Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adobe CS4 prijzen: pure discriminatie !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Adobe CS4 prijzen: pure discriminatie !!!

Cs4 komt er aan, en ik heb me de suite in pre-order aangeschaft.
    Maar waarom toch moeten we in Europa zoveel meer betalen dan in Amerika.
    De design branche heeft het al niet gemakkelijk en Adobe haalt echt het onderste uit de kan:

Voorbeeldje:
    Design Premium komt op 1999€ excl. btw voor België.
    Als je Amerika aanklikt bij adobe komt het op 1799$ !!!
    dat is 1224 euro, bijna 800€ verschil !

Om nog te zwijgen dat de prijzen binnenkort de hoogte in schieten als ze beginnen retailen. (dan komt deze versie op 2600 excl. nederlands EN engelse versie)
    ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

Er zijn al petities rond geweest tegen Adobe vanuit nederland bij CS3, weet ik.
    Adobe heeft als enige uitleg dat er veel logistiek en retailkosten zijn. Bull**** dus.
    Ze zitten op een goudmijn met hun software en overname van Macromedia.

Jammer dat er tot op vandaag nog geen degelijke alternatieven zijn, of ik was snel overgeschakeld. CS blijft een zeer professioneel pakket.
    GlamStar models en photographers

Re: Adobe CS4 prijzen: pure discriminatie !!!

Schrijf je gewoon in voor een cursus Photoshop in avondschool.
    Met dat attest krijg je toch wel een behoorlijke korting, zelfs al volg je de cursus maar voor één trimester...
    http://www.knstyle.be

What doesn't kill you, will make you more strong ! ( James Hetfield )

Comment

Ik ben zelfstandige, daar hebben ze geen compassie mee ;-)
      no can do

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door basielsenna Bekijk bericht
        Schrijf je gewoon in voor een cursus Photoshop in avondschool.
        Met dat attest krijg je toch wel een behoorlijke korting, zelfs al volg je de cursus maar voor één trimester...
        met korting wordt je nog steeds geflikt hoor
        al krijg je 50 %
        50% op 1224 < 50% op1999%

heb laatst het zelfde ondervonden met lightroom
        dus geen Europese lightroom voor mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Godyn Bekijk bericht
          Jammer dat er tot op vandaag nog geen degelijke alternatieven zijn, of ik was snel overgeschakeld. CS blijft een zeer professioneel pakket.
          Kijk eens naar
          http://www.clickx.be/downloads.cfm?id=91706
          Ziet er tamelijk krachtig uit en vooral is CS-alike
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

Comment

Ach, zo is het altijd al geweest. Hier is niks nieuws onder de zon. En het gaat zo met alles. Ik herinner me nog dat ik 15 jaar geleden een onnozel artikeltje gelezen had in de Reader's Digest van mijn moeder, over de manier waarop dagelijkse kost in de VS stukken goedkoper was dan in de EU. Het leven is hier gewoon duurder.

Ze zitten daar vandaag trouwens serieus in de patatten met hun economie. We zullen daar ook de gevolgen van ondervinden, maar niet zo hard als de gemiddelde Amerikaan.

Uiteindelijk doen ze niets onwettig. Discriminatie is een gevaarlijk woord. Laat ze maar doen. Ik maak mij er niet druk meer in.

Dave
            pixelpusher

Comment

Ik zie het als vorm van concurrentie vervalsing van Amerikaanse zijde.

Probleem met de meeste 'gratis' software is dat er geen draagvlak is qua ondersteuning, opleidingen, ...
              Dit is ook mijn mening waarom veel software nog zo eenvoudig kan gekraakt worden.
              Hoe meer (illegale) photoshop enz er op de markt is, hoe meer succes, hoe meer kopers.
              En adhv boetes wordt er langs de andere kan ook mooi gecompenseerd.
              Een lucratief zaakje als je het mij vraagt.
              Ze kunnen wel degelijke sleutels maken, maar dat willen ze niet...

Ook een reden waarom gratis software niet van de grond komt (en nooit zal komen)

Comment

[MOD]
                Even verplaatst naar een gepaster forumdeel.
                Discussie gaat over prijzenpolitiek van adobe en niet over de software op zich

Comment

Ik zie het als vorm van concurrentie vervalsing van Amerikaanse zijde.

Probleem met de meeste 'gratis' software is dat er geen draagvlak is qua ondersteuning, opleidingen, ...
                  Dit is ook mijn mening waarom veel software nog zo eenvoudig kan gekraakt worden.
                  Hoe meer (illegale) photoshop enz er op de markt is, hoe meer succes, hoe meer kopers.
                  En adhv boetes wordt er langs de andere kan ook mooi gecompenseerd.
                  Een lucratief zaakje als je het mij vraagt.
                  Ze kunnen wel degelijke sleutels maken, maar dat willen ze niet...

Ook een reden waarom gratis software niet van de grond komt (en nooit zal komen)
                  Antwerpenaars mogen de Antwerpse musea gratis binnen, terwijl anderen moeten betalen. Concurrentievervalsing? Hoezo? Hoe kun je nu concurreren met gratis software? Als ze'r voor kiezen om piraterij niet aan te pakken (waar ik niet van overtuigd ben, overigens), wat doen ze dan mis?

Als "gratis software" niet van de grond komt, is dat niet omdat het andere "betere" pakket gratis is, dan is dat omdat het "betere" pakket "beter" is.

Dave
                  pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    Antwerpenaars mogen de Antwerpse musea gratis binnen, terwijl anderen moeten betalen. Concurrentievervalsing? Hoezo? Hoe kun je nu concurreren met gratis software? Als ze'r voor kiezen om piraterij niet aan te pakken (waar ik niet van overtuigd ben, overigens), wat doen ze dan mis?
                    Je haalt een heel andere questie aan hier. Van museums bezoeken kan je geen broodwinning maken ;-)

Als "gratis software" niet van de grond komt, is dat niet omdat het andere "betere" pakket gratis is, dan is dat omdat het "betere" pakket "beter" is.

Dave
                    Klopt, Adobe kan een groot team op de CS zetten ($$$), marktonderzoek doen, een groot gebruikersplatform, de beste feature er in steken daardoor enz...

Ze zitten daar vandaag trouwens serieus in de patatten met hun economie. We zullen daar ook de gevolgen van ondervinden, maar niet zo hard als de gemiddelde Amerikaan.
                    I hate to mention it: maar we zitten ook met de patatten. Of niet? De gemiddelde werkende amrikaan in de design branche verdient netto nog altijd meer dan hier veronderstel ik.
                    De hele Amerikaanse economie wordt gemanipuleerd om meer winst te maken. Binnenkort draait he thele boeltje om, je hebt het een paar dagen geleden gezien, toen de olieprijzen daar een grote sprong op 1 dag maakten. Oeps. Iemand het opgemerkt? Gelukkig onhouden mensen niet zo lang of zijn ze 'comfortably numb'. ;-)

Doch dit terzijde...
                    Last edited by Godyn; 25 september 2008, 13:40.

Comment

Niets nieuw, ik weet nog dat wij bij mijn vorige werkgever onze microsoft licenties in Thailand bestelde omdat dat ons enkele miljoenen scheelde en we daar toch een filiaal hadden.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Een van de hoofdredenen is gewoon het feit dat iedereen zich vaak blind staart op één bepaald product.
                        Neem nu CSx Inderdaad het kan veel, maar moet het effectiek ook zoveel kunnen ?
                        Neem nu MS Office... Iedereen loopt de straten plat om toch maar over de laatste versie te beschikken. En wat is nu de echte meerwaarde tussen MS Office 2000 en MS-Office 2007 voor Jan modaal uit de straat ? Juist, een investering die niets opbrengt, maar dat wel een anslag doet op je PC, ...

Er zijn zeker alternatieven voor CSx. En dat er in CSx dingen zitten die graag bij die alternatieven zouden willen zien, maar er helaas niet zijn zal wel een waarheid als een koe zijn, maar omgekeerd zal dit ook wel zo zijn.
                        Het is niet de firma of het product dat uiteindelijk het maakt, maar de gebruikers ervan ...

Indertijd bestond er Philips2000 en VHS. Philips2000 was veel, veel perfomanter en kwalitatief beter dan VHS. Alleen, VHS werd gepromoot door verschillende bedrijven en de gebruikers vonden dat hierdoor VHS blijkbaar superieur was.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Ach, zo is het altijd al geweest. Hier is niks nieuws onder de zon. En het gaat zo met alles. Ik herinner me nog dat ik 15 jaar geleden een onnozel artikeltje gelezen had in de Reader's Digest van mijn moeder, over de manier waarop dagelijkse kost in de VS stukken goedkoper was dan in de EU. Het leven is hier gewoon duurder.

Uiteindelijk doen ze niets onwettig. Discriminatie is een gevaarlijk woord. Laat ze maar doen. Ik maak mij er niet druk meer in.

Dave
                          Ach soo.
                          Ken er wel eentje die verleden jaar 70 miljoen dollar winst heeft gemaakt: een manager he.
                          (was gisteren te horen op CNN)
                          En de Amerikaanse belastingbetaler kan die 700 miljoen nu ophoesten.

Een Duitse bank heeft vorige week nog een van die banken in moeilijkheden, zonder nadenken miljoenen euro's overgemaakt.
                          (zonder nadenken?? Neen, ze hadden vrijdag de centen overgemaakt en maandag was het prijs)
                          In het bestuur zitten 15 politiekers
                          Ze gaan dat nu aanpassen en een paar experts aanstellen.... hahaha.
                          Jong jong.

De geldhonger, snelle winsten en enorme financiële risico's liggen natuurlijk aan de basis.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Is er een reden waarom je geen amerikaanse licentie in belgie zou gebruiken?
                            Mijn foto's
                            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Studentenversie kopen .
                              Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Working...
                              X