en soigneren i.p.v.om de vijfvoet hun materiaal te verkopen.

Natuurlijk is dat hun goed recht en er is geen wet die dit verbiedt.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Ik heb onlangs op een andere site 2 tweedehands lenzen gekocht voor een vijfde van hun reële prijs. Indien iemand dit op BD doet, moet de koper er dan ook op wijzen dat de prijs veel te laag ligt? Of is de koper dan een bedrieger als hij dit niet doet?
                  Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Ik koop soms (bij de sponsers van dit forum) materiaal aan voor collega's, familie of vrienden die mij vragen dit voor hun te doen.
                    Als zij later overschakelen op nog nieuwer materiaal en ze vragen mij "Kunt gij dat niet ergens kwijt geraken?" ... wat is er dan verkeerd als ik dit hier te koop stel?
                    Verandert het toestel als er staat "Ik verkoop een Ixus 900" t.o.v. "Ik verkoop de Ixus 900 van mijn collega"? Ik kan evengoed tegen die persoon zeggen "Schrijf u in op BD en plaats het daar".

Ik geef nu maar een voorbeeld maar men moet wat minder veralgemenen en niet altijd denken dat alles altijd verkeerd of slechtbedoeld is. Er zijn ook nog eerlijke mensen hoor.
                    Zo kan je elke klant dat de GB binnen gaat arresteren want misschien is het wel een dief of heeft die wel vals geld bij.
                    Ja ... sommigen zijn zo en verpesten het voor de anderen maar laat het ons wat serieus houden.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                      en ik dacht dat men maar 2maal een topic kon kicken?
                      ik heb dat al bij een paar topic driemaal naar omhoog zien gaan wel telkens de laatste quote verwijderd
                      Hou jij je daar mee bezig?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                        Mijn gedacht van dit alles (als niet-bd lid en als redelijke beginner): kan men niet gewoon in de sticky bij verkoop aan het forumreglement iets toevoegen in de aard van
                        'bd raadt iedereen aan om vraagprijzen te vergelijken met andere bronnen'
                        En ieder nieuw lid eerst een contract laten tekenen want de meesten lezen toch nooit de regeltjes.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

De beste reactie dat ik ooit van iemand kreeg op een verkoop was :
                          Ik hoop dat je er niet direct vanaf raakt, ik zoek die al een tijdje maar het budget laat het momenteel niet toe
                          En dat zijn dan de personen die klagen dat de vraagprijzen te hoog zijn.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            De beste reactie dat ik ooit van iemand kreeg op een verkoop was : En dat zijn dan de personen die klagen dat de vraagprijzen te hoog zijn.
                            Die mens is tenminste eerlijk, dat kan niet altijd gezegd worden
                            To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Hou jij je daar mee bezig?
                              regels zijn er voor iedereen
                              ik ben zelf medewerker van een vrij grote mountainbikesite en daar houden we zo'n zaken ook in het oog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                                regels zijn er voor iedereen
                                ik ben zelf medewerker van een vrij grote mountainbikesite en daar houden we zo'n zaken ook in het oog
                                Misschien moet je dan ook hier medewerker worden?
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X