Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internetproblemen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Internetproblemen

Ik heb de laatste tijd enorm veel problemen met mijn internetverbinding.
    Pagina's laden niet meer volledig (blijven laden). Zowel bij FF als IE.
    Msn valt ook constant uit.
    Kan het downloaden van Google Chrome er iets mee te maken hebben?
    Grtz,
    Lennert

Re: Internetproblemen

kabel of adsl ?
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Telenet, wireless
      Sorry, ben geen held in het multimedia gebeuren.
      Ik werk al meer als een jaar zo, het is pas van een weekje geleden dat er zo problemen zijn.

Comment

heb je al een delete coikies, files history, alle IE settings op efault gezet etc?
        krijg je steeds een melding dat er weer verbinding is?
        alls je wireless verbinding gebruuikt, heb je het al een gebrobeerd met een kabel verbindnig te werken?

Gr. X.

Comment

uw wireless router al eens herstart ? gewoon stroom uittrekken en weer insteken Gaat het dan even beter ?
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
            heb je al een delete coikies, files history, alle IE settings op efault gezet etc?
            krijg je steeds een melding dat er weer verbinding is?
            alls je wireless verbinding gebruuikt, heb je het al een gebrobeerd met een kabel verbindnig te werken?

Gr. X.
            Ja, ctrl+shift+del met firefox, maar dat helpt niets. Ook omdat ik met IE en msn problemen heb, denk ik.
            Eventjes terug viel internet volledig uit (internet verbroken), en daarna was er automatisch weer verbinding.
            Maar nu is het alleen msn wat uitvalt, en de pagina's die niet volledig laden.

Verbinding met kabel heb ik nog niet geprobeerd.

@JDM, het is alleen mij pc die zo doet. De anderen werken zonder probleem.

Comment

Beste,

Ik had onlangs dezelfde problemen. Ik werkte met een draadloos accespoint systeem van Conceptronic dat zeer regelmatig uitvielmet alle problemen vandien, je kent ze wel, modem resetten, accespoint resetten, en dan hopelijk weer even verbinding.
              Ik belde Telenet, zij zonden dadelijk ('s anderendaags) een technieker die konstateerde dat er aan de modem niks scheelde.
              Hij loste mijn probleem netjes op met een POWERLINE, d.i. een systeem waarbij het signaal via het elektriciteitsnet loopt.
              je hebt dan nodig : één stekker voor de modem en één stekker voor de PC, elke stekker kost 25 euro.
              Als je weet dat het draadloos systeem dat Telenet promoot 199 euro kost , dan was ik goedkoop gesteld.
              Ik kan je zeggen dat ik een ZEER SNELLE verbinding heb, nl. 100 Mbps i.p.v. 54 Mbps voorheen.

Ik hoop je hiermee wat goede raad te hebben gegeven

Succes ermee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tourleader Bekijk bericht
                Ik kan je zeggen dat ik een ZEER SNELLE verbinding heb, nl. 100 Mbps i.p.v. 54 Mbps voorheen.
                En wat is de maximum snelheid van Telenet?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Probeer buiten alle tips hierboven ook eens te controlleren op spyware en virussen als de rest niet helpt.
                  Meer dan de helft van trage internetverbindigen ligt eerder bij een lokaal probleem.
                  Welke anti-virus?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

@Tourleader:
                    Bedankt voor de info, Ik ga mij eens informeren.

@Verseg:
                    AVG: Ik ga nog eens een scan doen, en defragmentatie en de hele handel.. Je weet nooit.

Groetjes,
                    de gefrustreerde Lennert

Comment

Hoi Lennert,

Heb je alle tips die hierboven voorgeteld geweest zijn al geprobeerd? (Aangezien je daar niet echt op geantwoord hebt)

1a)De andere PC's binnen je netwerk , zijn die ook draadloos of met kabel?
                      1b)Om welke modem en router gaat het hier?
                      1c)Heb je ook al geprobeerd om de modem eens een half minuutje zonder stroom te zetten, en dan terug opnieuw in te steken?

2)Om uit te sluiten dat het je draadloze accespoint is die voor de problemen zorgt , probeer je een tijdje om met een kabelverbinding te werken. Als je hiermee geen problemen hebt zit het probleem bij je draadloze connectie.

3)Als je geen probleem hebt met een kabelverbinding, reset je de router door (meestal) achteraan met een voorwerp met een scherpe punt het resetknopje in te drukken voor een 5tal seconden. Hierna zal je router een half minuutje nodig hebben om alles terug op te starten. Probeer opnieuw om verbinding te maken. Als de problemen dan opgelost zouden zijn, mag je niet vergeten om de beveiliging achteraf terug in te stellen.

Comment

Een tijdje geleden was ik bij een vriendin.
                        Die had ook problemen met geregeld uitvallende verbinding. Soms zo erg dat ze er met momenten niet in slaagde een mail in één maal te lezen.

Ook bij haar is er een draadloze verbinding van Telenet. De modem en zender staan in de living en de ontvanger in een andere kamer.

Ik zag aan een symbooltje het signaal van de verbinding geregeld erg verzwakken en ook zag ik af en toe een andere verbindingsnaam verschijnen -een buur in het appartementsgebouw neem ik aan. (Klikken op het symbool van je verbinding)

Eerst had ik bij de instellingen de naam van haar verbinding vooraan in de prioriteitenlijst gezet. Dat bracht niet veel verbetering. Nadien heb ik de andere namen van verbindingen verwijderd en ergens aangeduid dat er geen andere moeten gezocht worden. Nadien heb ik geen klachten meer vernomen.

Zelf gebruik ik ADSL van Belgacom, met een kabel.
                        Het voorval is al een tijdje geleden, maar ik meen me te herinneren dat die instellingen staan bij de eigenschappen van de draadloze verbinding/draadloze netwerken.
                        Ofwel heb ik het vinkje weggehaald bij "Draadloos netwerk configureren". Ofwel het vinkje bij "Geavanceerd" / "Automatisch verbinding met netwerken maken, ook als die niet mijn voorkeur hebben".

Veel succes,
                        Francis
                        Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

Comment

Ja .. en iedereen blijft maar voortploeteren op dat vooringestelde kanaal 6 van de router niet te verwonderen dat je router er soms "uit gedrukt" wordt door die van de gebuur die ook op kanaal 6 zit te hannessen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Ja .. en iedereen blijft maar voortploeteren op dat vooringestelde kanaal 6 van de router niet te verwonderen dat je router er soms "uit gedrukt" wordt door die van de gebuur die ook op kanaal 6 zit te hannessen
                            Da's de reden waarom ik 'm eerst wilde laten testen of de problemen ook met kabelverbinding bestonden (Daar had ie bij de vorige raadgevingen geen concreet antwoord op gegeven..
                            Als dit niet het geval was, had ik geweten dat het probleem bij zijn draadloze instellingen zat , en konden we daarop verder breien.
                            Als je TS met een berg verschillende oplossingen opzadelt zonder een beetje structuur, loopt het gegarandeerd fout.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
                              Als je TS met een berg verschillende oplossingen opzadelt zonder een beetje structuur, loopt het gegarandeerd fout.

En als die TS dan nog eens Lennert heet, gaat het hier helemaal de mist in

Nee, andere pc's hebben er geen last van (ook draadloos).
                              Voorlopig laden de pagina's weer volledig, en msn is niet meer uitgevallen
                              Ik heb een schijfopruimin+deframentatie+ avg + ccleaner erop losgelaten.
                              Geen threaths gevonden, maar er zal wel een hele hoop prul eraf zijn gegaan.
                              Als de problemen terugkeren laat ik zeker wat weten.
                              In ieder geval, bedankt aan allen
                              Grtz

*Edit*
                              De prul is weer bezig hoor
                              Last edited by Lennert; 24 september 2008, 20:36.

Comment

Working...
                              X