Heb een beetje een nare periode achter de rug, of eigenlijk zt ik er nog middenin Een relatie van 13 jaar kapot doordat ik als een blok viel voor iemand anders. Die liet het ook a vlot afweten en toen stond ik er alleen voor, in 1 huis met m'n ex in de puihopen van onze verbroken relatie. Heb het behoorlijk slecht gehad: de stress van het noodgedwongen nog samen moeten wonen met m'n ex, de ruzies, de nachtelijke vluchtpartijen als ik het écht niet meer uithield en ondertussen proberen onze zoon zo min mogelijk te hinderen met de scheiding en een gebroken hart. Kan rustig zeggen dat ik bijna de grip verloor, voor ik m'n hakken in het zand groef en er tegenaan ging. Ga as dinsdag beginnen in een nieuwe baan, mijn inschrijvingsformulier voor particuliere woonruimtehuur gaat morgen op de bus (met een beetje mazzel heb ik binnen 6 mnd weer een eigen plek) en ik voel me sterker dan ooit. Ik laat me niet meer gek maken, heb weer vertrouwen in mezelf en ondanks dat de reden ervoor minder is, ook wel plezier in de nieuwe start en wat ik tot nu toe helemaal zelf bereikt heb. De zon breekt weer door, de kop in de wind en gaan! Komt wel weer goed, zeg ik soms zachtjes tegen mezelf
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
opgekrabbeld
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: opgekrabbelt
Hallo Antoinette,
Emoties zijn nu eenmaal veel sterker dan "rede".
Sterkte met alles wat je gaat doen, met wat nog moet komen ...
Loslaten is toch zo moeilijk, maar het kan.
JajaVoorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com
Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!
-
Heel mooi is het niet als je zelf deels schuldig bent aan de miserie van scheiden, maar wel sterk dat je het toch durft neerschrijven. Toegeven is altijd moeilijk.
Verliefd worden is mooi. Maar jouw "blokske" waar jij zo voor viel treft meer schuld. Een huwelijk naar de knoppen maken zou ik persoonlijk niet aan mee willen doen ,ook al is de liefde sterk aanwezig !
Comment
-
veel sterkte in je nieuwe startmijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog
IMac/IPad/Mac Air
D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk berichtMaar jouw "blokske" waar jij zo voor viel treft meer schuld. Een huwelijk naar de knoppen maken zou ik persoonlijk niet aan mee willen doen ,ook al is de liefde sterk aanwezig !
Comment
-
Schuld of geen schuld...... altijd spijtig voor de kinderen. Ik snap niet waarom mensen niet aan de gevolgen voor hun kroost denken, als de hormonen beginnen opborellen. Een mens heeft altijd keuze van toegeven of nietTo make your dreams come true, wake up
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk berichtSchuld of geen schuld...... altijd spijtig voor de kinderen. Ik snap niet waarom mensen niet aan de gevolgen voor hun kroost denken, als de hormonen beginnen opborellen. Een mens heeft altijd keuze van toegeven of niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk berichtNu ga ik toch even voor hem opkomen Ja tuurlijk wist hij dat en ik net zo goed. Beide zelfde portie schuld dus hoor
Mmmm .... Als je nog voor hem opkomt dan ben je blijkbaar nog altijd verliefd ook al heeft hij u gedumpt ....succes met je nieuwe start en probeer de volgende keer je hormonen wat in te houden. Natuurlijk weten we niet hoe je ex-man zijn verhaal is ...maak er maar geen vechtscheiding van. Is niet goed voor alle partijen enkel maar voor de beugels van je advokaat !
Comment
-
Als je alles op voorhand zou weten, het leven zou een stuk eenvoudiger zijn.... maar ook minder spannend en interessant, zowel uit goede als slechte ervaringen leer je, bekijk dat als iets positiefs dat je overhoudt.
De grootste fout die je kan maken is bijeen te blijven enkel en alleen voor de kinderen, ze zijn daar echt niet bij gebaat. Integendeel, constant ruziënde ouders is zeker geen goed voorbeeld want als de liefde over is zijn de kleine dingen waar je je vroeger niet aan stoorde, ineens de grootste obstakels geworden.
Mensen die niet hetzelfde meegemaakt hebben, hebben gemakkelijk praten ( en nee, ook ik heb het niet meegemaakt )
En Antoinette . . . geloof me, na regen komt er altijd zonneschijn, ook voor de tegenpartij, mensen zijn flexibeler en sterker dan de meesten denken.
Ik wens jullie beiden het allerbeste en hopelijk kan je in de toekomst hier eens een plezanter verhaal komen vertellen . . .There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk berichtSchuld of geen schuld...... altijd spijtig voor de kinderen. Ik snap niet waarom mensen niet aan de gevolgen voor hun kroost denken, als de hormonen beginnen opborellen. Een mens heeft altijd keuze van toegeven of niet
Ik doe altijd moeite om alles te begrijpen en dat is meestal niet moeilijk....
En ik ga niet preken nu
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
Integendeel, constant ruziënde ouders is zeker geen goed voorbeeld want als de liefde over is zijn de kleine dingen waar je je vroeger niet aan stoorde, ineens de grootste obstakels geworden.
Mocht het jou aanvankelijk toch een tikje storen: nooit denken dat dit overgaat
als je getrouwd bent.
Mensen die niet hetzelfde meegemaakt hebben, hebben gemakkelijk praten ( en nee, ook ik heb het niet meegemaakt )
dan de mensen die het aangaat....
Comment
-
-
Antoinette,
Het leven is altijd anders dan je wil.
Bouw terug een mooie toekomst op. Met je nieuwe ervaringen, je "lesje" dat je geleerd hebt.
Leef niet in het verleden, ga naar de toekomst.
Oh ja... je hebt fouten gemaakt. (Wie niet...)
Leer dat die "fouten" jouw bouwstenen zijn voor een betere toekomst.
Leer dat mensen die je afrekenen op je "fouten" geen vrienden zijn.
Mensen die je een tweede kans geven zijn dat wel.
(Bedenk wel dat een derde kans grote luxe is....... )
Nog een kleine noot : de kinderen.
Geef ze ook een eerlijke tweede kans. Ook al kiezen ze jou niet.......
Weet dat er ook kinderen zijn die een betere jeugd zouden gehad hebben als hun ouders NIET samen gebleven waren.
My 2€
Groetjes
Skitch" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Comment
-
Ik ben gisteravond laat het huis ontvlucht. kon toen gelukkig bij "hem" terecht. Mocht even tegen hem aanpraten, luisteren naar wat hij vond en vanmorgen iets heel liefs in m'n tas gevonden. Zit nu weer thuis, in afwachting van het ontwaken van m'n zoon en ex. Hopelijk zijn de gemoederen bedaard. Laten we hopen dat ik snel definitief het huis kan verlaten zodat iedereen z'n leven weer op kan pakken.
Fabbe: ja mijn gevoelens zijn nog niet over, dat weet hij ook wel. Maar z'n vriendschap is me ook erg waardevol, dus ik accepteer hoe de zaken ervoor staan.
Comment
-
antoinette, ik zit als volwassen vrouw tussen twee ruzieënde ouders in, ouders die de moed niet gehad hebben te breken met hun relatie toen het nog kon....
beiden zijn nu bejaard en afhankelijk van mij en mijn broer wat het niet makkelijker op maakt voor de relatie
vorige week kreeg ik te horen dat indien papa wist waar naartoe kon hij onmiddelijk weg zou gaan......
ik had toen zo iets van....te laat, het heeft mij ook al twintig jaar van mijn leven gekost om jullie te verzorgen en te helpen.....
was er enkele dagen niet goed van, uiteindelijk blijft iedereen hier op zijn post zitten en het is zoals franciske zei "kleine dingen worden grote obstakels"
maar het is beter om nu te breken als het niet meer gaat , ook als er kinderen mee gemoeid zijn, dan te blijven aanmodderen, om gelijk welke reden, kinderen hebben meer aan rustige gescheiden ouders dan een "huiselijke" omgeving die soms meer op een slagveld lijkt
mij zei iemand de dag na het incident : beter in alleen , dan in slecht gezelschap en dat is blijven hangen
ik vind het voor mijn beide ouders heel erg jammer dat ze al die jaren samen gebleven zijn , geen van beiden is gelukkig.......en wij als kinderen nog veel minder
groetjes alinegroetjes aline
Comment
-
Re: opgekrabbeld
Sterkte Antoinette. Moet je nog zo lang wachten voor je een eigen stekje hebt ? Dat kan toch niet. Kan je ondertussen niet ergens anders terecht ?
Bestaat er geen gerechtelijke procedure bij de één of andere rechtbank waardoor, in afwachting van een echtscheiding, de gehuwden afzonderlijk wonen ?
Zou toch eens inlichtingen nemen.Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
Comment
Comment