Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opgekrabbeld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: opgekrabbeld

Dat kan meerdere oorzaken hebben ...
    Ik kan natuurlijkniet voor Antoinette spreken maar wat bij mij de reden was is voortdurend de fout bij mezelf gezocht te hebben. Het feit dat je voor de kinderen thuis blijft > dus geen zelffstandigheid. Het blijven proberen. En ja, ook angst voor de toekomst .. want zo een beslissing neem je echt niet van de ene op de andere dag. Verder is het feit dat ik voor iemand anders viel niet de reden geweest dat ik de relatie verbroken heb, het is enkel een katalysator geweest. Ook bij mij heeft het niet tot een relatie geleid maar het heeft me wel aan het denken gezet over mijn relatie van dat moment met mijn ex.

Gr. X.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
      Wat ik me dikwijls afvraag bij een dergelijk relaas:
      Waarom de stukgelopen en "onherstelbare" relatie niet eerst afbreken, vooraleer
      er een nieuwe te beginnen.
      Waarom moet er dus eerst de trigger zijn van een nieuwe partner?
      Omdat sommige relaties een betere gevangenis zijn dan een cel zonder sleutel. Ik was al jaren aan het weggaan zonder succes. Nu werd de sleutel spontaan naar m'n hoofd geggooid en ging eindelijk die deur van het slot.

Bedankt voor je relaas en begrip Simplephotography en Xarder ook

Comment

Da's graag gedaan. Het minste wat je op zo'n moment kan gebruiken en zelfs verwachten vind ik, is een beetje begrip van je medemensen. je loopt hier maar één keer rond, en dan kan je maar beter zoveel mogelijk begrip hebben voor de mensen om je heen.
        Ik bedoel maar: wat hebben terroristen nu eigenlijk aan hun leven vol haat, om zomaar iets te zeggen? Ga toch van je kinderen genieten, je buren opzoeken, of whatever... dan sterf je als een mens met een vol leven achter de rug. Zo zie ik het tenminste.

En equivalent: wat heb je eraan om nieuwelingen op BD af te kraken als ze een vraag stellen die hier al duizend keer gesteld is? voel je je daar beter door? Tuurlijk niet. Help ze met een steekhoudend antwoord. Het duurt even lang als dat andere comment, alleen voelen beide partijen zich er beter bij, en de nieuwe fotograaf voelt zich daarbij nog eens welkom.
        ______
        www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Ik bedoel maar: wat hebben terroristen nu eigenlijk aan hun leven vol haat, om zomaar iets te zeggen? G
          Dit is natuurlijk off topic, maar religie is hier een cruciale factor!
          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Religie zouden ze moeten verbieden. Het heeft in onze geschiedenis altijd alleen maar tot narigheid geleid. De enige religie die steek houdt is die waar vooroordelen niet bestaan en ieder beseft dat je hier maar één keer rondloopt en daar dus maar beter het beste van maakt.

En als ze het niet verbieden, zou het toch tot de strikte privésfeer moeten behoren. No problem zolang anderen er geen last van hebben. Zoals met roken dus.
            ______
            www.vue.photo

Comment

Religie zouden ze moeten verbieden. Het heeft in onze geschiedenis altijd alleen maar tot narigheid geleid. De enige religie die steek houdt is die waar vooroordelen niet bestaan en ieder beseft dat je hier maar één keer rondloopt en daar dus maar beter het beste van maakt.

Religies an sich, zijn het probleem niet. Het is wanneer een religie een machtinstituut wordt, dat het haar doel mist. Bijna alle religies pleiten voor het goede en werken moraliserend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                Religies an sich, zijn het probleem niet. Het is wanneer een religie een machtinstituut wordt, dat het haar doel mist. Bijna alle religies pleiten voor het goede en werken moraliserend.
                Alleen is een religie geen levend wezen, en moet ze dus door mensen worden gepraktiseerd, en we weten allemaal waartoe dat leidt. Dus zijn die religies wél het probleem. Religies pleiten niet en religies werken niet, laat staan moraliserend. Ze zijn uitgevonden door mensen... dan moet er toch iets beginnen te dagen.
                Hitler is an sich ook geen probleem geweest, maar hij werd HET machtsinstituut. En dus was hij wél een probleem.
                Het Vloms Belank is an sich ook geen probleem, tot ze het heersend machtsinstituut worden en al die kleine hitlertjes ineens de kop opsteken. Zo'n probleem zou van een zelden geziene omvang zijn... alhoewel, onze grootouders zullen een duidelijk déjà-vu-gevoel hebben.

Het is de vraag van de kip of het ei, en aangezien je moeilijk alle mensen kan uitroeien om te voorkomen dat religies verkeerd gebruikt worden, lijkt het me beter om de religies het probleem te noemen.

Want laten we wel zijn: in alles wat er vandaag gebeurt, hebben mensen de hand. De mens is van elk globaal probleem de oorzaak. Niet omdat we 'de beste' zijn, maar omdat we het ongeluk hebben te intelligent te zijn... en toch ook weer niet intelligent genoeg. Je zou toch zeggen dat we onze primitieve instincten onderhand zouden moeten kunnen afzweren? Nee dus. Maar we zijn wel intelligent genoeg om elkaar op steeds efficëntere wijze het hoekje om te helpen. Je moet het maar doen.
                De mens leert, maar niet van de geschiedenis. En die is nou net zo gemakkelijk. je kan zomaar alles opzoeken... maar dat wordt niet gedaan. We zijn nog steeds primitieve kuddedieren die het denken liever overlaten en hen die de macht per sé willen.
                Soms denk ik dat ik van een andere planeet kom.
                ______
                www.vue.photo

Comment

Komen we van dezelfde denk ik

Comment

Alleen is een religie geen levend wezen, en moet ze dus door mensen worden gepraktiseerd, en we weten allemaal waartoe dat leidt. Dus zijn die religies wél het probleem. Religies pleiten niet en religies werken niet, laat staan moraliserend. Ze zijn uitgevonden door mensen... dan moet er toch iets beginnen te dagen.
                    Hitler is an sich ook geen probleem geweest, maar hij werd HET machtsinstituut. En dus was hij wél een probleem.
                    Het Vloms Belank is an sich ook geen probleem, tot ze het heersend machtsinstituut worden en al die kleine hitlertjes ineens de kop opsteken. Zo'n probleem zou van een zelden geziene omvang zijn... alhoewel, onze grootouders zullen een duidelijk déjà-vu-gevoel hebben.

Het is de vraag van de kip of het ei, en aangezien je moeilijk alle mensen kan uitroeien om te voorkomen dat religies verkeerd gebruikt worden, lijkt het me beter om de religies het probleem te noemen.

Want laten we wel zijn: in alles wat er vandaag gebeurt, hebben mensen de hand. De mens is van elk globaal probleem de oorzaak. Niet omdat we 'de beste' zijn, maar omdat we het ongeluk hebben te intelligent te zijn... en toch ook weer niet intelligent genoeg. Je zou toch zeggen dat we onze primitieve instincten onderhand zouden moeten kunnen afzweren? Nee dus. Maar we zijn wel intelligent genoeg om elkaar op steeds efficëntere wijze het hoekje om te helpen. Je moet het maar doen.
                    De mens leert, maar niet van de geschiedenis. En die is nou net zo gemakkelijk. je kan zomaar alles opzoeken... maar dat wordt niet gedaan. We zijn nog steeds primitieve kuddedieren die het denken liever overlaten en hen die de macht per sé willen.
                    Zoveel wijsheid , daar word ik stil van ...respect !!
                    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Want laten we wel zijn: in alles wat er vandaag gebeurt, hebben mensen de hand. De mens is van elk globaal probleem de oorzaak.
                      Wie stelt hier de problemen vast? Juist, de mens zelf.
                      Zijn wij een probleem voor het voortbestaan van het universum? Ik denk het niet.
                      Wij zijn maar één van die miljoenen biologische soorten die thans bestaan, bestonden,
                      of zullen bestaan.
                      Ons enig doel op deze planeet is de instandhouding van de soort!
                      Of wij daar in zullen slagen? Ja, voor een tijd, nadien is het afgelopen.

Hiermee bedoel ik maar, dat wij een deeltje zijn van het geheel en wij het geheel nooit
                      zullen beheersen.

Jouw vorig betoog deed me terugdenken aan volgend boek: "Het begin was het einde" van Oscar Kiss Maerth
                      Last edited by dyafani; 29 september 2008, 16:27.
                      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

laten we ons er vooral niet toe laten verleiden om van een louter menselijk probleem af te wijken naar religieuze en politiek discussie want daar is TS niet mee gebaad en BD ook niet
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          laten we ons er vooral niet toe laten verleiden om van een louter menselijk probleem af te wijken naar religieuze en politieke discussie want daar is TS niet mee gebaad en BD ook niet
                          Toeme, en het zijn zulke politieke interessante tijden (voor ons Vlamingen althans)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door twizter Bekijk bericht
                            toeme, en het zijn zulke politieke interessante tijden (voor ons vlamingen althans) :d
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                              't Zijn zeker interessante tijden.
                              Kijk vrijdagavond maar naar tv, op één.
                              Kunnen we ongeveer vijf minuten lachen, ons vijf minuten ergeren en dan zappen
                              naar een andere zender
                              (veel van hetzelfde in een nieuw jaske)
                              Meer zeg ik niet

En Frieda is haar spleetje kwijt... gezien??
                              En elke uitzending draagt ze een andere bril....
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                ... En Frieda is haar spleetje kwijt... gezien?? ....
                                Ik heb het niet gezien ... maar ik vind het wél een ramp voor Frieda.
                                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
                                X