Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opgekrabbeld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: opgekrabbeld

Indeed, als het niet gaat gaat het niet en dan is het best opstappen..... Maar eerst een ander zoeken, en dan pas opstappen ik blijf het zo laf vinden. Het kan ook anders, eerst opstappen zonder dat er derden aan te pas komen.
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Indeed, als het niet gaat gaat het niet en dan is het best opstappen..... Maar eerst een ander zoeken, en dan pas opstappen ik blijf het zo laf vinden. Het kan ook anders, eerst opstappen zonder dat er derden aan te pas komen.
      Tuurlijk was dat beter geweest, maar soms lopen dingen nu eenmaal anders dan je graag zou willen en mensen maken wel eens fouten, ik ook

Comment

Ik huldig het adagium van wijlen mijn Moedertje. Die zij op moeilijke momenten: "Joske ... de eerste honderd jaar zijn de lastigste".
        Als je dat beseft, kan je tegen een stootje.

Twee dingen kunnen misschien de storm in je hoofd tot bedaren brengen: humor en muziek.
        Bedenk dat de vogeltjes blijven fluiten, ook al zitten ze (figuurlijk) in nesten .

Hou je haaks!

"Flyin' blind" lijkt mij op dit moment niet zo'n goed idee.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Heel veel sterkte alvast

Bij ons in Vlaanderen zijn er zg. Vluchthuizen waar vrouwen terecht kunnen.

Misschien is dat een oplossing? Denk dat je er ook kan aankloppen bij psychisch geweld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
            Tuurlijk was dat beter geweest, maar soms lopen dingen nu eenmaal anders dan je graag zou willen en mensen maken wel eens fouten, ik ook
            Soit dan moet je er leren mee leven, jij hebt je vent bedrogen, nu is je vent lastig (ik zou ook lastig zijn) nu valt er zeker niet meer mee samen te leven. Leer er mee leven, waarom iedreen hier sympathie betuigd, aan een vrouw die haar vent laat zitten, op een ander gaat, dan op een ander het deksel op de deur krijgt, en dan hier komt uithuilen.... 'k begrijp het niet, er zouden hier beter wat meer sympathie boodschappen voor uw ex geschreven worden . In plaats van voor u. Niemand weet hier het hele verhaal, niet alles is zwart en wit I know. Maar de egoistjes die eerst op een ander gaan, en dan hun partner het deksel op hun neus geven ipv van eerst op een eerlijke manier de relatie te beeindigen.... wel ze kunnen voor mij allemaal den boom in. Ik kan er niks anders op zeggen als wel verdiend, de pijn achteraf.... of loontje komt om zijn boontje (voor degene die hier tussen de regels lezen, dat hier frustraties uit het verleden opborellen, hoe zou dat komen )

'k snap ook niet waarom dit topic blijft open staan, geen sociale discussies staat er in de reglementen.
            To make your dreams come true, wake up

Comment

sorry, maar van mij ook geen compassie, eigenlijk heb je erom gevraagd he en moet je nu (tijdelijk) op de blaren zitten...
              wat JDM verteld kan ik alleen maar achter staan, ook ik heb aan den lijve mogen ondervinden wat het betekend , een vrouw "die als een blok" voor een ander valt en dan uiteraard buitengekieperd word en dan komt bleiten......

wat voor een persoon jou ex dan wel is doet niet ter zake , hier ben jij duidelijk de schuldige punt!
              http://www.jvs-photography.be/

Comment

"the sky is the limit"

spijtig genoeg ook omgekeerd :-/
                foto als spiegel of als venster?

Comment

Hoi Antoinette,

Ik heb in dezelfde situatie gezeten. 1 ding heb ik me wel altijd voorgehouden. Het feit dat je als een blok kunt vallen voor een ander geeft al aan dat er iets mis zat in je relatie met je (nu) ex.

Ook ik heb vaak gehoord dat je voor je kinderen bij elkaar zou moeten blijven maar een ieder die dat zegt mag mij vertellen wat slechter is voor de kinderen, elke dag geruzie van hun ouders meemaken wat een ongelooflijke weerslag heeft op kinderen. (En nee, dit kún je niet verbergen voor je kinderen want je humeur en gezondheid lijdt eronder) of ouders die na een scheiding zelf veel gelukkiger zijn wat ook weerslag heeft op de kinderen. Tuurlijk waren mijn kinderen erg verdrietig toen ik besloot weg te gaan. Tuurlijk wilden ze liever dat we gelukkig waren met zijn vieren. Maar als ik ze nu vraag wat ze er van vinden zijn ze blij dat we de beslissing genomen hebben. Ze zijn nu 11 en 9 jaar. En wonen bij hun vader en zijn nieuwe vriendin en zijn gelukkig. Dus ja het belang van mijn kinderen heeft altijd voorop gestaan en dat betekende de relatie beëindigen.

Gr. X.

Comment

Re: opgekrabbelt

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                    ook de keuze in een ongelukkig leven of niet. had ook weinig met hormonen van doen.
                    Je spreekt wel jezelf een beetje tegen met deze woorden hé ...
                    Een relatie van 13 jaar kapot doordat ik als een blok viel voor iemand anders.
                    Je relatie ging blijkbaar pas kapot nadat je als een blok viel voor iemand anders ... niet dat je voor iemand anders viel omdat je relatie kapot was.

Als je ongelukkig bent met je partner, dan neem je eerst samen een beslissing en begin je erna opnieuw.
                    Als je nog gelukkig bent met je relatie, dan gebruik je verstand boven emotie (ook al is dit moeilijk) ... ieder gezond mens weet dat het fout zal aflopen.
                    Het is een keuze die je zelf gemaakt hebt en waar je zelf de gevolgen van draagt!
                    Het is uw leven, uw keuze ...
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                      Hoi Antoinette,

Ik heb in dezelfde situatie gezeten. 1 ding heb ik me wel altijd voorgehouden. Het feit dat je als een blok kunt vallen voor een ander geeft al aan dat er iets mis zat in je relatie met je (nu) ex.

Ook ik heb vaak gehoord dat je voor je kinderen bij elkaar zou moeten blijven maar een ieder die dat zegt mag mij vertellen wat slechter is voor de kinderen, elke dag geruzie van hun ouders meemaken wat een ongelooflijke weerslag heeft op kinderen. (En nee, dit kún je niet verbergen voor je kinderen want je humeur en gezondheid lijdt eronder) of ouders die na een scheiding zelf veel gelukkiger zijn wat ook weerslag heeft op de kinderen. Tuurlijk waren mijn kinderen erg verdrietig toen ik besloot weg te gaan. Tuurlijk wilden ze liever dat we gelukkig waren met zijn vieren. Maar als ik ze nu vraag wat ze er van vinden zijn ze blij dat we de beslissing genomen hebben. Ze zijn nu 11 en 9 jaar. En wonen bij hun vader en zijn nieuwe vriendin en zijn gelukkig. Dus ja het belang van mijn kinderen heeft altijd voorop gestaan en dat betekende de relatie beëindigen.

Gr. X.
                      101% met je eens Xarder. Echt waar.

Sommigen zullen Antoinette noch Xarder echt begrijpen.
                      'k Ga hier verder ook niets meer schrijven in dit topic.

Maar toch nog even een nadenkertje :
                      Een vrouw die haar man bedriegt kan je ook half in de grond stoppen en dan hetgeen boven de grond overblijft stenigen.
                      Ze zal wel leren wie de baas is...........

Dit is dus een nadenkertje......

Groetjes
                      Skitch
                      Last edited by Skitch; 23 september 2008, 22:41.
                      " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Re: opgekrabbelt

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Je spreekt wel jezelf een beetje tegen met deze woorden hé ...Je relatie ging blijkbaar pas kapot nadat je als een blok viel voor iemand anders ... niet dat je voor iemand anders viel omdat je relatie kapot was.

Als je ongelukkig bent met je partner, dan neem je eerst samen een beslissing en begin je erna opnieuw.
                        Als je nog gelukkig bent met je relatie, dan gebruik je verstand boven emotie (ook al is dit moeilijk) ... ieder gezond mens weet dat het fout zal aflopen.
                        Het is een keuze die je zelf gemaakt hebt en waar je zelf de gevolgen van draagt!
                        Het is uw leven, uw keuze ...
                        Nee die relatie was al heel lang stuk, ik kwam alleen nooit weg.

Comment

De mensen die Antoinette hier zo veroordelen, zijn oenen, want ze kennen de situatie helemaal niet. Misschien is hij wel de grootste bullebak die je je kan voorstellen, en dan is het niet verwonderlijk dat ze voor iemand valt die haar de ontbrekende maar belangrijke dingen in een relatie wél geeft. Misschien ook niet, en dan heeft ze zwaar geblunderd, maar in beide gevallen geldt: je weet het niet, dus kan je ook niet oordelen. Vooroordelen zijn een teken van bekrompenheid, laat dat duidelijk zijn!

Verder vind ik het mooi dat je je fouten toegeeft.

Ik ben nu vijftien jaar samen met mijn vrouwtje, waarvan we veertien jaar onder hetzelfde dak wonen. We hebben zware tijden gehad, maar we zijn ook wel altijd daarover blijven praten, met respect voor elkaars standpunten. We zijn er elke keer sterker uitgekomen, en we zien elkaar elke dag een beetje liever.
                          Maar toch zeggen we nog steeds dat we niet weten of we altijd samen blijven. Je weet nooit wat er gebeurt, en als er ooit een ander in 't spel komt, dan hangt het helemaal af van de omstandigheden waarin dat gebeurde hoe de ander zal reageren. Nu ben ik niet zo'n losbol en kunnen maar weinig vrouwen mij zo boeien als de mijne (eigenlijk ben ik er zo nog geen tegengekomen), en andersom geldt dat ook, dus nu zit het wel goed. Maar hoe dat over vijf jaar is valt niet te voorspellen. Als je met die realiteit rekening houdt, kom je niet snel voor verrassingen te staan.
                          Verder is ons motto: je bent elkaars bezit niet. Wil zij bij wijze van voorbeeld drie maanden alleen op vakantie naar weet-ik-waar, dan moet ze dat doen, als we dat praktisch geregeld krijgen. Bekrompenheid en voorbarige angst voor wat allemaal kan gebeuren, leidt ook tot bekrompenheid in de relatie, en dat kan je gerust als een kooi zien.

enfin, dat heeft niks met Antoinette te maken. Succes met de komende tijd, en maak wat van de rest van je leven!
                          ______
                          www.vue.photo

Comment

Prachtige post, SP! Niet alleen als het fotografie betreft, spreek jij wijze woorden.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Prachtige post, SP! Niet alleen als het fotografie betreft, spreek jij wijze woorden.
                              Jáaa ... zó simpel is die Simplephotography niet.

Helemaal míjn idee over de criticasters hier, én over de relatie tussen vrouw en man.
                              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Wat ik me dikwijls afvraag bij een dergelijk relaas:
                                Waarom de stukgelopen en "onherstelbare" relatie niet eerst afbreken, vooraleer
                                er een nieuwe te beginnen.
                                Waarom moet er dus eerst de trigger zijn van een nieuwe partner?
                                Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Working...
                                X