Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adobe CS4 prijzen: pure discriminatie !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Adobe CS4 prijzen: pure discriminatie !!!

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
    Studentenversie kopen .
    Heeft niet veel zin als de BSA langs komt...
    Het moeten reguliere versies zijn, idem met deze uit de VS heel waarschijnlijk.
    Ze vinden toch wel iets om te beboeten.
    Al zijn het je fonts die je via een collega door gekregen hebt om iets te ver/bewerken.

Ten andere begin ik zo mijn buik vol te krijgen van al deze 'officiële' instanties die 'belangen behartigen.'
    Ze duiken als paddestoelen uit de grond. (vandaag nog op nieuws dat scholen bijdrage moeten leveren voor kopies van liedjes en zo)

Ik herinner me nog de rechtszaak tegen Sabam vorig jaar, serieuze frauduleuze praktijken.
    Tiens tiens,...

Ik heb gekeken om een US versie te kopen, maar de website van Adobe laat je dit niet toe. Checkt op IP waarschijnlijk.

toch nog even die petitie op het web uit nederland moeten opzoeken tegen deze wanpraktijken.
    GlamStar models en photographers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
      Een van de hoofdredenen is gewoon het feit dat iedereen zich vaak blind staart op één bepaald product.
      Neem nu CSx Inderdaad het kan veel, maar moet het effectiek ook zoveel kunnen ?
      Neem nu MS Office... Iedereen loopt de straten plat om toch maar over de laatste versie te beschikken. En wat is nu de echte meerwaarde tussen MS Office 2000 en MS-Office 2007 voor Jan modaal uit de straat ? Juist, een investering die niets opbrengt, maar dat wel een anslag doet op je PC, ...

Er zijn zeker alternatieven voor CSx. En dat er in CSx dingen zitten die graag bij die alternatieven zouden willen zien, maar er helaas niet zijn zal wel een waarheid als een koe zijn, maar omgekeerd zal dit ook wel zo zijn.
      Het is niet de firma of het product dat uiteindelijk het maakt, maar de gebruikers ervan ...

Indertijd bestond er Philips2000 en VHS. Philips2000 was veel, veel perfomanter en kwalitatief beter dan VHS. Alleen, VHS werd gepromoot door verschillende bedrijven en de gebruikers vonden dat hierdoor VHS blijkbaar superieur was.
      Daar heb je wel -ergens- een punt.
      Weet niet hoe het zit met de kleurondersteuning bij freeware. Ik weet vroeger bij CorelDraw (betalend) dat het heel slecht was toen je naar een drukkerij ging met je bestanden.

Anderszijds kan ik geen degelijk product vinden (of combinatie) voor bv. een boekje te maken.
      De Indesign cloon is een goeie poging, maar niet werkbaar volgens mij. (Scribus)
      Idem met de illustrator cloon. Leuk maar niet handig.
      Mochten ze nu es lessen trekken uit de bestaande standaards. Maar waarschijnlijk hebben ze dan problemen met copyrights ivm de GUI ...?
      OpenOffice werkt dan wel weer, maar het is natuurlijk minder veeleisend dan als je layout of foto's bewerkt.

Comment

Neem nu MS Office... Iedereen loopt de straten plat om toch maar over de laatste versie te beschikken. En wat is nu de echte meerwaarde tussen MS Office 2000 en MS-Office 2007 voor Jan modaal uit de straat ? Juist, een investering die niets opbrengt, maar dat wel een anslag doet op je PC, ...
        Wel omdat m$ zo slim is van elke keer ervoor te zorgen dat de oude versie de nieuwe files niet meer kan lezen en automatisch in deze nieuwe versie op te slaan. Zodat mensen nieuwe files binnenkrijgen en niet kunnen openen en zich dus verplicht voelen om een upgrade te doen
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Wel omdat m$ zo slim is van elke keer ervoor te zorgen dat de oude versie de nieuwe files niet meer kan lezen en automatisch in deze nieuwe versie op te slaan. Zodat mensen nieuwe files binnenkrijgen en niet kunnen openen en zich dus verplicht voelen om een upgrade te doen
          Wat M$ betreft, vraagje:

Waarom moet ik steeds een nieuwe licentie kopen bij elke nieuwe PC???
          Als ik een nieuwe PC koop om de oude te vervangen, moet ik toch de licentie van mijn vorige XP of Vista kunnen gebruiken, of minstens upgraden????

Mensen nemen het voor evidentie om 150€ te betalen bij elke nieuwe PC.

Comment

Dat moet niet,

Als je een full versie koopt.

Als je een PC met een OEM versie koopt, dan zit die licentie vast aan de pc.

Dus die licentie kan je niet overzetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              De geldhonger, snelle winsten en enorme financiële risico's liggen natuurlijk aan de basis.
              Nee, corruptie, en da's iets anders en daar gaat het in deze helemaal niet over.

Dave
              pixelpusher

Comment

Bedoel je de mensen zo dom om MS Office xxx te kopen en bestanden te maken die alleen maar die die versie en hoger (en dan nog) leesbaar zijn. ?
                Op het werk heb ik verplicht een hogere versie dan thuis, maar ik kan steeds alles thuis lezen en bewerken.
                Powerpoint, Word, Excell. Bij opslaan kies ik wel degelijk voor een compatibele vorm. En daar beslis ik zelf over en niet het programma.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

Comment

Voor alle duidelijkheid: In het lezen van de opening van je topic veronderstel ik dat je momenteel ook met een Photoshop CS versie werkt, of niet?
                  Die prijzen zijn inderdaad hoog, al dan niet vergeleken met prijzen in het buitenland. Maar eigenlijk moet je voor jezelf uitmaken als de meerwaarde dat CS4 te bieden heeft tegenover jouw versie het prijsverschil waard is.
                  Zo ja, dan is de prijs correct.
                  Zo neen, waarom zou je er je dan druk over moeten maken? En waarom blijf je dan niet gewoon bij je huidige versie?

Of interpreteer ik iets verkeerd?

Mvg,
                  Frederic

Comment

Hij zegt dat hij zelfstandige is, en de kans is groot dat dat in de design sector is. Dat maakt de kans groot dat je zo vlot mogelijk moet kunnen uitwisselen/aanleveren van up-to-date Adobe-bestanden. Zo simpel is dat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                      Voor alle duidelijkheid: In het lezen van de opening van je topic veronderstel ik dat je momenteel ook met een Photoshop CS versie werkt, of niet?
                      Die prijzen zijn inderdaad hoog, al dan niet vergeleken met prijzen in het buitenland. Maar eigenlijk moet je voor jezelf uitmaken als de meerwaarde dat CS4 te bieden heeft tegenover jouw versie het prijsverschil waard is.
                      Zo ja, dan is de prijs correct.
                      Zo neen, waarom zou je er je dan druk over moeten maken? En waarom blijf je dan niet gewoon bij je huidige versie?

Of interpreteer ik iets verkeerd?

Mvg,
                      Frederic
                      het probleem is dat de versie in de USA ongeveer de helft kost dan als je die hier zou kopen
                      dat is het grote probleem (afzetterij)
                      als je de versie dus op cd koop in amerika ben je rond de 1300€ kwijt en hier rond de 1999€
                      dat is het probleem bij de topicstarter
                      en daar kan ik me volledig in vinden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                        het probleem is dat de versie in de USA ongeveer de helft kost dan als je die hier zou kopen
                        dat is het grote probleem (afzetterij)
                        als je de versie dus op cd koop in amerika ben je rond de 1300€ kwijt en hier rond de 1999€
                        dat is het probleem bij de topicstarter
                        en daar kan ik me volledig in vinden
                        Ja, dat begreep ik volledig, maar zoiets is nu eenmaal markt, een kwestie van vraag en aanbod. Van ieder produkt zal er wel ergens een land zijn waar identiek hetzelfde artikel stukken goedkoper te krijgen zal zijn. Hier in België zullen er ook wel zaken zijn die in andere landen duurder zullen zijn.
                        Bij software zal het eerder een andere reden hebben. Met discriminatie heeft het eigenlijk niks te maken, maar eerder met de nodige service en helpdeskkosten (en uiteraard ook de nederlandstalige module) die voor Adobe eerder duur uitvallen vergeleken met het verkoopcijfer van dat land. Veel verder zal je het zeker niet moeten zoeken

Mvg,
                        Frederic

Comment

Ik herinner me dat vroeger de duitse versie van het dtp pakket Calamus SL ook stukken goedkoper was dan in België of Nederland. Het antwoord dat we daar op kregen was dat de handleiding ook moest vertaald worden...
                          Nikon D90

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            Nee, corruptie, en da's iets anders en daar gaat het in deze helemaal niet over.

Dave
                            Je doet me denken aan de ex-kok bij FC De Kampioenen
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Bedoel je de mensen zo dom om MS Office xxx te kopen en bestanden te maken die alleen maar die die versie en hoger (en dan nog) leesbaar zijn. ?
                              Op het werk heb ik verplicht een hogere versie dan thuis, maar ik kan steeds alles thuis lezen en bewerken.
                              Powerpoint, Word, Excell. Bij opslaan kies ik wel degelijk voor een compatibele vorm. En daar beslis ik zelf over en niet het programma.
                              Niet iedereen kan zo slim zijn als jij he. 99% van de mensen kiest gewoon save en past zijn versie niet aan. En dan krijg je enorm veel mails binnen die je niet kan openen met een oude versie.
                              Zou trouwens nogal dom zijn als je uzelf iets mailt wetend dat je het niet kan openen.

Wij krijgen op het werk enorm veel docx en xlsx bestanden binnen en onze mensen kunnen die nog niet openenen wat voor problemen zorgt en je wil ook niet weten wat het gaat kosten om een upgrade te doen.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

Comment

Niet iedereen kan zo slim zijn als jij he. 99% van de mensen kiest gewoon save en past zijn versie niet aan. En dan krijg je enorm veel mails binnen die je niet kan openen met een oude versie.
                                Zou trouwens nogal dom zijn als je uzelf iets mailt wetend dat je het niet kan openen.

Wij krijgen op het werk enorm veel docx en xlsx bestanden binnen en onze mensen kunnen die nog niet openenen wat voor problemen zorgt en je wil ook niet weten wat het gaat kosten om een upgrade te doen.
                                Geeuw
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X