Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn gras groeit te snel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: mijn gras groeit te snel

Stevy, als ge nog ne keer een feestje geeft laat ze dan niet overal rondpissen in Uwen hof ,zal veel schelen

Comment

Laten groeien, als het gras 2 kontjes hoog is, komt iedereen van BD daar wel eens stoeien
      Nee nee fotokes maken is dan verboden.

Tja met mijn gras heb ik geen problemen
      gr, eb

Comment

Er bestaan nochtans traaggroeiende grassoorten, en als ik me niet vergis kun je daar van de gemeente een premie voor krijgen.

link

Gras bemesten? Doe ik nooit!! Altijd mulshen!
        - Voordeel: nooit geen grasafval en nooit meststoffen nodig
        - Nadeel: blijft aan schoenen en kledij hangen bij het betreden, zeker een nadeel als het als speelgazon gebruikt wordt door kinderen.

Mvg,
        Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
          Feitelijk is dat bemesten. Als je wilt dat je gras minder goed groeit moet je juist 't maaisel wegnemen om de bodem te verschralen.

Wat je ook kan doen is laten groeien en Ratelaar inzaaien (voor de winter). Is een halfparasiet met mooie gele bloempjes en die remt de groei van gras ferm af. Maar das feitelijk niet voor een gazon hoor, eerder voor een bloemenweide.

Comment

Lama's fokken.

Comment

het gras wat ik gezaaid heb is plantagegras het is dunner dan normaal en groeit normaal veel trager. ik ben gaan kijken voor ne robotmaaier. mijn tuin is echter te groot voor ne normale maaier.ik moest een parkmaaier kopen en deze kost een 8000 euro en dat vind ik wat veel.
              grasgroeiremmers is misschien wel interesant
              ga er is achter zoeken

Comment

of nen zitmaaier kopen , scheelt veel in tijd want mijn vrouw rijd nu het gras af ...
                2 x Niko D300 + wat glaswerk en 2 SB900 + ingerichte fotostudio

Comment

Waarom wil je dan 18 are gras? Doe er iets anders mee. Boomgaard met bloemenweide of zo? Struiken planten. Er zijn zo veel mogelijkheden. Onze tuin in O-zele is, zonder het huis, meer dan 30 are, daar wordt ook maar een deel van afgereden.

Comment

gans den hof verbouwen!!!

1) bomen en struiken erop!! v'éél fleurige bloemen, waterpartij=> veel vogels en vlindersen ander rondvliegende beestjes

2) tuinhuisje onbouwen te schuilhut + klimop en/of andere klimplanten eropen rond

3) shooting day organiseren in den hof voor forumleden (€10 voor voormiddag, €10 voor
                    namiddag en €15 voor gans den dag)

nee effe serieus!!

ik zoe op een deel beesten steken en een deel overlaten voor mezelf zal al een heel stuk schelen

mvg david
                    nikon stuff

Comment

En zeker Sammeke van de Pfaffs er niet bijhalen
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Feitelijk is dat bemesten. Als je wilt dat je gras minder goed groeit moet je juist 't maaisel wegnemen om de bodem te verschralen.
                        Uiteraard, en dat wist ik ook...
                        Maar je knipte het weg in de quote...

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht

- Voordeel: nooit geen grasafval en nooit meststoffen nodig
                        Mvg,
                        Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                          hoi,

weet er iemand hoe ik mijn gras middersnel kan laten groeien. ik moet 2 tot 3 keer per
                          week mijn gras afrijden. ik word er gek van.
                          ik dacht laten we eens een week wachten mischien groeit het dan niet zo snel, het gras was op een week tijd gewoon 6 cm gegroeit. het grote nadeel is dat ik dan nog altijd 18 are moet maaien
                          en als er niemand een oplossing weet mogen er ook altijd vrijwilligers mijn gras komen maaien

grts stevy
                          In de groeiperiode kan tot 2x per week moeten gemaaid worden voor een perfect gazon maar 3x ???
                          Hoeveel snelwerkende kunstmest heb je er dan wel op gestrooid???
                          Gewoon in het voorjaar bekalken en nadien gebruik maken van een organische /traagwerkende meststof of eventueel van kalkcyamide (te gebruiken als peper of zout, ook onkruidbestrijder!) moet je zéker tot een oplossing leiden...ten minste als je blijft kiezen voor een mooi gazon. Andere oplossingen werden hier al voorgesteld!
                          Last edited by Aquarius; 17 september 2008, 22:26.
                          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                          BD0290BE

Comment

Misschien toch eens vermelden: gaat het hier over een jong gazon? Welke bemesting is hier gebeurd?
                            Groetjes Hendrika

Comment

Wij hebben al enkele jaren zo een grasmaairobot van Ambrogio : www.ambrogio.be

Zeer tevreden van! Kan tot 30 are aan (dus die 18 mag geen probleem zijn), er zijn nu zelfs modellen voor oneffen stukken grond (een 4 x 4 maaier zeg maar).

Ik geloof dat we rond de 2.000 euro ervoor betaald hebben (kan ietsje meer zijn), wellicht zijn ze toch al wat in prijs gezakt zeker?

Het lijkt veel geld, maar ik moet niet (3 x) per week achter m'n grasmachine aanlopen. En een goede zitmaaier zal niet minder kosten.
                              Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
                                Wij hebben al enkele jaren zo een grasmaairobot van Ambrogio : www.ambrogio.be

Zeer tevreden van! Kan tot 30 are aan (dus die 18 mag geen probleem zijn), er zijn nu zelfs modellen voor oneffen stukken grond (een 4 x 4 maaier zeg maar).

Ik geloof dat we rond de 2.000 euro ervoor betaald hebben (kan ietsje meer zijn), wellicht zijn ze toch al wat in prijs gezakt zeker?

Het lijkt veel geld, maar ik moet niet (3 x) per week achter m'n grasmachine aanlopen. En een goede zitmaaier zal niet minder kosten.
                                Probleem met al die robots is dat je een inductielus in de grond moet steken waar je elektriciteit op zet voor je begint af te rijden. Dit is geen probleem als je een groot aanééngesloten veld hebt. Als je tuin echter eerder een Engelse lay-out heeft met veel bloemenperken in het gazon, wegeltjes doorheen langer gras edm dan ben je met zo'n robot niet veel.

Comment

Working...
                                X