Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple "mov" files in Windows

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Apple "mov" files in Windows

Mijn zoon krijgt (als hij wil) de videobestanden die opgenomen zijn tijdens zijn huwelijk ter beschikking.
    Helaas voor mijn zoon zijn dat Apple mov bestanden die blijkbaar niet kunnen uitgelezen worden in Windows. (ook niet met Quick Time)
    Ik heb al een aantal players geprobeerd, het maximum dat ik krijg is klank zonder beeld.
    Bestaat hier een oplossing voor ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Apple "mov" files in Windows

CCCP installeren. MOV is maar een container, wat er in zit kan nogal varieren. Waarom QuickTime zelf ze niet openkrijgt is me een raadsel, eventueel een verouderde QuickTime?

Ik vermoed dat de encoding H.264 is.

Dave
    pixelpusher

Comment

Ter verduidelijking: de mensen van die videofirma werken met Apple computers. Die mov bestanden zijn dus gegenereerd met een Apple computer.
      Ben bezig met CCCP te downloaden.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ter verduidelijking: de mensen van die videofirma werken met Apple computers. Die mov bestanden zijn dus gegenereerd met een Apple computer.
        Ja dus die kunnen waarschijnlijk niet verderhelpen. Hebben ze'r iets bijgezegd over het formaat? HD ofzo?

Dave
        pixelpusher

Comment

Die mensen van de videofirma werken waarschijnlijk met het programma "Final Cut Pro", en dat is uitsluitend op Mac.

Eventueel kan je hun vragen om de bestanden om te zetten naar AVI of naar WMF bestanden.
          Of je kan het ook zelf... enkel heb je hiervoor QuickTime Pro nodig.

En QuickTime Pro is de gewone QuickTime maar waar je dan de (aangekochte) registratiecode invult. En eens die code ingevuld is QuickTime -> QuickTime Pro geworden en kan je de MOV bestanden zelf omzetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
            Die mensen van de videofirma werken waarschijnlijk met het programma "Final Cut Pro", en dat is uitsluitend op Mac.

Eventueel kan je hun vragen om de bestanden om te zetten naar AVI of naar WMF bestanden.
            Of je kan het ook zelf... enkel heb je hiervoor QuickTime Pro nodig.

En QuickTime Pro is de gewone QuickTime maar waar je dan de (aangekochte) registratiecode invult. En eens die code ingevuld is QuickTime -> QuickTime Pro geworden en kan je de MOV bestanden zelf omzetten.
            Maar om de bestanden te bekijken zou je geen QuickTime Pro of Final Cut Pro hoeven te bezitten.

Dave
            pixelpusher

Comment

Working...
            X