Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nooit meer LaCie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nooit meer LaCie

    Hans,

    Hier komt er ook nooit meer Lacie binnen. We hebben de Big Quadra (4x 1TB).
    Replacement kan niet als we de schijven willen behouden (is een probleem met de Raid 5, altijd eerste disk die uitvalt). Ze willen dus enkel swappen als we de schijven meesturen (wat we absoluut niet willen om verschillende redenen, aan de schijven is niets mis).

    Trouwens, bij de standaardprijs is er geen swap voorzien. Na aandringen wilde hij swappen (maar dus met schijven, niet enkel het toestel) omdat het toestel minder dan 3 maand oud was.

    En er valt niet met die mannen te discussiëren. Ik heb nog nooit zo'n slechte support gezien als bij Lacie. Lacie komt hier nooit meer binnen en zal het merk dus iedereen afraden.

    Sven
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

    Comment


    • #32
      Re: Nooit meer LaCie

      misschien eens aan iomega denken, hans?
      ik heb hier twee iomega 500Gb schijven staan
      (één in netwerk, één in USB aan de iMAC).
      staat trouwens ook wel schoon bij je MACpro!

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #33
        Re: Nooit meer LaCie

        Ik werk met WD. Ik hoop dat die een beetje betrouwbaar zijn ,want ik ga me er één van dezer nog een paar bijhalen
        Mvg Tim

        Comment


        • #34
          Re: Nooit meer LaCie

          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Ik weet het eerlijk gezegd niet maar toen mijn 6 jaar oude Loewe CRT TV stuk was (beeldbuis) heeft Loewe me een korting van 1200 euro gegeven op de aankoop van een nieuwe Loewe TV, NET OM DIE REDEN (hun eigen woorden).
          voor duurzame gebruiksgoederen zoals bv. wagens heb je die verplichting, weet niet of externe Harde schijven daaronder vallen

          Comment


          • #35
            Re: Nooit meer LaCie

            Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Ik werk met WD. Ik hoop dat die een beetje betrouwbaar zijn ,want ik ga me er één van dezer nog een paar bijhalen
            Ik heb er ook twee gekocht, vorig jaar, in de hoop ze beide te kunnen daisy-chainen onde FireWire. Dat heeft toen een heel rare situatie opgeleverd waardoor ze in de kast beland zijn en af en toe gebruikt worden als ik eens iet zwaar moet overzetten.

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #36
              Re: Nooit meer LaCie

              Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
              ...is een probleem met de Raid 5, altijd eerste disk die uitvalt...
              Is dus een volledig identiek probleem. Bij mij was het ook 2x de eerste disk van een RAID 5 (feitelijk al 3x). Ze weten er dus van want ze doen niet eens de moeite om het toestel na te zien.

              Comment


              • #37
                Re: Nooit meer LaCie

                Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                misschien eens aan iomega denken, hans?
                ik heb hier twee iomega 500Gb schijven staan
                (één in netwerk, één in USB aan de iMAC).
                staat trouwens ook wel schoon bij je MACpro!

                mm
                Weet je, zoals ik nu denk over LaCie dacht ik vroeger over Iomega. Heb je ooit de JAZZ drives gekend van Iomega? Die externe SCSI drives van 1GB. Ik heb zo twee drives gehad met ettelijke schijven. Jongens, was dat rommel! Toen heb ik ook gezegd, nooit meer Iomega .

                Comment


                • #38
                  Re: Nooit meer LaCie

                  Een maand geleden is mijn Lacie Ethernet Disk mini van 750Gb ook gesneuveld. Het ding deed plots niets meer. De schijf zelf was gelukkig nog in orde.
                  Veel miserie gehad om alles nog te kunnen backuppen, maar het is me uiteindelijk toch gelukt. (Via linux om de XFS partitie te kunnen uitlezen)

                  Ondertussen heb ik een Windows Home Server systeem en ben hier uitterst tevreden mee !!! Ik zou zeggen indien je iet anders wil is dit zeker het bekijken waard. Er zit geen RAID (5) op, maar wel een gelijkaardig systeem die eenzelfde garantie naar databehoud kan beiden. (wordt automatisch over verschillende schijven gecopierd).

                  Ik moet nooit geen Lacie meer hebben, die dingen presteren ondermaats en zijn bovendien absoluut niet betrouwbaar.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nooit meer LaCie

                    Ik ben eveneens toe aan een nieuwe harde schijf (mijn oudjes van Lacie staan vol, al heb ik er nooit problemen mee gehad).
                    Na het lezen van bovenvermelde negatieve ervaringen vraag ik naar welk merk ik dan best zou uitkijken.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nooit meer LaCie

                      Ondertussen heb ik een ATA naar USB kabel gekocht, de zogezegd kapotte schijf er aan gehangen en wat blijkt : aan de schijf is niets aan. 't Is dus wel degelijk de RAID unit zélf.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nooit meer LaCie

                        Hans,

                        zal kloppen, want onze ervaringen zijn ook dat de schijven niet kapot zijn, maar de software die de raid configuratie aanstuurt steken laat vallen. Data geraak je dus niet kwijt, maar betrouwbaar is anders.

                        Dit kan altijd gebeuren met (nieuwe) toestellen, maar 't is de manier waarop Lacie ons wandelen stuurt dat ik niet kan apprecieren. Schijven zijn tegenwoordig gelijklopen qua kwaliteit en prijs tussen de verschillende fabrikanten/leveranciers. Het is vooral de ondesteuning in het geval van problemen die telt. Zeker in onze branche kunnen wij slechte support ald deze van Lacie missen als kiespijn. Hier komt dus geen Lacie meer binnen, tenzij ze heel snel hun kar zouden keren ;-)

                        Sven
                        --
                        Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nooit meer LaCie

                          Update : heb reactie gekregen van LaCie op mijn opmerking ivm de datum. Ze hebben zich verontschuldigd.... omwille van de foute datum .

                          "Geachte, mijn excuses voor het misverstand, wat ik bedoelde te zeggen in mijn vorig bericht is dat de schijf niet onder garantie was tot 18 november 2008, maar wel tot 18 februari 2008. Mijn excuses voor het misverstand, maar het toestel is wel degelijk 2 jaar onder garantie geweest, maar is dat nu niet meer, al sinds 18 februari 2008.
                          Mijn excuses voor het misverstand,
                          met vriendelijke groet,
                          Tony Leroy Technische Dienst LaCie Benelu"



                          Géén woord waarom de herstelling van de RAID zelf méér dan 1.100 euro zou kosten .

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nooit meer LaCie

                            Hans,misschien een spijtig toeval maar hier wordt nogmaals bewezen dat duur materiaal (gekende merken) niet altijd voor zekerheid staan.
                            Soms wordt hier op het forum minachtend over vb "Aldi-spullen" gedaan maar deze ketens zijn op dat punt toch niet te onderschatten. meestal wordt er niet druk gedaan om binnen de garantieperiode van 3 jaar het stuk om te wisselen.
                            Ze zijn ook héél wat beterkoop en dus kan je er voor die prijs wel een paar meer aankopen.
                            Gaat er eens eentje stuk geen nood...
                            Dat Loewe- verhaal moet ik toch eens aan mijn vriend doorgeven want voor veertien dagen was zijn 7 jaar oude toestel ook defect- niet te herstellen- ook niet de minste vergoeding???
                            weet niet waar jij dus hebt aangeklopt?
                            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                            BD0290BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nooit meer LaCie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                              Dat Loewe- verhaal moet ik toch eens aan mijn vriend doorgeven want voor veertien dagen was zijn 7 jaar oude toestel ook defect- niet te herstellen- ook niet de minste vergoeding???
                              weet niet waar jij dus hebt aangeklopt?
                              HiFi Corner in Deurne. Ben daar wel een... euh... goede klant

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nooit meer LaCie

                                Goedkope oplossing hebben?
                                Koop een NSLU ("The Slug"). Dat is een klein bakje waar een miniminilinuxje op draait, met een handige interface voor vanalles en nog wat. In mijn geval: vier LACIEusb-schijven van 500 GB. Twee ervan zijn accessible vanop het netwerk, en de andere twee zijn backups. De slug werkt als fileserver bij mij, dus al mijn data staat op die twee schijven. 's Nachts gaan alle veranderingen op de twee zichtbare schijven naar de twee backups. Klaar. Een slug kost 60€ en vier disks van 500 GB kosten geen 300 Euro. Met die slug heb je er dan nog gratis een heel pak andere mogelijkheden bij: webserver, mailserver, multimediaserver, gateway voor je netwerk van buitenaf.... you name it. je kan alles met dat bakske.

                                Voor alle duidelijkheid: geen van de vier schijven geeft een krimp. wel kocht ik bij de Fnac een Little Disk van 20 GB, en die was kapot from the start. Zonder discussie direct een nieuwe gekregen, die ook perfect werkt. De harde schijven zijn overigens Samsungs. De Little disk ook.
                                ______
                                www.vue.photo

                                Comment

                                Working...
                                X