Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn gras groeit te snel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mijn gras groeit te snel

hoi,

weet er iemand hoe ik mijn gras middersnel kan laten groeien. ik moet 2 tot 3 keer per
    week mijn gras afrijden. ik word er gek van.
    ik dacht laten we eens een week wachten mischien groeit het dan niet zo snel, het gras was op een week tijd gewoon 6 cm gegroeit. het grote nadeel is dat ik dan nog altijd 18 are moet maaien
    en als er niemand een oplossing weet mogen er ook altijd vrijwilligers mijn gras komen maaien

grts stevy

Re: mijn gras groeit te snel

paar koeien opzetten
    NIKON D5000 + NIKON D60 18-55 VR KIT + NIKON D90 Sigma DG 70-300mm f/4.0-5.6 Macro, Sigma 70-200mm F/2.8 II EX DG APO Macro HSM .

Comment

of schaapkes
      geupgrade naar Nikon D80, Nikkor 18-200 , Velbon CX-560

Comment

of ganzen

Comment

Als uw gras zo rap groeit dan zal het wel heel goede grond zijn bij u. Misschien een moestuin van maken, dan is er geen gras meer

Om even serieus te zijn, ik heb zelf een stadstuintje zonder gazon, dus spijtig genoeg kan ik geen nuttig antwoord geven Maar 't is wel goed voor de gezondheid regelmatig bewegen! (gras afdoen)

Comment

En dan het gras ook nog eens afrijden bij uw vrouw zal er zeker teveel aan zijn dan?
            Ik denk dat ge wel wat helpers zult kunnen vinden.

Verder is het belangrijkst dat het niet te rap over uw eigen buik groeit

In 't slechtse geval vraagt ge of ze volgend jaar Wimbledon in uwen hof willen houden

Comment

ik vrees dat dit een beetje ligt aan:

Bodemstructuur
              zonlicht (wat we toch al krijgen dezer dagen)
              vocht (hebben we genoeg gehad)

Die laatste twee zijn wel in een cocktail ideaal om te groeien, dus zal er niets anders opzitten dan maaien²

Wil je dan toch je ganzon onder controle houden: Round- up , daarvan krijg je in de plek een mooi ros gazon

Even serieus: of schaf je zo'n automatische gazonmaaier aan die je peloeze scant en als het te hoog wordt schiet die in werking... is wel wat duur... maar hij doet dan alles wel vanzelf

Comment

en gaat die dan op een potje alsem vol is?
                of verwerkt die dat ineens in compost? maar dan groeit het nog rapper!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                  ik vrees dat dit een beetje ligt aan:

Bodemstructuur
                  zonlicht (wat we toch al krijgen dezer dagen)
                  vocht (hebben we genoeg gehad)

Die laatste twee zijn wel in een cocktail ideaal om te groeien, dus zal er niets anders opzitten dan maaien²

Wil je dan toch je ganzon onder controle houden: Round- up , daarvan krijg je in de plek een mooi ros gazon

Even serieus: of schaf je zo'n automatische gazonmaaier aan die je peloeze scant en als het te hoog wordt schiet die in werking... is wel wat duur... maar hij doet dan alles wel vanzelf
                  Voor 18 are?
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Desnelders Bekijk bericht
                    en gaat die dan op een potje alsem vol is?
                    of verwerkt die dat ineens in compost? maar dan groeit het nog rapper!
                    Het voordeel aan zo'n maaier is dat hij het gazon topt en hij het maaisel nog eens fijn maalt. Waarbij het fijngemalen maaisel zelfs mag blijven liggen.

Allez jong, alsof jullie hiervan nog niet hebben gehoord?

lees even op http://www.friendlyrobotics.be/about...ow/?article=34

En voor de prijzen kan je hier even kijken: http://www.robotmaaier.eu/
                    Last edited by Blue Point; 17 september 2008, 15:04. Reden: toevoegen link

Comment

ik wist dat ze bestonden maar aangezien zoiets een paar duizend euro kost ga ik me niet verdiepen in de werking ervan (en ik genen groten hof heb, en dat ding misschien anders in de vijver ligt)

Comment

de meeste nemen hun daar een vrouw voor
                        NIKON D5000 + NIKON D60 18-55 VR KIT + NIKON D90 Sigma DG 70-300mm f/4.0-5.6 Macro, Sigma 70-200mm F/2.8 II EX DG APO Macro HSM .

Comment

een ander soort er doorheen zaaien.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Awel...die vraag stel ik me nu ook al jaren zie.
                            We smijten maar meststoffen en je kan 3x per week achter je machientje aan hollen.
                            Een aantal jaren geleden was ik in een land en tuinbouwschool en daar hadden ze een oplossing voor dit probleem.
                            Er bestaat in de handel een groei remmers voor gras soorten...je kan het middel vergelijken met de poedertjes die je bij snijbloemen krijgt (in zo een zakje) dat is niet meer of minder dan een groeiremmer zodat je bloemen langer bloeien. Dit bestaat volgens die school ook voor gazon. Het gazon blijft fris groen en je moet het maar om de 14 dagen afrijden.
                            Misschien is vragen in een goed tuincentrum..welk product het is.

Groetjes,

Ronny

Comment

minder bemesten ... dat is de enige oplossing..velen willen een perfect grasplein en doen maar wat een verkoper verteld ...kilos mestof erop

ik heb vorig en dit jaar geen bemesting gegeven ..en het groeit gelijk ik wil....langzaam...

Comment

Working...
                              X